Militaartehnilised kurioosumid...

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
autoblinda96
Liige
Postitusi: 34
Liitunud: 15 Mai, 2010 18:59
Kontakt:

Postitus Postitas autoblinda96 »

Soobel kirjutas:Ehk et siis võib järeldada, et fritsud neist ühtegi tööle ei saanud. Minu arust said alles ameeriklased ühe sellise hiljuti tegelilult tööle?
Ammu juba- http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_SR-71_Blackbird
Jutt siis teema alguse poole mainitud "otsevoolu reaktiivmootorist".
Blackbirdi mootor on nn. "turbojet"i ja otsevooluga reaktiivmootori hübriid.
Kasutaja avatar
Satakas
Liige
Postitusi: 2366
Liitunud: 21 Jaan, 2005 0:33
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Satakas »

Gyrojet

Pilt
püstol

Pilt
karabiin

1960ndatel välja töötatud ja läbi kukkunud relvasüsteem, mis tulistab rakettmootoriga kuule:
Pilt

relva kasutamist, tema plusse ja miinuseid võib näha-kuulda siit:

http://www.youtube.com/watch?v=qpOcdyxvUvc
http://www.youtube.com/watch?v=HoffTmg9 ... re=related
EstGun1
Uudistaja
Postitusi: 3
Liitunud: 05 Jaan, 2010 14:09
Kontakt:

Postitus Postitas EstGun1 »

Võibolla see juba olnud siin.
Pilt
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2063
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Würger 190G »

EstGun1 kirjutas:Võibolla see juba olnud siin.
Pilt
Ja seos teemaga?
Faust
Liige
Postitusi: 1743
Liitunud: 27 Dets, 2004 10:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Faust »

Eks iga roomikmasinat peeta ju militaarseks, kui mitte lausa tankiks :D
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
Kasutaja avatar
Satakas
Liige
Postitusi: 2366
Liitunud: 21 Jaan, 2005 0:33
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Satakas »

ja kui roomikule lisaks on ka rattad all, siis on ju ka kurioosum.
EstGun1
Uudistaja
Postitusi: 3
Liitunud: 05 Jaan, 2010 14:09
Kontakt:

Postitus Postitas EstGun1 »

Täpselt.

Nüüd midagi teemakohast.
Pilt

Jaapanlaste raadio teel juhitav ''tank'' Nagayama.
AHOI!!
Kasutaja avatar
Basilio
Liige
Postitusi: 701
Liitunud: 08 Veebr, 2008 13:36
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Basilio »

plekkpea kirjutas:Sihuke asjandus, lihtsalt veider:
Pilt
Säändse pasunaga oleks hea magalarajoonis hommikust äratust puhuda, kui hea kompressori leiab! :D
Nimi on Basilio, kõuts Basilio!
Tarmo Männard
Liige
Postitusi: 1327
Liitunud: 08 Sept, 2005 0:35
Asukoht: Tallinn, Õismäe
Kontakt:

Postitus Postitas Tarmo Männard »

Ajendatuna eelmisest postitusest:

Olin 2008a Jaapanis, Kijo linnas. Pisike, umbes Antsla suurune asula.
Ja igal hommikul kell 6.00 hakkas mägedevahelises orus huilgama õhutõrjesireen.
UUUUUÕÕÕÕÕÕÕÕÄÄÄÄÄÄÖÖÖÖÖÖÖÖÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜ

Meie imestuse peale seletasid kohalikud, et selle sireeniga aetakse hommikuti farmereid üles!

Ja nii oligi!
Karuke
Liige
Postitusi: 1445
Liitunud: 12 Veebr, 2006 19:49
Asukoht: Stockholm
Kontakt:

Postitus Postitas Karuke »

СВВП "2500"

Trantspordivahend mis stardiks vertikaalselt nagu helikopter, liiguks kiiresti nagu lennuk ja omaks sealjuures laeva kandevõimet – on vist küll iga väejuhi soovunelm...
Itaalia emigrandist nõugogude rahva rehabiliteritud vaenlane ja suure kodumaa teenekas lennukonstruktor Robert Bartini igatahes ei piirdunud pelgalt unistamisega.
Ja pakkus möödunud sajandi kuuekümnendate aastate alul välja „ülemaailmse“ trantspordivahendi“ idee. :scratch:

Pilt
Bartini superlennuk

Koletu, 2500 tonnise täismassiga õhusõiduk pidi olema valmis vertikaalselt startima merelt, liivakõrbest, polaarjäält või lihtsalt suvaliselt karjamaalt.
Õhkutõusmiseks pidi seadeldis end õhkpadjal maast lahti suruma. Selleks tulnuks suunata osa mootorite reaktiivjoast otse lennumasina alla „suletud kontuuri“. Ülesande täitmist pidi hõlbustama lennumasina lame, „suurt tiiba“ meenutav kerekuju. arvestades selle „tiivakese“ jalgpalliväljaku sarnaseid mõõtmeid, polnukski see võibolla väga ebareaalne.
Järgmiseks etapiks olnuks liikumine.
Nüüd pidi meie supersõiduk käituma kui ekranoplaan., st libisema tiiva ja maapinna vahele kokkusurutaval õhkpadjal. Aga, et nulkiiruselt see paremini õnnestuks on õhulaeva ninasse, konsoolselt otse „suure tiiva“ ette ekranoplaanile iseloomulikult paigutatud blokk reaktiivmootoreid – nii, et mootoritest paiskuv õhujuga tekitaks vajaliku „padja“ tiiva all.
Selliselt hoogu võtnud masin võinuks seejärel üle minna normaalsele lennule ja toimida nüüd kui harilik lennuk. Paraku jäi see tegelikult ju üsna meelitav idee siiski vaid paberile ja on realiseeritud vististi vaid mudeli kujul.
Kuid idee iseenesest on ju päris hea... :write:



http://vtol.boom.ru/rus/VVA-14/2500.htm
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
Karuke
Liige
Postitusi: 1445
Liitunud: 12 Veebr, 2006 19:49
Asukoht: Stockholm
Kontakt:

Postitus Postitas Karuke »

MBA-62

Eelmise loo kangelane, itaallasest kommunist Robert Bartini ei lasknud aga koos oma ОКБ-86 tööka kollektiiviga “2500” ebaedust pead norgu ja nii sündiski aastal 1962 järgmise lennumasina projekt.
Oma eelkäijast 100 korda väiksem ja kergem MBA-62 oli sarnaselt “2500”-ga määratud vertikaalset startima ükskõik milliselt pinnalt. 34 tonni kaaluval lennukil oli tervelt 9 turboreaktiivmootorit, milledest 8 töötasid “tõstejõu” tekitamiseks ja ainult üks, üheksas mootor oli tervenisti rakendatud edasiliikumisks.
Selle vägagi kaasaegse siluetiga lennuki loomine oli aga ajendatud hoopis igapäevasematest ja pakilisematest vajadustest kui unistus “ülitrantspordilennukist”.

Pilt

Nimelt oli alanud aatomiallveelaevade ajastu ja Nõukogude Liit vajas hädasti kiiret ja paindlikku lennukit mis suudaks ameetiklaste “polaarsubmarinistidega” effektiivselt võidelda.
MBA tüüpi lennuk paistis selle töö jaoks hästi sobivat – patrullimiseks ei pruukinuks see vertikaalstardiga lennumasin ju lennata ja kütust kulutada?
Ta võinuks laskuda veepinnale või polaarjääle, lasta välja luurepoi ja vajadusel ka maa(mere) pinnalt lahingut pidada. Ja rünnata võinuks see lennuk ootamatult, nägemata tollasele radarile vaid mõne meetri kõrdusel laineharjadest kihutades.
Projekt olevat sõjaväelastele meeldinud – kuid teoks selline lennuk siiski kunagi ei saanud :cry:

http://vtol.boom.ru/rus/VVA-14/MVA-62.htm
Viimati muutis Karuke, 10 Sept, 2010 15:30, muudetud 1 kord kokku.
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
Karuke
Liige
Postitusi: 1445
Liitunud: 12 Veebr, 2006 19:49
Asukoht: Stockholm
Kontakt:

Postitus Postitas Karuke »

ВВА-14

Vana kominterni mees Robert Bartini ei jäta jonni ja kümme aastat pärast MBA-d valmib Ljubertsõ linna Kamovi helikopteritehases järgmine sama seeria lennuk ВВА-14. Stardilt hõljuk ja ekranoplaan, liikumiselt lennuk. Vertikaalstardiga veepinnalt või hoovõtuga lennuväljalt oli BBA-14 tõeliselt universaalne, nagu venelased ütlevad “suur allveelaevahävitaja”.
Kuid erinevalt kõigist eelmistest projektidest see lennuk valmis ka füüsiliselt ning läbis katsetused polügoonil.
Niisiis lennuk:

Pilt

tiivasiru 28.5 m

pikkus 25.97 m

Kõrgus 6.79 m

Stardimass max 52 000 kg

2 “lennumootorit”

12 “tõusumootorit”

Keskmine kiirus 640 km/h

Kaugus 2400 km

Lennulagi 10 000 m

Relvastus:

4 tonni – 2 torpeedot või 8 meremiini ehk siis 16 pommi

Ka see lennuk jäi paraku vaid katseeksemplariks. Selliste lennumasinate arengusuund loeti perspektiivituks ja kogu projekt läks “kalevi alla” lihtsalt sellepärast, et nõukogudemaa defitsiidimajandus ei suutnud isegi erikonstrueerimisbüroole eraldada lennukimootoreid.
Viimaste resurss on aga teadagi, piiratud.
Suri ka juba auväärses eas peakonstruktor Robert Bartini
Nii seisabiki see peremeheta lennuk, rüüstatult tänaseni miskil varulennuväljal ja ootab oma saatust

Erinevalt paljudest teistest leidustest on selle masina saamiseloost kogunisti raamat kirjutatud. Küll vaid vene keeles, aga siin ta on:

http://vtol.boom.ru/rus/VVA-14/VVA-14.htm

Lisaks ülisuurepärane pildigalerii sellest ainsast õhku tõusnud Bartini lennukist – nii nagu ta täna on

http://igor113.livejournal.com/95322.html
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
xawa
Liige
Postitusi: 380
Liitunud: 30 Okt, 2007 0:42
Kontakt:

Postitus Postitas xawa »

üks meelelahutuslik video

Metal Strom

http://www.youtube.com/watch?v=8DRmuljq ... re=related
räim
Uudistaja
Postitusi: 17
Liitunud: 07 Apr, 2008 15:14
Kontakt:

Postitus Postitas räim »

Basilio kirjutas:
plekkpea kirjutas:Sihuke asjandus, lihtsalt veider:
Pilt
Säändse pasunaga oleks hea magalarajoonis hommikust äratust puhuda, kui hea kompressori leiab! :D
tegu siis ajastule omase seadmega.
Helilokaatoriga.
http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_war_tuba

Ajastule suht omane seade. Oli kasutuses enamuses arenendu riikides ;)
plekkpea
Liige
Postitusi: 1775
Liitunud: 03 Nov, 2005 21:30
Asukoht: Harju
Kontakt:

Postitus Postitas plekkpea »

T-55 alusele kombineeritud miskine värgendus, millega tegu? Niisama föön? :D
Pilt
Huvitun maisest rasketehnikast.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline