1/48 lennundusmudelid

Militaartehnika mudelitest. Tehnoloogiad ning mõõtkavad ei ole piiratud.
Vasta
Kasutaja avatar
JoRRUU
Liige
Postitusi: 95
Liitunud: 04 Mär, 2008 21:38
Asukoht: Põhja-Eesti
Kontakt:

SAAB JAS 39 Gripen Twin Seater ... lõppviimistlus

Postitus Postitas JoRRUU »

Tere,

Jah, peab kaaluma, lennukite korral miks ka mitte. Kaevan veidi pilte, kui õnnestub siis ka katsuks oma käega järgi!
:wink:

Terv,
JoRRuu
fossiil
Liige
Postitusi: 3637
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas fossiil »

Mina rõhuksin samuti poollmati laki kasutamise suunas - isegi tankid ei olnud tegelikkuses (pean silmas II MS perioodi) matid, tehasest tulnud masinad läikisid kõik mingil määral, nii et ettekujutus, et tank peab ilmtingimata matt olema, on täiesti põhjendamatu.
Matt lakk muudab muidu valguse käes kenasti "mängiva" pinna täiesti elutuks, nii et POOL-MATT-TI, POOL-MATT-TI, umbes samal viisil nagu mõned austet riigikogujad aegu tagasi AN-TROO-PO-VIT nõudsid... :wink:

Aga töö, nagu ka selle esitus, on igati tasemel!
Urmas.
Kasutaja avatar
Parovoz
Liige
Postitusi: 985
Liitunud: 20 Aug, 2005 20:30
Asukoht: Lasnogorsk, Balti mere ääres
Kontakt:

Postitus Postitas Parovoz »

Tere-tere!
Väga ..cool aparaat. Autorile aplaus. Matt laki suhtes võtaksin natuke sõna. Viimasel ajal olen arvamusel et lennuki mudelit võib tõesti katta matt lakiga. Seda seepärast et tegelikult on seda peale lasta suht õhukese kihina.
Ja siis ta ei ole nii matt. Aga see on juba autori teha...
Lugupidamisega
Taara avitab! ...
Kasutaja avatar
JoRRUU
Liige
Postitusi: 95
Liitunud: 04 Mär, 2008 21:38
Asukoht: Põhja-Eesti
Kontakt:

SAAB JAS 39 Gripen Twin Seater lõpetamine

Postitus Postitas JoRRUU »

Tere,
Viimane kiht läheb mati laki alla, lennukeid uurides on selle tüübi korral igati OK. Laki vedeldamine oli täielik õudus – Model Master matt laki (No. 1560) segasin valmis eraldi klaaspudelisse, kui lisasin juurde Model Masteri laki vedeldit (No. 2018) muutus lakk valgeks, nii kui oleks sortsu valget värvi juurde lisanud. Loksutades muutus see vähe ühtlasemaks aga jäi ikkagi liiast paks, ummistas aerograafi ära. Lõpuks pesin aerograafi uuesti puhtaks ja lisasin lakile lakibensiini kuni sain õigesse konditsiooni. Alustuseks katsetasin väikeste detailide peal ja kui veendusin soovitud tulemuse sobivuses, lakkisin kogu lennuki ära.
Pilt
Pilt
Pilt

Väga kena pind sai. Nüüd aga ilmnesid uued nähud, osade kleepsude abikontuurid, mis ei jäänud läikiva laki alt nähtavaks tõi matt viimistlus paaris kohas nähtavaks.
Pilt


Kleepsutamise eeltöö – läikiv lakk alla ja kleepsutamine ise sai korrektselt tehtud ning kaitse lakikiht peale kantud.
Õige on osta kvaliteetkleepsud juurde või jääda läikiva, pool-läikiva viimistluse juurde.
:scratch:

Katastroof :shock: :
Kõige suurim šokk ilmnes siis, kui kokpitilt eemaldasin maski – oh Shi.. – liim on reageerinud vaikselt maski all ja kokpiti klaasi seestpoolt täielikult ära rikkunud. Mingi sisemine meel oli pinge all.
:oops:
Ainsa õhutuskanali lennuki ninas oli Humbroliga ära maskinud ja see “hautas” vaikselt katte all sisemust.
:crying:
Pilt
Pilt
Pilt

Põhjus miks ei saanud kasutada spets klaasi liimimise liimi – kokpiti klaase pidi soojas vees veidi laiemaks “venitama” – vastasel korral ei oleks kontuurid sujuvalt kokku voolanud, oleksid jäänud astmelised. Ja see oli liimi valiku põhjus – kartsin, et hiljem võib sisepingete tõttu kokpiti korpusest lahti lüüa.

Kaks valiku varianti:
kas lõigata kogu kokpiti klaasi alune uuesti maha ja asendada uuega.

Aga teine variant: tulemust päevavalges uurides oli tekkinud efekt niivõrd ehe ja omanäoline, et tasuks jätta nii kuis välja kukkus.
:idea:
Lisada juurde legend, et tehti hõimuvendade sigarillot suitsetavale kaitseministrile väike proovisõit €-õhuruumis. Proovisõidu ajal tehtud pikees kukkus kaitseministril sigarillo hambust ja hõõguv sigarillo ots süütas .... Sigarillo oli Fidelli lemmik: Corona Espacial, brand name: “Cohiba”.
:twisted:
Ühesõnaga üritan oma ebaõnne õnneks pöörata – tehke järgi või ...

Arvan, et jätan nii ja võtan ette veel ühe SAAB JAS 39 Gripen Twin Seateri ja seda SWE Greifi logoga, nüüd tean millest hoiduda ja mida kuidas teha. Siis katsetan pool mati lakiga lahenduse ära. Esiteliku tegelik konstruktsioon ja juhises antu on nii kui öö ja päev - Italeri pole vaevunud reaalset lennukit ja konkreetse tüübi konstruktsiooni, enne mudelit luues korrektselt üle käimast, teist seletust ei ole! Eduardi plekid mis andurite kattesirmideks on mõeldud on liiast laiad aj ei mahu klaaside alla ära.

Sellega tõmban oma harjutusele joone alla. Nüüd otsin veel sobivat alust kuhu kaks kolm lennukit 1/48-s peale panna. Eduardi pakututest, õhulised spets-alused, sobiv puudub hetkel.
Pilt
Pilt
Pilt

Lennuki kuju ja konstruktsioon (üldse SAAB-ide perel) võrratult omanäoline!
8)
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Seega tuleb tõdeda, et olen ühe käega katsutava kogemuse võrra rikkam ja ka konkreetne näidis, koos legendiga riiulil oma kindla koha broneerinud!
Teistele liimijatele aga heaks õppematerjaliks, mida jagada.
:wink:

Terv,
JoRRuu
Kasutaja avatar
bufab
Liige
Postitusi: 406
Liitunud: 19 Mai, 2009 21:56
Kontakt:

Postitus Postitas bufab »

lihtsalt suurepärane. Kas tänapäeva tehnika jääbki nüüd sinu pärusmaaks
Joss Metsast
Liige
Postitusi: 2087
Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
Kontakt:

Postitus Postitas Joss Metsast »

Ilus lennuk. Kaasaaegseid lennukeid on siin vähe , aga õnneks on nad hästi dokumenteeritud ja kenad silmale vaadata. Suurepärane.

Aga selle kokpitijama saaksid sa soovi korral ilmselt üsna lihtsalt ära likvideerida, kõige raskem on ilmselt kokpiti kättesaamine. Sellise legendi puhul võib ta ju ka vabalt selliseks jääda :)
Kasutaja avatar
JoRRUU
Liige
Postitusi: 95
Liitunud: 04 Mär, 2008 21:38
Asukoht: Põhja-Eesti
Kontakt:

Tänapäevatehnika ...

Postitus Postitas JoRRUU »

... mine tea, SAAB lennumassinad oma kujult-kujunduselt nagu: Saab J 21, SAAB 29, Saab J32E Lansen, Viggen, Gripen, Graken, ... on lihtsalt minu nõrkus!
Visioonid: SAAB J-45 "Svärdet", lisa: http://images.google.ee/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1
8)

Terv,
JoRRuu
Kasutaja avatar
Sho
Liige
Postitusi: 3363
Liitunud: 26 Jaan, 2009 18:45
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Sho »

Ilus lind!
Kokpit mõjub kah loomulikult.. piloodid on lihtsalt jalad ülespidiasendis lennanud ja üks on pisut oksendanud..
Võtke teed ja tulge homme jälle..
Kasutaja avatar
Parovoz
Liige
Postitusi: 985
Liitunud: 20 Aug, 2005 20:30
Asukoht: Lasnogorsk, Balti mere ääres
Kontakt:

Postitus Postitas Parovoz »

Tere-tere!
Mudel on SUPER! Minu aplaus. Aga selle klaasi suhtes soovitaksin ta küljest
kangutada ja puhtaks pühkida seest suht kareda riidega. N: kartulikoti taoline riie või deslahuse tampooniga. Kui ei viitsi kangutada ...jah siin ei oska aidata. Ise tavaliselt panen klaasid paari tilga liimiga külge ja seda ka kõige viimases järjekorras. Aga kui nii meeldib las ta olla. Olen ise sellist aparaati varsti tegemas. Võtan eeskuju :) Julgeksin soovitada Testorsi email laki asemel kasutama hakata akrüül lakke. Kui on võimalus neti avarustel kätte saada Hannantsi nimeline äri, on seal olemas nii matt kui läikiv lakk Xtracrylic varnish. Kogus on piisav tükiks ajaks( suhteline mõiste) Oli vist 100ml. Akrüül. Kasutan ise ja olen ülimalt rahul. Lahjendada saab veega ja alkoholiga. Kuivab kiiresti. Ei HAISE
Lugupidamisega
Taara avitab! ...
Kasutaja avatar
JoRRUU
Liige
Postitusi: 95
Liitunud: 04 Mär, 2008 21:38
Asukoht: Põhja-Eesti
Kontakt:

Akrüüllakid ...

Postitus Postitas JoRRUU »

Tänud Paravozile, soovituste ja info eest!
Peab Hannantsi kaubamärgiga tähistatud tooted hankima ja katsetama - roheline mõtlemine igati ajakohane ja ka keskkonna- ja tervishoiu poolelt igati õigustatud vaatenurk.
Testi kokkuvõtte link täitsa olemas:
http://misc.kitreview.com/tools/xtracry ... ewbg_1.htm

Xtracrylix Water Based Acrylic Model Paint by Hannants:
http://www.relishmodels.co.uk/paints-an ... nners.html

Kena, proovin ja tänud kaasaelamast.
Järgmine kord püüan apsudeta läbi saada.
:wink:

Terv,
JoRRuu
fossiil
Liige
Postitusi: 3637
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas fossiil »

No vaatamata sellele kabiinikuplile on tulemus siiski väga muljetavaldav!
Aga mis liimiga sa selle kupli paika panid - tavalise mudeliliimiga või kasutasid miskit krehvtikamat värki?
Kasutaja avatar
Parovoz
Liige
Postitusi: 985
Liitunud: 20 Aug, 2005 20:30
Asukoht: Lasnogorsk, Balti mere ääres
Kontakt:

Postitus Postitas Parovoz »

Tere-tere!
Lisaks siin veel eelkirjutatus mainitud aluse lennuki jaoks suhtes, et oleks soovitav piiluda ühte foorumisse kus seda teemat muljutud veidi ja võimalusel saab palju õnne olema lennuvälja ja lennukikandja teki printlehtede näol. Kuskil peaks leiduma allalaadimise link 1/72; 1/48 ja 1/32 lennuvälja fragmentide kohta...Edu Meie mitte kerges haiguses :)
Teema Linkhttp://www.arcforums.com/forums/air/ind ... pic=171755
Lugupidamisega
Taara avitab! ...
Kasutaja avatar
JoRRUU
Liige
Postitusi: 95
Liitunud: 04 Mär, 2008 21:38
Asukoht: Põhja-Eesti
Kontakt:

SAAB JAS 39 Gripen Twin Seater "väikevennaga"

Postitus Postitas JoRRUU »

Jätku tõeliselt suvisele suvele!
:wink:

... Nüüd (2010-04-17T03:37) otsin veel sobivat alust kuhu kaks kolm lennukit 1/48-s peale panna.
...
Lõpuks leidsin selle mis sobib aluseks. Hetkel olemas kaks "noolt" kolmas ootab loosi, milline karp loosi läheb.

Aga tulemus on selline.
Infolehtede üks versioone on ka olemas.

Väike ülevaade:
Pilt;
Pilt;
Pilt;
Pilt;
Pilt;
Pilt;
Pilt;
Pilt;
Pilt;
Pilt;
Pilt;
Pilt;
Pilt;
Pilt;
Pilt;
Pilt;
Pilt;
Pilt;
Pilt;
Pilt;

Pilte vähe rohkem, küll välguga, küll ilma, ehk igaüks leia vaatamiseks silmale sobivama.

Seniks siis selline seis enne 3. karbi valikuid.

Terv,
JoRRuu
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist