1. leht 2-st

Mahajäetud raudteed ja rongid.

Postitatud: 14 Mär, 2008 14:34
Postitas Faust

Postitatud: 14 Mär, 2008 15:41
Postitas nuhk.Albert
Esimestel piltidel ilmselt vangilaagrite teenindamiseks (materjali toomiseks-viimiseks) tehtud raudteed. Koos laagrite kadumisega kadus ka vajadus raudtee järele. Veel paarkümmend aastat tagasi oli venemaal sadade konserveeritud auruveduritega hoiuplatse. Olen neid näinud karjalas ja komimaal. Säilitati neid strateegilises mõttes, liikumapanemiseks vaja ju ainult vett ja kütteks suvalist põlevat materjali. Elekter ja diiselküte muutub teatavasti keerulistel aegadel suureks defitsiidiks.

Postitatud: 14 Mär, 2008 17:03
Postitas 3xit
Eestis samasugused elektrirrongid.

Postitatud: 14 Mär, 2008 18:17
Postitas pulkvedis
Kyll meie vanarauakollid ilastaks, kui neid pilte n2eks. Huvitav vaatepilt p2ris.

Postitatud: 14 Mär, 2008 19:51
Postitas Luciano
Esimesel lingil olev raudtee jookseb Obi jõe kallastel. Kahe linna vaheline vahemaa on ca 400 km. Lähim suurem asustatud punkt on Vorkuta ca 100km. Sealkandis neid laagerid ikka jagus omalajal. Eks see mingi metsaveoraudtee oli.

Postitatud: 15 Mär, 2008 15:11
Postitas Soobel
Taheti põhjapoole magistraali teha hoopistükkis, Salehardi ja Igarka vahele. Seni ehitati, kuni isake elas, pärast jäid kõik laagrid, raudtee ja vedurid laokile ja vedelevad nii paraeguseni peaaegu puutumatult (tundub, et vedurit on proovitud laiali tassida, aga on üritus pooleli jäänd.

Selliseid raipeid, nagu ülejäänud kahel lingil, vedeleb meilgi Pärnus ja TallinnVäikses. Tõsi küll, mitte lausa hunnikuis nagu seal imedemaal. Kusjuures olen näinud pilte, kus selline elektrirongi raibe on haagitud töötava veduri külge ja inimesed ronivad jaamas sellesse raipesse ja reisivad nõnda. Selline vaatepilt, kus vaguni põrandal on mullakiht, muist istmeid segi taotud, muist välja loobitud, osa aknaid klaasita, osade ette plekk keevitatud ja muist laudadega kinni klopsitud - pidi Ukraina ja Venemaa provintside kohalikes rongides olema suht tavaline.

Meil ei viida neid vanarauda vist seepärast, et neid annab päris rauani puhtaks kraapida, kõik sodi välja loopida ja siis peale hoolikat ülevärvimist ja eurosisu panemist Moskva liinile saata. See raudosa on masiivne, plekk pea 5mm paks, seda rooste läbi naljalt ei söö, sellest ka vagunite pikk iga - mõned sõidavad mitukümmend aastat. Ja nda on nii kallid, et uute ostmise asemel on odavam vanu kapremontida.

Postitatud: 15 Mär, 2008 19:52
Postitas ggdag
Igatahes väga huivtav oli neid pilte küll vaadata !

Suured tänud linkide eest !

Postitatud: 16 Mär, 2008 16:24
Postitas Soobel
Kusjuures veel 80-datel olla selle Salehard-Igarka raudteel liikunud dresiin, millega sõitsid raudtee sideliini hooldanud töömehed. Et siis raudtee ammu kinni, aga sideliin telefoniliinina töös. Praeguseks olla seal vaikus, ei teagi, kumb enne läks, kas sideliin niimoodi, et ei kannatanud enam püsti hoidmist või kaotas raudtee dresiini kandmise võime nii, et liinile enam ligi ei pääsend. Muid teid ju seal pole, ainult tundra, raba ja porgandisuurused parmud.

Postitatud: 16 Mär, 2008 19:50
Postitas Luciano
Päris vahva oleks mööda sellist liini enduuro matka ette võtta. Ei eksi ära ja märgadest kohtadest saaks mööda raudteed üle. Keegi peaks ainult atv-ga või siis tresiiniga kütet ja õli kaasa vedama.

Postitatud: 16 Mär, 2008 23:04
Postitas Soobel
Ei kujuta ette...
400km kõnnumaad on ikka kaunis kapitaalne ettevõtmine, miski ATV-ga ei tee seal midagi, ma kardan. Olen näinud seal pilte ka sellistest sildadest, kus silda enam polegi, vaid tühipaljad rööpad ripuvad üle jõe. Kardan, et seal tuleb päris indiaanlasi mängida, püssid kaasa võtta ja toidupoolis loodusest korjata ja maha lasta. Kui see oli ikka vaid 400km. Kus lähimad asustatud punktid üldse asuvad?

Postitatud: 16 Mär, 2008 23:15
Postitas Soobel
Tüng jah - see raudtee on ikka 1200km pikk.

Postitatud: 16 Mär, 2008 23:21
Postitas Luciano
Ainus Salekhardist suurem asustatud punkt on 100km loodes - Vorkuta. Trassist idas voolab Ob. Ja samal jõe kaldal on 2 kuni 1000 elanikuga asulat. Seda siis The Times World Atlast lugedes. Salekhardi külje all on kohe veel üks asula kust paistab minevat ka raudtee Vorkutasse. Nii, et sugugui mitte ligipäästav koht.

Postitatud: 17 Mär, 2008 10:14
Postitas sammal.habe
ei lähe Salehardist miskit raudteed enam ammugi. trass küll on ja rööpad nendes kohatdes maas, kust äraviimine liiga kulukaks osutus.

kui kedagi Salehardi - Aksarka ümbrus huvitab, siis võin privas pajatada.

Postitatud: 17 Mär, 2008 12:32
Postitas Soobel
Siin väidetakse, nagu oleks Salehardi-Nadõmi vaheline raudtee veel 80-datel töötanud. Ja sadakond kilti on vanametalli veetud. Ja Urengoi ja Nadõmi vaheline raudtee on kaardi peal justkui olemas. Ja sain ma õigesti aru, et praegusel sajandil on juttu olnud plaanidest ehitada raudtee olemasolevat trassi pidi Norilskisse (ilmselt siis Urengoist läbi Igarka).

Ja paistab, et raudtee käiks ka praeguseni, kui oleks suudetud ehitada sillad üle Obi ja Jenissei. Eile pulli pärast lendasin trassi AradoE555-ga Flightsimulatoris läbi ja nägin vaid, et jõed olid samades kohtades, mis kaardil ja isegi Igarka kohal oli miski majadekülv viitsitud teha. Igarkas oli ka raadiomajakas IGR ja Norilskis oli lennuväli, millele suutnud piisavalt hästi pihta saada ja lõhkusin oma peene lennumasina telikud.

Postitatud: 17 Mär, 2008 13:25
Postitas sammal.habe
80ndatel võis töötada. mina olin seal 2000ndate algul, siis küll ei töötand enam. sest, kuidas kunagi Obi jõe jääle raudteed pandi (silda ehitada ei saanud) rääkisid kohalikud taadid Salehardi saunas legende.