1. leht 2-st
Kalle lennukilood. Douglas XCG-17
Postitatud: 24 Okt, 2010 0:38
Postitas kalle
DC-3/C-47 75 juubeliaasta lõppedes tuleb ikka teoks teha üks selle pere liige. Ja kuna mõnda on siin juba näha olnud, siis pakuks omalt poolt ühe lähenemise ka:
C-47 on vist lennuk, mis liigset tutvustamist ei vaja, seega jätan selle ka siinkohal tegemata. Küll aga on selle lennuki pikas variantide nimekirjas üks huvitav asi. XCG-17.
1944 aasta algul tekkis nimelt mõte proovida tavalisest C-47st teha plaaner. Ja see käis üsna lihtsalt. Mootorid eemaldati ja jäänud avad kaeti voolundajatega, millede külge lisati veel kaks väikest tuulegeneraatorit. Lisaks tehti puhtaks kõhualune antennidest ja muust, et proovida telikud sees maandumist (propid polnud ju enam segamas)
Tulemus sai üllatavalt hea. Kuna DC-3 airframe oli nii hästi välja töötatud, siis tuli see välja ka plaaneri katsetuse juures. Ja nii saigi sellest prototüübist mõneks ajaks liitlaste kõige suurema kandevõimega plaaner. Samuti oli see parema juhitavusega, kui senised transpordi plaanerid. Ka olid head omadused väikesel kiirusel enne maandumist, mis võimaldas seda palju ohutumalt teha.
Kuigi katsetused näitasid seda prototüüpi vaid heast küljest, jäi seeriatootmine ära ja ka katsetatud lennukile pandi hiljem mootorid tagasi ja see jätkas lende tavalise C-47na. Põhjused olid ilmselt selles, et ideega tulidi lihtsalt liiga hilja välja ja lisaks oleks täis lastis plaaneri vedamiseks vaja läinud C-54 või B-17 laadset lennukit.
Mudel:
Sellega on lihtne. Igasugu huvitava kraami tootja Classic Plane, võtab tavalise Italeri 1/72 karbi, lisab sinna mõned epo tükid ja valmis ongi.
Mina alustasin täna sellest, et tegin veits kuiva proovi, selgitamaks, kuidas rattad sees maandunud lennuk paistab. Ilselt tulebki selline variant:
Tänaseks kõik.. näis kuda edasi:)
Tänud vaatamast
Kk
Postitatud: 24 Okt, 2010 10:28
Postitas FW Anton
Mida kõikke küll välja ei mõeldud! Vägagi huvitav elukas. Huvitav millega seda katsetustel üles vinnati? Loodan näha lisa.
Postitatud: 24 Okt, 2010 13:51
Postitas kalle
FW Anton kirjutas: Huvitav millega seda katsetustel üles vinnati?.
Katsetustel kasutati erinevaid lennukeid. Variandid siis sellised Üks C-47A, tandem C-47A , B-24D, C-46, B-17F ja ka C-54 .
Kk
Postitatud: 24 Okt, 2010 19:47
Postitas Parovoz
Tere-tere!
Vat see on huvitav, Dakota ja veel plaaneri rollis... cool.
Lugupidamisega
Postitatud: 09 Nov, 2010 20:45
Postitas kalle
Päris kiiresti vajub teema allapoole, kui seda ei täienda, seega paar uuendust siia.
Italeri DC3/C-47 on juba päris vana, aga siiani ainus ehitamist väärt 72 ja tegelikult päris normaalne asi. Selle veidi jõhkrad paneeli jooned võivad kasukski tulla, kui hiljem on vaja lihvima hakata. Selliste joontega võib julgelt nühkida, kartamata jooni ära kaotada. Päris karbist võib aga ligemal vaatlusel jääda mulje, nagu keegi oleks rellakaga lennuki kallal käinud.
Kuigi karbi sisu võimaldaks otse karbist teha, võtsin siiski eduardi appi. Selle sarja kabiini sisu läheb paljuski kaduma, kuna peale kere kokku liimimist on väga raske näha, mis kokpitis toimub. Seega erilist rõhku selle ei pööranud, veits rihma ja armatuuri:
Ka muu sisu jääb üsna varju ja erilist välja ehitamist ei hakka tegema. Tagumise väikse (langevarjurite) ukse jätan aga eest ära ja sealt paistab üsna hästi liiga sile sein, mida veidi järgi aitasin.

esialgu veidi kummaline, aga kui kere pooled koos, siis uksest paistev osa võiks veidi paremini etenda sellist seina
karbis oleva kere sile sein hakkaks liialt silma.
Kui kabiinis ei paista etsi jubinad eriti silma, siis välised jupid veidi enam. Kõige rohkem tuleb ümber teha maandumisklappide osa. Ratta koopad muutuvad ka päris oluliselt. Pildil on näha nende muutuste esimesed jupid. Samuti on näha tugevdused, mida pidasin vajalikuks, kuna tiiva tagumine serv saab oluliselt lõigatud ja õhemaks tehtud:
Päris mitu tugevdust, lõikamist ja lihvimist hiljem, võib aimata, kuhu plekki väänama hakatakse ja kui pikalt:
Esialgu siis niimoodi.. vaikselt edeneb
Kk
Postitatud: 09 Nov, 2010 21:36
Postitas Bodyguard
Kalle ajab oma meisterlikkusega pea keerlema, nii sügelevad näpud mõne lendava linnukese poole.
Postitatud: 09 Nov, 2010 22:46
Postitas calico
tõesti tõesti! ja lahe on vaadata, kuidas ka endal hiljuti tehtud massin suurmeistri nägemuses valmib!
Jõudu jaksu!
Postitatud: 10 Nov, 2010 14:43
Postitas fossiil
Jajah, päris kenasti edeneb, nii et jõudu!
No ja sihuke kodeeritud sõnum juurde: poldid on valmis saanud.
Postitatud: 10 Nov, 2010 14:49
Postitas Joss Metsast
Oot mis , kas plaanerist lahkusid kõiksepealt langevarjurid ja alles siis maandus kuhugi?? Väga sürr aparaat.
Postitatud: 12 Nov, 2010 22:54
Postitas von manstein
Sellistsorti aparaadi interjööriga mässamine tundub paras masohhism. Vaeva kui palju, aga midagi näha ei jää.
Kõik välispinnad jätavad aga detailse ning kvaliteetse mulje.
Ootame järge.
Postitatud: 13 Nov, 2010 13:56
Postitas kalle
No maeitea..pole siin miskit erilist meistrivärki, üsna tavaline nikerdamine. Eriti kui vaadata, mida mujal maailmas 72s tehakse.
von manstein kirjutas:Sellistsorti aparaadi interjööriga mässamine tundub paras masohhism. Vaeva kui palju, aga midagi näha ei jää.
Ma igaks juhuks mainiks, et ei jääks valet muljet. Mul pole plaanis seal tagumises osas suurt midagi ehitada. Lihtsalt niipalju, et uksest päris sile sein ei paistaks. No umbes nii, mitte rohkem.
üldiselt on kere robustselt koos ja muud jupid ka. saab hakata lihvima ja siis veel lihvima:
Ja enne kui see suurem lihvimistöö pole valmis on flapsidest vaid põhjad paigas.
Esiklaasiga sai veidi kehvasti...pooleks läks. Aga see oligi suht paks ja karvane, hea võimlus ise uus teha, lihtne ja sirge ka:
krt just nüüd märkasin, et katuselt tuleb kuppel üles korjata..liiga madal on saanud, veits äärt vaja alla ehitada.
Niipaljukest siis täna
Kk
Postitatud: 13 Nov, 2010 15:33
Postitas asjaajaja
von manstein kirjutas:Sellistsorti aparaadi interjööriga mässamine tundub paras masohhism. Vaeva kui palju, aga midagi näha ei jää.
Mitte masohhism, vaid kallehism. Masohhismi moodi asjaga tegeleb parajasti Tsiknat ühes teises teemas (kus ta üritab s...ast saia teha). Aga kiiduväärt tegijad on mõlemad!
Postitatud: 13 Nov, 2010 16:08
Postitas FW Anton
Ühinen asjaajaja kiidusõnadega kuigi sisemine hall toon veidi häirib. Ameeriklastel olid oma kindlad interjööri toonid aga sellist halli pole nagu veel kohanud, mis iseenesest ei tähenda, et seda ei võinud olla.
Postitatud: 13 Nov, 2010 16:21
Postitas kalle
FW Anton kirjutas:kuigi sisemine hall toon veidi häirib. Ameeriklastel olid oma kindlad interjööri toonid aga sellist halli pole nagu veel kohanud, mis iseenesest ei tähenda, et seda ei võinud olla.
See võib vabalt vale olla, sest selles osas ei kontrollinud ega uurinud, vaid panin nagu tootja näitas seekord.
ps.uurisin asja.. kuna baasmudel, mis komplektiga kaasa on tsiviilcargo variant, siis tuli toon ka selle õpetusest. Eks tuleb nüüd uurida ja vaadata, mis sellega teha. Esialgu edasist tööd ei takista
Kk
Postitatud: 15 Nov, 2010 8:52
Postitas fossiil
Ilus tuleb, kuigi need mootorigondlite otstes olevad mummud panevad muigama - sa ikka oskad vahvad variandid leida....
