1. leht 1-st

Saksa väikesõidukid

Postitatud: 10 Nov, 2005 23:02
Postitas Kessel
Küsimus järgmine mis marki väike sõidukeid kasutas Saksa armee II Maailmasõja ajal.
Ja ei mõtle neid BMW-si ja MB millega kindralid sõitsid.

Postitatud: 11 Nov, 2005 0:41
Postitas ugandiklubi
:P Eks teen nagu otsa lahti ja lisan mõne pildi Opelist
Pilt
Pilt

Postitatud: 11 Nov, 2005 11:30
Postitas Aspelund
Sisuliselt kõike, millel olid neli ratast all ja mootor ees vedamas.

Asp

Postitatud: 01 Veebr, 2006 13:41
Postitas valdo
Aspelund kirjutas:Sisuliselt kõike, millel olid neli ratast all ja mootor ees vedamas.
Tegelikult siiski eelistati uuemat tehnikat. Sõiduautodest/veoautodest/mootorratastest nt ikkagi 1930ndatel valmistatud isendeid, vanemad põlati ära. Ei ole keegi veel kuulnud/näinud, et kasutatud oleks 1920mdate puidkodaratega tõldautosid, rihmaveoga mootorrattaid või täiskummidega lahtise kabiini ja kett-tagaülekannetega veoautosid.

Loomulikult eelistati alati Saksa päritolu uut tehnikat, aga kui seda nappis, siis rekvireeriti okupeeritud maadest mida saadi (1930ndate aastate omi), värviti need sõjaväevärvi ja kõik. Ja nomenklatuur oli väga kirju.

Tegelikult oli sakslastel tehnikast pidevalt nappus, suur osa vedudest toimus nt hobustega. Neil ei olnud ju rikkaid sõpru, kes oleks neid tehnikaga üle puistanud (erinevalt N.Liidust ja Ameerika Studedest/villistest).

Postitatud: 01 Veebr, 2006 21:14
Postitas hugo1
Kõrgematel ohvitseridel olid limud ka, väga vägevad.

Postitatud: 01 Veebr, 2006 22:38
Postitas denis23
Vaestel sakslastel muidugi ei olnud rikkaid sõpru, tõepoolest neil on olnud satelliidid ning okupeeritud riigid mis katsid suure osa autotööstuses:
neist kõige rohkem silma paistavad Tchehhi ning Prantsusmaa autotootjad.
Lisaks sellele, oli neil laialdaselt kasutada okupeeritud riikide autopargi (näit. Prantsusmaal oli täiesti korralik autopark)
Lisaks sellele, tegutsesid kogu sõja ajal Saksamaa territooriumil Fordi tehased.

Kui küsida selle kohta, mis oli kõige levinum saksa veoautode tüüp, siis arvan et see oli Opel Blitz, levinud samuti Ford (Saksa filiaal), Mercedes,
GAZ-AA, Renault.

Sõiduautodest on kõige levinumad Opel (S6, Kapitän, Kadet), Vanderer ning Mercedes 170.

Postitatud: 01 Veebr, 2006 23:20
Postitas Soobel
Opel Admiral oli kõvemate ninade moesõiduk.

Postitatud: 01 Veebr, 2006 23:22
Postitas Uitaja
Sõja ajal oli rangelt arvel iga sõiduvahend: Registreerimata jalgrattaga vahele jäämisel võis kinni minna. Nahast säärikuid sai riigiametnik, kui oskas avalduses põhjenda nende hädavajalikkust. Sõjaväe tarbeks tehtud väikeautode pilte ja kirjeldusi on näiteks http://www.lexikon-der-wehrmacht.de/Waf ... rzeuge.htm

Postitatud: 02 Veebr, 2006 6:40
Postitas ottojama
NSU Kettenkrad on üks väga armas liikur.
Pilt

Postitatud: 02 Veebr, 2006 14:21
Postitas fireman
ottojama kirjutas:NSU Kettenkrad on üks väga armas liikur.
Pilt
seda küll,et armas aga siiani ei saa aru kuidas selline asi keerata saab.Või on tal külgpidurid.Minuarvates oleks saanud sellist sõiduvahendit teha ka ilma lenksuta ja rattata.

Postitatud: 02 Veebr, 2006 14:30
Postitas EOD
Kettenkradi juhtimine oli sarnane BMP omaga. Külgsidureid ja -pidureid juhiti lenkstangist, mitte kangidega. Ilma esirattata oli täiesti võimalik sõita, kuid see lisas stabiilsust.

Postitatud: 02 Veebr, 2006 15:00
Postitas Soobel
Kas siin foorumis kuskil ei olnud mitte ära toodud selle juhtimise põhimõtteskeem? Oleks nagu näinud.