G8N Rita lugu
G8N Rita lugu
Seoses igasugu asjaoludega pole ma siia valmivate mudelite teemasi teinud päris ammu. Vahepeal on mõned lennukid siiski valminud ja nendest loodan ka varsti lood valmis saada. Siinkohal pakun aga asja, mis hetkel laual pooleli.
Nakajima G8N Renzan (Rita)
Teise Maailmasõja perioodil oli jaapanlastel kasutuses väga mitmeid kahe mootorilsi lennukeid. Samas nelja mootorilised praktiliselt puudusid, kui jätta välja mõned lennupaadid. Üks tõsisem katsetus selles vallas oli Nakajima G5N Shinzan. See hiiglane osutus aga mitmes mõttes läbikukkumiseks ja seeriatootmiset loobuti. Kolm aastat peale selle projekti läbikukkumist käivitati uus projekt, leidmaks lahendust suure strareegilise pommitaja puudumisele. Ka selle lennuki loojaks sai Nakajima ja seekordne katse sai vägagi edukas.
G8N-Renzan, mis sai USA koodnimeks Rita oli väga kiire, võimsa relvastuse ja väga heade lennuomadustega lennuk. Lennukile andsid jõu neli 1491kW Nakajima Homare 18 silindrlist radiaaalmootorit, tagades maksimaalseks kiiruseks ligi 600km/h 8000m kõrgusel. Lennukauguseks oli 7500km.
Selle lennuki saatuseks sai siiski ilmuda liiga hilja, et jõuda tootmisse ja mõjutada sõja käiku. Esimese prototüübi ilmumisest 1944 aasta lõpus, kuni juunini 1945 valmis neli sellist lennukit. Nendest üks jõudis ameerilkastre kätte, teised hävisid maapinnal pommirünnakute käigus. Peale mitmeid testlende leidsid ameeriklased, et tegu on väga heade lennuomaduse ja võimeka lennukiga, mis ületas omadustelt mitmeid ameeriklaste endi sama tüüpi lennukeid. Täna võib vaid spekuleerida, millised oleks olnud tagajärjed, kui Rita oleks tandrile ilmunud varem ja seda arvestatavates kogustes.
Ja kuigi olen kohanud veebis mainitavat, et USAsse jõudnud lennuk on täna muuseumis on tõde siiski see, et varsti peale katsetusi, see ainuke eksemplar lammutati.
Mõned lennuki andmed
Meeskond: 10
Pikkus: 22.94 m
Tiibade siruulatus: 32.54 m
Kõrgus: 7.20 m
Tühimass: 17,400 kg
Täismass: 26,800 kg
Maksimaalne stardikaal: 32,150 kg
Mootorid: 4× Nakajima NK9K-L 24 "Homare" 18-Silindrit kaherealine
tähtmootor, 1491 kW (2,000 hp) tk
Jõudlus:
Maksimaalne kiirus: 576 km/h
Lennukaugus: 7,250 km
Tõusukiirus: 457 m/min
Tiivakoormus: 239 kg/m²
Relvastus:
2 × 20 mm tüüp 99 kahur nina, saba ja ülemises laskepesas
2 × 13.2 mm kuulipildujat ninapesas
2 × 13.2 mm kuulipildujat külgedes
Kuni 4,000 kg pomme
Mudel:
Mind paneb imestama, et jaapanlaste suured mudelitootjad pole enda auasjaks võtnud see lennuk tänapäevaste standardite järgi mudeliks teha. Aga nii see on ja seega on täna pea ainuke võimalik mudel vana Hasegawa.
See 70date vorm tähendab rusika suurusi neete, vähest detailsust ja keskmist kooste kvaliteeti. Siiski pole asi ületamtu ja ka see vana vorm annab märku, tänapäevase Hasegava joone kohta.
Kuigi ka otse karbist saaks siiski üsna rahuldava ettekujutuse, milline see lennuk kunagi välja nägi, olen mina tänaseks sellisel lainel, et sellised mudelid otse karbist ei luba hing teha. Veidi peab paremks üritama sättida. Sams puudub elle lennuki jaoks igasugune nö plekk ja epo lisade võimalus ja infot ja pilte, millest ehitamisel abi oleks, on tegelikult väga vähe. Siiski on ka nende väheste piltide abil võimalik mudeli tootja suuremad mugandused veidi paremaks teha.
Siin esimeseks näitaks ninaratta koobast. Mul pole selle kohta küll mingit pilti, aga mulle justkui tundub, et nii see olla ei saa. Kuhu lähen ratas?
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0030.jpg
Ei hakka siin midagi rohkemat tegama, kui et asi kaugelt veidi parem ja loogilisem paistaks, sest rohkemaks pole lihtsalt andmeid. Siin see töö pooleli:
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI010.jpg
Edasi näitaks kabiini osa. Siin see peaaegu nagu tootja selle tegi. asetus on midagi sinnapoole, aga teostus veidi nagu kivikirvega:
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0029.jpg
minu ürituse juures asja veidi paremaks teha, näeb asi välja nii:
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0013.jpg
toolid karbist näevad veidi ebamugavad välja. Eelmisel pildil, kus toolid juba paigas, näeb kuhu on suund. Toolide remondi juures on abiks mõned fotod. Siin aga iste enne ja töös.
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0026.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0028.jpg
Siin aga näha üks üleliigne vahesein. Näha on ka kaks väikest akent, mida tootja pole valikuks pidanud lõpuni teha ja mille ma plaanin sisse raiuda:
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0031.jpg
Paremaks sättimine käib jälle vaid paari kaudse pildi alusel, aga nii see algab:
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0012.jpg
Seinu vaja ka õhemaks saada. Viimastelt piltidelt peaks näha olema ka needid, mida tuleb madalamaks võtma hakata.
Esialgu siis selline tööjärg. Tööd ikka veits on..eks ma mudi siia juurde, kui põhjust lisandub.
Tänud vaatamast,
Kk
Nakajima G8N Renzan (Rita)
Teise Maailmasõja perioodil oli jaapanlastel kasutuses väga mitmeid kahe mootorilsi lennukeid. Samas nelja mootorilised praktiliselt puudusid, kui jätta välja mõned lennupaadid. Üks tõsisem katsetus selles vallas oli Nakajima G5N Shinzan. See hiiglane osutus aga mitmes mõttes läbikukkumiseks ja seeriatootmiset loobuti. Kolm aastat peale selle projekti läbikukkumist käivitati uus projekt, leidmaks lahendust suure strareegilise pommitaja puudumisele. Ka selle lennuki loojaks sai Nakajima ja seekordne katse sai vägagi edukas.
G8N-Renzan, mis sai USA koodnimeks Rita oli väga kiire, võimsa relvastuse ja väga heade lennuomadustega lennuk. Lennukile andsid jõu neli 1491kW Nakajima Homare 18 silindrlist radiaaalmootorit, tagades maksimaalseks kiiruseks ligi 600km/h 8000m kõrgusel. Lennukauguseks oli 7500km.
Selle lennuki saatuseks sai siiski ilmuda liiga hilja, et jõuda tootmisse ja mõjutada sõja käiku. Esimese prototüübi ilmumisest 1944 aasta lõpus, kuni juunini 1945 valmis neli sellist lennukit. Nendest üks jõudis ameerilkastre kätte, teised hävisid maapinnal pommirünnakute käigus. Peale mitmeid testlende leidsid ameeriklased, et tegu on väga heade lennuomaduse ja võimeka lennukiga, mis ületas omadustelt mitmeid ameeriklaste endi sama tüüpi lennukeid. Täna võib vaid spekuleerida, millised oleks olnud tagajärjed, kui Rita oleks tandrile ilmunud varem ja seda arvestatavates kogustes.
Ja kuigi olen kohanud veebis mainitavat, et USAsse jõudnud lennuk on täna muuseumis on tõde siiski see, et varsti peale katsetusi, see ainuke eksemplar lammutati.
Mõned lennuki andmed
Meeskond: 10
Pikkus: 22.94 m
Tiibade siruulatus: 32.54 m
Kõrgus: 7.20 m
Tühimass: 17,400 kg
Täismass: 26,800 kg
Maksimaalne stardikaal: 32,150 kg
Mootorid: 4× Nakajima NK9K-L 24 "Homare" 18-Silindrit kaherealine
tähtmootor, 1491 kW (2,000 hp) tk
Jõudlus:
Maksimaalne kiirus: 576 km/h
Lennukaugus: 7,250 km
Tõusukiirus: 457 m/min
Tiivakoormus: 239 kg/m²
Relvastus:
2 × 20 mm tüüp 99 kahur nina, saba ja ülemises laskepesas
2 × 13.2 mm kuulipildujat ninapesas
2 × 13.2 mm kuulipildujat külgedes
Kuni 4,000 kg pomme
Mudel:
Mind paneb imestama, et jaapanlaste suured mudelitootjad pole enda auasjaks võtnud see lennuk tänapäevaste standardite järgi mudeliks teha. Aga nii see on ja seega on täna pea ainuke võimalik mudel vana Hasegawa.
See 70date vorm tähendab rusika suurusi neete, vähest detailsust ja keskmist kooste kvaliteeti. Siiski pole asi ületamtu ja ka see vana vorm annab märku, tänapäevase Hasegava joone kohta.
Kuigi ka otse karbist saaks siiski üsna rahuldava ettekujutuse, milline see lennuk kunagi välja nägi, olen mina tänaseks sellisel lainel, et sellised mudelid otse karbist ei luba hing teha. Veidi peab paremks üritama sättida. Sams puudub elle lennuki jaoks igasugune nö plekk ja epo lisade võimalus ja infot ja pilte, millest ehitamisel abi oleks, on tegelikult väga vähe. Siiski on ka nende väheste piltide abil võimalik mudeli tootja suuremad mugandused veidi paremaks teha.
Siin esimeseks näitaks ninaratta koobast. Mul pole selle kohta küll mingit pilti, aga mulle justkui tundub, et nii see olla ei saa. Kuhu lähen ratas?
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0030.jpg
Ei hakka siin midagi rohkemat tegama, kui et asi kaugelt veidi parem ja loogilisem paistaks, sest rohkemaks pole lihtsalt andmeid. Siin see töö pooleli:
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI010.jpg
Edasi näitaks kabiini osa. Siin see peaaegu nagu tootja selle tegi. asetus on midagi sinnapoole, aga teostus veidi nagu kivikirvega:
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0029.jpg
minu ürituse juures asja veidi paremaks teha, näeb asi välja nii:
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0013.jpg
toolid karbist näevad veidi ebamugavad välja. Eelmisel pildil, kus toolid juba paigas, näeb kuhu on suund. Toolide remondi juures on abiks mõned fotod. Siin aga iste enne ja töös.
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0026.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0028.jpg
Siin aga näha üks üleliigne vahesein. Näha on ka kaks väikest akent, mida tootja pole valikuks pidanud lõpuni teha ja mille ma plaanin sisse raiuda:
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0031.jpg
Paremaks sättimine käib jälle vaid paari kaudse pildi alusel, aga nii see algab:
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0012.jpg
Seinu vaja ka õhemaks saada. Viimastelt piltidelt peaks näha olema ka needid, mida tuleb madalamaks võtma hakata.
Esialgu siis selline tööjärg. Tööd ikka veits on..eks ma mudi siia juurde, kui põhjust lisandub.
Tänud vaatamast,
Kk
- Parovoz
- Liige
- Postitusi: 985
- Liitunud: 20 Aug, 2005 20:30
- Asukoht: Lasnogorsk, Balti mere ääres
- Kontakt:
Tere-tere!
Väga huvitav aparaat. Jälgin huviga teemat, kuna ise mingil määral Jaapani lennunduse fänn. Mudel ise on tõesi nagu toorik. Aga Kalle plaatinast
manipulaatorid( e.käed) teevad sellest järjekordse "kommi" . Neetide kohta niipalju , et soovitaksin liivapaberiga maha( mõõtkavas on need kui katusenaelad) ja uued peale. Selleks sobiks mingi seinakellakella hammasratas, aga nägin Kullos taolist agregaati, millel hammasrattad on vahetatavad.
Lugupidamisega
Väga huvitav aparaat. Jälgin huviga teemat, kuna ise mingil määral Jaapani lennunduse fänn. Mudel ise on tõesi nagu toorik. Aga Kalle plaatinast

Lugupidamisega
Taara avitab! ...
Vägev, vääägeev! Sul on kohe varrukast võtta säherdusi lendavaid riistqpuusid, milledest on säilinud ainult väga vähe infot - kas niisugused masinad köidavad sind kõige enam? No et hing sees väriseb, kui mõnd sarnast haruldust näpu vahel keerutad ja teist mõne üksiku uduse foto järgi võimalikult täpseks ajad? Või annab selliste puuduliku infobaasiga aparaatide tegemine hoopis vabamad käed, no et kuna täpselt nagunii keegi ei tea, siis saab üksjagu asju "tunde järgi" teha?
Urmas.
Urmas.
Ei saaks öelda, et haruldused mind kuidagi eriliselt rohkem köidaks. Aga kuna mul neid karpe natuke on riiulisse kounenud, siis seal on igasugu kraami. mind köidab hoopis palju erinevaid lennukeid kõrvuti näha. just erinevaid, seega ei saa minu riiulites olema mitmeid sama lennuki eri camodega seeriad.
Ja sellise hulga juures satub ikka sekka haruldusi, mis tihti tõesti on
põnevamad kui need, mille kohta nt google meeletult infi kokku veab.
Paljudele ei paku tundamatud objektid pinget. Nagu nt see itaallane, mida ma viimati tegin. üks lennuk tehti, prooviti... halb sai ja haamri alla. Keegi pole kuulnud, ega näinud, aga näe mulle meeldib see asi kuulsa lennuki kõrvale sättida:)
Aga sedasi üksjagu tunde järgi tegelt ei tahaks teha. Aga kuna mõnigi kord tahab mudel veidi järgi aitamist, siis kipub see paratamu olema. Ja eks see ole ju nii, et kui haruldustest on vähe infi, siis seega ka mueli tootjatel pole seda kerge hankida ja nii siis tehaksegi mudel, mis justkui on, aga kui karbist otse teha, siis võib hing veidi haigeks jääda.
Samas on muidugi huvitav omada mudeleid, mida meie maal ilmselt teist ei pruugi leiduda ja mul neid mõned ikka on. Eriliselt ma siiski sinna poole ei püüdle. Siiskisiiski..just täna avastasin ma jälle ühe harulduste harulduse, millest üks epokas valmis tehtud.. ma ei usu et ma suudan vastu panna:)
Kk
Ja sellise hulga juures satub ikka sekka haruldusi, mis tihti tõesti on
põnevamad kui need, mille kohta nt google meeletult infi kokku veab.
Paljudele ei paku tundamatud objektid pinget. Nagu nt see itaallane, mida ma viimati tegin. üks lennuk tehti, prooviti... halb sai ja haamri alla. Keegi pole kuulnud, ega näinud, aga näe mulle meeldib see asi kuulsa lennuki kõrvale sättida:)
Aga sedasi üksjagu tunde järgi tegelt ei tahaks teha. Aga kuna mõnigi kord tahab mudel veidi järgi aitamist, siis kipub see paratamu olema. Ja eks see ole ju nii, et kui haruldustest on vähe infi, siis seega ka mueli tootjatel pole seda kerge hankida ja nii siis tehaksegi mudel, mis justkui on, aga kui karbist otse teha, siis võib hing veidi haigeks jääda.
Samas on muidugi huvitav omada mudeleid, mida meie maal ilmselt teist ei pruugi leiduda ja mul neid mõned ikka on. Eriliselt ma siiski sinna poole ei püüdle. Siiskisiiski..just täna avastasin ma jälle ühe harulduste harulduse, millest üks epokas valmis tehtud.. ma ei usu et ma suudan vastu panna:)
Kk
Täpselt kuu paistab viimasest postist möödas. Ja kuna vahepeal on siiski igal võimalikul ajal nokitsetud, siis siit väike raport. Mingit kiiret edenemist selle asja juures muidugi pole.
Ja miks see nii on.. eks ikka ümber tegemist veidi. Esimeseks näitaks kohe üht tükki komplekti klaasist. Koos Hasegawa pakutava lenduriga saab aru, millise soomusklaasiga on tegu. Lendur ise on ka muidugi oma aja märk ja loomulikult mudelisse istuma ei lähe.
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0034.jpg
Kuna kere seinad olen mõneski kohas õhemaks teinud, siis seda enam ei saa ma kasutada sellise paksusega klaase enam, lahendus... uued tuleb ise teha. Olen enne kupleid ja klaase ise teinud vaid paaril korral ja siin sai siis seda katsetamist edasi proovida. Kuna ka kogu ninaosa vajas õhemaks tegemist, siis siin on näha katsetused poolepeal. nö vormina toimib karbist võetud klaasosa:
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0020.jpg
Pärast mõningaid õppetunde hiljem on uus nina maskituna siin näha:
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0041.jpg
Ja varem näidatud jurakas saab siin oma koha uuest matejalist ja paksuses:
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0046.jpg
Edasi nokitsesin veits sisu, mida enne üldse tehtud polnud. Kuna pildi või joonise materjali on minimaalselt, siis osalt on tegu oletusega, aga pisikestet akendest vaadatuna siiski piisav täpsus. vajab veel põranda pühkimist, nagu näha:)
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0040.jpg
Ah jaa, tiivad said ka vahepeal külge.. hiidneetide tõrje käib parasjagu:
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0051.jpg
Siit üks asi veel, mis vajab silumist. Pildil ülemisena näha, miliste palkidena näeb tootja tüüride läbiripet. ja allpool siis pehmendamine käimas:
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0056.jpg
Kabiini poole vaadates näeme ülemist laskepesa, mille ka uue tegin.. siin käimas esimene proov
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0019.jpg
allpool paistavad tinatükid. Et selle lennuki ninaratast maha saada, on õpetuses kirjas lisada ette 40g raskust. Kuna mina ehitasin nina nati välja, kuhu tootja lootis raskust peita, siis on õige koguse laiali jaotamine üksjagu tööd nõudev. Kasutan auto rehvi raskusi. Osad on juba värvi all..aga veel on vaja peita kuhugi.
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0018.jpg
Kogu selle raskuste kuhja peale tuleb kokpit. Siin veits seda ka. Kuna hiljem ei pruugi akendest suurt näha olla, või peab väga piiluma, et midagi näha oleks, siis väga hullu pole mõtet siin panna, aga midagi siiski siin pooleli:
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0044.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0035.jpg
et siis sellised arengud, siin muude tegemiste kõrvalt.
Kk
Ja miks see nii on.. eks ikka ümber tegemist veidi. Esimeseks näitaks kohe üht tükki komplekti klaasist. Koos Hasegawa pakutava lenduriga saab aru, millise soomusklaasiga on tegu. Lendur ise on ka muidugi oma aja märk ja loomulikult mudelisse istuma ei lähe.
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0034.jpg
Kuna kere seinad olen mõneski kohas õhemaks teinud, siis seda enam ei saa ma kasutada sellise paksusega klaase enam, lahendus... uued tuleb ise teha. Olen enne kupleid ja klaase ise teinud vaid paaril korral ja siin sai siis seda katsetamist edasi proovida. Kuna ka kogu ninaosa vajas õhemaks tegemist, siis siin on näha katsetused poolepeal. nö vormina toimib karbist võetud klaasosa:
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0020.jpg
Pärast mõningaid õppetunde hiljem on uus nina maskituna siin näha:
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0041.jpg
Ja varem näidatud jurakas saab siin oma koha uuest matejalist ja paksuses:
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0046.jpg
Edasi nokitsesin veits sisu, mida enne üldse tehtud polnud. Kuna pildi või joonise materjali on minimaalselt, siis osalt on tegu oletusega, aga pisikestet akendest vaadatuna siiski piisav täpsus. vajab veel põranda pühkimist, nagu näha:)
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0040.jpg
Ah jaa, tiivad said ka vahepeal külge.. hiidneetide tõrje käib parasjagu:
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0051.jpg
Siit üks asi veel, mis vajab silumist. Pildil ülemisena näha, miliste palkidena näeb tootja tüüride läbiripet. ja allpool siis pehmendamine käimas:
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0056.jpg
Kabiini poole vaadates näeme ülemist laskepesa, mille ka uue tegin.. siin käimas esimene proov
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0019.jpg
allpool paistavad tinatükid. Et selle lennuki ninaratast maha saada, on õpetuses kirjas lisada ette 40g raskust. Kuna mina ehitasin nina nati välja, kuhu tootja lootis raskust peita, siis on õige koguse laiali jaotamine üksjagu tööd nõudev. Kasutan auto rehvi raskusi. Osad on juba värvi all..aga veel on vaja peita kuhugi.
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0018.jpg
Kogu selle raskuste kuhja peale tuleb kokpit. Siin veits seda ka. Kuna hiljem ei pruugi akendest suurt näha olla, või peab väga piiluma, et midagi näha oleks, siis väga hullu pole mõtet siin panna, aga midagi siiski siin pooleli:
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0044.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/rita/PRI0035.jpg
et siis sellised arengud, siin muude tegemiste kõrvalt.
Kk
Viimati muutis kalle, 03 Nov, 2009 10:41, muudetud 2 korda kokku.
- Panzergrenadier
- Liige
- Postitusi: 1555
- Liitunud: 02 Apr, 2005 22:12
- Asukoht: Tartu/Tallinn
- Kontakt:
Teliku koormuse küsimusega olen veidi tegelenud ka. Ümber on tehtud kinnitus, mis viidud kere sisse kabiini põhja alla ja tugevdatud. Lisaks olen raskusi paigaldanud nii, et koormust laiali jagada (osa tuleb ka mootorite taha). Ja ega see 40g (kuna raskus asub nüüd rohkem tagapool, siis tuleb ilmselt rohkemgi panna) nüüd nii palju ka pole.. küll ta seisab:)
Kk
Kk
-
- Liige
- Postitusi: 1416
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Kalle postitusi on alati väga õpetlik jälgida.
Käepäraste vahenditega on võimalik ikka palju asju paremaks teha.
See kuidas sa kupleid ratsisid, on endalegi tuttav tehnika.
Aastaid tagasi sai Panzer38-le kuulipritsidele lehtrid just sama tehnika järgi tehtud. Vormiks siis parajaks hooletatud hambatikk.
Silmi sundis teritama pilt kokpitist. Kahe augureaga rihmad on ikka tõsine väljakutse. Ehk selgitaksid paari lausega, mis materialist nad on ja kuidas augud nii hästi õnnestusid?
Käepäraste vahenditega on võimalik ikka palju asju paremaks teha.
See kuidas sa kupleid ratsisid, on endalegi tuttav tehnika.
Aastaid tagasi sai Panzer38-le kuulipritsidele lehtrid just sama tehnika järgi tehtud. Vormiks siis parajaks hooletatud hambatikk.
Silmi sundis teritama pilt kokpitist. Kahe augureaga rihmad on ikka tõsine väljakutse. Ehk selgitaksid paari lausega, mis materialist nad on ja kuidas augud nii hästi õnnestusid?
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 10 külalist