MQ-9 tõenäoline järeltulija avalikustati

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5594
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

MQ-9 tõenäoline järeltulija avalikustati

Postitus Postitas Gideonic »

Pilt

http://www.dailytech.com/Air+Force+Debu ... e14982.htm

Seekordselt siis tegu juba kerge Stealth disainiga (kuskil mainiti ka sisemist pommilaadungit), natuke suurema, reaktiivmootoriga isendiga. Uus mootor tõstab tippkiiruse juba A-10 suurusjärku (790km/h), samas kindlasti väheneb õhus olemise aeg.

USAFi ametlikku tellimust pole olnud, aga seda ei olnud ka MQ-1 ja MQ-9 väljatöötamisel.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10269
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: MQ-9 tõenäoline järeltulija avalikustati

Postitus Postitas Kilo Tango »

Gideonic kirjutas:Pilt

http://www.dailytech.com/Air+Force+Debu ... e14982.htm

Seekordselt siis tegu juba kerge Stealth disainiga (kuskil mainiti ka sisemist pommilaadungit), natuke suurema, reaktiivmootoriga isendiga. Uus mootor tõstab tippkiiruse juba A-10 suurusjärku (790km/h), samas kindlasti väheneb õhus olemise aeg.

USAFi ametlikku tellimust pole olnud, aga seda ei olnud ka MQ-1 ja MQ-9 väljatöötamisel.
Miks see õhus olemise aeg peaks vähenema? eelmine oli turboprop, see möödavooluga ventilaatoriga turboreaktiiv. Möödavooluga reaktiivmootorid on üldjuhul optimaalsetel lennurežiimidel tõhusamad kui turbopropid samadel kiirustel. Eeldades muidugi seda, et kogu aeg ei uhata maksimumkiirusel ringi.
Motronicus
Liige
Postitusi: 341
Liitunud: 03 Veebr, 2009 16:21
Kontakt:

Re: MQ-9 tõenäoline järeltulija avalikustati

Postitus Postitas Motronicus »

Gideonic kirjutas:Pilt

http://www.dailytech.com/Air+Force+Debu ... e14982.htm

Seekordselt siis tegu juba kerge Stealth disainiga (kuskil mainiti ka sisemist pommilaadungit), natuke suurema, reaktiivmootoriga isendiga. Uus mootor tõstab tippkiiruse juba A-10 suurusjärku (790km/h), samas kindlasti väheneb õhus olemise aeg.

USAFi ametlikku tellimust pole olnud, aga seda ei olnud ka MQ-1 ja MQ-9 väljatöötamisel.
Predator C Avenger (jõuallikaks vist Pratt & Whitney PW545B).
Per aspera ad astra!
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5594
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: MQ-9 tõenäoline järeltulija avalikustati

Postitus Postitas Gideonic »

Kilo Tango kirjutas: Miks see õhus olemise aeg peaks vähenema? eelmine oli turboprop, see möödavooluga ventilaatoriga turboreaktiiv. Möödavooluga reaktiivmootorid on üldjuhul optimaalsetel lennurežiimidel tõhusamad kui turbopropid samadel kiirustel. Eeldades muidugi seda, et kogu aeg ei uhata maksimumkiirusel ringi.
Vabandan möödapaneku pärast. Minu mootoriteadmised piirduvad "ilmeksimatute" interneti-foorumite omadega :D. Omajagu jahutakse, et turbopropid on madalal kiirusel efektiivsemad. Samas leiab sellise tõdemuse reeglina ekspert-hinnagute kõrvalt, kus põhjendatakse näiteks SU-27 x-versiooni selget üleolekut F-15'e y-versioonist tema parema manööverdamisvõime tõttu, vms :)

Igatahes tundub, et UACV-platvormide arendustööd võetakse juba vähe tõsisemalt kui 8-9 aastat tagasi.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10269
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: MQ-9 tõenäoline järeltulija avalikustati

Postitus Postitas Kilo Tango »

Gideonic kirjutas:
Kilo Tango kirjutas: Miks see õhus olemise aeg peaks vähenema? eelmine oli turboprop, see möödavooluga ventilaatoriga turboreaktiiv. Möödavooluga reaktiivmootorid on üldjuhul optimaalsetel lennurežiimidel tõhusamad kui turbopropid samadel kiirustel. Eeldades muidugi seda, et kogu aeg ei uhata maksimumkiirusel ringi.
Vabandan möödapaneku pärast. Minu mootoriteadmised piirduvad "ilmeksimatute" interneti-foorumite omadega :D. Omajagu jahutakse, et turbopropid on madalal kiirusel efektiivsemad. Samas leiab sellise tõdemuse reeglina ekspert-hinnagute kõrvalt, kus põhjendatakse näiteks SU-27 x-versiooni selget üleolekut F-15'e y-versioonist tema parema manööverdamisvõime tõttu, vms :)

Igatahes tundub, et UACV-platvormide arendustööd võetakse juba vähe tõsisemalt kui 8-9 aastat tagasi.
Möödavooluga turboreaktiivmootorid (sisuliselt on seal propelleri asemel suur ventilaator) on väga tõhusad mootorid, kuid seda ainult suhteliselt kitsas lennuparameetrite vahemikus, millele see konkreetne kombinatsioon optimeeritud on (nii diffusor kui ventilaator ehitatakse konkreetsele kõrgusele konkreetseid kiirusi arvestades). Väljaspool neid parameetreid on turbopropid tõhusamad. Turbopropi suur häda on see, et selle propelleri labad lendavad suhteliselt helikiiruse lähedastes tingimustes, mistõttu tekivad seal kohatised rõhulained. Tulemuseks on üsna kõva lärm, mis kostub kaugele. Ventilaatori kõrgetooniline vilin sumbub kiiremini.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline