1. leht 1-st

MQ-9 tõenäoline järeltulija avalikustati

Postitatud: 30 Apr, 2009 10:20
Postitas Gideonic
Pilt

http://www.dailytech.com/Air+Force+Debu ... e14982.htm

Seekordselt siis tegu juba kerge Stealth disainiga (kuskil mainiti ka sisemist pommilaadungit), natuke suurema, reaktiivmootoriga isendiga. Uus mootor tõstab tippkiiruse juba A-10 suurusjärku (790km/h), samas kindlasti väheneb õhus olemise aeg.

USAFi ametlikku tellimust pole olnud, aga seda ei olnud ka MQ-1 ja MQ-9 väljatöötamisel.

Re: MQ-9 tõenäoline järeltulija avalikustati

Postitatud: 30 Apr, 2009 10:50
Postitas Kilo Tango
Gideonic kirjutas:Pilt

http://www.dailytech.com/Air+Force+Debu ... e14982.htm

Seekordselt siis tegu juba kerge Stealth disainiga (kuskil mainiti ka sisemist pommilaadungit), natuke suurema, reaktiivmootoriga isendiga. Uus mootor tõstab tippkiiruse juba A-10 suurusjärku (790km/h), samas kindlasti väheneb õhus olemise aeg.

USAFi ametlikku tellimust pole olnud, aga seda ei olnud ka MQ-1 ja MQ-9 väljatöötamisel.
Miks see õhus olemise aeg peaks vähenema? eelmine oli turboprop, see möödavooluga ventilaatoriga turboreaktiiv. Möödavooluga reaktiivmootorid on üldjuhul optimaalsetel lennurežiimidel tõhusamad kui turbopropid samadel kiirustel. Eeldades muidugi seda, et kogu aeg ei uhata maksimumkiirusel ringi.

Re: MQ-9 tõenäoline järeltulija avalikustati

Postitatud: 30 Apr, 2009 11:19
Postitas Motronicus
Gideonic kirjutas:Pilt

http://www.dailytech.com/Air+Force+Debu ... e14982.htm

Seekordselt siis tegu juba kerge Stealth disainiga (kuskil mainiti ka sisemist pommilaadungit), natuke suurema, reaktiivmootoriga isendiga. Uus mootor tõstab tippkiiruse juba A-10 suurusjärku (790km/h), samas kindlasti väheneb õhus olemise aeg.

USAFi ametlikku tellimust pole olnud, aga seda ei olnud ka MQ-1 ja MQ-9 väljatöötamisel.
Predator C Avenger (jõuallikaks vist Pratt & Whitney PW545B).

Re: MQ-9 tõenäoline järeltulija avalikustati

Postitatud: 30 Apr, 2009 11:38
Postitas Gideonic
Kilo Tango kirjutas: Miks see õhus olemise aeg peaks vähenema? eelmine oli turboprop, see möödavooluga ventilaatoriga turboreaktiiv. Möödavooluga reaktiivmootorid on üldjuhul optimaalsetel lennurežiimidel tõhusamad kui turbopropid samadel kiirustel. Eeldades muidugi seda, et kogu aeg ei uhata maksimumkiirusel ringi.
Vabandan möödapaneku pärast. Minu mootoriteadmised piirduvad "ilmeksimatute" interneti-foorumite omadega :D. Omajagu jahutakse, et turbopropid on madalal kiirusel efektiivsemad. Samas leiab sellise tõdemuse reeglina ekspert-hinnagute kõrvalt, kus põhjendatakse näiteks SU-27 x-versiooni selget üleolekut F-15'e y-versioonist tema parema manööverdamisvõime tõttu, vms :)

Igatahes tundub, et UACV-platvormide arendustööd võetakse juba vähe tõsisemalt kui 8-9 aastat tagasi.

Re: MQ-9 tõenäoline järeltulija avalikustati

Postitatud: 30 Apr, 2009 12:38
Postitas Kilo Tango
Gideonic kirjutas:
Kilo Tango kirjutas: Miks see õhus olemise aeg peaks vähenema? eelmine oli turboprop, see möödavooluga ventilaatoriga turboreaktiiv. Möödavooluga reaktiivmootorid on üldjuhul optimaalsetel lennurežiimidel tõhusamad kui turbopropid samadel kiirustel. Eeldades muidugi seda, et kogu aeg ei uhata maksimumkiirusel ringi.
Vabandan möödapaneku pärast. Minu mootoriteadmised piirduvad "ilmeksimatute" interneti-foorumite omadega :D. Omajagu jahutakse, et turbopropid on madalal kiirusel efektiivsemad. Samas leiab sellise tõdemuse reeglina ekspert-hinnagute kõrvalt, kus põhjendatakse näiteks SU-27 x-versiooni selget üleolekut F-15'e y-versioonist tema parema manööverdamisvõime tõttu, vms :)

Igatahes tundub, et UACV-platvormide arendustööd võetakse juba vähe tõsisemalt kui 8-9 aastat tagasi.
Möödavooluga turboreaktiivmootorid (sisuliselt on seal propelleri asemel suur ventilaator) on väga tõhusad mootorid, kuid seda ainult suhteliselt kitsas lennuparameetrite vahemikus, millele see konkreetne kombinatsioon optimeeritud on (nii diffusor kui ventilaator ehitatakse konkreetsele kõrgusele konkreetseid kiirusi arvestades). Väljaspool neid parameetreid on turbopropid tõhusamad. Turbopropi suur häda on see, et selle propelleri labad lendavad suhteliselt helikiiruse lähedastes tingimustes, mistõttu tekivad seal kohatised rõhulained. Tulemuseks on üsna kõva lärm, mis kostub kaugele. Ventilaatori kõrgetooniline vilin sumbub kiiremini.