2011 aasta veebruaris esmalennu teinud X-47B, ehk USA esimene täisautonoomiline (ei ole satelliidi pealt reaalajas juhitav) UCAV, tegi esimese katalpult-stardi:
http://www.flightglobal.com/blogs/the-d ... hore-.html

See on soojenduseks järgmisel aastal on plaanitavatele katsetustele lennukikandjal (nii maandumine kui ka õhkutõus). X-47B on minumeelest üks huvitavamaid praegu lennunduses töös olevaid projekte. Tegu on siis prototüübiga, mille projekti õnnestumisel tahab merevägi reaalse pommitaja konkurssi välja kuulutada. Hoolimata sellest, et X-47B on ainult prototüüp on ta siiski F-16 mõõtu ja omab kahte sisemist "relvakambrit", mis võimaldavad kanda kuni 2 tonni erinevat head ja paremat. Tõsi, relvakatsetusi antud prototüübiga ei plaanita. Siiski on tegu piisavalt realistliku masinaga, et arvatakse et Northrop Grumman-i reaalne pakkumine konkursil ehitatakse selle põhjal ja tuleb väga sarnane.
Huvitavaks teeb projekti just , et need täisautonoomsed masinad hakkavad iseseisvalt lendama koos mehitatud lennukitega üsnagi tungleval lennukikandja dekil ning hakkavad sooritama selt väga keerukaks loetavaid maandumisi ja õhkutõuse (kindlasti ei tee asja lihtsamaks sabata vaitiib lennukite omapärad).
Teistes uudistes tegi viimaks ka eurooplaste nEUROn prototüüp esmalennu:
http://www.dassault-aviation.com/en/avi ... t.html?L=1