Jõelaevad Emajõel

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
aurik
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Ma või kohe oma arvamuse öelda.
Esimene loomulikult "Santa Maria" tühjakspumpamine (ilmselt 1979.a.) enne, kui ta Rannale veeti.
Teine siiski 70-test. Nii kaugel oldi ehitamisega vist 1975.aasta suvel? Fotises on fotosid septenbrist 1975, seal on asjaga pisut kaugemale jõutud.
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=612041
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=612043

Nii et pildil olev "Koidula" sõidab täiesti regulaarset Ihaste liini
retti
Liige
Postitusi: 1427
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

Ihaste liin väljus ikka maaliinide bussijaama juurest.
aurik
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

retti kirjutas:Ihaste liin väljus ikka maaliinide bussijaama juurest.
Peaaegu absoluutselt mitte...aga natuke siiski :wink:
Kuni 1978.aastani väljus Ihaste regulaarliin statsionaarselt Oktoobri (Vabaduse) pst peatusest, siis toodi turuhoone juurde. Uus kallas koos laeva jaoks oleva süvendiga oli valmis ja asukoht tegelikult soodsam.
Seal oli peatus kindlasti veel 1991.a. Alumisel pildil on kaldal olevat sõiduplaanistendi tagakülgegi näha
Kre87.jpg
Kre87.jpg (44.94 KiB) Vaadatud 11206 korda
Kreutzwald.jpg
Vot edasi hakkas peatus rändama.
Sovetiaja 70-80.aastatel oli maaliinide bussijaama juures vaid üks pontoon ja seal seisid päise päeva ajal mitu tundi Pihkva "Raketad". Kohalik liin kohe kuidagi ei mahtunud.
Erandkorras aga Ihaste liini jaoks tiiburite pontooni 70-tel tõesti kasutati! Tiiburite sõidud algasid maikuus, Ihaste liin varase kevade korral mõnel hooajal juba aprillis. Kõrge aprillikuu veeseisu puhul, kui jõetramm kaarsilla alt vist läbi ei mahtunud, väljuski ta mõni nädal bussijaama juurest.
Aga seda, kuskohast 60-te aastate II poole õhtune Ihaste liin väljus, ma tõesti ei tea! Kas siis turuhoone juurest (peaks olema tõenäolisem) või oli maaliinide bussijaama alt?
aurik
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Ma lisa veel niipalju, et Ihaste regulaarliini sõideti viimati vist 1989.aastal. 1990-91 oli käigus Kabina karjääri vahet sõelumine. Tavaliselt tehti lihtsalt karjääris väike tiir ja tuldi Tartusse tagasi. Juhul, kui keegi maha minna või peale tulla soovis, oli karjääri linnapoolses otsas korraks peatus. Aga mõnikord, kui oli juba teada, et keegi maha ei lähe (eriti päeva viimaste reiside puhul), ei viitsinud kapten karjäärini üldse sõita ja keeras laeva juba Veibri küla juures ringi.
1992.a. kohta ei oska öelda, edasi läksid aga lihtsalt peatusteta huvisõidud nii üles- kui allavoolu.
retti
Liige
Postitusi: 1427
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

aurik kirjutas:
retti kirjutas: Aga seda, kuskohast 60-te aastate II poole õhtune Ihaste liin väljus, ma tõesti ei tea! Kas siis turuhoone juurest (peaks olema tõenäolisem) või oli maaliinide bussijaama alt?
Ma julgeks ütelda,et 60-te lõpul Ihaste liini veel ei olnudki.
aurik
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

retti kirjutas:
aurik kirjutas:
retti kirjutas: Aga seda, kuskohast 60-te aastate II poole õhtune Ihaste liin väljus, ma tõesti ei tea! Kas siis turuhoone juurest (peaks olema tõenäolisem) või oli maaliinide bussijaama alt?
Ma julgeks ütelda,et 60-te lõpul Ihaste liini veel ei olnudki.
Kunagi, sirvides 60-te II poole "Edasi" lehti, jäid kevadistest saitungitest, siis kui reisilaevad sõitma hakasid, kuulutused silma. Ei anna pead, kas väljumine oli 19.00 või 19.30.
retti
Liige
Postitusi: 1427
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

Selline kevadine pilt siis internetist.Aasta on tõenäoliselt 1957.Võidu sild ei ole veel valmis.Aga mis toimub ülejõe poolsel kaldal?
Manused
Kevad 1957.jpg
aurik
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

retti kirjutas:Selline kevadine pilt siis internetist.Aasta on tõenäoliselt 1957.Võidu sild ei ole veel valmis.Aga mis toimub ülejõe poolsel kaldal?
Ei tea, mis toimub... võib-olla tavaline jõeäärne melu. Võimalik, et tee sillani viis praeguse Atlantise suunast, ehk seepärast vasakpoolne ots rahvarohkem. Ja mitmed tüübid püüavad kiibitsejate saatel kala.

Ega kellelgi pole värskemat fotot, mis seisu "Vanemuine" on jõudnud?
Ise lisaksin ühe üleveo pildi
VanemuineK.jpg
Võetud siit http://www.muis.ee/museaalview/2727141
Nagu teinekord juhtub, on valesti dateeritud. Õige oleks 1963/64 talv.
Tegelikult olid seda tüüpi laevad nö pikendatud navigatsiooniga- võimelised sõitma ka jääsupis.
Venelaste andmebaasides "Vanemuist" sees pole. Ei oma nime ega MO-87 all.
retti
Liige
Postitusi: 1427
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

Vist küll esimene pontoonsild.Pildi dateering 28.aprill 1950
Manused
28.aprill 1950.jpg
aurik
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

aurik kirjutas:Narva jõge uurides sattus taas pildile juba meil siin paar korda varem presenteeritud "Zvezda" ja et rakurss on pisut parem, kui tema eelmistel fotodel, riputan ta taas üles.
Manus:
Звезда56.jpg
Звезда56.jpg [ 44.27 KB | Vaadatud 912 korda ]
Selle laeva kohta selgus midagi Tartuga seotut. 1974 likvideeriti Ivangorodi sadam ja laevad läksid Leningradi alluvusse, kes ei mõistnud mitmetega neist suurt midagi peale hakata. Näiteks läks peatselt lammutusse Kaunases ehitatud M-tüüpi "Pravda". Aga "Zvezda" ostule pretendeeris Tartu jõesadam! Ilmselt mahakandmisele mineva vana jõetrammi "Narva" asenduseks (temast natuke juttu ja 3 pilti lk 35 keskel)
Kaup jäi katki, sest venelased küsisid laeva eest liig kõrget hinda, vist 40000 rubla. Lõpuks anti alus hoopis Slantsõ noorte meremeeste klubile, kus ta kiirelt ära rüüstati, nii et 80-te I pooleks oli temast vaid vrakk järel.

Ja Digarist tuli välja üks täiesti sürr asi. :lol: Aga ajalugu! Panen viite, pdf-i ei lubata siin üles laadida
http://www.digar.ee/arhiiv/et/perioodika/133383
Kasutaja avatar
skulmars
Liige
Postitusi: 252
Liitunud: 06 Veebr, 2007 17:57
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas skulmars »

foorumi peale tarkust kokku:
Endine Hansa/Olga?/Ahti (ehitatud 1908 Eestis, 2 aurumasinat, kumbki 100 hj, kiirus 10 sõlme)
1941 augustis venelased uputvad Remmniku rannas .
Sealt tõstavad sakslased ta üless ja järgnevalt kasutab Feld-Wasserstrassen Abteilung nr4, nimeks "Baltenland"
26 august 1944 uputati ta vene lennuväe poolt Emajõel / vs Baltenland õhiti sakslaste endi poolt 25.8. ennelõunal, nii on vähemalt nende paberites kirjas.
Pärast sõda läks vanarauaks .
Relvastus: 2 Flak 3,7 cm, 1 Flak Vierling 2 cm. (1944)
11951863_1490470097936648_4719055967131970495_n.jpg
Foto iibeist, läbi FB Tartu kommuuni

Ahti pilte on muis-is mitmeid. Üks näide ka
MM F 1495_5 Ahti 1936.jpg
MM F 1495_5 Ahti 1936.jpg (291.42 KiB) Vaadatud 10013 korda
Alati võib pakkuda Eesti üliõpilasorganistasioonide sümboolikat, fotosid 2MS eelsest ajast
aurik
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Muuseumiportaali on pisut täiendatud. Sinna on jõudnud väike pildiseeria "Zarja-1" Tartus 1971.a. hilissuvel. Eks ta jah, kohe pärast saabumist (vist augustikuus) sõitma pandi.
Valisin sealt 3 võtet
Z71-1.jpg
Z71-1.jpg (291.66 KiB) Vaadatud 9920 korda
Z71-2.jpg
Z71-2.jpg (275.53 KiB) Vaadatud 9920 korda
Z71-3.jpg
Z71-3.jpg (284.62 KiB) Vaadatud 9920 korda
Korrektsuse mõttes viited ka. Ühel pildil nimetatakse teda millegipärast "Kreutzwaldiks". Ikka juhtub...
http://www.muis.ee/museaalview/1673212
http://www.muis.ee/museaalview/1673216
http://www.muis.ee/museaalview/1673201
smr
Liige
Postitusi: 929
Liitunud: 05 Sept, 2011 7:07
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas smr »

Kasutaja avatar
Rügaja
Liige
Postitusi: 712
Liitunud: 01 Dets, 2008 3:07
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Rügaja »

Sihukest Zarja-tüüpi laeva oleks praegu väga vaja. Sai igal pool randuda ja liikus kiiresti. Tea, kas Vene või näiteks Ukraina avarustes võiks mõni sihandne olla järel? Või midagi uuemat, aga samasuguste omadustega...
Kasutaja avatar
paadikapten
Liige
Postitusi: 462
Liitunud: 06 Juul, 2005 14:34
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas paadikapten »

Zarjal oli halb omadus - tekitas suure laine. See laine olevat olnud võimeline lõhkuma nii jõekaldaid, kui ka kallaste ääres seisnud paate.
Ja veel kütusekulu. Palju see elukas rüüpas? Kui suure summana kajastuks pileti hind? Tean, et Polarise Piirissaare-sõidud olid üsna kallid.

Oleks need laevad aga sõitnud ajal, mil ma süstatrennis käisin, oleks ma olnud väga õnnelik :) Osadel meie trenni postel oli kirg suurte lainete vastu. Me jälgisime kõiki jõel liikuvaid aluseid. Meile meeldis nende tekitatud laines süstadega surfata. Mida suurem laine, seda parem. Näiteks kaater Tempo, toona juba sõitma hakanud igasugused lääne luksuspaadid jms suurt lainet tõstvad liikurid olid meie kaifiallikad :)

EDIT: Muide, huvitava pildi leidsin...

Pilt

http://1.bp.blogspot.com/-G0zgIuXGU8M/U ... rofoil.jpg

Kus see laevuke niimoodi vedelema jäeti?
Vaatame siis, mis siin toimub...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline