Mudeliobsessiooni süüdlaseks pean ma seda sama foorumit, kus ma teiste mudeleid käisin mitu head kuud piidlemas. Lõpuks ei pidanud närvikava vastu ning oma esimese mudeli läksin ostsin Jukust. Tegu oli Zvezda GAZ-AAA-ga. Mudeli sain peale pikka vaeva kokku, paraku fotosüüdistusi ta enam ei talu, kuna tema kallal olen ma hiljem proovinud erinevaid värvi- ning keemiatestimisi.
Kui GAZ-AAA kokku sai pandud seadsin juba julgemad sammud Meka poole ning peale mõningat ahhetamist ning ohhetamist sai ostetud omale Italeri Panther ausf A. Sai too suuremate muredeta kokku pandud. Värvi ning tähistuse osas ajaloolist tõde päris taga otsida ei saa. Kummilindist roomikud jätsin ka nii nagu karbist tulid.





Järgmisena soetasin omale Italeri Sd Kfz 10, mille sai suhteliselt lihtsalt kokku laotud. Ainukesena valmistas raskusi roomikud, mis koosnevad ühest, kahest ja enamast koosnevast juba ühendatud lülide kooslusest. Seega nende kokkumonteerimisel tuli abiks võtta Super Attack, mis paratamatult tähendas ka kokkukleebitud sõrmi ja mida kõike veel. Üks dekaal sai ka nende pealekleepimisel pöördumatud vigastusi, mistõttu esi- ja tagaosa markeeringud päris üks ühele ei klapi. Praeguse seisuga ootab ta keemikute päeva, kus kavas on tõsisemalt proovida pesusid.




Järgmiseks projektiks oli juba keerulisem mudel – Dragoni Sd Kfz 251/7 ausf D. Sellega sai juba vett ja vilet nähtud. Esiteks suutsin ma koostamisjuhendi põlema panna. Tänu sellele suutsin ka fossiili südamerabanduse veerele viia, kuna oma valesti väljendamise tõttu sai tema aru, et suutsin päris masina manuaali ära põletada. Siin kohal suured tänud välihallile, kellelt sain uue originaaljuhendi.
Sd Kfz 251 peal üritasin esimest korda rakendada ka teatud kulutamistehnikaid. Üritasin väheke värvide abiga pori imiteerida ning pastellide kaasabil tolmutada. Antud masina juures ei tasu samuti ajaloolist tõde taga ajada. Esiteks, nii palju kui ma tausta uuringut tegin, suutsin ma tuvastada ainult ühe internetilehekülje, kus mainitakse, et üht 251/7 on pildistatud 28mm Panzerbüchse-ga. Pilti ega rohkemat informatsiooni ma leidnud pole, seega olen siiani kahtleval seisukohal, kas selline masin on ka eksisteerinud. Teiseks on värvi- ning markeeringu valik minu enda suva järgi, kuna instruktsioonis toodu, kas ei meeldinud mulle või oleks pintsliga värvimisel osutunud vägagi keeruliseks. Kuna mingi hetk on plaanis masinale kaaslaseks ehitada ka alus, on puudu üks kaasaskantav sild ning üks luuk on avatud. Mudeli transpordi käigus on kahjuks murdunud ka üks sillakinnitus, kuid seda peaks ideaalis olema võimalik peita näiteks kiivri või muu taolisega.





Praeguseks olen peaaegu lõpetanud Dragoni Panzer II ausf F koostamisega. Hetkel ootab ta alla rattaid ning roomikuid, seejärel on temalgi saatus langeda mingil määral keemiarünnaku ohvriks (pesu ja pastelle). Kokku läks masin ilma suuremate ekstsessideta. Ainukeseks kurioosumiks oli tema parem poritiib. Karpi avades vaatas mulle vastu murdunud kohaga poritiib. St Dragon oli vist ise juba üritanud imiteerida tanki lahingu- vms vigastusi. Erinevaid netilehti tuulates pole siiamaani sarnast poritiiba mina üheski karbis näinud. Niisamuti on näiteks von mansteini siin eksponeeritud Panzer II poritiib täies koosseisus. Seetõttu olin sunnitud proovima ka poritiival asuvat kasti kahjustada.




Roomikute valmimise vahepeal jäi aega paratamatult üle ning tänu sellele jõudsin pea et nädalaga kokku panna ka Italeri Crusader Mk III baasile ehitatud õhutõrjeliikuri. Temagi ootab rattaid ning roomikuid ning ühtlasi paari värvikihti eneselegi peale.





Kokkuvõttes, mudelistide haigus „karbid-kapi-otsas-virnas“ on mulgi, hoolimata enesele antud lubadustest, külge hakanud. Järge ootavad Sd Kfz 253, Sd Kfz 251/3 ausf B ja samasugune Flakpanzer nagu Siimulgi kunagi kokku pandud. Aga mina ei kurda

Ette ja taha vabandan piltide eest, kuna olen täna vist üks väheseid indiviide, kes ise ei oma digikaamerat ning paari õhtuga ei olnud ma võimeline ka teda päris kodustada, et korralikumaid pilte valmis treida. Kokkuvõttes, eks vaadake ja kritiseerige (konstruktiivselt).