Värviraamat "Eesti taevas"
Värviraamat "Eesti taevas"
Ajan oma joru ikka edasi.
"Eesti taevas" on jõudnud mingi tulemuseni. Näha saab aadressil:
http://www.kuuse.pri.ee/avalik/lennukiraamat/
Ma ei jõua pilte veebis söödavate suurusteni töödelda, seega palun andestada...
Mõnedel piltidel on juba küljes seletavad kirjad.
Kaks tuleks veel joonistada. Ise arvan et üks võiks olla õnnetu Charles Leroux (õhupall on puudu:) ja teine A/S Ago Junkers.
"Eesti taevas" on jõudnud mingi tulemuseni. Näha saab aadressil:
http://www.kuuse.pri.ee/avalik/lennukiraamat/
Ma ei jõua pilte veebis söödavate suurusteni töödelda, seega palun andestada...
Mõnedel piltidel on juba küljes seletavad kirjad.
Kaks tuleks veel joonistada. Ise arvan et üks võiks olla õnnetu Charles Leroux (õhupall on puudu:) ja teine A/S Ago Junkers.
Tõde on selle poolel, kes vähem valetab.
Слава Україні!
Героям слава!
Слава Україні!
Героям слава!
Tallinna ja Helsingi vahel reisinud Sikorski võiks kah olla. No ja moosiriiul AN-2 ntx.
Hää käsi on sul!
Hää käsi on sul!
[i]Last thing I remember, I was Running for the door
I had to find the passage back To the place I was before
"Relax", said the night man, "We are programmed to receive.
You can check-out any time you like, But you can never leave!"[/i]
I had to find the passage back To the place I was before
"Relax", said the night man, "We are programmed to receive.
You can check-out any time you like, But you can never leave!"[/i]
Aero Junkers 52 ehk 1940 allalastud Kaleva n.ö. viimane EW ajal õhus olnud lennuk
Farman H.F.30 - "Esimene lennuk Eestis" - lendur oli venelane Utotškin, J.Pääsukesel ka film tehtud sellest ja Eesti esimene oma sõjalennuk. Ei ole kindel kas oli ka HF-30 aga Farman oli.
Vihjeid saab veel siit
http://www.maaleht.ee/?page=&grupp=arti ... ikkel=7576
ja siit
http://www.ecaa.ee/atp/?id=613
või siis ka siit
http://arhiiv2.postimees.ee:8080/leht/9 ... olnust.htm
Farman H.F.30 - "Esimene lennuk Eestis" - lendur oli venelane Utotškin, J.Pääsukesel ka film tehtud sellest ja Eesti esimene oma sõjalennuk. Ei ole kindel kas oli ka HF-30 aga Farman oli.
Vihjeid saab veel siit
http://www.maaleht.ee/?page=&grupp=arti ... ikkel=7576
ja siit
http://www.ecaa.ee/atp/?id=613
või siis ka siit
http://arhiiv2.postimees.ee:8080/leht/9 ... olnust.htm
Issand jumal - Sa näed ja Sa ei mürista!
Eesti riigil oli ka oma Ju 52 lennukid (nojah - formaalselt olid AS AGO omanduses) - kogunisti 2 tk, ja lendasid need ka peal Kaleva allatulistamist...
Utotškin ja eesti lennuvägi on kaks eri asja.
Farman, millel Utotškin lendas - see on kaugel Farman HF 30 mis sai eesti sõjaväe saagiks ning oli esimeseks lennukis, mis Eesti lennuväe värvides lahinglennu sooritas.
Aeg-ajalt on kasuks foorumi otsingut kasutada ning mingit jama siia mitte postitada
Kaleva lasti alla küll, aga see ei olnud eesti lennuk. Aero oma, ehk Finnair võiks nüüd vene riigi vastu nõudeid esitada...araterl kirjutas:Aero Junkers 52 ehk 1940 allalastud Kaleva n.ö. viimane EW ajal õhus olnud lennuk
Eesti riigil oli ka oma Ju 52 lennukid (nojah - formaalselt olid AS AGO omanduses) - kogunisti 2 tk, ja lendasid need ka peal Kaleva allatulistamist...
See on jälle mingi pudru ja kapsad....araterl kirjutas:Farman H.F.30 - "Esimene lennuk Eestis" - lendur oli venelane Utotškin, J.Pääsukesel ka film tehtud sellest ja Eesti esimene oma sõjalennuk. Ei ole kindel kas oli ka HF-30 aga Farman oli.
Utotškin ja eesti lennuvägi on kaks eri asja.
Farman, millel Utotškin lendas - see on kaugel Farman HF 30 mis sai eesti sõjaväe saagiks ning oli esimeseks lennukis, mis Eesti lennuväe värvides lahinglennu sooritas.
Aeg-ajalt on kasuks foorumi otsingut kasutada ning mingit jama siia mitte postitada
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
Ja näed! Ei müristanudki.
Kaleva omandus on mulle teada. Sümboolsus seisab ehk selles, et ta tõesti oli vast viimane EW ajal õhus olnud lennuk. Hiljem võisid EW lennukid õhus olla aga... riik oli teine. Kaleva kuju võiks siiski lennundushuvilistel silme ees olla.
Ja nagu mainin nii esimene lend kui esimene Eesti sõjalennuk olid Farmanid ning Utotškini lennuki margis pole kindel ja siinses foorumis ka ei mäleta, et sellest juttu oleks olnud. Ise pakuks, et see oli Farman-IV. Aga see Utotškin oli ka värvikas kuju nagu vene saitidelt lugeda võib.
Mudelikomplekti vaevalt et tehakse, et siis kes vana kooli puust ja pärgamendist mudeleid meisterdab võib proovida
http://jtdigest.narod.ru/dig4_02/museum2.htm
Pilta on siin
http://images.google.com/images?q=%22farman-iv%22
Aga enne ei maksa pliiatsi vms järele haarata kui nublu kinnitab või lükkab ümber.
Üleüldse veider, et militaar.net postitused välja jättes, kõige põhjalikum Eesti lennuväe alguslugu on ainult inglise keeles netis saadaval. Allikaks küll Toomas Türk aga siiski. Jälle, kes teab teisiti see parandab.
Kaleva omandus on mulle teada. Sümboolsus seisab ehk selles, et ta tõesti oli vast viimane EW ajal õhus olnud lennuk. Hiljem võisid EW lennukid õhus olla aga... riik oli teine. Kaleva kuju võiks siiski lennundushuvilistel silme ees olla.
Ja nagu mainin nii esimene lend kui esimene Eesti sõjalennuk olid Farmanid ning Utotškini lennuki margis pole kindel ja siinses foorumis ka ei mäleta, et sellest juttu oleks olnud. Ise pakuks, et see oli Farman-IV. Aga see Utotškin oli ka värvikas kuju nagu vene saitidelt lugeda võib.
Mudelikomplekti vaevalt et tehakse, et siis kes vana kooli puust ja pärgamendist mudeleid meisterdab võib proovida
http://jtdigest.narod.ru/dig4_02/museum2.htm
Pilta on siin
http://images.google.com/images?q=%22farman-iv%22
Aga enne ei maksa pliiatsi vms järele haarata kui nublu kinnitab või lükkab ümber.
Üleüldse veider, et militaar.net postitused välja jättes, kõige põhjalikum Eesti lennuväe alguslugu on ainult inglise keeles netis saadaval. Allikaks küll Toomas Türk aga siiski. Jälle, kes teab teisiti see parandab.
-
toomas tyrk
- Site Admin
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Mis ma oskan ütelda - olen süüdiaraterl kirjutas:Üleüldse veider, et militaar.net postitused välja jättes, kõige põhjalikum Eesti lennuväe alguslugu on ainult inglise keeles netis saadaval. Allikaks küll Toomas Türk aga siiski. Jälle, kes teab teisiti see parandab.
Aga see inglise keelne tekst ei olnud omal ajal üldse avaldamiseks kirjutatud, vaid erakirjana inimesele tema avaldatud artikli peale kommentaariks saadetud.
Nii et olen süüdi ainult osaliselt...
Muidu tasub aga aeg-ajalt ka raamatuid lugeda. "Aeg Mehed Lennukid", Kitvel Gerdessen Tilk. Lennuväe alguslugu päris põhjalikult kirja pandud
Utotškini lennuki kohta aga ei oska öelda, kas see seal ka kirjas on
Nagu ka LZ127 ja Eesti lennuvägi ja TU134 ja Eesti lennuvägi.nublu kirjutas:
Utotškin ja eesti lennuvägi on kaks eri asja.![]()
Jah - kui oli juba 134 sees, siis kindlasti peaks olema ka An2.
Kui panna Copterline sisse, siis ei tohi panemata jätta ka seda teist liiki kohalikku lennumasinat, millega Ülemistel ja Hiiumaal põõsaid äestati.
Puudu on sealt mu meelest miski priskem neljamootoriline, mina teeks panuse AN12-le, millised Tartus paiknesid enne IL76-i.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Mõned sisulised parandused ehk ka...araterl kirjutas:Kaleva omandus on mulle teada. Sümboolsus seisab ehk selles, et ta tõesti oli vast viimane EW ajal õhus olnud lennuk. Hiljem võisid EW lennukid õhus olla aga... riik oli teine. Kaleva kuju võiks siiski lennundushuvilistel silme ees olla.
Kaleva lasti alla teatavasti 14. juunil 1940. AGO viimane reis toimus 16. juunil (Tallinn - Helsingi - Tallinn, piloodiks Peeter Olt. Tulistati tedagi sel lennul, aga õnneks mitte pihta...)
Eesti lennuväe viimased lennud toimusid aga 20 juunil 1940. Kui lennukid koliti Lasnamäelt ja Rakverest Jägalasse ning Tartust Jõgevale.
Utotškini lennukist ei oska ma hetkel küll midagi tarka rääkida. kindlasti polnud see aga Farman 30, sest see tüüp valmis Farmanil alles 1915. a.
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
nublu,
ma ei tea kas Sa venet loed aga tegin petteks google otsingu
ja lugesin sealt seda ja teist Utotškini ja Farmanite elukäigu kohta Venemaal
Tõsi ta on, et HF 30 on äärmiselt ebatõenäoline, sest laksust ei mõelnud, et tol ajal arenesid lennukid sama kiiresti kui tänapäeval arvutid. Farman IV näeb välja nagu Wrightide lennuk aga HF 30 on juba täitsa kõbusa olekuga
Farman-IV teooria põhineb sellel, et Utotškin sipsis sama isendiga 1912 aasta ümberuses ka mujal. Näiteks 1911 Riias
http://gariga.boom.ru/Utochkin.html
Siit
http://www.latgaleslaiks.lv/ru/2006/7/14/29231
jääb aga mulje, et pani kohe pärast Lätis lendamist kõvema laksu ja lennuk ei pruukinud ka terveks jääda nii, et kindel see IV ei ole.
ma ei tea kas Sa venet loed aga tegin petteks google otsingu
ja lugesin sealt seda ja teist Utotškini ja Farmanite elukäigu kohta Venemaal
Tõsi ta on, et HF 30 on äärmiselt ebatõenäoline, sest laksust ei mõelnud, et tol ajal arenesid lennukid sama kiiresti kui tänapäeval arvutid. Farman IV näeb välja nagu Wrightide lennuk aga HF 30 on juba täitsa kõbusa olekuga
Farman-IV teooria põhineb sellel, et Utotškin sipsis sama isendiga 1912 aasta ümberuses ka mujal. Näiteks 1911 Riias
http://gariga.boom.ru/Utochkin.html
Siit
http://www.latgaleslaiks.lv/ru/2006/7/14/29231
jääb aga mulje, et pani kohe pärast Lätis lendamist kõvema laksu ja lennuk ei pruukinud ka terveks jääda nii, et kindel see IV ei ole.
Kõigepealt tahan öelda, et ma tõesti ei taha selle värviraamatu pilte siduda katastroofidega. Ka jäävad selles raamatus kajastamata II Ilmasõja lennukid.
Ei, see ei ole poliitkorrektsus. Pigem on rõhk on õhusõidukeil, mis rahumeelseil aegadel Eestimaa taevas on lennanud, kuigi nende seas on üsna palju sõjalennukeid.
Eriline rõhk on Eesti sini-must-valget kandvail lennukeil. Minu põhimõte on see, et neid lennukeid värvivale poiss- või tüdruklapsele peaks eesti värve kandvad lennukid meeldima hakkama (nii tobe kui see tahtmine ka ei tundu)
Aga juttu oli Sergei Utotškinist ja tema Farmanist Raadi mõisa kohal:
http://www.kuuse.pri.ee/avalik/lennukir ... farman.jpg
Tahab veel pisut nikerdamist, aga raamatus saab see kindla peale olema. Tõsi ma ei ole kusagilt leidnud lennukitüübi kohta täpsemat vihjet, va vene lehtedelt, kus väidetakse, et Utotškin ehitas ise
Farman IV ja tuuritas sellega mööda Venemaad ringi. Mine tea muidugi.
Ei, see ei ole poliitkorrektsus. Pigem on rõhk on õhusõidukeil, mis rahumeelseil aegadel Eestimaa taevas on lennanud, kuigi nende seas on üsna palju sõjalennukeid.
Eriline rõhk on Eesti sini-must-valget kandvail lennukeil. Minu põhimõte on see, et neid lennukeid värvivale poiss- või tüdruklapsele peaks eesti värve kandvad lennukid meeldima hakkama (nii tobe kui see tahtmine ka ei tundu)
Aga juttu oli Sergei Utotškinist ja tema Farmanist Raadi mõisa kohal:
http://www.kuuse.pri.ee/avalik/lennukir ... farman.jpg
Tahab veel pisut nikerdamist, aga raamatus saab see kindla peale olema. Tõsi ma ei ole kusagilt leidnud lennukitüübi kohta täpsemat vihjet, va vene lehtedelt, kus väidetakse, et Utotškin ehitas ise
Tõde on selle poolel, kes vähem valetab.
Слава Україні!
Героям слава!
Слава Україні!
Героям слава!
An-2
An-2 elik "metsavaht" ka enam-vähem valmis
http://www.kuuse.pri.ee/avalik/lennukiraamat/an-2.jpg
Muuseas, pildiallkirjad ei jää sellised nagu näha on. Ma kirjutan need kindlasti ümber. Palun andke ideid ja fakte kui viitsite!
http://www.kuuse.pri.ee/avalik/lennukiraamat/an-2.jpg
Muuseas, pildiallkirjad ei jää sellised nagu näha on. Ma kirjutan need kindlasti ümber. Palun andke ideid ja fakte kui viitsite!
Tõde on selle poolel, kes vähem valetab.
Слава Україні!
Героям слава!
Слава Україні!
Героям слава!
Võib oletada, et kuna 1915 ei olnud veel tekkinud tarbijamentaliteeti, kus vähegi katkised asjad minema visatakse, võis vabalt ka Utotskin oma lennuki uuesti korda teha, kui ta selle kuskil korra ära lõhkus. Eriti kui ta ise suurt viga ei saanud, võib arvata, et ka lennuk oli parandamiskõlblik.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Vabandust, aga Kopterlinele kuulunud Sikorskit mainides mõtlesin ikka rohkem sellele, kuidas see aastaid Tallinna ja Helsinki vahel kursseeris. Heas mõttes noh.Luuraja kirjutas:Kõigepealt tahan öelda, et ma tõesti ei taha selle värviraamatu pilte siduda katastroofidega.
Sama Hiiumaad teenindanud an-24 kohta.
[i]Last thing I remember, I was Running for the door
I had to find the passage back To the place I was before
"Relax", said the night man, "We are programmed to receive.
You can check-out any time you like, But you can never leave!"[/i]
I had to find the passage back To the place I was before
"Relax", said the night man, "We are programmed to receive.
You can check-out any time you like, But you can never leave!"[/i]
Esikaas
Asi liigub aina enam sihi poole. Töö õpetab tegijat, tegija õpib töölt:
värviraamatu esikaas saab olema midagi sellist:

Janka, vabandused vastu võetud, pealegi vähemalt ühe katastroofiga saab raamat seotud olema - Charles Leroux' ebaõnnestunud maandumine Tallinna lahte. Kuid Copterline ja Sikorski on minu arvates liiga värske ja paljudele valus teema.
Esikaas on veel üsna toores, tahab peenemat ülemaalimist. Tagakaanele (kaante väliskülg on ainus värvitrükis värk selles raamatus) tahaks panna raamatus mainitud lennuvägede või lennufirmade tunnused. Pean seda pinda ilmselt jagama firma väljaannete reklaamiga, kuid saab vast hakkama.
Esikaane tegemine oli üldse piinarikas - Estonian Air'i "Sinilinnu" tahtsin algusest peale sinna panna. Aga esiplaanile tahtsin mahutada midagi väga olulist. Esmalt proovisin Piirivalve Mi-8-t - tiivikud rikkusid pildi. Siis katsetasin "Graf Zeppelini" - meelsus ei sobinud, olulisus ka mitte, esikaanel võiks olla ikka eesti lennukid. Siis katsetasin Avro Ansonit, oleks isegi sobinud, aga sel hetkel leidsin, et elada võiks ikkagi tänapäevas. Siis maalisingi L-39. Pealegi on selle lennukiga täiesti isiklik suhe - kroonus sain sageli mõlemal istmel istuda ja hapnikuaparatuuri kontrollida-kontreerida
.
PN-3 oleks tahtnud juba päris alguses esikaanele mahutada, aga see külgvaatest tuletatu ei sobi kuidagi. Iseenesest saaks ju ka sellest mingi ruumilise ja efektse kujutise tuletada, kuid ei tea tiibade kuju (pealtvaade), kupli eestvaadet. Kui neist vaatevinklitest mõne pildi saaks siis võiks ehk juba konstrueerima hakata.
värviraamatu esikaas saab olema midagi sellist:

Janka, vabandused vastu võetud, pealegi vähemalt ühe katastroofiga saab raamat seotud olema - Charles Leroux' ebaõnnestunud maandumine Tallinna lahte. Kuid Copterline ja Sikorski on minu arvates liiga värske ja paljudele valus teema.
Esikaas on veel üsna toores, tahab peenemat ülemaalimist. Tagakaanele (kaante väliskülg on ainus värvitrükis värk selles raamatus) tahaks panna raamatus mainitud lennuvägede või lennufirmade tunnused. Pean seda pinda ilmselt jagama firma väljaannete reklaamiga, kuid saab vast hakkama.
Esikaane tegemine oli üldse piinarikas - Estonian Air'i "Sinilinnu" tahtsin algusest peale sinna panna. Aga esiplaanile tahtsin mahutada midagi väga olulist. Esmalt proovisin Piirivalve Mi-8-t - tiivikud rikkusid pildi. Siis katsetasin "Graf Zeppelini" - meelsus ei sobinud, olulisus ka mitte, esikaanel võiks olla ikka eesti lennukid. Siis katsetasin Avro Ansonit, oleks isegi sobinud, aga sel hetkel leidsin, et elada võiks ikkagi tänapäevas. Siis maalisingi L-39. Pealegi on selle lennukiga täiesti isiklik suhe - kroonus sain sageli mõlemal istmel istuda ja hapnikuaparatuuri kontrollida-kontreerida
PN-3 oleks tahtnud juba päris alguses esikaanele mahutada, aga see külgvaatest tuletatu ei sobi kuidagi. Iseenesest saaks ju ka sellest mingi ruumilise ja efektse kujutise tuletada, kuid ei tea tiibade kuju (pealtvaade), kupli eestvaadet. Kui neist vaatevinklitest mõne pildi saaks siis võiks ehk juba konstrueerima hakata.
Tõde on selle poolel, kes vähem valetab.
Слава Україні!
Героям слава!
Слава Україні!
Героям слава!
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: TALUPOEG TALUJA ja 2 külalist