Vaadates numbrit, on mul tunne, et too atašee oli topeltpalgal.
Ent huvitav sellegipoolest: kas venelastel peale Bitš-i ka mingit tõsisemat tiiba oli ning eriti mõned aastad peale sõda?
See, mis ma vendadest Hortenitest tean, on see, et nad peale sõda tegid vist veel mõned purilennukid.
Ja mingis tehnikamaailmas oli juttu ka teiste maade (eeskätt ameerika) vaidtiibadest, aga need vist piirdusid katseeksemplaridega. Ja sellest pole ka nagu kuskil räägitud, et Go229-t peale sõda katsetatud oleks. Kas keegi julgeks sellest replika teha nii, nagu sakslased Fw190-t teevad? Ülimalt muljetavaldava riista saaks igal juhul.
Umbkaudne ja tähtsamate kohtade tõlge
Tekst project Blue Book arhiivi mikrofilmilt:
4. Hiljutine ettekanne 9 ndal juunil, 1947 USA sõjaväe atašeelt Moskvas, viitab sellele, et NL ehitab uusi kuuemootorilisi pommilennukeid mis põhinevad kas siis osaliselt või täielikult Horten 8 baasil. Tiivaulatus 131 jalga (40 meetrit). Planeeritud kogus 1500 lennukit. Venelaste variant on erinevalt sakslaste omast reaktiiv.
5. T-2 ettekandega „Vendade Hortenite vaidtiivad” nr. F-SU-1110-Md, on teil samuti võimalik tutvuda.
Teisel paberil (aasta 47, teine osakond, jne) on ainult sellised kohad huvitavad, kus öeldakse, et nad (vennad Hortenid)liiguvad hetkel väga palju ringi ning otsivad tööd – seda isegi Northropi juurest. Et nende iseloomud on ekstsentrilised, eriti Reimeril. Et originaalskeemid olid peidetud soolakaevandusse ning seda mitu kuud. Et peetakse vähetõenäoliseks vendade kontaktiastumist venelastega, KUIGI kaastöölised olid teadlikud jooniste asukohast ning nende võimalikke kontakte uuritakse. Lõpus on veel üks lõik, mis pakub erinevate infokildude kokkupanekul (kui soovid, siis võin ära tõlkida)huvi, ent see kaldub juba UFO teemasse (osaliselt).
Väga palju on ka lenukite saamisloo ja katsetuste kohta juttu.
Huvitav, millal HortenIX/Go229-st üldse kõvema häälega rääkima hakati? Vanemates allikates ma seda nagu koahnud ei ole. Võis see lennuk olla mingi salastatud asi, mis mingi aja pärast (näiteks 50a) avalikustati? Tehnikamaailma järgi piirdusid USA selle aja vaidtiivad vaid katsemudelitega, ühtki neist ei saadud miskipärast töökindlaks.
Vene allikates pole nagu sellist katsetuste teemat.
Сборка следующего опытного самолета в Фридрихсроде уже заканчивалась. Go.229 V3 должен был стать первым прототипом серийного Go.229A. V4 и V5 были прототипами двухместного всепогодного истребителя Go.229B. V6 был вторым опытным самолетом серии А с пушками МК-103 вместо МК-108. V7 должен был стать учебным двухместным вариантом. 12 марта 1945 г на совещании у Геринга Go.229 был включен в срочную истребительную программу, но через два месяца американцы захватили завод в Фридрихсроде.---Kuidas siis venelased neid said.
V3 был уже подготовлен для испытаний, V4 и V6 были почти готовы, были готовы и узлы для 20 предсерийных Go.229A-0.
[quote="Soobel"]Huvitav, millal HortenIX/Go229-st üldse kõvema häälega rääkima hakati? Vanemates allikates ma seda nagu koahnud ei ole. Võis see lennuk olla mingi salastatud asi, mis mingi aja pärast (näiteks 50a) avalikustati?---Läänes kirjutati nendest nagu muudestki saksaprojektidest kuskil 5o-date keskel--William Green
Soobel kirjutas: Kas keegi julgeks sellest replika teha nii, nagu sakslased Fw190-t teevad? Ülimalt muljetavaldava riista saaks igal juhul.
Muide, kes veel ei tea siis juba mõned aastad ehitatakse kuskil Tartu lähedal angaaris üht Horteni purilennuki koopiat, viimati kuulsin sellest niipalju et pidi kuhugi välismaale transporditama et teha statiivil vastupidavus ja muid teste. Sellest lennukist oli jutu ka ETV- pealt saates Maast Lahti.