Magamine

Muljeid teenistusest. Nii Eesti väeosades, N Liidus, luures või vastuluures, või hoopis partisanide juures. Kuidas kellelgi juhtunud on.
Vasta
linnavurle
Liige
Postitusi: 210
Liitunud: 27 Okt, 2006 12:24
Kontakt:

Magamine

Postitus Postitas linnavurle »

Nii lihtne tegevus nagu magamine väärib eraldi teemat. Esimesel poolaastal oli väsimus ikka metsik, kogu aeg tahtsid magada. Teisel teenistusaastal enam sellist unevajadust ei olnud, isegi pärast öörahu sai mitu tundi ringi töllatud, kui miskit huvitavat tegevust oli. Kuigi tuli ette ka erandeid ehk sunniviisiliselt magamata öid, mida hiljem üritasid igal võimalikul ja võimatul juhul tasa teha.

Mulle meenuvad sellised ekstreemsed magamiskohad:
1) suutsin magada pilla-palla auto kasti loobitud tellisekoorma otsas, kusjuures auto sõitis tavalisel Venemaa teel, st mitte asfaldil :oops:

2) karauulis postil olles jäin mitu korda kõndides magama. Ühe korra lõppes see totaalse pea ees kraavi kukkumisega (hiljem tuvastasin jälgede järgi, et ma olin "trapinka" kõrval ikka päris pikalt kakerdanud)

3) ühtedel tagalaõppustel - olin siis juba poolteist aastat teeninud - magasin 26 tundi järjest. Ilma kusepeatuse ja söögipausita. Enne seda olime kaks ööpäeva kaableid venitanud. Ärgates olid kondid nii haiged (ega see magamislavats eriti pehme polnud), et ei saanud tükk aega sõna otseses mõttes jalgu alla.

4) üks tüüp jäi karauulis esimesel postil ehk lipuvalves seistes magama, lendas ninuli, rebis endaga kaasa "kaunistuseks" mõeldud ketid ja mürsukestad ning põõnas rahumeeli edasi. Sellisest olekust ma razvadjashina ta leidsingi.

5) kuni 30 kraadise külmaga oli postil magamine tavaline. Kaasa aitas ka lambanahkne tulup, mille sees oli soe nagu memme süles. Kui juhtus tuisune ilm olevat, andis mõnikord tunnimeest tükk aega otsida, et milline hang nüüd tema on. Kui sellisele ettevõtmisele sattus peale mõni tunnimeest kontrollima tulnud ohvitser, lõppes asi muidugi halvasti.

6) noorena saadeti meid katlamajja sütt laadima. Kuna narjaad oli suur, oma 40 meest (töötati vahetustega), oli eluliselt vajalik varjuda ja leida selline magamiskoht, kust sind keegi üles ei leia ja tööle ei aja. Üks tüüp leidis enda arust kavala augu; hiljem selgus, kui vildid põlema läksid, et see auk oli kuuma shlaki kogumispunker (ülevalt sadas shlakki aeg-ajalt kaela). "Hea" magamiskoht oli keskütte-trassis - oli mingi teenenduseks mõeldud kanalisatsiooni-auk, kust õnnestus torusid sisaldavasse betoonkünasse ronida, all sai soojade keskkütte-torude peal magada.

7) autojutidel oli hea magada auto all, imiteerides samal ajal autoremonti. Lavats lohistati auto alla, käed pandi ümber kardaani (et eemalt paistaksid need justkui tööd tegevat), paluti sõbral käed isoleeriga õrnalt kokku tõmmata (et magades alla ei vajuks) ja ilusaid unenägusid!

8) üks autojuht suutis uinuda kapoti all - jalad stangel, tagumik urvakil ja pea toetatud mugavasti vastu genekat - uni missugune. :D :D
Kasutaja avatar
kalleb
Liige
Postitusi: 5343
Liitunud: 27 Mai, 2005 22:55
Kontakt:

Postitus Postitas kalleb »

ma magasin kunagi ca 36 tundi (see oli peale näljas oldud nädalat kui rongiga utsebkast tagasi saadeti)

pandi santsasti isolaatori tuppa ja enne ei ärganud kui 36 tundi oli möödunud

eks jah magamiseks oli võimalusi rohkelt eriti suvel
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline