TUVASTADA lennuk

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

Kinnitan Kari versiooni. Tegemist on 166. tehases toodetud Jak-9, mis on seeriast 49 ja lennuki number seerias on 032. Millal lennuk valmistati, minul andmeid pole, kuid tasuks uurida siiski ametlike allikaid, foorumeid ei saa alati usaldada.
Anton - horridoo!
mart
Liige
Postitusi: 46
Liitunud: 12 Veebr, 2004 14:34
Asukoht: Hiiumaa
Kontakt:

Postitus Postitas mart »

Lisasin Militaarse Hiiumaa lehele veel materjali lennukist. Senistel andmetel on tegu 1944. aasta suvel allakukkunud lennukiga. Foorumist saadud vastus, et lennuk toodetud 1947. aastal, seab selle versiooni muidugi kahtluse alla. See, et lennukiosadel värv nii hästi säilinud, tuleb sellest, et neid on hoitud kogu aeg katuse all, pole lastud pikalt lageda taeva all vedeleda.
Lennukiosadest tehtud obeliske, millele vihjab küsimus vene foorumis, pole Hiiumaal teadaolevalt olnud. Ka välistab lennukiosade pärinemise obeliskist ilmselt nende muuseumisse sattumise aasta - 1986. Uurime asja edasi.
kalapea
Uudistaja
Postitusi: 22
Liitunud: 27 Mai, 2005 8:52
Kontakt:

hhhhhhh

Postitus Postitas kalapea »

Emmaste külapeal räägiti aastat 15 tagasi kellegist kes kuskil olevat 2 lennuki mootorit maha matnud
õigekirja vigadest teadlik...parandada ei oska.
kui miskit tahab siis installib MSN ja suhtleb.
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

Lisasin Militaarse Hiiumaa lehele veel materjali lennukist. Senistel andmetel on tegu 1944. aasta suvel allakukkunud lennukiga. Foorumist saadud vastus, et lennuk toodetud 1947. aastal, seab selle versiooni muidugi kahtluse alla. See, et lennukiosadel värv nii hästi säilinud, tuleb sellest, et neid on hoitud kogu aeg katuse all, pole lastud pikalt lageda taeva all vedeleda.
Lennukiosadest tehtud obeliske, millele vihjab küsimus vene foorumis, pole Hiiumaal teadaolevalt olnud. Ka välistab lennukiosade pärinemise obeliskist ilmselt nende muuseumisse sattumise aasta - 1986. Uurime asja edasi.
Selle Hiiumaa lennukiga on rohkem kui üks mõistatus. Esiteks ei leidunud internetist andmeid, et Omski tehas nr. 166 oleks valmistanud Jak-9P, küll aga valmistas Jak-9 ja Jak-9R (luure). Teiseks ei näita Luftwaffe claimlist Hiiumaal 1944 allatulistatud lennukit (kas lihtsalt andmed kadunud), seega võidi lennuk alla tulistada õhutõrje poolt või oli lihtsalt tehniline rike. Kamuflaaži osas kasutati 1944 siiski nii halle kui rohelisi toone. Oleks vaja teada võimalikult täpne kuupäev või kuu, millal lennuk alla kukkus, ehk õnnestub arhiivide kaudu kindlaks teha.
Anton - horridoo!
Heiki
Liige
Postitusi: 179
Liitunud: 31 Dets, 2004 11:24
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Heiki »

Päring on Venemaale juba saadetud, ootan vastust. Numbri järgi peaks saama toimunust suhteliselt täpse pildi.

Näiteks Lagedi muuseumi õuel asuva Peipsist välja tõmmatud La-5 vraki küljest õnnestus leida number (teliku küljes), mille peale tuli vastus:

Сообщаю информацию о вашем самолете Ла-5 со дна Чудского озера. Это, конечно же, не «испанец» (для справки Беннито Аггире был сбит 9 марта 1944 года под Нарвой). По нашим документам, которые мы получили из ЦВМА - самолет Ла-5 №37212105 относился к 4 гв. ИАП ВВС КБФ, летчик гв. младший лейтенант Кирилл Столярский, 7 февраля 1944 года был сбит в воздушном бою и совершил вынужденную посадку на лед Чудского озера. Самолет сожжен партизанами, летчик через день вернулся в полк.

Partisanide poolt põlema süütamine on küsitav sest vrakil ei paista põlemise jälgi või siis põles osaliselt ja konkreetne osa lennukist jäi tulest puutumata. Ise arvan et põletamine mõeldi raportitesse juurde et ei tuleks jamasid ja tegelikult vajus lennuk kevadel läbi jää.
Front Line Eesti MTÜ
www.front-line.ee
mart
Liige
Postitusi: 46
Liitunud: 12 Veebr, 2004 14:34
Asukoht: Hiiumaa
Kontakt:

Postitus Postitas mart »

Tegime lennukiosadest paar pilti veel, kus lähemalt näha ülevärvitud punane number ja erinevad värvikihid. Ülejäänud pildid Militaarse Hiiumaa veebilehel

Pilt

Pilt
Kõrvaltvaataja
Liige
Postitusi: 236
Liitunud: 23 Okt, 2005 20:43
Kontakt:

Lennuk

Postitus Postitas Kõrvaltvaataja »

Mõni aeg tagasi sai tehtud mõned pildid 1944. aastal allakukkunud vene lennuki jäänustest.
Võib arvata, et tegemist on LA-5FN hävitajaga.
Samatüübilised jäänused tulid kunagi välja ka Peipsi järvest, mis peaksid olema praegusel ajal Lagedi muuseumis.
Pildid:
http://foto.k-arvutisalong.ee/?valitudgalerii=80164
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

Tegu on tõesti La-5ga. Kus piirkonnas vraki leidsid? Ehk õnnestub ka kuupäev ja allatulistaja kindlaks teha.
Anton - horridoo!
kari lumppio
Liige
Postitusi: 312
Liitunud: 30 Mär, 2005 9:46
Asukoht: Espoo, Soome
Kontakt:

Postitus Postitas kari lumppio »

Tere!

Lavotshkini telik, jah. Vöib olla La-5. Teliku lukki pildis on numbrid 37.51 (pild alla loodetavasti). On võimalik et see esimene 37 tähendab tüüpi 37 Lavotshkinid ehk kõrge seljaga La-5.
http://foto.k-arvutisalong.ee/remote2/2 ... jpg_th.jpg

Lagedi La-5 seerianumber oli №37212105 ( vt Heiki postitus http://www.militaar.net/viewtopic.php?t=4931 ), võib olla on siin kõneks oleva lennuki täielik number 3721xx51? xx=21 või mingi teine seeria.

Venelased kasutasid muideks tihti lennuki pardanumbrina seerianumbri vimaseid (kahte) numbrid. Selle alloleva joonise La-5 (Dmitrijev) oli 4 GIAP ja kukkus alla rünnakus Narva sildadele kevadel 1944. Kevadel 1944 tuli alla ka Lagedi lennuk mis oli samast üksusest pärit (4 GIAP, Balti laevastik). Selline võis siis ju näha välja ka Lagedi La-5, ainult pardanumbriks "05" ning arvatasti ilma hammasteta???

http://avia-hobby.ru/publ/sovaces/color ... iev_V.html

Kari



Kari
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

Mulle tundub fotolt, et teliku kattel on number 27.51. mis võib vabalt olla detaili number.
Anton - horridoo!
Peeter144
Liige
Postitusi: 279
Liitunud: 28 Mär, 2006 19:21
Kontakt:

Postitus Postitas Peeter144 »

Mina jälle suudan seal näha 2 või 3 või 8. Seda on raske fotolt välja lugeda.
Tiger(Panther) tank, run! - Ameerika vanasõna
kari lumppio
Liige
Postitusi: 312
Liitunud: 30 Mär, 2005 9:46
Asukoht: Espoo, Soome
Kontakt:

Postitus Postitas kari lumppio »

Tere!

Vahel juhtub. Rähmast puhastatud silmaga on jah ennemini 27.51 teliku peal. Aga tüüp 27 on ju I-16? Kas see number "27" ongi seeria number (ehk see "xx" seerianumbris (3721)xx51?

Targemad teadjad appi, palun.


Kari
Kasutaja avatar
speedsta
Liige
Postitusi: 2180
Liitunud: 22 Veebr, 2005 12:20
Asukoht: Dorpat
Kontakt:

Üks väike tükike plekki lennukist

Postitus Postitas speedsta »

Ühest allasadanud lennukist on vist järele jäänud ainult üks tükikene plekki. Puht teoreetliselt, kas oleks võimalik värvi järgi kindlaks teha lennuki kuuluvuse: saksa või vene ? Üpris lootusetu ettevõtmine või mis :)

Pilt


Pilt
Kui on probleem, tõmba lõuga
Heiki
Liige
Postitusi: 179
Liitunud: 31 Dets, 2004 11:24
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Heiki »

Lagedi muusemi La-5 seerianumber leiti just sellelt samalt teliku poolümaralt katteplekilt. Sellel plekil peab olema veel mingi sisselöödud number (mitte birka), tõenäoliselt 8 kohaline number, vaadake hoolikamalt! Siis saab teha Venemaale päringu.
Front Line Eesti MTÜ
www.front-line.ee
Mathias Lutz
Liige
Postitusi: 609
Liitunud: 04 Mär, 2005 23:55
Kontakt:

Kas lennukile kuulunud silt?

Postitus Postitas Mathias Lutz »

Leidsin muu metallkola hulgast pooleks lõigatud alumiiniumist sildi(nagu veneaegsetel elektrimootoritel kasutati).Peal kirjad ja numbrid mida suudan tuvastada: .... He(o)nschel Flugzeug-Werl
Lizenz Junkers
...est Nr.54560/8
....chn Nr.88.602
....rp Ju 88 A-4
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline