Militaartehnilised kurioosumid...

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Karuke
Liige
Postitusi: 1445
Liitunud: 12 Veebr, 2006 19:49
Asukoht: Stockholm
Kontakt:

Postitus Postitas Karuke »

Ah mis siin ikka vaielda.
Militaarhummeril kasutatu näiteks pole ei plekk ega valuvelg - see on mitmeosaline koost, stantsitud ja treitud detailidest.
See meetod on max vastupidav just militaarotstarbeks

Pilt
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
vanahalb
Liige
Postitusi: 3487
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Postitus Postitas vanahalb »

Ei teagi, kas selline konstruktsioon on tugevuse või rehvivahetamise pärast. Kui mingi kõvade külgedega rehv on siis pole küll isu välitingimustes heeblitega kangutada . Hea kui velg pooleks käib.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1716
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Postitus Postitas davidsoniharald »

vanahalb kirjutas:Ei teagi, kas selline konstruktsioon on tugevuse või rehvivahetamise pärast. Kui mingi kõvade külgedega rehv on siis pole küll isu välitingimustes heeblitega kangutada . Hea kui velg pooleks käib.

Selline konstruktsioon võimaldab kasutada väga madalat rehvirõhku kuni 0 barini välja, ilma et rehv tuleks veljelt maha mistõttu paraneb oluliselt läbivus. Sellist tüüpi "rehvilukuga (beadlock)" veljel rehvi vahetamine on võimalik ainult pooleks võtmise teel.

EDIT: Isakese täpsustused igati asjakohased, tema on praktik samal ajal kui mina olen teoreetik.
Viimati muutis davidsoniharald, 21 Veebr, 2011 23:26, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1445
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Postitus Postitas isakene »

...krt, kuidagi palju erinevat juttu sai... :oops:
Viimati muutis isakene, 22 Veebr, 2011 18:38, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1445
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Postitus Postitas isakene »

davidsoniharald kirjutas:
vanahalb kirjutas:Ei teagi, kas selline konstruktsioon on tugevuse või rehvivahetamise pärast. Kui mingi kõvade külgedega rehv on siis pole küll isu välitingimustes heeblitega kangutada . Hea kui velg pooleks käib.

Selline konstruktsioon võimaldab kasutada väga madalat rehvirõhku kuni 0 barini välja, ilma et rehv tuleks veljelt maha mistõttu paraneb oluliselt läbivus. Sellist tüüpi "rehvilukuga (beadlock)" veljel rehvi vahetamine on võimalik ainult pooleks võtmise teel.
Täpsustan pisut - beadlock surub rehvi velje külge kinni (pildil peaks olema jäiga siserõngaga lukk,olemas on ka pehme siserõngaga ehk nn. Stauni lukk, http://www.youtube.com/watch?v=o2k5DdsJcCc offroadis on levinum velje välisserva(de) lukustamine , näit. http://www.youtube.com/watch?v=gjELsId- ... 549E5B7108 ) ja see võimaldab tõesti ekstreemselt madala rehvirõhuga sõitmist. Enamasti aga beadlockita rehv ei tule mitte maha vaid tubeless rehvi korral venitab rehvi veljelt lahti nii et õhk pääseb välja või siis lohviga rehvi puhul tõmbab velje rehvi sees ringi, tagajärjeks on ärarebitud ventiil.
Joss Metsast
Liige
Postitusi: 2088
Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
Kontakt:

Postitus Postitas Joss Metsast »

Tagasilöögita kahur mootorrolleril..... prantslastel olevat relvastuses olnud.
Pilt

rohkem juttu siin:
http://securityarms.com/forums/showthread.php?t=1177
ja siin:
http://www.darkroastedblend.com/2006/12 ... wered.html
Kasutaja avatar
setu
Liige
Postitusi: 1108
Liitunud: 11 Mär, 2009 10:32
Kontakt:

Postitus Postitas setu »

Pilt

bemari heidutust...
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Kasutaja avatar
Standartenführer
Liige
Postitusi: 156
Liitunud: 09 Juul, 2006 14:43
Kontakt:

Postitus Postitas Standartenführer »

Karuke kirjutas:kui nikkel-molübdeenteras on samades tingimustes praktiliselt hävimatu :scratch:
Njah, Cr-Mo (kroom-molübdeeinum) on suhteliselt hea väide siia hulka. Sellest tehakse vormel 1 autode raame tänapäevani. Olen näinud, et see võib olla kergem, tugevam ja jäigem kõikidest alumiiniumsulamitest. Elastsusega on teine lugu. Alad kus on seda vaja ja kus mitte. Üldiselt võivad aga selle materjali piirid olla piisavalt kõrgel, et sa mitte kunagi ei tahaks elastsust kommenteerida. Sest siis, kui üks asi on kõver kui kärn, on teine asi sirge kui särg ja oleneb kõik sellest kuhu materjal on mõeldud. Kas, ja mis tingimustes peab ta järgi andma, on teine asi, aga niisama sellest järeleandmisi ei tule.
Enne läheb lihtsalt midagi muud katki.
BOMBARDIER
Liige
Postitusi: 324
Liitunud: 16 Okt, 2008 17:53
Kontakt:

Postitus Postitas BOMBARDIER »

http://www.youtube.com/watch?v=iQRBBfVC ... re=related


Ilmselt arvutiga tehtud, osad juhtumid liiga karmid, et tõsi olla. :roll:
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10290
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

Standartenführer kirjutas:
Karuke kirjutas:kui nikkel-molübdeenteras on samades tingimustes praktiliselt hävimatu :scratch:
Njah, Cr-Mo (kroom-molübdeeinum) on suhteliselt hea väide siia hulka. Sellest tehakse vormel 1 autode raame tänapäevani. Olen näinud, et see võib olla kergem, tugevam ja jäigem kõikidest alumiiniumsulamitest. Elastsusega on teine lugu. Alad kus on seda vaja ja kus mitte. Üldiselt võivad aga selle materjali piirid olla piisavalt kõrgel, et sa mitte kunagi ei tahaks elastsust kommenteerida. Sest siis, kui üks asi on kõver kui kärn, on teine asi sirge kui särg ja oleneb kõik sellest kuhu materjal on mõeldud. Kas, ja mis tingimustes peab ta järgi andma, on teine asi, aga niisama sellest järeleandmisi ei tule.
Enne läheb lihtsalt midagi muud katki.
F1 autodel ei ole raami enam aastakümneid. tegemist on monokokk masinatega nagu ka kõik teised võidusõiduautod. Üsna hilise ajani tehti veel CART sarja masinad toruraami peale. Tänast seisu ei tea.

Kindlalt võib öelda, et ükskõik milline (väheste eranditega) teras on alumiiniumist jäigem. Praktiliselt kasutatavatest materjalidest on eritugevus on suurim siiski hoopis süsinikkiul. Sestap kasutatakse süsinikkiudu ka F1 masinate monokokkide valmistamisel. Minu teada pole ka ühelgi terasesulamil sellist eritugevust kui parimatel alumiiniumsulamitel.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Hydrazine »

Kilo Tango kirjutas:F1 autodel ei ole raami enam aastakümneid. tegemist on monokokk masinatega
Esimesena tuli nö monokokiga starti Lotus, aasta oli 1962.
Kilo Tango kirjutas:Praktiliselt kasutatavatest materjalidest on eritugevus on suurim siiski hoopis süsinikkiul. Sestap kasutatakse süsinikkiudu ka F1 masinate monokokkide valmistamisel.
F1 on asi veelgi peenem. Kahe lamineeritud mitmekihilise süsinikkiu kihi vahel on alumiiniumsulamist kärgstruktuur.

EDIT: Ahjaa, tahtsin lisada, et Champcar'is(mis vanasti oli CART) kasutatakse samamoodi süsinikkiu/alumiiniumkärg kooslust monokoki valmistamisel.
vax
Liige
Postitusi: 279
Liitunud: 14 Juun, 2005 14:24
Kontakt:

Postitus Postitas vax »

Isegi kodumaistel Estonia vormelitel kasutati juba 1986 alumiiniumist monokokki...
http://rh1990.jalbum.net/1990/1990_Skan ... _0008.html
[url=https://mapsengine.google.com/map/edit? ... j2L2q5JtVA]Peeter Suure Merekindluse interaktiivne kaart[/url]
Tiam
Liige
Postitusi: 489
Liitunud: 31 Aug, 2008 3:25
Kontakt:

Postitus Postitas Tiam »

Kilo Tangol siin F1 monokokidest rääkides enam õigus: Sõitja ümber olev monokokk on kõigil masinatel 100% CFRP materjalist.
See süsinikfiibriga tugevdatud komposiitide vahele suletud alumiiniumist kärgstruktuur on F1 autos vaid mõnes üksikus piirkonnas ning on seotud sellega, et ohutuse jaoks peab auto kokkupõrke ajal väga suure osa energiast lineaarselt neelama. Alumiiniumist kärgstruktuur seda teeb aga CFRP käitumine kokkupõrke korral on vastupidine- materjal peab vastu oma tugevuse piirini ja siis praguneb/murdub väga järsult. Viimase paari aasta jooksul on F1 autodes seda alumiiniumit aga asendama hakatud süsinikfiibriga tugevdatud termoplastiku komposiitmaterjalidega, millel on väga haige võime kontrollitult st lineaarselt energiat neelat - ca 250 kJ per kg. Muuseas enamik F1 autode läbikukkumisi, mida FIA iga aasta teeb on seotud sellega, et kere on liiga tugev ja ei neela piisavalt kokkupõrke energiat st masin on liiga suurel määral tehtud ainult CFRP materjalist.

Uue McLareni sportauto MP4-12C monokokk on 100% samal tehnoloogial valmistatud nagu nad kasutavad ka F1 masina loomise juures. Selgelt on näha, et mingit alumiiniumit keegi ei ole CFRP kihtide vahele pannud, siin teevad selle töö kokkupõrkeenergia neelamise töö ära selle monokoki külge kinnitatud mullialumiiniumist talad.

Siin on see osadel piltidel näha: PILDID
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Hydrazine »

CFRP - Carbon Fibre Reinforced Polymer... Näiteks epoksiidiga(polümeer) tugevdatud süsinikfiiberkiust komposiitmaterjal. Selle olemus ei välista CFRP kihtide vahel kärgstruktuuride(alumiiniumist, aramiidst vm) kasutamist. Ses suhets olen eri meelt, et F1 autode monokokid ei ole 100% ainult puhas CFRP.

http://f1-dictionary.110mb.com/carbon_f ... sites.html

Entusiastidele võimalused kodus meisterdamiseks:
http://autospeed.com/cms/title_Building ... ticle.html
http://www.ayrescom.com/
Tiam
Liige
Postitusi: 489
Liitunud: 31 Aug, 2008 3:25
Kontakt:

Postitus Postitas Tiam »

See CFRP seda ma sellega mõtlesini kui seda kasutasin. Miks see eraldi veel välja tuua??? Need CF kiud tuleb ju millegiga tahkeks kokku siduda.

Ja kasutatakasegi kui alumiiniumit kui crumple zone materjali, et kokkupõrge energiat neelata. Seda ma ei olegi väitnud, et kusagil ei kasutata aga mitte kui struktuurset materjali.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist