Eesti bensiinist

Üksused, relvad, tehnika. Autasud ja vormid. Kõik teemasse puutuv.
alex
Liige
Postitusi: 356
Liitunud: 14 Apr, 2005 9:21
Kontakt:

Postitus Postitas alex »

ehk sobib siin teemas küsida mida hoiti suurtes tsinkpudelites(ca 30 liitrit) kirjaga Eesti Petrol?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44016
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kõrge oktaanarvuga bensiini saamine polnud tollal kinni mitte niipalju tehnoloogias, vaid teatud lisandite kättesaadavuses.

Kõrgeoktaanilised lennukibensiinid olid tollal tetraetüülpliist ja muust mürgisest keemiast tiined ja need olid väga mürgised.

Isegi naftast õpiti ilma pliita üle 90-oktaanilist bensiini tegema alles 80ndate aastatel.

WWII lennukibensiine oli ka oktaanarvuga üle 100.
Kasutaja avatar
nublu
Liige
Postitusi: 926
Liitunud: 16 Dets, 2003 19:25
Kontakt:

Postitus Postitas nublu »

Kapten Trumm kirjutas:Kõrge oktaanarvuga bensiini saamine polnud tollal kinni mitte niipalju tehnoloogias, vaid teatud lisandite kättesaadavuses.

Kõrgeoktaanilised lennukibensiinid olid tollal tetraetüülpliist ja muust mürgisest keemiast tiined ja need olid väga mürgised.

Isegi naftast õpiti ilma pliita üle 90-oktaanilist bensiini tegema alles 80ndate aastatel.

WWII lennukibensiine oli ka oktaanarvuga üle 100.
Pea veidi hoogu, kapten Trumm :wink:
2. High-Octane Aviation Gasoline - 1938


Essential to the Battle of Britain and Allied victory in WWII. UOP developed oligomerization, dehydrogenation, and alkylation technologies that produced 100-octane aviation fuel. This fuel gave the British Royal Air Force an important advantage over the German Luftwaffe at a critical early juncture of the war.
allikas:
http://www.uop.com/overview/8043.html

Ja see 1938 seal leiutise taga on ikka aastaarv :wink:

tetraetüülplii lisamine jäi teljeriikide pärisosaks. Ja ka N Liidu, kuni ameeriklased neile ka lisaks kõrgoktaanilisele kütusele ka vastava tehnoloogia tarnisid. Vist ikka lõpuks tarnisid, kui mälu ei peta. Ei viitsi hetkel lend-lease'i nimekirjasid jälle sirvima hakata... :roll:

Aga lennukikütuse teemal on netist veelgi rohkem huvitavat saadaval ;-)
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
alex
Liige
Postitusi: 356
Liitunud: 14 Apr, 2005 9:21
Kontakt:

Postitus Postitas alex »

vabandust et uuesti küsin aga ehk keegi teab?
ehk sobib siin teemas küsida mida hoiti suurtes tsinkpudelites(ca 30 liitrit) kirjaga Eesti Petrol?
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5710
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Postitus Postitas toomas tyrk »

Ei ole küll naftatoodete petsialist, aga pakuks et selles hoiti seda sama asja, mis peale kirjutatud - petrooli :wink:

Ja petrooleumi pandi lambi sisse, et pimedal ajal ikka toas toimetada märkaks.

Et kindel olla - tasuks tolle aja maameestele mõeldud ajakirju uurida. Kui selline kaubamärk kasutusel oli - no küllap seda siis ka reklaamida tuli...
sturmkommando
Liige
Postitusi: 371
Liitunud: 16 Veebr, 2004 15:30
Asukoht: siin-seal
Kontakt:

Postitus Postitas sturmkommando »

aga mis aviobensiin see sakslastel oli 87'selise oktaaniarvuga ning märgistusega B4?
canislupus
Liige
Postitusi: 1044
Liitunud: 14 Veebr, 2005 13:23
Kontakt:

Postitus Postitas canislupus »

Mul kodus huvitav mannergutõugu tsingist anum kirjaga "baltonafta". Ideesid? Sisetunne ütleb, et sügavalt esimese vabariigi aegne. Kõrval heinte jms pahna all oli ka Shelli kandiline kanister. Täiesti terve kah veel.
Kasutaja avatar
nublu
Liige
Postitusi: 926
Liitunud: 16 Dets, 2003 19:25
Kontakt:

Postitus Postitas nublu »

sturmkommando kirjutas:aga mis aviobensiin see sakslastel oli 87'selise oktaaniarvuga ning märgistusega B4?
Inglise keeles saksa bensiinitööstusest parim ülevaade on vast see jänkide töö, mis nad kohe peale sõda kokku panid
http://www.fischer-tropsch.org/primary_ ... 45_toc.htm

B4 bensiinist leiad info siit leheküljelt.
http://www.fischer-tropsch.org/primary_ ... 5_sec2.htm
There were two (2) grades of aviation gasoline produced in volume in Germany one the B-4 or blue grade and the other the C-3 or green grade. Both grades were loaded with the equivalent of 4.35 cubic centimeters tetraethyl lead per gallon. The B-4 grade was simply a fraction of the gasoline product from coal and coal tar hydrogenation. It contained normally 10 to 15 percent volume aromatics, 45 percent volume naphthenes, and the remainder paraffins. The octane number was 89 by a measurement corresponding to the C.F.R. motor method.
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
MOrav
Liige
Postitusi: 2150
Liitunud: 28 Dets, 2004 20:45
Kontakt:

Postitus Postitas MOrav »

Canislupus, Baltonafta kohta vaata peakirju siit (ja sisu arhiivist :-)

http://ais.ra.ee/ais/index.php?tyyp=3&s ... bmit2=OTSI
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline