@Troll: Roman Ubakivi ees müts maha, kes selliste ekspertidega vaielda jõuab
nimetu kirjutas:Huvitav, kas selline lähenemine on mõeldud AWACS toetusega või peaksid F-35 iseseisvalt adekvaatse lahingupildi tootma? Ma millegipärast kahtlen, et venelased roniksid väga kaugele oma õhutõrje mullidest, sest nad oleksid väljaspool seda suure tõenäosusega pimedad ja kaitseta. See muidugi muudab igasuguse tiibamise keerukaks. Samas, ega keegi meist siin väga täpselt F-35 võimekusi ega omadusi ei tea.
Eks palju järgnevast on spekulatsioon, aga kuna need lennukid peavad tegutsema ka vastase õhutõrjemullide sees, ei saa need kindlasti selle pildi jaoks ainult AWACS'ile toetuda. Üldiselt peaksid neljased grupid F-22'e ja F-35't olema täiesti suutelised iseseisvalt adekvaatset pilti kujundama. Seda tehakse paljuski passiiv-vahenditega ning see on võimalik kuna ollakse tegevusele kõvasti lähemal kui AWACSid. Süürias saavad selle rolliga F-22'ed jätkuvalt üsna hästi hakkama,
vähemalt niipalju kui meediasse jõuab.
Igal juhul on teada, et nii F-22'el kui ka F-35'el on 4-lennukiliste gruppide vahel kasutusel detsentraliseeritud ja suunatud
datalink (vastavalt IFDL ja
MADL). Pilootide kunagiste intervjuude põhjal näevad F-22 grupi kõik lennukid kõike, mida ka teised (k.a. kes mis vastase on sihikule võtnud). F-35 puhul on kasutuses väidetavalt veel madalama-taseme info jagamine, sisuliselt kõik relevantne, mis datalingi "torust" läbi läheb. Saadud infot kasutatakse lisaks näiteks ka vastaste trianguleerimiseks, teiste lennukite poolt leitud potentsiaalsete sihtmärkide verifitseerimiseks jms.
Igal juhul on interjvuudest välja tulnud ka veel see, et 5. generatsiooni
wingman'id ei lenda mitte üksteisele kõrval (nagu vanasti) vaid neljastes gruppides "mitmekümne miili" suuruste vahedega. Üks põhjus selleks on kindlasti soov paremini trianguleerida nii maa- kui õhusihtmärke passiivseadmetega.
Lisainfot selle kohta võib siitsamast teemast, eelmistelt lehekülgedelt leida.
Otseselt MADLi kohta lugemist vähe, kuid üks veits pikem jutt
siin.
Lõppu panen ülevaate F-35 sensoritest ja pildi väljavõtteid vanematest artiklitest (
esimene ja
teine), kus sisu siiski veidi rohkem kui ilusad pildid
