Saksa väikesõidukid

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Kessel
Liige
Postitusi: 354
Liitunud: 26 Sept, 2005 13:29
Asukoht: Fellin - Hapsal
Kontakt:

Saksa väikesõidukid

Postitus Postitas Kessel »

Küsimus järgmine mis marki väike sõidukeid kasutas Saksa armee II Maailmasõja ajal.
Ja ei mõtle neid BMW-si ja MB millega kindralid sõitsid.
Kasutaja avatar
ugandiklubi
Liige
Postitusi: 1156
Liitunud: 10 Juun, 2004 15:02
Asukoht: Tartu või Sinimäe
Kontakt:

Postitus Postitas ugandiklubi »

:P Eks teen nagu otsa lahti ja lisan mõne pildi Opelist
Pilt
Pilt
Aspelund
Liige
Postitusi: 1218
Liitunud: 04 Mai, 2005 10:45
Kontakt:

Postitus Postitas Aspelund »

Sisuliselt kõike, millel olid neli ratast all ja mootor ees vedamas.

Asp
valdo
Liige
Postitusi: 375
Liitunud: 11 Veebr, 2005 17:03
Asukoht: Kehra/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas valdo »

Aspelund kirjutas:Sisuliselt kõike, millel olid neli ratast all ja mootor ees vedamas.
Tegelikult siiski eelistati uuemat tehnikat. Sõiduautodest/veoautodest/mootorratastest nt ikkagi 1930ndatel valmistatud isendeid, vanemad põlati ära. Ei ole keegi veel kuulnud/näinud, et kasutatud oleks 1920mdate puidkodaratega tõldautosid, rihmaveoga mootorrattaid või täiskummidega lahtise kabiini ja kett-tagaülekannetega veoautosid.

Loomulikult eelistati alati Saksa päritolu uut tehnikat, aga kui seda nappis, siis rekvireeriti okupeeritud maadest mida saadi (1930ndate aastate omi), värviti need sõjaväevärvi ja kõik. Ja nomenklatuur oli väga kirju.

Tegelikult oli sakslastel tehnikast pidevalt nappus, suur osa vedudest toimus nt hobustega. Neil ei olnud ju rikkaid sõpru, kes oleks neid tehnikaga üle puistanud (erinevalt N.Liidust ja Ameerika Studedest/villistest).
Valdo

[b][url=http://tinyurl.com/rattad]Eesti Jalgrattamuuseumi[/url][/b] looja ja eestvedaja
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk tn 9. Maist septembrini oleme avatud R,L,P 11-18, muul ajal kokkuleppel
Tutvustame jalgratta ajalugu eesti vaates, meie seitsmes saalis on välja üle 120 ratta
Kasutaja avatar
hugo1
Liige
Postitusi: 2238
Liitunud: 01 Veebr, 2005 15:29
Kontakt:

Postitus Postitas hugo1 »

Kõrgematel ohvitseridel olid limud ka, väga vägevad.
Meie võitluslipp sini-must-valge
aatekõrgusse näidaku teed!
Lehvi, lehvi sa hõõguma palged.
Süüta südames õilsuse leek.
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

Vaestel sakslastel muidugi ei olnud rikkaid sõpru, tõepoolest neil on olnud satelliidid ning okupeeritud riigid mis katsid suure osa autotööstuses:
neist kõige rohkem silma paistavad Tchehhi ning Prantsusmaa autotootjad.
Lisaks sellele, oli neil laialdaselt kasutada okupeeritud riikide autopargi (näit. Prantsusmaal oli täiesti korralik autopark)
Lisaks sellele, tegutsesid kogu sõja ajal Saksamaa territooriumil Fordi tehased.

Kui küsida selle kohta, mis oli kõige levinum saksa veoautode tüüp, siis arvan et see oli Opel Blitz, levinud samuti Ford (Saksa filiaal), Mercedes,
GAZ-AA, Renault.

Sõiduautodest on kõige levinumad Opel (S6, Kapitän, Kadet), Vanderer ning Mercedes 170.
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2294
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

Opel Admiral oli kõvemate ninade moesõiduk.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Uitaja
Liige
Postitusi: 342
Liitunud: 05 Dets, 2005 13:46
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Uitaja »

Sõja ajal oli rangelt arvel iga sõiduvahend: Registreerimata jalgrattaga vahele jäämisel võis kinni minna. Nahast säärikuid sai riigiametnik, kui oskas avalduses põhjenda nende hädavajalikkust. Sõjaväe tarbeks tehtud väikeautode pilte ja kirjeldusi on näiteks http://www.lexikon-der-wehrmacht.de/Waf ... rzeuge.htm
Kasutaja avatar
ottojama
Liige
Postitusi: 329
Liitunud: 27 Dets, 2005 9:42
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas ottojama »

NSU Kettenkrad on üks väga armas liikur.
Pilt
------------8<--------------
fireman
Liige
Postitusi: 463
Liitunud: 07 Mai, 2005 11:46
Asukoht: põlvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas fireman »

ottojama kirjutas:NSU Kettenkrad on üks väga armas liikur.
Pilt
seda küll,et armas aga siiani ei saa aru kuidas selline asi keerata saab.Või on tal külgpidurid.Minuarvates oleks saanud sellist sõiduvahendit teha ka ilma lenksuta ja rattata.
Muideks lahe foorum on see :)
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Kettenkradi juhtimine oli sarnane BMP omaga. Külgsidureid ja -pidureid juhiti lenkstangist, mitte kangidega. Ilma esirattata oli täiesti võimalik sõita, kuid see lisas stabiilsust.
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2294
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

Kas siin foorumis kuskil ei olnud mitte ära toodud selle juhtimise põhimõtteskeem? Oleks nagu näinud.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist