1. leht 2-st
Topeltkabiiniga raketiveokid (MAZ543; MAZ 7310)
Postitatud: 15 Apr, 2017 16:50
Postitas Manurhin
Loodetavasti isand Männard ei pahanda, et seda teemat jälle korraks laenan. Nimelt Korea sõja teemas jäi mulle silma see pilt:

Ma olen juba ammu mõelnud, mismoodi sellist sõidukit juhitakse? Vasakul istuv juht näeb küll ette ja vasakule (peeglitest taha ka), aga vaateväli paremale on ju null. Kuidas sedasi sõita saab? Või istub paremal teine juht, kes jälgib kõike, mis toimub masinast paremal pool ja vajadusel sekkub juhtimisse? Tänapäeval saaks probleemi küll lahendada kaamerate ja monitoridega, aga sarnased raketivedukid olid olemas juba ka NSVL-is. Ja lõppude lõpuks - elektroonikal on kombeks kõige kriitilisematel hetkedel saba anda. Mida see lahinguolukorras tähendaks, pole vist vaja mainidagi.
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Postitatud: 16 Apr, 2017 19:18
Postitas Kriku
Vasakpoolne juht keerab vasakpoolseid rattaid ja parempoolne juht keerab parempoolseid rattaid. Ei ole ju nii keeruline...?
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Postitatud: 16 Apr, 2017 20:08
Postitas Sekeldaja
Oh mingen'd ikka - sellist aparaati juhib ju ka üks inimene.

- karjäärikallur.jpg (47.28 KiB) Vaadatud 6672 korda
Iga päev sõidavad karjäärides üle kogu maailma. Vaateväli on ehk vaid mõnevõrra parem. Tankijuht ei näe ju ka külgedele ja taha kohe üldse mitte, ometi sõidavad ka tankid iga päev.
Pakun, et juhtimine võib olla dubleeritud nagu õppesõiduautol, aga juhib ikka üks mees korraga.
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Postitatud: 17 Apr, 2017 7:22
Postitas Mudakoon
On olemas selline ametikoht nagu masina vanem-komandör. Isegi kui juht ei näeks halligi,peavad nad meeskonnatööna olema valmis liikuma erineval maastikul ja sooritama erinevaid manöövreid,seda siis kopikas väiksemate masinate puhul.Kui sellisel isendil kaameraid poleks siis juhib arvatavasti üks mees,teine vastutab oma poole vaatluse ning side eest.Intercomi teel edastatakse üksteisele informatsiooni liikluse jms kohta.
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Postitatud: 17 Apr, 2017 11:44
Postitas Fucs
Ma ei tea ohvkoos mis imenipid on kasutusel P-Koreas, aga NLiidu analoogsed topeltkabiiniga raketiveokid (MAZ543; MAZ 7310 jne) olid ühe rooliga.
Tehti ja tehakse erinevaid.
Kahe ühekohalise kabiiniga variandil on vasakpoolne (sõidusuunas vaadates) kabiin juhikabiin ja parempoolne on komandörikabiin.
Kahe kabiibiniga masinas, kus vasakpoolne on kahekohaline (kahe uksega) ja parem ühekohaline, on vasak kabiin juhikabiin ja selle taga on operaatorikabiin, ning parempoolne on komandörikabiin.
MAZ547A-l on nt. ainult vasakpoolne kahekohaline (pikendatud) kabiin.
http://www.kolesa.ru/uploads/2016/10/or ... efault.jpg
...või siis "hübriidkabiinid" olenevalt veduki sihtotstarbest
"Topol-M" raketti vedav MZKT 79221 (kaheksateljeline) on ühe "pikendatud" kabiiniga, kus vasakul ees on juhikabiin, taga on operaatori töökoht ja paremal ees on komandörikabiin.
Seitsme teljeline MZKT
Kaheksa teljeline MZKT 7922 (79921)
On ka kahe pikendatud kabiiniga erivedukeid, kus samuti vasakul ees on juhikabiin, paremal ees komandörikabiin ja nende mõlema taga on meeskonnakabiinid.
http://img.encyc.yandex.net/illustratio ... 296-04.jpg
MAZ 543 (versioonid) parempoolne komandörikabiin

- MAZ543.jpg (87.31 KiB) Vaadatud 6472 korda
MAZ pikendatud (kahekohaline) juhi- ja operaatorikabiin.

- MAZ_juht.jpg (53.42 KiB) Vaadatud 6472 korda
MKZT 79221 juhikabiin (konveieril veel ilma roolita).
...parempoolsel komandörikabiinil on masina juhtimisega niipalju tegemist, et ainult tema näeb parempoolsest tagasivaatepeeglist taha, ning loomulikult siis ka ainsana seda, mis masina parema külje all toimub ja suhtleb juhiga raadio teel.
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Postitatud: 17 Apr, 2017 17:53
Postitas Kriku
Enda arust ma tegin muide nalja ylal...

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Postitatud: 17 Apr, 2017 20:33
Postitas Mudakoon
Kriku kirjutas:Enda arust ma tegin muide nalja ylal...

Kas kellelgi tekkis kahtlusi selle suhtes?

Kas keegi monsieur Fucsi postitatud viimase pildi pealt ehk näeb välja lugeda nende nuppude-kellade otstarbeid. Spidoka,tunnilugeja,kütuse,õli ja jahutusvedeliku nägin ära.Rooli küljes siis suunakad ja mingi KAMAZi tuledelüliti,paremal armatuuril automaatkasti valits?
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Postitatud: 17 Apr, 2017 21:29
Postitas Sekeldaja
Ülejäänud kellade-vilede-tuledega saab kontrollida ja seadistada erinevaid huijoovinaid, jeeblasid ja fignjaasid.

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Postitatud: 17 Apr, 2017 21:32
Postitas Sekeldaja
Muide, alt neljandal pildil on armatuuri kohal käepide. Mis pani mind mõtlema, et N. Liidus pidi olema mingi kindel käepidemetehas, mis selliseid ja ainult selliseid tootis. Sest täpipealt samasuguseid võis näha praktiliselt kõikide N. Liidus toodetud autode küljes.
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Postitatud: 17 Apr, 2017 23:30
Postitas Kulibin
Kõik need kellad ja heeblid on väheste muudatustega odavuse suunas, püsinud tootmises sisseseade ja know-how najal, mis Aadu langedes saksast ära tariti... Nagu enamik diblunnide asju... Neil on praegu hädasti vaja uut sõda, et veepeal püsida... Varastavad pool euroopat kokku ja kilkavad: Ne imejet analogov...

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Postitatud: 18 Apr, 2017 7:27
Postitas Kriku
Sekeldaja kirjutas:N. Liidus pidi olema mingi kindel käepidemetehas, mis selliseid ja ainult selliseid tootis. Sest täpipealt samasuguseid võis näha praktiliselt kõikide N. Liidus toodetud autode küljes.
Kindlasti oligi. Igatahes olid kylad, kus k6ik mehed tegelesid maleratsude nikerdamisega.
See nyyd ei olnud nali.
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Postitatud: 18 Apr, 2017 8:02
Postitas Sekeldaja
Vasjuki?
See oli nüüd jälle nali.
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Postitatud: 18 Apr, 2017 9:39
Postitas Lemet
Analoogse teema võib ju soovi korral terve Euroopa autotööstuse kohta püsti lükata...leia kümme erinevust Berlingo ja Partneri vahel. Või Traffiku ja Vivaro vahel. Jne.
MAZ-7310 "Uragan"
Postitatud: 01 Veebr, 2021 10:26
Postitas Kriku
Kunagine Tallinna Lennujaama tuletõrjeauto:
http://varjupaik.jjts.ee/?action=ekspon ... t&S_ID=375
Nimelt otsivad tehnikateadmiste propageerijad varjupaiga uhkusele, tuletõrjemasinale Uragan (Orkaan) hooratast ja sidurileevendit. Kui leiaks ja masina tööle saaks, võiks kas või valitsuse sõitma viia, rääkimata tuhandetest koolinoortest ja teistest huvilistest.
https://maaleht.delfi.ee/artikkel/92420 ... -votmiseks

Re: MAZ-7310 "Uragan"
Postitatud: 01 Veebr, 2021 10:54
Postitas Kapten Trumm
Antud masinal seisab analoogne V12 diiselmootor, nagu kasutas T-34 tank (D-12-525).
Antud mootor muidu on Venemaal siiani tootmises.