1. leht 5-st

Soomlaste kaotus.

Postitatud: 21 Jaan, 2010 13:20
Postitas Lemet
Soomes kukkus alla hävitaja "Hornet"

http://www.postimees.ee/?id=214687

Postitatud: 21 Jaan, 2010 13:33
Postitas Würger 190G
Eks see oli aja küsimus ehk siis, mis lendab see ka kord alla kukub. Palju Hawke on sommid juba kaotanud.

Postitatud: 21 Jaan, 2010 14:07
Postitas allatah
Nagu selle artikli kommentaarides ka mainiti:
Väljatoodud hind (470mln EEK) on tühine rahaline kaotus võrreldes oma riigi käest andmisega.

Postitatud: 21 Jaan, 2010 19:24
Postitas Some
huvitav kas sõjatehnikat rahuajal kindlustatakse ka?

Postitatud: 21 Jaan, 2010 19:48
Postitas jackpuuk
Et kindlustus kehtib kuni sõja puhkemiseni? :twisted:

Postitatud: 21 Jaan, 2010 19:56
Postitas Some
Umbes nii jah. Arvatavasti seab kindlustusfirma ka siis pisikesi lisatingimusi, a la et lennukiga ei tohi surmasõlmi teha ja lennukis ei tohi olla lõhkevaid asju vms...

Postitatud: 21 Jaan, 2010 20:27
Postitas Gideonic
Juhani Putkinen

21.01.2010 16:32
Poisid olid testimas seda Hornetid natukese ebaloomulikul lennuviisil.

Põrutasid otse üles ja andsid kiiruse minna nulliks. Sellest kukkuda tagumik eel allapoole ja püüdsid saada jälle tava lennuasendisse. Hornetile aga meeldis jätkada tagumik eel allapoole. Lendurid omakorda ei tahtnud jätkada niimoodi maani ja katapulteerusid.
Eks Juhani saab kinnitada kas see ikka oli tema jutt. Igatahesk sellisel juhul oli küll õnnetu lennukikadu. Hea vähemalt et piloodid terveks jäid, kuigi nüüd on vist palju selgitamist :D

Samas on seda trikki vist siiski varemgi proovitud, sest nagu meenuks kusklit video õhus mõneks sekundiks paigalseisvast Hornetist. :scratch:

Postitatud: 21 Jaan, 2010 21:15
Postitas allatah
Delfi ütleb ilmselt YLE uudiste põhjal, et lennuk koosnes tegelikult kahest erinevast lennukist... Varem allakukkunud lennukite esi ja tagaosadest saadi kokku üks tervik.
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=28655549

Postitatud: 21 Jaan, 2010 22:27
Postitas ivanorav
Gideonic kirjutas:
Juhani Putkinen

21.01.2010 16:32
Poisid olid testimas seda Hornetid natukese ebaloomulikul lennuviisil.

Põrutasid otse üles ja andsid kiiruse minna nulliks. Sellest kukkuda tagumik eel allapoole ja püüdsid saada jälle tava lennuasendisse. Hornetile aga meeldis jätkada tagumik eel allapoole. Lendurid omakorda ei tahtnud jätkada niimoodi maani ja katapulteerusid.
Eks Juhani saab kinnitada kas see ikka oli tema jutt. Igatahesk sellisel juhul oli küll õnnetu lennukikadu. Hea vähemalt et piloodid terveks jäid, kuigi nüüd on vist palju selgitamist :D

Samas on seda trikki vist siiski varemgi proovitud, sest nagu meenuks kusklit video õhus mõneks sekundiks paigalseisvast Hornetist. :scratch:
Olen seda trikki oma silmaga näinud! :shock:

Postitatud: 21 Jaan, 2010 22:34
Postitas retti
allatah kirjutas:Delfi ütleb ilmselt YLE uudiste põhjal, et lennuk koosnes tegelikult kahest erinevast lennukist... Varem allakukkunud lennukite esi ja tagaosadest saadi kokku üks tervik.
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=28655549
Kahe eri lennuki keretükkidele lisati tehases valmistatud uus - niisiis kolmest eri jupist
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suom ... 5252300965

Postitatud: 22 Jaan, 2010 13:10
Postitas Kapten Trumm
Sellise suure kohtumisnurgaga ukerdamisel oleks soomlased ühel lennushowl ükskord juba lennukist ilma jäänud. Suurel kohtumisnurgal kadus ära mootorite õhuvool ning siis viskas ainult üks mootor lusika nurka. Õnneks sai piloot masina kontrolli alla (ju polnud siis piisavalt "alfat" teinud).

Postitatud: 22 Jaan, 2010 18:55
Postitas EOD
Poisid olid testimas seda Hornetid natukese ebaloomulikul lennuviisil.

Põrutasid otse üles ja andsid kiiruse minna nulliks. Sellest kukkuda tagumik eel allapoole ja püüdsid saada jälle tava lennuasendisse. Hornetile aga meeldis jätkada tagumik eel allapoole. Lendurid omakorda ei tahtnud jätkada niimoodi maani ja katapulteerusid.


Selle kirjelduse järgi tehti "kellukest" ehk sabale kukkumist. Ajal, mil lennuk üle "kõhu" või "selja" nina alla pöörab, on küll kohtumisnurk üle kriitilise, kuid kiirus olematu ja kompressor peaks õhku ilusti peale andma. "Kobra" puhul tuleb ju suhteline õhuvool hoopis tagumisest sektorist. :roll:

Postitatud: 22 Jaan, 2010 19:10
Postitas Kapten Trumm
Ei, mootor teeb flame-out'i, kuna õhuvoolu vähenemine aerodünaamilise varjestuse tõttu (seda põhjustab õhukoguri alumine serv) häirib nii palju mootori tööd, et see võib seiskuda. Taaskäivitamiseks ei pruugi enam aega jätkuda ja kui on vaja peale allavajumist uuesti kiirust tekitada, siis pole selleks piisavalt jõudu ja lennnuk lihtsalt vajubki kontrollimatult vastu maad. Seda juhtis 1989 Pariisi lennundusnäitusel MiG-29-ga ja on juhtunud ja Pirkkala lahtiste uste päevade demolennul mõned aastad tagasi - siis oli õnneks kõrgus piisav ja lennuk tuli kohe maanduma - peale päästeautode ei reetnud pealvaatajaile miskit, et midagi juhtus.

Postitatud: 22 Jaan, 2010 22:17
Postitas Tux
Valgustage mind palun pisut... See kobra manööver on ju suht mõttetu lahingu pidamise seisukohalt (vist?) Pealtvaatajatele on ta ilmselt jah selline asi mis hinge kinni võtab, seega harjutati vist rohkem mingi show ürituse jaoks või kuidas?

Postitatud: 22 Jaan, 2010 22:28
Postitas Lemet
Venelased ise reklaamivad seda manöövrit võimalusena vastase radariekraanilt kaduda, kuna seisvat märki radar ei eristavat. :dont_know: