Mahajäetud raudteed ja rongid.
Mahajäetud raudteed ja rongid.
Ei ole küll militaarne teema aga huvitav vaadata ikkagi.
http://englishrussia.com/?p=1305
http://www.englishrussia.com/?p=1240
http://www.englishrussia.com/?p=1427
http://englishrussia.com/?p=1305
http://www.englishrussia.com/?p=1240
http://www.englishrussia.com/?p=1427
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
-
- Liige
- Postitusi: 319
- Liitunud: 06 Dets, 2007 20:58
Esimestel piltidel ilmselt vangilaagrite teenindamiseks (materjali toomiseks-viimiseks) tehtud raudteed. Koos laagrite kadumisega kadus ka vajadus raudtee järele. Veel paarkümmend aastat tagasi oli venemaal sadade konserveeritud auruveduritega hoiuplatse. Olen neid näinud karjalas ja komimaal. Säilitati neid strateegilises mõttes, liikumapanemiseks vaja ju ainult vett ja kütteks suvalist põlevat materjali. Elekter ja diiselküte muutub teatavasti keerulistel aegadel suureks defitsiidiks.
Esimesel lingil olev raudtee jookseb Obi jõe kallastel. Kahe linna vaheline vahemaa on ca 400 km. Lähim suurem asustatud punkt on Vorkuta ca 100km. Sealkandis neid laagerid ikka jagus omalajal. Eks see mingi metsaveoraudtee oli.
Pakkuda võib filateeliat perioodist 1918-1941.
www.aiaimpeerium.ee
www.aiaimpeerium.ee
Taheti põhjapoole magistraali teha hoopistükkis, Salehardi ja Igarka vahele. Seni ehitati, kuni isake elas, pärast jäid kõik laagrid, raudtee ja vedurid laokile ja vedelevad nii paraeguseni peaaegu puutumatult (tundub, et vedurit on proovitud laiali tassida, aga on üritus pooleli jäänd.
Selliseid raipeid, nagu ülejäänud kahel lingil, vedeleb meilgi Pärnus ja TallinnVäikses. Tõsi küll, mitte lausa hunnikuis nagu seal imedemaal. Kusjuures olen näinud pilte, kus selline elektrirongi raibe on haagitud töötava veduri külge ja inimesed ronivad jaamas sellesse raipesse ja reisivad nõnda. Selline vaatepilt, kus vaguni põrandal on mullakiht, muist istmeid segi taotud, muist välja loobitud, osa aknaid klaasita, osade ette plekk keevitatud ja muist laudadega kinni klopsitud - pidi Ukraina ja Venemaa provintside kohalikes rongides olema suht tavaline.
Meil ei viida neid vanarauda vist seepärast, et neid annab päris rauani puhtaks kraapida, kõik sodi välja loopida ja siis peale hoolikat ülevärvimist ja eurosisu panemist Moskva liinile saata. See raudosa on masiivne, plekk pea 5mm paks, seda rooste läbi naljalt ei söö, sellest ka vagunite pikk iga - mõned sõidavad mitukümmend aastat. Ja nda on nii kallid, et uute ostmise asemel on odavam vanu kapremontida.
Selliseid raipeid, nagu ülejäänud kahel lingil, vedeleb meilgi Pärnus ja TallinnVäikses. Tõsi küll, mitte lausa hunnikuis nagu seal imedemaal. Kusjuures olen näinud pilte, kus selline elektrirongi raibe on haagitud töötava veduri külge ja inimesed ronivad jaamas sellesse raipesse ja reisivad nõnda. Selline vaatepilt, kus vaguni põrandal on mullakiht, muist istmeid segi taotud, muist välja loobitud, osa aknaid klaasita, osade ette plekk keevitatud ja muist laudadega kinni klopsitud - pidi Ukraina ja Venemaa provintside kohalikes rongides olema suht tavaline.
Meil ei viida neid vanarauda vist seepärast, et neid annab päris rauani puhtaks kraapida, kõik sodi välja loopida ja siis peale hoolikat ülevärvimist ja eurosisu panemist Moskva liinile saata. See raudosa on masiivne, plekk pea 5mm paks, seda rooste läbi naljalt ei söö, sellest ka vagunite pikk iga - mõned sõidavad mitukümmend aastat. Ja nda on nii kallid, et uute ostmise asemel on odavam vanu kapremontida.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Kusjuures veel 80-datel olla selle Salehard-Igarka raudteel liikunud dresiin, millega sõitsid raudtee sideliini hooldanud töömehed. Et siis raudtee ammu kinni, aga sideliin telefoniliinina töös. Praeguseks olla seal vaikus, ei teagi, kumb enne läks, kas sideliin niimoodi, et ei kannatanud enam püsti hoidmist või kaotas raudtee dresiini kandmise võime nii, et liinile enam ligi ei pääsend. Muid teid ju seal pole, ainult tundra, raba ja porgandisuurused parmud.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Päris vahva oleks mööda sellist liini enduuro matka ette võtta. Ei eksi ära ja märgadest kohtadest saaks mööda raudteed üle. Keegi peaks ainult atv-ga või siis tresiiniga kütet ja õli kaasa vedama.
Pakkuda võib filateeliat perioodist 1918-1941.
www.aiaimpeerium.ee
www.aiaimpeerium.ee
Ei kujuta ette...
400km kõnnumaad on ikka kaunis kapitaalne ettevõtmine, miski ATV-ga ei tee seal midagi, ma kardan. Olen näinud seal pilte ka sellistest sildadest, kus silda enam polegi, vaid tühipaljad rööpad ripuvad üle jõe. Kardan, et seal tuleb päris indiaanlasi mängida, püssid kaasa võtta ja toidupoolis loodusest korjata ja maha lasta. Kui see oli ikka vaid 400km. Kus lähimad asustatud punktid üldse asuvad?
400km kõnnumaad on ikka kaunis kapitaalne ettevõtmine, miski ATV-ga ei tee seal midagi, ma kardan. Olen näinud seal pilte ka sellistest sildadest, kus silda enam polegi, vaid tühipaljad rööpad ripuvad üle jõe. Kardan, et seal tuleb päris indiaanlasi mängida, püssid kaasa võtta ja toidupoolis loodusest korjata ja maha lasta. Kui see oli ikka vaid 400km. Kus lähimad asustatud punktid üldse asuvad?
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Tüng jah - see raudtee on ikka 1200km pikk.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Ainus Salekhardist suurem asustatud punkt on 100km loodes - Vorkuta. Trassist idas voolab Ob. Ja samal jõe kaldal on 2 kuni 1000 elanikuga asulat. Seda siis The Times World Atlast lugedes. Salekhardi külje all on kohe veel üks asula kust paistab minevat ka raudtee Vorkutasse. Nii, et sugugui mitte ligipäästav koht.
Pakkuda võib filateeliat perioodist 1918-1941.
www.aiaimpeerium.ee
www.aiaimpeerium.ee
- sammal.habe
- Liige
- Postitusi: 885
- Liitunud: 30 Apr, 2004 19:49
- Asukoht: 58°22'N 26°43'E
- Kontakt:
Siin väidetakse, nagu oleks Salehardi-Nadõmi vaheline raudtee veel 80-datel töötanud. Ja sadakond kilti on vanametalli veetud. Ja Urengoi ja Nadõmi vaheline raudtee on kaardi peal justkui olemas. Ja sain ma õigesti aru, et praegusel sajandil on juttu olnud plaanidest ehitada raudtee olemasolevat trassi pidi Norilskisse (ilmselt siis Urengoist läbi Igarka).
Ja paistab, et raudtee käiks ka praeguseni, kui oleks suudetud ehitada sillad üle Obi ja Jenissei. Eile pulli pärast lendasin trassi AradoE555-ga Flightsimulatoris läbi ja nägin vaid, et jõed olid samades kohtades, mis kaardil ja isegi Igarka kohal oli miski majadekülv viitsitud teha. Igarkas oli ka raadiomajakas IGR ja Norilskis oli lennuväli, millele suutnud piisavalt hästi pihta saada ja lõhkusin oma peene lennumasina telikud.
Ja paistab, et raudtee käiks ka praeguseni, kui oleks suudetud ehitada sillad üle Obi ja Jenissei. Eile pulli pärast lendasin trassi AradoE555-ga Flightsimulatoris läbi ja nägin vaid, et jõed olid samades kohtades, mis kaardil ja isegi Igarka kohal oli miski majadekülv viitsitud teha. Igarkas oli ka raadiomajakas IGR ja Norilskis oli lennuväli, millele suutnud piisavalt hästi pihta saada ja lõhkusin oma peene lennumasina telikud.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
- sammal.habe
- Liige
- Postitusi: 885
- Liitunud: 30 Apr, 2004 19:49
- Asukoht: 58°22'N 26°43'E
- Kontakt:
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 2 külalist