Punaarmee amfiibautod
-
- Liige
- Postitusi: 400
- Liitunud: 26 Aug, 2005 19:51
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Punaarmee amfiibautod
Pean tunnistama, et mind on juba ammu huvitanud küsimus amfiibautodest, mida Eesti Laskurkorpus ja Punaarmee vene üksused kasutasid 1944.a sügisel Muhumaal ja Saaremaal.
Mis päritoluga need olid ja mida endast kujutasid?
Oli nende kasutamine efektiivne?
Kas keegi teab?
Mis päritoluga need olid ja mida endast kujutasid?
Oli nende kasutamine efektiivne?
Kas keegi teab?
ZIS'i tehas (mitte ZIL'i tehas,tehase nimi vahetus alles 1956) tootis Teise Maailmasõja ajal alles Autocar'ilt maha kopeeritud ZIS-5 ja selle modifikatsioone. Militaar-seisukohalt oli olulisim modifikatsioon 4x6 rattavalemiga (kahe vedava tagasillaga) ZIS-6. Enne lendliisi-Studede (pms. US6) saabumist oli ZIS-6 peamine (vb. ka ainus?) Katjuušade alusauto.Peeter144 kirjutas:Midagi ehitati ka ZiL 151 veermik...
Ümara kabiiniga ja moodsama (täiustatud) tehnikaga ZIS-150 ilmus toodangusse alles 1947, selle 6x6 maastikuvariant ZIS-151 aga alles 1948. aastal.
Amfiibautosid ei tea ma ZIS-5 baasil valmistet olevat, küll aga 150 (täpsemalt - 151) baasil. Kandis ta tähist ZIS-485 ning esimesed säärased amfiibid valmisid ca 1949.-50.a. paiku. Sõja ajal olid minu meelest kõik Nõukogude Armee amfiibautod lendliisi-päritolu kolmesillalised GMC-353-d (millest vast võetigi ZIS-485 konstrueerimisel väga palju snitti). Sama amfiib-353 peaks olema maailmas paljus tuntud ülileierdatud Normandia operatsioonist.
Küll aga valmistati ZIS-5 baasil militaarotstarbelist sõidukit, mille tagaosas olid roomikud kogu kasti ulatuses (kahjuks ma eimäleta peast selle margitähist, miski kahekohaline number oli ZISi järel arvatavasti).
Valdo
[b][url=http://tinyurl.com/rattad]Eesti Jalgrattamuuseumi[/url][/b] looja ja eestvedaja
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk tn 9. Maist septembrini oleme avatud R,L,P 11-18, muul ajal kokkuleppel
Tutvustame jalgratta ajalugu eesti vaates, meie seitsmes saalis on välja üle 120 ratta
[b][url=http://tinyurl.com/rattad]Eesti Jalgrattamuuseumi[/url][/b] looja ja eestvedaja
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk tn 9. Maist septembrini oleme avatud R,L,P 11-18, muul ajal kokkuleppel
Tutvustame jalgratta ajalugu eesti vaates, meie seitsmes saalis on välja üle 120 ratta
-
- Liige
- Postitusi: 198
- Liitunud: 24 Veebr, 2005 18:27
- Asukoht: Metsakooli tee9, Tallinn
- Kontakt:
Nõükogude armee omas lend-leasiga saadud kahte tüüpi USA-s valmis-tatud amfiibautot: tuntud Willise baasil konsrueeritud amfiibsõiduautosid, toodetud vist Fordi poolt, kes tootis ka suure osa tavalisi Williseid) ja
GMC toodetud kolmeteljelist amfiibveomasinat. Olen mõlema masina
roolis sõitnud 1957 aasta suvel vene sapöörpataljoni Jägala jõe äärses
suvelaagris. Ja nende masinate olemasolu veel 1957aastal armee
relvastuses näitab jälle NSVL-i valelikkust-petturlust. Sõjast üle jäänud
USA-st saadud sõjatehnika kuulus vastavalt kokkuleppele tagastamisele
peale sõja lõppu.
GMC toodetud kolmeteljelist amfiibveomasinat. Olen mõlema masina
roolis sõitnud 1957 aasta suvel vene sapöörpataljoni Jägala jõe äärses
suvelaagris. Ja nende masinate olemasolu veel 1957aastal armee
relvastuses näitab jälle NSVL-i valelikkust-petturlust. Sõjast üle jäänud
USA-st saadud sõjatehnika kuulus vastavalt kokkuleppele tagastamisele
peale sõja lõppu.
Valdo kirjutas:
Küll aga valmistati ZIS-5 baasil militaarotstarbelist sõidukit, mille tagaosas olid roomikud kogu kasti ulatuses (kahjuks ma eimäleta peast selle margitähist, miski kahekohaline number oli ZISi järel arvatavasti).
Mõtled arvatavasti ZiS 42 (ja 42M), mida toodeti aastatel 1942-44.
Tegelikult on roomikutega ZiS mudeleid märgatavalt rohkem: ZiS 33, mis võttis osa Talvesõjast ja sellega suhteliselt sarnane ZiS 35sh. Need mõlemad olid abiroomikuga varustatud. Siis ZiS 42 eelkäija ZiS 22 (1940), kahe mootoriga varustatud monstrumid AT-8 ja AT-14 ning soomustransportööri prototüüp B-3. Ja kõige lõpuks veel üks katseeksemplar ZiS 153 aastast 1952.
Pärast seda loobus ZiS/ZiL poolroomikmasinatest ja keskendus mitme vedava sillaga suurendatud läbivusega masinatele.
Küll aga valmistati ZIS-5 baasil militaarotstarbelist sõidukit, mille tagaosas olid roomikud kogu kasti ulatuses (kahjuks ma eimäleta peast selle margitähist, miski kahekohaline number oli ZISi järel arvatavasti).
Mõtled arvatavasti ZiS 42 (ja 42M), mida toodeti aastatel 1942-44.
Tegelikult on roomikutega ZiS mudeleid märgatavalt rohkem: ZiS 33, mis võttis osa Talvesõjast ja sellega suhteliselt sarnane ZiS 35sh. Need mõlemad olid abiroomikuga varustatud. Siis ZiS 42 eelkäija ZiS 22 (1940), kahe mootoriga varustatud monstrumid AT-8 ja AT-14 ning soomustransportööri prototüüp B-3. Ja kõige lõpuks veel üks katseeksemplar ZiS 153 aastast 1952.
Pärast seda loobus ZiS/ZiL poolroomikmasinatest ja keskendus mitme vedava sillaga suurendatud läbivusega masinatele.
Kõik, mis toimub praegu, on minuti pärast juba ajalugu
Tere,
33st kui vähem levinumast ma palju ei tea.
Jah.asjaajaja kirjutas: Mõtled arvatavasti ZiS 42 (ja 42M), mida toodeti aastatel 1942-44.
33st kui vähem levinumast ma palju ei tea.
Valdo
[b][url=http://tinyurl.com/rattad]Eesti Jalgrattamuuseumi[/url][/b] looja ja eestvedaja
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk tn 9. Maist septembrini oleme avatud R,L,P 11-18, muul ajal kokkuleppel
Tutvustame jalgratta ajalugu eesti vaates, meie seitsmes saalis on välja üle 120 ratta
[b][url=http://tinyurl.com/rattad]Eesti Jalgrattamuuseumi[/url][/b] looja ja eestvedaja
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk tn 9. Maist septembrini oleme avatud R,L,P 11-18, muul ajal kokkuleppel
Tutvustame jalgratta ajalugu eesti vaates, meie seitsmes saalis on välja üle 120 ratta
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot], NAFO ep ja 1 külaline