Mismaani enda ideed on? üritad surve sisse ajada või postamendiks? Viimasel juhul on tunduvalt lihtsam võid ka automoto.ee riputada, seal teadmamehi rohkem
Teatavat erialast kirjandust üldisemas plaanis ikka leiab, iseasi kuipalju konkreetse katla kohta mul on.
Surve üles saamisega läheb raskeks, sest "katlamaja" suht läbi, pigem enamvähem komplekti ja niisama silmailuks. Oli teine päris sügavale maasisse aastatega vajunud ja kuna korstna keegi muuks otstarbeks ära kasutanud, siis sadas august vesi sisse ja tegi oma töö
Kuigi mine tea mis mõtted tulevikus pähe löövad Noh nii pensionieas või
Numbreid pole leidnud, need olid minuteada vasest pirka peal, mis ilmselt jalga lasknud.
Kõige sarnasem on sellel pildil olev mudel, seal aasta kah olemas! http://www.midcoast.com/~antiques/brownandmay.JPG
Võta hr. Prostiga, Elva külje all Peedumäel ühendust. Mõni siin kogub marke, tema Aurumasinaid ja rehepeksugarnituure. Ma esitasin kunagi lolli küsimuse, et palju tal neid on. Mõttepaus venis pikaks ja täpset vastust ei teadnudki. Annab knõu-haud ja aitab ikka.
Sai ka ise suvel härra Prosti juurde juhuslikult satutud kuid kahjuks polnud aparaati kaasas , et päevapilte teha sest õuepeal seisab ka päris kobe T-34/76 . Kell huvi otsigu koht üles ja käigu ära sest peremees enam nooremaks ei muutu ja kes teab kusspoolt neil noortel tuuled puhuvad .
Tegelikult algne postituse mõte oli kiita aurumasina leidmise eest, kõva sõna, mis muud. Töölooma vast ei saa, kuid mõningase kulutusega kindlasti saab pikaldase eksponaadi.Olen Lätis kaenud üht rehepeksumasinat, umbes samas seisus, kuid pole minu teema.
Kas sellest kolde kohal olevast manomeetrist saaksid ühe ilusa suure pildi teha? Või seda vähemalt tähelepanelikult uurida. Juhul, kui on nõukaaegne manomeeter (tundub nagu olevat), on seal suure tõenäosusega kirjas ka selle tootmisaasta. Ehk ühesõnaga, saaks aimu, millal seda aparaati viimati kasutada võidi. Muidu väga huvitav leid. Kas nende aparaatide ajaloost ka midagi teada on? Arvata on, et lokomobiil võis kasutuses olla ehk isegi veel kuuekümnendatel. Aga rehepeksumasin? Kas võeti 1940.a. juppideks ja peideti kuhugi või siiski leidis ka kasutust enne kombainide masslevikut?
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Selle manomeetriga on tegelikult selline piinlik lugu, et torkasin ise augutäiteks. Ajalooga on nii, et infot suht vähe, et millal ja kus aga eks ma üritan tasapisi uurida. Rehepeksja oli muidu lahti võetud ja mingisse putkasse riita laotud, katus kohati juba läbi lasknud, niiet viimasel hetkel saime jaole.
Tere.
Ma arvan, et rehepeksumasinast on asi törts kaugel. See massin peaks olema tuulamismasin. Peale rehepeksu ja kuivatamist puhastati vili sissejäänud prahist ja UMBROHUSEEMNETEST. Olen mõned korrad naabriperemehel abiks käinud selle massina juures. Tema tuulab ainult seemnevilja, sigadele ja inimtoiduks käib ka tuulamata tera.
Toomas.
PS.
Igal aurumasinal või lokomotiivil oli pass. Sinna pandi kirja masina tehnilised andmed, väljalase, kontrollimised, remondid jne.
Tore vaadata läbi mitme riigikorra kehtinud dokustaati(algus kuskil 1911, viimane kirje 1955). Kui soovid sellist paberimajandust, siis anna teada. Mul on mitu aurumasina passi aga mitte ühtegi lokomotiivi.