Siin vast peeti silmas, et hammasrihma/keti hammas/lüli langeb teatud pöörete järel uuesti kokku rihma/ketiratta sama hambaga. Juhtub see siis, kui hammasrihma hammaste arv on täisarv kordi väntvõlli hammasratta hammaste arvust.Kapten Trumm kirjutas: ↑18 Sept, 2025 18:49 Ju ta ikka üle kahe ringi samadesse märkidesse jooksis, kõik neljataktilised mootorid teevad seda (üks kord kahe väntvõlli pöörde jooksul on nii väntvõlli kui nullvõlli märgid kohakuti![]()
Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autotehnikateema
Ma kirjutasin ennist:Kapten Trumm kirjutas: ↑18 Sept, 2025 18:49 Ju ta ikka üle kahe ringi samadesse märkidesse jooksis, kõik neljataktilised mootorid teevad seda (üks kord kahe väntvõlli pöörde jooksul on nii väntvõlli kui nullvõlli märgid kohakuti
Peale ühte pööret on nukkvõlli rattal olev märk plokikaanel oleva märgi vastasküljel (kuid vv märgid on kohakuti).
Keti peal olevad märgid ma kirjutasin!Kett oli märgistatud ja kett jooksis, kui nüüd tõesti mälu ei peta, siis üle nukkade kahe (või oli nelja!) ringi tagasi samadesse märkidesse. Ehk siis keerad kaks täisringi peale, ja märgid on uuesti paigas, mitte, et läheb roteeruma.
Minu postituses polnud sõnagi ei rihmaratastest, ega ketiratastest ega nende märkidest!
Re: Autotehnikateema
Kaks väntvõlli pööret?
Re: Autotehnikateema
Minu pikalt kestma ehitatud, rummusiseste käikudega (Sahcs, Shimano, Shram) ratastel, millel on taga üks hammasratas on nende hammakate hammaste arv paaritu.
Tänapäevased sportjalgrattad ei olegi loodud kestma, sest kileviinerile on kasulik uus ja ägedam ratas müüa.
Sportratta õhukeste hammakatega tagakassett ja kitsas kett on nagunii kuluosa, mida tihti vahetatakse.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
-
- Liige
- Postitusi: 2321
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Sa oled nüüd ka jalgrattaspetsiks hakanud?OLAVI kirjutas: ↑18 Sept, 2025 23:52
Minu pikalt kestma ehitatud, rummusiseste käikudega (Sahcs, Shimano, Shram) ratastel, millel on taga üks hammasratas on nende hammakate hammaste arv paaritu.
Tänapäevased sportjalgrattad ei olegi loodud kestma, sest kileviinerile on kasulik uus ja ägedam ratas müüa.
Sportratta õhukeste hammakatega tagakassett ja kitsas kett on nagunii kuluosa, mida tihti vahetatakse.
Mis vahet seal on, kas su rummusisesel käiguvahetajal on paaris või paaritute hammastega hammasrattad?
Mina olen muuseas selline kileviiner, kes iga nädal sõidab 250+ km. Ja seda mitte asfaldil, vaid liival, kruusal ja ka poris. Kestavad need "sportratta õhukesed hammasrattad ja kett" väga hästi sellistes tingimustes. Ja saavad lisaks veel ka survepesu vähemalt kord nädalas.
Re: Autotehnikateema
Ma veelkord ütlen, et ma täpselt ei mäleta. Peaks nüüd ekstra uuesti lahti kiskuma ja üle vaatama. Vahetasime kogu ketijooksu koos taldade ja pingutite ja ketiratastega jmt, veepump ja jahutusvedelik ja rihm ja pingutaja kah otsa. Nagu ikka. Uuel ketil olid kollased jooned-märgid lülide peal. Need tuli panna ketirataste märkidesse nii mõlemal nukal, kui vändal. Kontrolliks (nagu ikka) keerasime ringi(e) peale. Vändast krutid, nukkasid vaatad. Nagu ikka, ei midagi uut ja üllatavat. Ja vat nüüd ei mäleta täpselt, esimesega ei läinud, aga kas siis oli teise või oli neljanda ringiga jooksid nii ketirataste märgid, kui keti peal olevad kollased jooned-märgid kokku tagasi mootoril nõutud asendisse. Kõik klappis. Idee järgi tähendab see, et 4 tsükli korral on mootoriketil nelikohta, mis koormustsüklites pidevalt samadel ketilülidel on. 2 tsükli korral oleks siis kaks kohta.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
No shit, Sherlock.
Muidugi jooksevad nuka märgid kokku iga 2 vända pöörde järel, aga ka iga 4, iga 6, iga 8 ja üldse iga paarisarv pöörete järgi.
Muudmoodi pole võimalik.
Muidugi jooksevad nuka märgid kokku iga 2 vända pöörde järel, aga ka iga 4, iga 6, iga 8 ja üldse iga paarisarv pöörete järgi.
Muudmoodi pole võimalik.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Jutt ei ole nuka märkidest.Kapten Trumm kirjutas: ↑19 Sept, 2025 9:19 No shit, Sherlock.
Muidugi jooksevad nuka märgid kokku iga 2 vända pöörde järel, aga ka iga 4, iga 6, iga 8 ja üldse iga paarisarv pöörete järgi.
Muudmoodi pole võimalik.
Jutt on sellest, et nukaketi (või hammasrihma) märk jookseb mingi aja pärast nukamärgiga kokku.
Re: Autotehnikateema
Vähemalt rummusiseste käiguvahetajate osas juba ammu, kuna tänapäeval meiemail mitte keegi avalikult rummusiseste käiguvahetite remonditeenust ei paku.AMvA kirjutas: ↑19 Sept, 2025 8:36Sa oled nüüd ka jalgrattaspetsiks hakanud? ...OLAVI kirjutas: ↑18 Sept, 2025 23:52
Minu pikalt kestma ehitatud, rummusiseste käikudega (Sahcs, Shimano, Shram) ratastel, millel on taga üks hammasratas on nende hammakate hammaste arv paaritu.
Tänapäevased sportjalgrattad ei olegi loodud kestma, sest kileviinerile on kasulik uus ja ägedam ratas müüa.
Sportratta õhukeste hammakatega tagakassett ja kitsas kett on nagunii kuluosa, mida tihti vahetatakse.
Oma "rattakollektsiooni" kõigi erinevate tootjate sisekäiguvahetusega rummud olen lahti võtnud, remontinud ja kokku tagasi pannud, et need edasi aastakümneid kestaks.
Mul on isegi üks automaatkäiguvahetusega ratas.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Sachs on see keerulise nimega välismaine tootja..
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autotehnikateema
Jumal küll, vanasti öeldi selle kohta "kas oled loll, või mängid lolli?". Mitu korda peab ütlema ja ka eraldi punaseks tegema, et jutt käib keti peal olevatest kollastest joontest/märkidest. P.S. Tööd tehes leidsime samad kollased jooned/märgid, küll luitunud kujul, ka maha võetud ja ära veninud ketilt.Kapten Trumm kirjutas: ↑19 Sept, 2025 9:19 No shit, Sherlock.
Muidugi jooksevad nuka märgid kokku iga 2 vända pöörde järel, aga ka iga 4, iga 6, iga 8 ja üldse iga paarisarv pöörete järgi.
Muudmoodi pole võimalik.
Lisan veel, et kogu seda mitme ringi ulatuses jama tegime selle pärast, et meil ei õnnestunud teist nukaratast lahti saada. Ühe hammaka saime lahti, aga teist mitte. Ja siis olime dilemma ees, et kas jätta siis üks vana, või ikkagi üritada ka see uus panna ja siis igaks juhuks proovisime hambumust uue ketiga. Jäime rahule, panime kokku. Ja keti klagin kadus.
Re: Autotehnikateema
Ka elekrilise kässari pealekruvimise hetkel pedaal liigub natuke, vähemalt gen 10 civic ja F11 bmw'l olen seda tundnud.Kapten Trumm kirjutas: ↑13 Sept, 2025 16:31Kõik õige, proovisin. Auto hold rakendumisel vajub piduripedaal natuke jala alt ära, st rakendub läbi sõidupiduri. Elektrilise kässariga ei vaju. Olin ise valesti aru saanud. Niiet ei ole säästu.AMvA kirjutas: ↑13 Sept, 2025 16:05 Ei tööta.
Hold funktsioon toimib läbi ABS mooduli, kus tekitatakse surve piduri süsteemi ja surutakse klotsid vastu. Seal on surve tekitamine ja mahavõtmine kiire.
Kässar toimib elektrimootoritega, mis kerivad päris aeglaselt.
Aga kuna ma täpselt VW Caddy hingeelu pole viitsinud uurida, siis seal on äkki tegu mingi säästu lahendusega.
Süsteeme on erinevaid. Osad teevad nii ja teised naa.
Re: Autotehnikateema
kas see mitte kohustuslik ei ole, st lülitub ise sisse ja saad nagu Stop/Start süsteemi nupust või menuust välja lülitada?maksipoiss kirjutas: ↑14 Sept, 2025 20:53See on isegi mu Hiluxil olemas ja otse loomulikult on välja lülitatud.AMvA kirjutas: ↑14 Sept, 2025 9:26 Nüüd sa apelleerida sellele EU direktiivile, aru saamata selle sisust. ISA on juhi poolt kontrollitav ja välja lülitav, ehk siis tegelikult, et see töötaks peab juht selle aktiveerima.
Tule meie juurest läbi, saad mõne 2025 aastal toodetud autoga sõita ja proovida, kuidas see süsteem toimib
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist