1. leht 2-st
Saksa tanki mootor.
Postitatud: 07 Apr, 2009 21:43
Postitas Mõmps
Ikka juttu, et Tiiger kuskil soos ja Panther rabas vedelemas- a sattusin Kipperi foorumis väitele, et Tartus pidavat miski paat ringi sõitma, millel saksa tanki mootor peal
http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?t ... bb5661f76c
Kas mõni Tartus elav foorumlane miskit teab selle jutu kohta. Või on veesõidukil lihtsalt nõuka päritolu disla peal ja kogu muu jutt tühi mull.
Postitatud: 08 Apr, 2009 9:53
Postitas onu juulius
Mingist Tartu jõelaeva tanki-mootorist oli siin kunagi juttu küll. Siis väitis keegi teadja, et tegu olevat ameerika päritolu kahetaktilise diisliga, mis oli tõesti algselt mingit WWII sõjamasinat liigutanud.
Kas jutt käis samast laevast, ei tea.
Postitatud: 08 Apr, 2009 11:36
Postitas plekkpea
Saksa tankimootorid olid bensukad.
Postitatud: 08 Apr, 2009 13:40
Postitas Soobel
Mul oli õnne sellega 1986.aastal korra Emajõe soodesse jõhvikale sõita. Siis oli küll rahva hulgas elevus "Saksa tanki mootor!" aga ei mäleta, et Kruuvi-taat seda kinnitanud oleks.
Hilisemate mootorite müdinatakte meenutades ja selle laevaga võrreldes on seal peal kas kahetaktiline rida6 või neljataktiline V12. Näiteks V8 (ZIL, ameeriklased, DR1B mtu uus diisel) teevad hoopis teist rütmi. Laeva hääl sarnanes mõneti MAZ-i lõrinale, ent oli palju ühtlasem, nagu nurrumine. See kulus pähe, sest sai ikka sellega tunde õõtsutud nii et ka järgmine päev koolis põrandad kõikusid. 2-taktilisele omast kirbet vingu ma ei mäleta, üldse ei mäleta, et see laev tossanud oleks. Võibolla käis väljalasketorus vahest paugatusi.
Postitatud: 08 Apr, 2009 15:56
Postitas Mõmps
Nu vot, tõde ehk hakkab vaikselt selguma

Rahvajutt, nagu ikka. Ma lootsin, et tuleb minna Tartu Tiigri mõirgamist või Pantri lõrinat kuulama, aga võta näpust. Ainult T-34 müdinat olen sunnitud tihti kuulma.

Postitatud: 08 Apr, 2009 16:51
Postitas Aspelund
Jõuallikas ei pea ilmtingimata tankimootor olema, Maybachi mootoreid pandi ka muudele liikuritele.
A.
Postitatud: 08 Apr, 2009 19:26
Postitas Mõmps
Eks rahvasuus on ju kõik soomustatud roomikutega asjad tankid, see ju vana tõde, vahel ka tangid

A tegelikult võiks ju mõni Tartus elav foorumlane minna ja omaniku käest küsida, oleks rahu meil ja kipperi foorumis kah.
Postitatud: 08 Apr, 2009 20:01
Postitas Feeliks_Jalgraud
Soobel kirjutas:Mul oli õnne sellega 1986.aastal korra Emajõe soodesse jõhvikale sõita. Siis oli küll rahva hulgas elevus "Saksa tanki mootor!" aga ei mäleta, et Kruuvi-taat seda kinnitanud oleks.
Hilisemate mootorite müdinatakte meenutades ja selle laevaga võrreldes on seal peal kas kahetaktiline rida6 või neljataktiline V12. Näiteks V8 (ZIL, ameeriklased, DR1B mtu uus diisel) teevad hoopis teist rütmi. Laeva hääl sarnanes mõneti MAZ-i lõrinale, ent oli palju ühtlasem, nagu nurrumine. See kulus pähe, sest sai ikka sellega tunde õõtsutud nii et ka järgmine päev koolis põrandad kõikusid. 2-taktilisele omast kirbet vingu ma ei mäleta, üldse ei mäleta, et see laev tossanud oleks. Võibolla käis väljalasketorus vahest paugatusi.
Kruuvi-taadi ainuke tankimootor rändas mõned aastad tagasi emex´isse.
Korgsurve pump, ja muud ninni-nänni on veel alles.
Ja selle Krista Kruuvi kaatri peal ei olnud kindlasti mitte militaarne mootor.(Muideks see kaater vist vedeleb endise Igavere poe taga. Maru sarnane on igatahes.)
Postitatud: 08 Apr, 2009 21:48
Postitas Soobel
Krista Kruuvi kaatrist ei tea ma midagi, tean vaid, et Krista oli omal ajal kõva purjetaja.
Saksa tanki mootori jutt käis Eesti vanima puulaeva "Tempo" kohta, selle omanik aga on Krista isa, lodjaseltsi auliige Hando Kruuv. Laev lastud vette samal aasta, mil Hando sündis ja arvata võib, et sellel laeval on ikka nende aastate jooksul õige mitu mootorit vanametalliks aetud.
Ja "Tempo" ei tohiks samuti kuskil "vedeleda," lugesin kuskilt, et lodjaselts renoveerib seda või on juba ära renoveerinud.
Postitatud: 09 Apr, 2009 7:38
Postitas Feeliks_Jalgraud
Selle "Tempo" koha pealt ei oska ma sõna võtta
Aga vajadusel saab paari telefonikõnega asjasse selgust.
Edit:
Tegemist oli 2taktilise diiselmootoriga(6 silindrit). Neid mootoreid oli kaks tükki(Üks nendest siiamaani paadi peal,- teine enamjaolt vanametallis.)
Väidetakse inglise tanki mootor olevat.
Postitatud: 10 Apr, 2009 20:04
Postitas fireman
Lodja seltsi käes seda laeva minuteada küll pole. Nad ehitavad praegu viikingi laeva. Lisaks sellele tihndavad praegu, peale talvist remonti Jõmmut. See lasti juba vette. Aga teemast kah. 2taktiline diisel oli ka sellele ajal generaatoritel mis andsid voolu radaritele. Kuid ma ei tea ühtegi inglise tanki selle mootoriga ja saksa tankid kasutasid hoopis bensiinimootoreid. Selline siis võibolla müüdi murdmiseks ja paljudele kurvastuseks vastus.
Postitatud: 10 Apr, 2009 20:27
Postitas Kõrvaltvaataja
Kruuvi taadi laeval peaks olema kahetaktiline diisel, mis maha võetud inglise või ameerika päritolu vene tankilt. Üks mootor läbi sõitetud, teine mootor mõni aasta tagasi paigaldatud. Pead ei anna, aga peaks olema GMC mootor. Mõlemad mootorid pärit Kärkna lahingupaigalt, kus seisid kaks mürsu läbilasuga sellist vene tanki.
Postitatud: 11 Apr, 2009 18:30
Postitas speedsta
Võib olla midagi sellist
1904 Engine GM 6046 (Sherman M4A2)
http://afvdb.50megs.com/usa/m4sherman.html#M4A3

Postitatud: 11 Apr, 2009 21:13
Postitas EOD
Kui need mootorid Shermani või Lee pealt pärit, siis võis ju ka vaid üks pihtasaanud tank olla. Algul kasutati paarismootorist üht, siis teist. Õhupuhastid ja -laadijad peaks siis mootoreil eri külgedel olema.
Kahetaktiliste MAZ- ide ja KrAZ-ide mootorid olid ka GMC pealt maha kopeeritud ja nende mootoritega generaatoreid peaks Eestis veelgi leiduma.
Postitatud: 12 Apr, 2009 10:06
Postitas Feeliks_Jalgraud
Kõrgsurve pumbal ilutseb aastaarv 1914.
Muud nagu hetkel meelde ei tule.
Esmasp. teen pilti, kui meeles on