Kalle lennukilood. Fairey Hendon
Kalle lennukilood. Fairey Hendon
Siinkohal teen veidi erilise teema. Erilise seetõttu, et tegu on nö
ennetava teemaga. Siiani olen teinud oma lugusi nii, et kas mudel juba
valmis ja siis tuleb lugu, või siis õnnestub lugu kirjutada koos mudeli
ehitamisega. Seekorde aga algatan teema enne, kui mudel lauale
jõudnud..no nt siis ei saa hiljem ümber mõelda:)
Ja taaskord on juhtunud nii, et tegu on ühe paraja harulduse ja mõnes
mõttes õnnetu lennukiga. Ehk siis:
Fairey Hendon.
Vähemalt ühes mõttes oli tegu verstapostiga. Tegu oli nimelt esiemse
täismetall alatiivalise lennukiga, mis jõudis RAFi teenistusse. Selle
lennuki saamislugu oli aga veidi keeruline ja vastavalt sellele kujunes
ka saatus. Nimelt kui tellimus uue kahemootorilise pommitaja loomiseks
tuli, pidi nö võitja selguma kolme lennuki vahel. Hendon oli neist
justkui kõige moodsam, sest teised kaks, Handley Page Heyford ja Vickers
Type 150. olid ju veel biplaanid. Läks aga nii, et Hendoni kavandamise algusest, kuni relvastusse jõudmiseni läks aega tervelt 6 aastat ja ajaks, mil see lõpuks relvastusse jõudis oli see lootusetult vananenud. Selle viivituse üheks põhjuseks oli see, et esimene prototüüp, mis tegi esmalennu novembris 1930, sattus hiljem õnnetusse ja sai raskelt viga.
Põhiline selle lennuki probleem oli see maast lahti saada. Nimelt olles
ise vaid veidi väiksem, kui hilisem kuulsus Lancaster, andsid selle kaks
mootorit kokku võimsust u sama palju kui Lanci üks neljast mootorist.
Avarii prototüübiga ja muud viivitused tähendasid aga seda, et põhiline
tellimus anti siiski Handley Page Heyford kasuks
Kolm aastat hiljem valmis siiski väike partii 14 lennukit, mis valmisid
1936 aasta lõpus ja 37 aasta alguses. Need läksid siiski vaid ühe üksuse
kasutusse, kus vahetasid välja seekord Heyfordid. Varasem tellimus 60
lennukile tühistati.
Hijem kui tulid kiirelt peale uued ja moodsamad lennukid, võeti Hendonid
relvastusest maha ja mõned neist leidsid kasutust maapealsetes
õppekasutusets.
Mudel:
Ah, et miks selline? Mulle lihtsalt jälle meeldib.. üks eksemplar sarjast "lendavad laudauksed". Üks põhjus on ka veel see, et mudel on oma ea tõttu veidi kehvake ja seetõttu tuleb esimeses järjekorras teha.. seekord nii.
Ja mudel ise on üks korralik hardcore vacu Contraililt. Need asjad on nüüd juba nii vanad, et tervest suurest vebist ostides, leidub valmis mudelitest üksikuid viiteid. Ja väheseid tõmbab ehitama selline kuulsusetu pesulaud, pigem ikka kuulsuseid tehakse. Siit siis kaks pilti sellest materjalist, millest tuleb alustada:
http://www.emmk.ee/kalle/models/hendon/PHE0005.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/hendon/PHE007.jpg
Tööd saab olema juba enne, kui kere pooled vabastada saab. Asi selles, et materjal on kohati nii õhuke, et tuleb enne lahti lõikamist ja lihvimist toestada, muidu pudeneb veel laiali, pragusi juba leidub.
Aga siinkohal lõpetan praeguseks oma piltidega, et kunagi hiljem jätkata. Töösse läheb see lennuk, kui Rita lugu on lõpetatud, või isegi teen ma sinna vahele midagi shake the box stiilis kokku mineva vahepala, et rida liiga voolimiseks ei kujuneks.
Lõpetuseks aga pilt sellest, milline valmis mudel välja peaks nägema. See on siis üks pilt pea ainukesest seeriast, mis selle lennuki kohta mudetite osas vebist leida. Tegu on täpselt sama Contraili vacuga..kas pole vaimustav?;)
http://apma.org.au/membersmodels/jim_tr ... vis017.jpg
Kk
ennetava teemaga. Siiani olen teinud oma lugusi nii, et kas mudel juba
valmis ja siis tuleb lugu, või siis õnnestub lugu kirjutada koos mudeli
ehitamisega. Seekorde aga algatan teema enne, kui mudel lauale
jõudnud..no nt siis ei saa hiljem ümber mõelda:)
Ja taaskord on juhtunud nii, et tegu on ühe paraja harulduse ja mõnes
mõttes õnnetu lennukiga. Ehk siis:
Fairey Hendon.
Vähemalt ühes mõttes oli tegu verstapostiga. Tegu oli nimelt esiemse
täismetall alatiivalise lennukiga, mis jõudis RAFi teenistusse. Selle
lennuki saamislugu oli aga veidi keeruline ja vastavalt sellele kujunes
ka saatus. Nimelt kui tellimus uue kahemootorilise pommitaja loomiseks
tuli, pidi nö võitja selguma kolme lennuki vahel. Hendon oli neist
justkui kõige moodsam, sest teised kaks, Handley Page Heyford ja Vickers
Type 150. olid ju veel biplaanid. Läks aga nii, et Hendoni kavandamise algusest, kuni relvastusse jõudmiseni läks aega tervelt 6 aastat ja ajaks, mil see lõpuks relvastusse jõudis oli see lootusetult vananenud. Selle viivituse üheks põhjuseks oli see, et esimene prototüüp, mis tegi esmalennu novembris 1930, sattus hiljem õnnetusse ja sai raskelt viga.
Põhiline selle lennuki probleem oli see maast lahti saada. Nimelt olles
ise vaid veidi väiksem, kui hilisem kuulsus Lancaster, andsid selle kaks
mootorit kokku võimsust u sama palju kui Lanci üks neljast mootorist.
Avarii prototüübiga ja muud viivitused tähendasid aga seda, et põhiline
tellimus anti siiski Handley Page Heyford kasuks
Kolm aastat hiljem valmis siiski väike partii 14 lennukit, mis valmisid
1936 aasta lõpus ja 37 aasta alguses. Need läksid siiski vaid ühe üksuse
kasutusse, kus vahetasid välja seekord Heyfordid. Varasem tellimus 60
lennukile tühistati.
Hijem kui tulid kiirelt peale uued ja moodsamad lennukid, võeti Hendonid
relvastusest maha ja mõned neist leidsid kasutust maapealsetes
õppekasutusets.
Mudel:
Ah, et miks selline? Mulle lihtsalt jälle meeldib.. üks eksemplar sarjast "lendavad laudauksed". Üks põhjus on ka veel see, et mudel on oma ea tõttu veidi kehvake ja seetõttu tuleb esimeses järjekorras teha.. seekord nii.
Ja mudel ise on üks korralik hardcore vacu Contraililt. Need asjad on nüüd juba nii vanad, et tervest suurest vebist ostides, leidub valmis mudelitest üksikuid viiteid. Ja väheseid tõmbab ehitama selline kuulsusetu pesulaud, pigem ikka kuulsuseid tehakse. Siit siis kaks pilti sellest materjalist, millest tuleb alustada:
http://www.emmk.ee/kalle/models/hendon/PHE0005.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/hendon/PHE007.jpg
Tööd saab olema juba enne, kui kere pooled vabastada saab. Asi selles, et materjal on kohati nii õhuke, et tuleb enne lahti lõikamist ja lihvimist toestada, muidu pudeneb veel laiali, pragusi juba leidub.
Aga siinkohal lõpetan praeguseks oma piltidega, et kunagi hiljem jätkata. Töösse läheb see lennuk, kui Rita lugu on lõpetatud, või isegi teen ma sinna vahele midagi shake the box stiilis kokku mineva vahepala, et rida liiga voolimiseks ei kujuneks.
Lõpetuseks aga pilt sellest, milline valmis mudel välja peaks nägema. See on siis üks pilt pea ainukesest seeriast, mis selle lennuki kohta mudetite osas vebist leida. Tegu on täpselt sama Contraili vacuga..kas pole vaimustav?;)
http://apma.org.au/membersmodels/jim_tr ... vis017.jpg
Kk
Viimati muutis kalle, 26 Okt, 2010 23:31, muudetud 1 kord kokku.
-
- Liige
- Postitusi: 1416
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Selliste asjadega tegelemiseks võib olla ainult kaks motivaatorit.
Esiteks tohutu huvi konkreetse lennuki vastu, mille normaalset mudelit turul lihtsalt pole.
Teiseks põnev väljakutse proffessionaalse koostaja jaoks, kellele traditsioonilised plastikmudelid ei paku enam pinget.
Aga see, mis piltide peal vastu vaatab, ei ole pehmelt õeldes mudelikomplekt.
Isegi kui õnnestub see vedelus kokku liimida ja kolmemõõtmelisse dimensiooni saada, puudub pea täielikult korralik pinnatekstuur.
Lisaks veel kümnete kaupa puuduolevaid detaile, mis tuleb ise teha.
Mis sind siis ikkagi inspireerib?
Esiteks tohutu huvi konkreetse lennuki vastu, mille normaalset mudelit turul lihtsalt pole.
Teiseks põnev väljakutse proffessionaalse koostaja jaoks, kellele traditsioonilised plastikmudelid ei paku enam pinget.
Aga see, mis piltide peal vastu vaatab, ei ole pehmelt õeldes mudelikomplekt.
Isegi kui õnnestub see vedelus kokku liimida ja kolmemõõtmelisse dimensiooni saada, puudub pea täielikult korralik pinnatekstuur.
Lisaks veel kümnete kaupa puuduolevaid detaile, mis tuleb ise teha.
Mis sind siis ikkagi inspireerib?
Ja ikkagi inspireerib mind võiamlus vaadelda erinevaid lennukeid. Mul pole erilist huvi konkeetse lennuki kohta.. siis mida võiks esile tõsta. Lihtsalt on üks omapärane lennuk oma võlu ja valuga ja kunagi võiks see olla osa RAFi pomitajate reas, mis lõpeb nt Lincolniga.
Kuna ilmselt seda lennukit niipea mudeliks ei tehta, siis teen selle praegu ära ka liigun edasi. Ja tegelikult on pinnastruktuur parem kui piltidelt tundub ja Urmase standardite järgi lisajuppe pole mul ka plaanis teha, natuke aitan järgi ja ok.
Usun, et suudan sellest teha samal tasemel mudeli, nagu viimasel pildil näha ja siis ongi hästi.
Lubatagu mul meelde tuletada oma viimast vacu tööd:
B&V 142 algus
http://www.emmk.ee/kalle/models/bv142/PBV152.jpg
ja lõpp
http://www.emmk.ee/kalle/models/bv142/PBV0110.jpg
selle mudeli algus oli pigem veel lootusetum, aga lõpptulemus näeb minu jaoks piisavalt välja nagu bv-142 ja ma ei kavatse omale võtta liigseid pingeid, ega seda nihikuga iga õhtu üle mõõta:)
Samas, kui on saadaval parem algmaterjal, siis võtan muidugi selle, sest kakast saia voolida, samas kui parem võimalus on olemas- sellega ma ei tegele. Aga kui ei ole, lepin tihti sellega mis on saada, aga seda ikka pigem nende puhul, kus on näha, et üldsuse huvi puudumisel pole paremat kas niipea, või üldse tulemas.
veelkord.. rohkem erinevaid lennukeid.. see mind inspireeribki!!:)
Kk
Kuna ilmselt seda lennukit niipea mudeliks ei tehta, siis teen selle praegu ära ka liigun edasi. Ja tegelikult on pinnastruktuur parem kui piltidelt tundub ja Urmase standardite järgi lisajuppe pole mul ka plaanis teha, natuke aitan järgi ja ok.
Usun, et suudan sellest teha samal tasemel mudeli, nagu viimasel pildil näha ja siis ongi hästi.
Lubatagu mul meelde tuletada oma viimast vacu tööd:
B&V 142 algus
http://www.emmk.ee/kalle/models/bv142/PBV152.jpg
ja lõpp
http://www.emmk.ee/kalle/models/bv142/PBV0110.jpg
selle mudeli algus oli pigem veel lootusetum, aga lõpptulemus näeb minu jaoks piisavalt välja nagu bv-142 ja ma ei kavatse omale võtta liigseid pingeid, ega seda nihikuga iga õhtu üle mõõta:)
Samas, kui on saadaval parem algmaterjal, siis võtan muidugi selle, sest kakast saia voolida, samas kui parem võimalus on olemas- sellega ma ei tegele. Aga kui ei ole, lepin tihti sellega mis on saada, aga seda ikka pigem nende puhul, kus on näha, et üldsuse huvi puudumisel pole paremat kas niipea, või üldse tulemas.
veelkord.. rohkem erinevaid lennukeid.. see mind inspireeribki!!:)
Kk
Veidi seisma jäänud asjaga edasi minemiseks võivad olla mitmed põhjused.
Kõigi teiste kõrval on ka nt. see, et ega seiskunud projektide politsei ei maga, vaid manitseb:
Eelmistelt piltidelt ei ole ehk aru saada, aga tegelikult on selle lennuki kere matejal nii õhuke, et praod tulevd sisse juba enne tegutsemist. Seega pidi enne plaadist vabastamist tugevdusi sisse liimima. Alles peale seda sai pooled varuribaga koos lahti lõigata ja siis suurema liivapaberi peal vabaks lihvitud. Siin kere pooled peale vabastamist:
http://www.emmk.ee/kalle/models/hendon/PHE0032.jpg
Arglikud proovid:
http://www.emmk.ee/kalle/models/hendon/PHE0034.jpg
Tiivad vabastasin enne tugevdamist:
http://www.emmk.ee/kalle/models/hendon/PHE0035.jpg
need on päris suured ja väga vedelad:
http://www.emmk.ee/kalle/models/hendon/PHE0036.jpg
Kogu võlu on aga alles ees. Nimelt pakub leht sirgeid tiibu. Samas on kaasa ka v kuju shabloon. Siin on näha, milleni tuleb mudida:
http://www.emmk.ee/kalle/models/hendon/PHE0038.jpg
Selleks tuleb kõik lahti (tiivad kolmeks) lõigata ja kokku tagasi panna. Enne seda tööd tuleb aga sisse ehitada tugevdused, sest tiib on ise ikka pehme, nagu salati leht. Kandmine ja kuju on veel edasine eesmärk:
http://www.emmk.ee/kalle/models/hendon/PHE0039.jpg
Siin siis miski proov.. hästi on näha kui sirge on hetkel tiib. Millalgi edaspidi saab ehk näha olema veidi õigem kuju.
Tööd on..
Kk
Kõigi teiste kõrval on ka nt. see, et ega seiskunud projektide politsei ei maga, vaid manitseb:
Selle laulusalmi saatel siis alustan seda rasket teemat siin.von manstein kirjutas: Ikka tohutult palju on väljareklaamitud projekte, mis märkamatult unustusse vajuvad.
Oleks ju ideaalne, kui vaimustust ka lõpuni jaguks.
Eelmistelt piltidelt ei ole ehk aru saada, aga tegelikult on selle lennuki kere matejal nii õhuke, et praod tulevd sisse juba enne tegutsemist. Seega pidi enne plaadist vabastamist tugevdusi sisse liimima. Alles peale seda sai pooled varuribaga koos lahti lõigata ja siis suurema liivapaberi peal vabaks lihvitud. Siin kere pooled peale vabastamist:
http://www.emmk.ee/kalle/models/hendon/PHE0032.jpg
Arglikud proovid:
http://www.emmk.ee/kalle/models/hendon/PHE0034.jpg
Tiivad vabastasin enne tugevdamist:
http://www.emmk.ee/kalle/models/hendon/PHE0035.jpg
need on päris suured ja väga vedelad:
http://www.emmk.ee/kalle/models/hendon/PHE0036.jpg
Kogu võlu on aga alles ees. Nimelt pakub leht sirgeid tiibu. Samas on kaasa ka v kuju shabloon. Siin on näha, milleni tuleb mudida:
http://www.emmk.ee/kalle/models/hendon/PHE0038.jpg
Selleks tuleb kõik lahti (tiivad kolmeks) lõigata ja kokku tagasi panna. Enne seda tööd tuleb aga sisse ehitada tugevdused, sest tiib on ise ikka pehme, nagu salati leht. Kandmine ja kuju on veel edasine eesmärk:
http://www.emmk.ee/kalle/models/hendon/PHE0039.jpg
Siin siis miski proov.. hästi on näha kui sirge on hetkel tiib. Millalgi edaspidi saab ehk näha olema veidi õigem kuju.
Tööd on..
Kk
Ahah, kui ma selliseid tegemisi vaatan, siis saan aru, et tegelikult olen oma Porsche tiigri roomikutega mässates veel üsnagi või sees...
Küsimus kah - mis liimiga sa nende "salatilehtede" tugevdused liimid? No et kas tavaline plastiku liim salatilehte liialt sulatama-moonutama ei kipu?
Ise olen väga õhukese plastiku puhul kasutanud Kullost pärit superliimi - siis vähemalt pole hirmu, et miski asi seadusevastase kuju võtab. Alguses fikseerin mõne tilgakese plastiku liimiga jupi paigale - plastiku liim võimaldap detailid täpselt paika nihutada ja siis juba superit vahele tilgutama.
Urmas.
Küsimus kah - mis liimiga sa nende "salatilehtede" tugevdused liimid? No et kas tavaline plastiku liim salatilehte liialt sulatama-moonutama ei kipu?
Ise olen väga õhukese plastiku puhul kasutanud Kullost pärit superliimi - siis vähemalt pole hirmu, et miski asi seadusevastase kuju võtab. Alguses fikseerin mõne tilgakese plastiku liimiga jupi paigale - plastiku liim võimaldap detailid täpselt paika nihutada ja siis juba superit vahele tilgutama.
Urmas.
-
- Liige
- Postitusi: 2087
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Kalle omas elemendis 
Kas vaakumvormi puhul poleks mõeldav mõne kavala montaaživahu pruukimine tiibade/kere täiteks. Jääks ühtlaselt tugevam. Mõte siis umbes selline et enne poolte ühendamist mõlemad pooled vahuga täita , siis kenasti siledaks lõigata /vajalikud augud, mulgud, kabiiniosad välja lõigata ja siis kokku. Palati kogunemisel miskist ajakirjast jäi just nagu selline liginemine silma.
Levar
PS. Vahva masin koos oma tiba kurva ajalooga, seda et selline alamotoriseeritud laudauks lendas ei usu niikuinii keegi

Kas vaakumvormi puhul poleks mõeldav mõne kavala montaaživahu pruukimine tiibade/kere täiteks. Jääks ühtlaselt tugevam. Mõte siis umbes selline et enne poolte ühendamist mõlemad pooled vahuga täita , siis kenasti siledaks lõigata /vajalikud augud, mulgud, kabiiniosad välja lõigata ja siis kokku. Palati kogunemisel miskist ajakirjast jäi just nagu selline liginemine silma.
Levar
PS. Vahva masin koos oma tiba kurva ajalooga, seda et selline alamotoriseeritud laudauks lendas ei usu niikuinii keegi

Maeitea... aga selle lennuki lugu koos tema erakordselt ilusa:) väilmusega ongi see, miks seda on vaja teha. Ja kuna võib üsnagi kindel olla, et sellist eksemplari kuulsuste jänus publiku leige huvi tõttu noraalses vormis ei tehta (või siis ehk 100a pärast) siis mässangi nüüd lootuses piisavalt hea tulemus välja punnitada.
Urmase küsimusele vastan, et kasutan tavalist Revelli liimi ja vaatamata õhukesele plastile pole läbi sulamist märgata. Saab aga võrratult tugevam kui superliimiga, sest see plastik kuidagi eriti armastab liimi..st sulab innukalt ja tugevalt.
Vahu kasutamine on tuntud võte. Aga siiani olen olnud laisk mitte paisuva vahu leidmisel. Ja selline lahendus, nagu mainitud ajakirjas, kus tavalisest vundamendi penost lõigati tükid ja need epoga sisse liimiti, mind ei rahulda. Kui saaks otse vahu baloonist lasta kaaluks seda, aga ilmselt pole 0 paisuvusga vahul mõtet ja seega seda ei toodeta. Niisiis liimin ribasi. Tiibades olen ka silikoni kasutanud. Saab hirmus tugev ja ei paisu. miinuseks on aga kaal. Seekord ilmselt tuleb ka veidi silikooni.
Kk
Urmase küsimusele vastan, et kasutan tavalist Revelli liimi ja vaatamata õhukesele plastile pole läbi sulamist märgata. Saab aga võrratult tugevam kui superliimiga, sest see plastik kuidagi eriti armastab liimi..st sulab innukalt ja tugevalt.
Vahu kasutamine on tuntud võte. Aga siiani olen olnud laisk mitte paisuva vahu leidmisel. Ja selline lahendus, nagu mainitud ajakirjas, kus tavalisest vundamendi penost lõigati tükid ja need epoga sisse liimiti, mind ei rahulda. Kui saaks otse vahu baloonist lasta kaaluks seda, aga ilmselt pole 0 paisuvusga vahul mõtet ja seega seda ei toodeta. Niisiis liimin ribasi. Tiibades olen ka silikoni kasutanud. Saab hirmus tugev ja ei paisu. miinuseks on aga kaal. Seekord ilmselt tuleb ka veidi silikooni.
Kk
Siia tuleb uusi teemasi nii palju peale, et üsna kiirelt valjub teema tagumisele lehele. Täna siis täiendan veidi.
Tahtsin veidi pikema sammu edasi astuda ja siis mõned pildid teha, sest vahepealne periood oleks ehk mõnegi jaoks liiga raske vaadata olnud;)
Eelmisest postitusest läks tegu edasi igat sort tugevduste tegemisega.. siit üks lihtne näide:
http://www.emmk.ee/kalle/models/hendon/PHE0134.jpg
Ja siis kui tiivad olid kolmeks lõigatud, vaheseinagega tugevdatud, otsad nurga alla lõigatud ja uuesti kokku liimitud, nägi tiib välja u selline:
http://www.emmk.ee/kalle/models/hendon/PHE1041.jpg
Puudu veel viimane kilp.
Sealt edasi näitan mõned pildid peale suuremat tööd kere, tiibade ja sabaosaga. Et justkui lennuki moodi:
http://www.emmk.ee/kalle/models/hendon/PHE0062.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/hendon/PHE0065.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/hendon/PHE0066.jpg
Et siis selline seis. Mootorite ja telikute korpused on pildil täiesti lahtiselt küljes ja esimene asi ongi nendega esimeses staadiumis kinnitamiseni jõuda. Siis läheb see lennuk vist veidikeseks seisma, kuniks seni veidi seisma jäänud Saab valmis saab:)
Kk
Tahtsin veidi pikema sammu edasi astuda ja siis mõned pildid teha, sest vahepealne periood oleks ehk mõnegi jaoks liiga raske vaadata olnud;)
Eelmisest postitusest läks tegu edasi igat sort tugevduste tegemisega.. siit üks lihtne näide:
http://www.emmk.ee/kalle/models/hendon/PHE0134.jpg
Ja siis kui tiivad olid kolmeks lõigatud, vaheseinagega tugevdatud, otsad nurga alla lõigatud ja uuesti kokku liimitud, nägi tiib välja u selline:
http://www.emmk.ee/kalle/models/hendon/PHE1041.jpg
Puudu veel viimane kilp.
Sealt edasi näitan mõned pildid peale suuremat tööd kere, tiibade ja sabaosaga. Et justkui lennuki moodi:
http://www.emmk.ee/kalle/models/hendon/PHE0062.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/hendon/PHE0065.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/hendon/PHE0066.jpg
Et siis selline seis. Mootorite ja telikute korpused on pildil täiesti lahtiselt küljes ja esimene asi ongi nendega esimeses staadiumis kinnitamiseni jõuda. Siis läheb see lennuk vist veidikeseks seisma, kuniks seni veidi seisma jäänud Saab valmis saab:)
Kk
Selline oli jah. Tegelikult vägagi tüüpiline selle ajastu tiib oma väikse tiivakoormuse ja tohutu tugevuse varuga. Hiljem see kõik kadus, kui mängu tulid suuremad kiirused. Piltidel, nii vähe kui neid on, selle lennuki tiib eriti välja ei paista.. joonisel on asi muidugi eriti jõhkralt näha:
http://www.airwar.ru/image/idop/bww2/he ... ndon-1.gif
Aga tühja sest hendonist.. siit paar selle ajastu tiivapärlit:)
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Junke ... 0128_5.jpg
eriti aga minu lemmik:)
http://www.ctrl-c.liu.se/MISC/RAM/k-7.html
Kk
http://www.airwar.ru/image/idop/bww2/he ... ndon-1.gif
Aga tühja sest hendonist.. siit paar selle ajastu tiivapärlit:)
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Junke ... 0128_5.jpg
eriti aga minu lemmik:)
http://www.ctrl-c.liu.se/MISC/RAM/k-7.html
Kk
Praegu minuteada ei ole. Aga ajad on imelikud ja miski pole võimatu. Peale seda kui tuli uudis, et Amodel laseb 1/72 Spruce Goose välja, võib küll nii öelda. Et kui sellise http://i147.photobucket.com/albums/r293 ... PTA/SG.jpg dioraami tegemiseks on 1/72 mõõdus peategelane olemas, siis pole see Kalinin ka võimatu.
Kas mina kunagi.. vaadates palju mul on karpides tööd ootamas, siis pigem ei. Kui aga küsida, kas ma suudaks vastu seista, kui keegi sellega välja tuleks... väga nagu ei tahaks midagi öelda:)
Kk
Kas mina kunagi.. vaadates palju mul on karpides tööd ootamas, siis pigem ei. Kui aga küsida, kas ma suudaks vastu seista, kui keegi sellega välja tuleks... väga nagu ei tahaks midagi öelda:)
Kk
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist