Potipõllumehe ründelennuk.
Ühendriikide firma “Air Tractor” mis laseb välja lennumasinaid farmeritele saakide keemiliseks töötlemiseks, esitles uudistoodangut- ründelennukit. Lahingumasin on ehitatud põllumajandustehnika baasil ning tuleb tähendada, loodud Teise Maailmasõja aegsete kolbmootoritega lennumasinate parimate traditsioonide järgi. Siiski, mootor pole kahjuks kolbmootor ja ka suurtükid on täiesti tänapäevased, nagu ka masina elektrooniline varustus.
Üheks sellisele ründelennukile omaseks erisuseks on kabiini kaitsev soomus, teine- tiibade alla riputatud võimsed tulerauad. Tõsi küll, kaliiber on 12,7, kuid see-eest on tegu laialt teadaoleva riistaga-GAU-19/A, mille laskekiirus on 2000 lasku minutis. Vaat selline odav ja kuri lennukike, kõlvulik madalate tehnoloogiatega kasutamiseks.
Veidi lennukist saidilt
http://www.airwar.ru/enc/attack/at802u.html
Esmakordselt esitleti masinat Pariisi lennundusnäitusel 2009 aastal ameerika firma “Air Tractor” poolt. Lennuk on välja töötatud 1993 aastast välja lastava lennuki AT-802 baasil ning varustatud firmade Bendix/King ja Garmin elektroonikaga. Aparaat on ette nähtud vägede vahetuks tuletoetuseks ning luureülesannete täitmiseks. Meeskonna kabiin ja mootor on kaitstud soomusega, tiibade all on kuus riputussõlme mittejuhitavatele rakettidele ning kuulipildujatele, lennuki relvastuse moodustavad kaks kolmetorulist kuulipildujat GAU-19/A, rippblokid M260 mittejuhitavate “õhk-maa” tüüpi 70 mm rakettidega, samuti ka pommid Mk82 massiga 226 kg. Peale selle võib lennuk olla varustatud “õhk-maa” tüüpi laserjuhitavate rakettide AGM-114M”Hellfire II” ja DAGR(Direct Attack Guided Rocket) kasutamiseks vajaliku Lockheed-Martini opto-elektroonilise sihtimissüsteemiga AN/AAQ 33 "Sniper-XR”, mis töötab nähtavas ja infra-punases spektriosas. Süsteem võimaldab meeskonnal otsida, avastada, ära tunda ning automaatrežiimil saata maa(vee)pealseid sihtmärke 15-20 km kaugusel, sõltumata ilmastikust ja päevaajast, märkida neid laseriga ja suunata nende pihta relvi. Lennukile paigutatud relvastuse üldkaal võib ulatuda kuni 4000 kiloni.

Enesekaitseks on lennuk varustatud raketilaske eelhoiatussüsteemiga koos automaatse soojuspeibutiste väljatulistamise seadmega ning raadioelektroonilise võitluse vahenditega AAR-47/ALE-47. Kemikaatide sektsiooni võib paigutada kaupa ja lisakütust, mis suurendab lennuaega kuni kümne tunnini. Kõrglendude jaoks, näiteks Andide piirkonnas, on masinale paigutatud ka hapnikusüsteem.
Raadioside aparatuuri on täiendatud sagedus-ja kandvate sageduste amplituudmodulatsiooniga raadiosaatjaga. See tagab raadioside praktiliselt kõigi maavägede kasutatavate raadiojaamadega.

Vaatlussüsteemi kuulub ka infrapuna ja videokaamera L3 Wescam MX-15Di, mis on paigutatud turellseadmele ning varustatud lennuvahendit maaga ühendava kaitstud sideliiniga videovastuvõtuks, võimaldamaks edastada andmeid reaalajas.

Konstruktsiooniliselt võib lennuki meeskonna kabiini esiossa paigutada täiendava kütusepaagi. Peale selle võib tiivaalustele piloonidele paigaldada mahavisatavad lisapaagid. Üldine kütusepaakide maht võimaldab ppatrulleerimist üle kümne tunni.
Lennukid AT-802U on juba võetud USA ja Columbia valitsuse eriüksuste (INL/A - International Narcotics and Law Enforcement Affairs' Office of Aviation)
relvastusse
Modifikatsioon: AT802U
Tiivaulatus: 18,06 m
Pikkus: 10,87 m
Kõrgus: 3,5 m
Tiivapind: 37,3 m2
Lennuki kaal:
Tühjalt: 2903 kg
Maks. Stardikaal: 7257 kg
Mootor: Turbopropellermootor Pratt & Whitney Canada PT6A-67F
Võimsus: 1 x 1600 hj
Maks. Kiirus: 370 km/h
Ristlemiskiirus: 300 km/h
Praktiline lennukaugus: 2963 km
Praktiline lennukõrgus: 7620 km
Meeskond: 2 inimest
Relvastus: Kuus tiivaalust pilooni kogukoormusega 4100 kg.
http://alternathistory.org.ua/shturmovi ... ozsamoleta
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...