Kulibin kirjutas:Siinkohal oleks sobiv tsiteerida herr Tyrki kuulsat lauset selle mölagenereerimise kohta ...
Ju siis keegi maksab selle eest ...

Noh, võttes arvesse, et Saksa parlamendisaadikud läksid põgenikega samastumiseks kummipaadiga jõe peale, on meie omadel veel arenguruumi küll...

- facepalm.jpg (81.88 KiB) Vaadatud 5899 korda
Soome parlamendiliige aga avastati põgenikke majutava firma juhatusest.
Nojah, poiss korrutab hästi äraõpitud punkte ja arvab, et sõnad "maailmavaade" või "analüüs" seda tähendavadki. Ksf Kana tagumiku poolt ülal kirjeldatuga käib pahatihti kaasas ka mõttelaiskus - arvatakse, et piisab etableerunud seisukohtade hoolsast üleslugemisest.
Omalt poolt on tal vist see tähelepanuväärne mõte:
On täiesti meelevaldne väita, et Eesti inimesed võiksid üldse kannatada selle all, kui Eesti tegeleb rändeküsimustega ja on solidaarne teiste Euroopa Liidu riikidega selle olulise väljakutse lahendamisel.
Mis on kindlasti ja vaieldamatult õige, sest "väljakutse lahendamine" toimub ju mingis paralleelmaailmas, millega ühelgi eesti inimesel kokkupuudet ei ole. Magage rahulikult, kallid kaaskodanikud!
Tsahkna 12 punkti ballastist vabastatuna:
1) Eesti peab jätkama konservatiivset immigratsiooni keele ja kodakondsuspoliitikat. Konservatiivne rändepoliitika tähendab seda, et me soodustame nende inimeste Eestisse elama asumist, kes on valmis ning võimelised panustama Eesti arengusse ja kes aitavad kasvatada meie majandust.
2) Rakendada kõik jõud migratsioonikriisi algpõhjuste tervendamiseks, eeskätt Süürias.
3) Kolmandaks, Euroopa Liit peab viivitamatult kehtestama tõhusa kontrolli Shengeni välispiiride üle, panustama pagulaste abistamisele kriisikollete pagulaslaagrites ning saatma Euroopast välja siia illegaalselt saabunud majandusimmigrandid.
4) Euroopa Komisjonil ei ole pädevust ega õigust kehtestada liikmesriikidele automaatselt immigrantide laialijagamise mehhanismi.
5) Lähiajaloos pretsedenditu ulatusega rändekriis vajab Euroopa Liidult otsustavat panustamist rändekriisi põhjuste lahendamisse. Muutunud olukord nõuab Euroopa Liidult aastatel 2013–2020 finantsperspektiivi ülevaatamist ning võimaluse loomist suunata Euroopa Liidu finantsperspektiivi vahendeid pagulaskriisi mõjude leevendamiseks. Peame vajalikuks, et Euroopa Komisjon teeb sellekohase initsiatiivi.
6) Eesti peab oma riigis kehtestama lisaks juba ettenähtud immigratsioonikvoodile ka vabatahtlikul alusel ümberpaigutatavate ja ümberasustatavatele pagulastele vastuvõtmise piirarvu.
7) Eesti peab oma riigis kehtestama nn turvaliste riikide ja piirkondade nimekirja, mille kodanikud ei vaja kaitset ja kellele ei anta varjupaika.
8 ) Eesti peab tagama reaalse piirikontrolli võimekuse Euroopa Liidu välispiiril, lisaks peab Eesti olema valmis teostama ajutist piirikontrolli ka Euroopa Liidu sisepiiridel, kui selleks vajadus tekib.
9) Eestilt rahvusvahelise kaitse saanud isikud peavad omandama kahe aasta jooksul eesti keele tasemel, millega on võimalik Eestis hakkama saama.
10) Õigusliku kaitse saanud isikud saavad aastase elamisloa. Elamisloa pikendamise menetluses võetakse arvesse keeleõpe ja kohanemisprogrammides tulemuslik osalemine, samuti see, kuidas nad on austanud meie õiguskorda.
11) Eesti peab aegsasti kehtestama seadusandliku regulatsiooni, et tagada meie kultuuriruumi, turvalisuse ja tavade järgimine. Ma pean siin silmas avalikus ruumis näokatete kandmise keeldu, naiste ümberlõikamise ja sundabielude teemat.
12) Õigusliku kaitse saanud isikud saadetakse pärast nende kodumaal stabiilsuse saabumist nende elukohta tagasi.
Punktis 4 on tal täielikult õigus. Senine ümberjagamine tugines erakorralise hädaolukorra sättele ja seetõttu ei saa seda muuta püsivaks. Merkel näiteks on sellega seoses rääkinud EU aluslepingu muutmise vajadusest.
Mida punkt 10 all mõeldakse, ei ole selge - kas isikud, kelle elamisluba ei pikendata, saadetakse välja...?
Ma ei saa aru, mis ta selle "naiste ümberlõikamisega" jaurab. Selline tegevus on juba praegu Eestis kriminaalkorras karistatav kui isikuvastane kuritegu.
Veel üks huvitav lõik Tsahknalt:
See numbrimaagia, kas on 150 või on 300 või 550, see aita meid väga palju edasi. Sellest tulenevalt ongi ka meie ettepanek, mis ei ole numbris kinni, vaid see on avatud ettepanek, et me arutame läbi, mis on meie tegelik võimekus. Meil kehtib aastaid seaduse tasemel immigratsiooni n-ö piirarv, milleks on 0,1%. See kehtib ka täna. See on maksimumtase. Valitsus saab selle tasemeni seda arvu tõsta. Täna on see arv 0,75.
Et siis põgenikud on selle 0,1% piiri sees, mitte peale selle - vähemalt seni, kuni seadust ei muudeta. Sellest ei ole seni praktiliselt üldse juttu olnud.