Sihuke küsimus tekkis.
Sihuke küsimus tekkis.
Mida see "kaardiväe" nimetus vene sõjaväes tähendas? Olid jube uhked kui väeosa selle nimetuse sai.
Re: Sihuke küsimus tekkis.
Selline tore mugandus keeleliselt. Ma nüüd täpset allikat ei tea, millisest keelest see üle võetud on (tõenäoliselt prantsuse?), kuid inglased näiteks kutsuvad sarnaseid üksuseid endal nimetusega "Guards". Ehksiis ihukaitseväed.Georges kirjutas:Mida see "kaardiväe" nimetus vene sõjaväes tähendas? Olid jube uhked kui väeosa selle nimetuse sai.
Lisa: Tuleb välja et hoopis sakslastelt : http://en.wikipedia.org/wiki/Imperial_Russian_Guard
Re: Sihuke küsimus tekkis.
Et siis "teistest" paremad?
Re: Sihuke küsimus tekkis.
Tegelikult peaks pärinema juba ladina keelest-"quardia" peaks tähendama kaitset või valvet. Ihukaitse tähenduses.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Sihuke küsimus tekkis.
Vene (tsaariaegse) kaardiväe kohta oskavad meie ajaloolased paremini vastata, kuid N. Armees said "kaardiväe" nimetuse väeosad ja -koondised, mis olid saavutanud silmapaistvaid tulemusi.
Ilmselt sai nimetuse ka ära võtta.
Ilmselt sai nimetuse ka ära võtta.
Re: Sihuke küsimus tekkis.
Suure Isamaasõja ajal anti vist läbimurde? rasketankipolkudele ja reaktiivmiinipildujate üksustele kaardiväe nimetus ilma mingite saavutusteta.EOD kirjutas:N. Armees said "kaardiväe" nimetuse väeosad ja -koondised, mis olid saavutanud silmapaistvaid tulemusi.
Re: Sihuke küsimus tekkis.
Wiki väidab selle kohta niimoodi...andrus kirjutas:Suure Isamaasõja ajal anti vist läbimurde? rasketankipolkudele ja reaktiivmiinipildujate üksustele kaardiväe nimetus ilma mingite saavutusteta.EOD kirjutas:N. Armees said "kaardiväe" nimetuse väeosad ja -koondised, mis olid saavutanud silmapaistvaid tulemusi.
Et tankipolkudele seda nimetust "avansikorras" oleks antud, pole kohanud, küll aga said selle aunimetuse juba ette väeosad, mille koosseisus olid "kaardiväe reaktiivmiinipildujad" elik rahvakeeli "katjuušad"....а также части реактивной артиллерии и вновь сформированные соединения (объединения), в состав которых вошли части (соединения), ранее получившие звание гвардейских...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
-
toomas tyrk
- Site Admin
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Re: Sihuke küsimus tekkis.
pole ammu enam Suvorovit lugenud, aga mingis tema raamatus oli ka juttu Stalingradi lahingute ajal õhudessantvägedest ümberformeeritud jalaväeüksustest, mis said kaardiväe nimetuse "in advance"...
-
Tarmo Männard
- Liige
- Postitusi: 1329
- Liitunud: 08 Sept, 2005 0:35
- Asukoht: Tallinn, Õismäe
- Kontakt:
Re: Sihuke küsimus tekkis.
Lisan siis veel militaarteemalisi küsimusi.
1) Kui vaadata lennukeid eestpoolt, siis on enamuste tiivad sirgjoonelised, aga Ju 87 millegipärast "murtud". Miks see hea oli?
2) Olen märganud siin kasutatavat väljendit "digikamo". "Digitaalne" tähendab "numbritel põhinev" või numbritega tegelev.
Välisel visuaalsel vaatlusel on erinevus "digitaalkamo" ja "analoogkamo" vahel selles, et ühes on ruudud rangelt kandilised ja teistel on laigud vabakeäliselt kõverjoonelised.
Mida puutuvad ruudukestest koosnevasse mustrisse numbrid? St miks just seesugune nimi? Ja miks on ruutudest kamo parem, kui laikudest kamo.
Minusugusele asjatundmatule tundub värk seda veidram, sest looduses ju sirgjooni eriti ei eksisteeri.
1) Kui vaadata lennukeid eestpoolt, siis on enamuste tiivad sirgjoonelised, aga Ju 87 millegipärast "murtud". Miks see hea oli?
2) Olen märganud siin kasutatavat väljendit "digikamo". "Digitaalne" tähendab "numbritel põhinev" või numbritega tegelev.
Välisel visuaalsel vaatlusel on erinevus "digitaalkamo" ja "analoogkamo" vahel selles, et ühes on ruudud rangelt kandilised ja teistel on laigud vabakeäliselt kõverjoonelised.
Mida puutuvad ruudukestest koosnevasse mustrisse numbrid? St miks just seesugune nimi? Ja miks on ruutudest kamo parem, kui laikudest kamo.
Minusugusele asjatundmatule tundub värk seda veidram, sest looduses ju sirgjooni eriti ei eksisteeri.
Re: Sihuke küsimus tekkis.
"Tagurpidi kajakatiibu" kasutati seetõttu, et propeller oleks maast piisavalt kõrgel, seejuures telikut mitte väga kõrgeks ajades. Ju 87 telik oli teatavasti lennus mitteärakoristatav ja lennu ajal tekitas vaid täiendavat takistust. On selliseid tiibu kasutatud ka ärakoristatava telikuga lennukitel, millel suur propeller.Tarmo Männard kirjutas:Lisan siis veel militaarteemalisi küsimusi.
1) Kui vaadata lennukeid eestpoolt, siis on enamuste tiivad sirgjoonelised, aga Ju 87 millegipärast "murtud". Miks see hea oli?
2) Olen märganud siin kasutatavat väljendit "digikamo". "Digitaalne" tähendab "numbritel põhinev" või numbritega tegelev.
Välisel visuaalsel vaatlusel on erinevus "digitaalkamo" ja "analoogkamo" vahel selles, et ühes on ruudud rangelt kandilised ja teistel on laigud vabakeäliselt kõverjoonelised.
Mida puutuvad ruudukestest koosnevasse mustrisse numbrid? St miks just seesugune nimi? Ja miks on ruutudest kamo parem, kui laikudest kamo.
Minusugusele asjatundmatule tundub värk seda veidram, sest looduses ju sirgjooni eriti ei eksisteeri.
"Digi" tuleb analoogiast digifotograafiaga. Seal koosneb pilt samuti ruudukestest, mis eemalt vaadates ühte sulavad.
Sarnast efekti kasutati ka näiteks Nõukogude militaarautode SMU (valgusmaskeeringu) juures. Tagumisel gabariiditulel oli 2+2 aknakest. Kolonnis sõites tuli hoida distantsi, mil nägid kaht valguslaiku. Nägid üht - oli distants liiga suur liiga suur, nägid nelja - väike.
Re: Sihuke küsimus tekkis.
See süsteem oli sakslastelt laenatud ja oli sõja ajal praktiliselt kõigil saksa militaarsõidukitel Noteki tagatuledes:


-
Tarmo Männard
- Liige
- Postitusi: 1329
- Liitunud: 08 Sept, 2005 0:35
- Asukoht: Tallinn, Õismäe
- Kontakt:
Re: Sihuke küsimus tekkis.
Osadel tankidel on roomikurattad suured.
Niiöelda "maast laeni" Kuulsamad esindajad on t-34 ja "Tiger"
Aga osadel on all pisikesed rattad ja üleval kah pisikesed rattad. Näit Panzerkampfwagen IV, T-28, Churchill I.
Peab ju olema mingi põhimõtteline erinevus, miks ühed on ühtmoodi ja teised teistmoodi konstrueeritud.
Kas keegi oskab sellest pisut rääkida?
Niiöelda "maast laeni" Kuulsamad esindajad on t-34 ja "Tiger"
Aga osadel on all pisikesed rattad ja üleval kah pisikesed rattad. Näit Panzerkampfwagen IV, T-28, Churchill I.
Peab ju olema mingi põhimõtteline erinevus, miks ühed on ühtmoodi ja teised teistmoodi konstrueeritud.
Kas keegi oskab sellest pisut rääkida?
-
KategorieC
- Liige
- Postitusi: 805
- Liitunud: 01 Aug, 2006 17:19
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Re: Sihuke küsimus tekkis.
Nimetatakse ju Vahipataljonigi meil "presidendi kaardiväeks", lihtsalt seetõttu, et vahipataljoni ajateenijad seal trepil seismas käivad.Lemet kirjutas:Tegelikult peaks pärinema juba ladina keelest-"quardia" peaks tähendama kaitset või valvet. Ihukaitse tähenduses.
http://vahipataljon.mil.ee/
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44063
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Sihuke küsimus tekkis.
Selle põhjuseks on ka öeldud stardi/maandumisomaduste parandamine (väikestel kiirustel tõstejõu suurendamine). Vähemalt "vilistav surm" ehk F-4U Corsair pidi olema seepärast kajakatiivaline. Suurte tagatiibade abil tekitatakse lennuki kõhu alla õhupadi, mis kasvatab tõstejõudu ning parandab käitumist madalatel kiirustel (tekilennukitel väga oluline)Tagurpidi kajakatiibu" kasutati seetõttu, et propeller oleks maast piisavalt kõrgel, seejuures telikut mitte väga kõrgeks ajades. Ju 87 telik oli teatavasti lennus mitteärakoristatav ja lennu ajal tekitas vaid täiendavat takistust. On selliseid tiibu kasutatud ka ärakoristatava telikuga lennukitel, millel suur propeller.

Ju-87 konstruktorite kaalutlusi ei oska kommenteerida ja nii ilmekaid tagatiibade pilte ei leia kah.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Sihuke küsimus tekkis.
Mitmed netiallikad kinnitavad lugupeetud kaasfoorumlase EOD väidet. Sama lugu on vene mereväe lennuvahenditega(näit. Be-6, Be-12) millel tiivad teistpidi murtud- eesmärgiks seada mootorid veepinnast võimalikult kõrgemale, et välistada suurema lainega propellerite laineharjadesse sattumist.

Muideks- ka F4U tiivalahendus on väidetavalt tingitud samast propelleri mõõdust. F-4U Corsairil kasutatud Hamilton Standard Hydromaticu propeller läbimõõduga 4064 mm on väidetavalt suurim kolmelabaline propeller, mida ühemootorilistel masinatel kasutatud. Ja sellisel moel projekteeritud tiib olla valitud lahenduseks, et mitte telikut üle mõistuse kõrgeks ajada.


Muideks- ka F4U tiivalahendus on väidetavalt tingitud samast propelleri mõõdust. F-4U Corsairil kasutatud Hamilton Standard Hydromaticu propeller läbimõõduga 4064 mm on väidetavalt suurim kolmelabaline propeller, mida ühemootorilistel masinatel kasutatud. Ja sellisel moel projekteeritud tiib olla valitud lahenduseks, et mitte telikut üle mõistuse kõrgeks ajada.

Viimati muutis Lemet, 01 Jaan, 2012 17:25, muudetud 1 kord kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist