Short 184 replika ehitamine.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Immelmann
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 04 Sept, 2005 14:55
Kontakt:

Short 184 replika ehitamine.

Postitus Postitas Immelmann »

Short 184 replika on lõpuks Lennusadama angaari jõudnud. Kuna olin ise ka jõudumööda asja juures abiks, võtsin nõuks mõned pildid üles panna. Poolteist aastat nokitsemist lühidalt:
Karkass valmimisjärgus.
Pilt

Saba kokkusobitamine.
Pilt

Tiibade koostamine.
Pilt

Käib kangaga katmine. Tagaplaanil tiiva kate veel pingutamata ja värvimata, esiplaanil lesiv tiib on juba alumiiniumvärvi all. Kere toimib riputusvahendina.
Pilt

Kerekatte pingutamine triikrauaga.
Pilt

Pool mootorit Sunbeam Maori III. Ehk siis Maori 1,5. Puust jurakas, aga petab ära küll.
Pilt

Värv ronib vaikselt peale.
Pilt

Kokpit.
Pilt

Värvitöö on lõppjärgus, käib tiivakarbi koostamine.
Pilt

Siin ta siis lõpuks on.
Pilt
Praegu siis niipalju. Ees ootab veel kokkupanek.
Viimati muutis Immelmann, 24 Jaan, 2012 14:13, muudetud 1 kord kokku.
Lemet
Liige
Postitusi: 20814
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Short 184 replika ehitamine.

Postitus Postitas Lemet »

Puhas uudishimu- kui õige mootori peale saaks, läheks lendu kah?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10269
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Short 184 replika ehitamine.

Postitus Postitas Kilo Tango »

Lemet kirjutas:Puhas uudishimu- kui õige mootori peale saaks, läheks lendu kah?
Olemata ise asjaga seotud julgen arvata järgmist:

Kindlasti mitte. Põhjused järgmised:
1. Lennuk on arvatavasti tasakaalustamata
2. Tüürid on arvatavasti balansseerimata
3. Kindlasti on kasutatud materjale, mille kas tugevusvaru või erikaal ei sobi antud rakenduse jaoks

Teoreetiliselt on võimalik see makett lennukonditsiooni viia, kuid see tähendab üsna arvestatavat ümber ehitamist.
Lemet
Liige
Postitusi: 20814
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Short 184 replika ehitamine.

Postitus Postitas Lemet »

Tegelikult pean oma postitust parandama- mitte õige(sest "õige" mootori korral pidada isegi tellis lendu minema), vaid originaal :wink:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Immelmann
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 04 Sept, 2005 14:55
Kontakt:

Re: Short 184 replika ehitamine.

Postitus Postitas Immelmann »

Kilo Tango on õigel teel.
Võib isegi lennata, aga materjali tugevus on ilmselgelt originaalile mittevastav. Nii et turvaline see ei oleks. Tsentreering on arvatavasti paigast ära. Tüüride trossid tuleks eelnevalt lõpuni välja ehitada, praegu ei ole juhis-pedaalid tegelikult tüüridega ühenduses. Üks asi, mis lennukõlblikkusele vastab, on ilmselt katteriie.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Short 184 replika ehitamine.

Postitus Postitas EOD »

Mis nendest lennukitest saanud on, mida Kalju Käi endale ehitas?
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Short 184 replika ehitamine.

Postitus Postitas FW Anton »

Igatahes priimka töö! Mitteteadja petab ära küll. Selliseid makette võiks ehitada veelgi kui vaid oleks tellijaid.
Anton - horridoo!
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44026
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Short 184 replika ehitamine.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

2. Tüürid on arvatavasti balansseerimata
Sellisel WWI stiilis lennumasinatel olidki balanseerimata tüürid, lihtsalt õhuvoolu suunav trossidega liigutatav hingedel lapakas.
Sellistel kiirustel pole tüüride balanseerimine hädavajalik.

Lennuk ise ei saagi tasakaalus olla, sellises kaalus "mootoriga" on tal tagumine tsentreering - stardis tõuseb enne lahti peatelik ja maandudes üritab kõigepealt saba maha panna.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10269
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Short 184 replika ehitamine.

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:
2. Tüürid on arvatavasti balansseerimata
Sellisel WWI stiilis lennumasinatel olidki balanseerimata tüürid, lihtsalt õhuvoolu suunav trossidega liigutatav hingedel lapakas.
Sellistel kiirustel pole tüüride balanseerimine hädavajalik.

Lennuk ise ei saagi tasakaalus olla, sellises kaalus "mootoriga" on tal tagumine tsentreering - stardis tõuseb enne lahti peatelik ja maandudes üritab kõigepealt saba maha panna.
Kaldtüürid peavad olema kas vastukaaluga või aerodünaamiliselt balansseeritud. Muidu need lähevad lihtsalt flätterisse.
Kasutaja avatar
oleeg
Liige
Postitusi: 5193
Liitunud: 23 Jaan, 2006 14:10
Asukoht: Kodutares
Kontakt:

Re: Short 184 replika ehitamine.

Postitus Postitas oleeg »

Tublid meistrid!

terv
o
[i]Miski siin ilmas ei saa viibida nii sügavas vaikuses kui surnud inimene.[/i]
Frederic Manning
Joss Metsast
Liige
Postitusi: 2087
Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
Kontakt:

Re: Short 184 replika ehitamine.

Postitus Postitas Joss Metsast »

Väga vahva, müts maha tegijate ees.

Mis nipiga ta sinna lakke nüüd läheb ja kas sisu ka natike näha saab, või on tulevikus teist võimalik ainult altpoolt imetleda?
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Short 184 replika ehitamine.

Postitus Postitas EOD »

Kilo Tango kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:
2. Tüürid on arvatavasti balansseerimata
Sellisel WWI stiilis lennumasinatel olidki balanseerimata tüürid, lihtsalt õhuvoolu suunav trossidega liigutatav hingedel lapakas.
Sellistel kiirustel pole tüüride balanseerimine hädavajalik.

Lennuk ise ei saagi tasakaalus olla, sellises kaalus "mootoriga" on tal tagumine tsentreering - stardis tõuseb enne lahti peatelik ja maandudes üritab kõigepealt saba maha panna.
Kaldtüürid peavad olema kas vastukaaluga või aerodünaamiliselt balansseeritud. Muidu need lähevad lihtsalt flätterisse.
Aeglastel masinatel ei pea tingimata. Jah, näiteks Wilgal on vastukaalud kaugelt näha ja Cessna 172-l peidetult kaldtüüri esiserva küljes, kuid näiteks Eurostar EV-97 kaldtüüridel on hing esiservas ja mingeid vastukaale pole ja Ikarus C42 kaldtüüride hinged on koguni esiservast eespool. Mingit kalduvust flatterile maksimaalsel lubatud kiirusel kummalgi masinal pole.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44026
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Short 184 replika ehitamine.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui kiirus jääb alla 200 km/h, siis pole tasakaalustatud tüürid hädavajalikud.
Tüüride käsitsemiseks vajalik jõud juhisel ja kalduvus flatteriks on lihtsalt nii väiksel kiirusel olematud.
WWI aegsetel hävituslennukitel olid ka analoogsed, tasakaalustatud tüürid ilmusid masinatele, mille kiirus oli 200-300 kmh.

Ilmselt flatteri ohu piir sellistel masinatel jääb sinna 200 kmh ülespoole. See masin loodi ajal, mil kiirused olid väikesed ja flatter probleemiks polnud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Short 184 replika ehitamine.

Postitus Postitas EOD »

Eurostari käsiraamatust: Never exceed airspeed 270 km/h. http://www.evektoraircraft.com/en/aircr ... nical-data Need siis tehaseandmed.
Erinevates riikides võivad küll olla täiendavad piirangud. Suurbritannia tüübikinnitus LAA TYPE ACCEPTANCE DATA SHEET annab maks. kiiruseks 146 miili tunnis ehk 235 km/h. http://www.lightaircraftassociation.co. ... %2097A.pdf
Kasutaja avatar
skulmars
Liige
Postitusi: 252
Liitunud: 06 Veebr, 2007 17:57
Kontakt:

Re: Short 184 replika ehitamine.

Postitus Postitas skulmars »

Alati võib pakkuda Eesti üliõpilasorganistasioonide sümboolikat, fotosid 2MS eelsest ajast
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist