C-47 on vist lennuk, mis liigset tutvustamist ei vaja, seega jätan selle ka siinkohal tegemata. Küll aga on selle lennuki pikas variantide nimekirjas üks huvitav asi. XCG-17.
1944 aasta algul tekkis nimelt mõte proovida tavalisest C-47st teha plaaner. Ja see käis üsna lihtsalt. Mootorid eemaldati ja jäänud avad kaeti voolundajatega, millede külge lisati veel kaks väikest tuulegeneraatorit. Lisaks tehti puhtaks kõhualune antennidest ja muust, et proovida telikud sees maandumist (propid polnud ju enam segamas)
Tulemus sai üllatavalt hea. Kuna DC-3 airframe oli nii hästi välja töötatud, siis tuli see välja ka plaaneri katsetuse juures. Ja nii saigi sellest prototüübist mõneks ajaks liitlaste kõige suurema kandevõimega plaaner. Samuti oli see parema juhitavusega, kui senised transpordi plaanerid. Ka olid head omadused väikesel kiirusel enne maandumist, mis võimaldas seda palju ohutumalt teha.
Kuigi katsetused näitasid seda prototüüpi vaid heast küljest, jäi seeriatootmine ära ja ka katsetatud lennukile pandi hiljem mootorid tagasi ja see jätkas lende tavalise C-47na. Põhjused olid ilmselt selles, et ideega tulidi lihtsalt liiga hilja välja ja lisaks oleks täis lastis plaaneri vedamiseks vaja läinud C-54 või B-17 laadset lennukit.
Mudel:
Sellega on lihtne. Igasugu huvitava kraami tootja Classic Plane, võtab tavalise Italeri 1/72 karbi, lisab sinna mõned epo tükid ja valmis ongi.
Mina alustasin täna sellest, et tegin veits kuiva proovi, selgitamaks, kuidas rattad sees maandunud lennuk paistab. Ilselt tulebki selline variant:

Tänaseks kõik.. näis kuda edasi:)
Tänud vaatamast
Kk