Tere,
Viimane kiht läheb mati laki alla, lennukeid uurides on selle tüübi korral igati OK. Laki vedeldamine oli täielik õudus – Model Master matt laki (No. 1560) segasin valmis eraldi klaaspudelisse, kui lisasin juurde Model Masteri laki vedeldit (No. 2018) muutus lakk valgeks, nii kui oleks sortsu valget värvi juurde lisanud. Loksutades muutus see vähe ühtlasemaks aga jäi ikkagi liiast paks, ummistas aerograafi ära. Lõpuks pesin aerograafi uuesti puhtaks ja lisasin lakile lakibensiini kuni sain õigesse konditsiooni. Alustuseks katsetasin väikeste detailide peal ja kui veendusin soovitud tulemuse sobivuses, lakkisin kogu lennuki ära.
Väga kena pind sai. Nüüd aga ilmnesid uued nähud, osade kleepsude abikontuurid, mis ei jäänud läikiva laki alt nähtavaks tõi matt viimistlus paaris kohas nähtavaks.
Kleepsutamise eeltöö – läikiv lakk alla ja kleepsutamine ise sai korrektselt tehtud ning kaitse lakikiht peale kantud.
Õige on osta kvaliteetkleepsud juurde või jääda läikiva, pool-läikiva viimistluse juurde.
Katastroof

:
Kõige suurim šokk ilmnes siis, kui kokpitilt eemaldasin maski – oh Shi.. – liim on reageerinud vaikselt maski all ja kokpiti klaasi seestpoolt täielikult ära rikkunud. Mingi sisemine meel oli pinge all.
Ainsa õhutuskanali lennuki ninas oli Humbroliga ära maskinud ja see “hautas” vaikselt katte all sisemust.
Põhjus miks ei saanud kasutada spets klaasi liimimise liimi – kokpiti klaase pidi soojas vees veidi laiemaks “venitama” – vastasel korral ei oleks kontuurid sujuvalt kokku voolanud, oleksid jäänud astmelised. Ja see oli liimi valiku põhjus – kartsin, et hiljem võib sisepingete tõttu kokpiti korpusest lahti lüüa.
Kaks valiku varianti:
kas lõigata kogu kokpiti klaasi alune uuesti maha ja asendada uuega.
Aga teine variant: tulemust päevavalges uurides oli tekkinud efekt niivõrd ehe ja omanäoline, et tasuks jätta nii kuis välja kukkus.

Lisada juurde legend, et tehti hõimuvendade sigarillot suitsetavale kaitseministrile väike proovisõit €-õhuruumis. Proovisõidu ajal tehtud pikees kukkus kaitseministril sigarillo hambust ja hõõguv sigarillo ots süütas .... Sigarillo oli Fidelli lemmik: Corona Espacial, brand name: “Cohiba”.

Ühesõnaga üritan oma ebaõnne õnneks pöörata – tehke järgi või ...
Arvan, et jätan nii ja võtan ette veel ühe SAAB JAS 39 Gripen Twin Seateri ja seda SWE Greifi logoga, nüüd tean millest hoiduda ja mida kuidas teha. Siis katsetan pool mati lakiga lahenduse ära. Esiteliku tegelik konstruktsioon ja juhises antu on nii kui öö ja päev - Italeri pole vaevunud reaalset lennukit ja konkreetse tüübi konstruktsiooni, enne mudelit luues korrektselt üle käimast, teist seletust ei ole! Eduardi plekid mis andurite kattesirmideks on mõeldud on liiast laiad aj ei mahu klaaside alla ära.
Sellega tõmban oma harjutusele joone alla. Nüüd otsin veel sobivat alust kuhu kaks kolm lennukit 1/48-s peale panna. Eduardi pakututest, õhulised spets-alused, sobiv puudub hetkel.
Lennuki kuju ja konstruktsioon (üldse SAAB-ide perel) võrratult omanäoline!
Seega tuleb tõdeda, et olen ühe käega katsutava kogemuse võrra rikkam ja ka konkreetne näidis, koos legendiga riiulil oma kindla koha broneerinud!
Teistele liimijatele aga heaks õppematerjaliks, mida jagada.
Terv,
JoRRuu