TUVASTADA lennuk
Lisasin Militaarse Hiiumaa lehele veel materjali lennukist. Senistel andmetel on tegu 1944. aasta suvel allakukkunud lennukiga. Foorumist saadud vastus, et lennuk toodetud 1947. aastal, seab selle versiooni muidugi kahtluse alla. See, et lennukiosadel värv nii hästi säilinud, tuleb sellest, et neid on hoitud kogu aeg katuse all, pole lastud pikalt lageda taeva all vedeleda.
Lennukiosadest tehtud obeliske, millele vihjab küsimus vene foorumis, pole Hiiumaal teadaolevalt olnud. Ka välistab lennukiosade pärinemise obeliskist ilmselt nende muuseumisse sattumise aasta - 1986. Uurime asja edasi.
Lennukiosadest tehtud obeliske, millele vihjab küsimus vene foorumis, pole Hiiumaal teadaolevalt olnud. Ka välistab lennukiosade pärinemise obeliskist ilmselt nende muuseumisse sattumise aasta - 1986. Uurime asja edasi.
hhhhhhh
Emmaste külapeal räägiti aastat 15 tagasi kellegist kes kuskil olevat 2 lennuki mootorit maha matnud
õigekirja vigadest teadlik...parandada ei oska.
kui miskit tahab siis installib MSN ja suhtleb.
kui miskit tahab siis installib MSN ja suhtleb.
Selle Hiiumaa lennukiga on rohkem kui üks mõistatus. Esiteks ei leidunud internetist andmeid, et Omski tehas nr. 166 oleks valmistanud Jak-9P, küll aga valmistas Jak-9 ja Jak-9R (luure). Teiseks ei näita Luftwaffe claimlist Hiiumaal 1944 allatulistatud lennukit (kas lihtsalt andmed kadunud), seega võidi lennuk alla tulistada õhutõrje poolt või oli lihtsalt tehniline rike. Kamuflaaži osas kasutati 1944 siiski nii halle kui rohelisi toone. Oleks vaja teada võimalikult täpne kuupäev või kuu, millal lennuk alla kukkus, ehk õnnestub arhiivide kaudu kindlaks teha.Lisasin Militaarse Hiiumaa lehele veel materjali lennukist. Senistel andmetel on tegu 1944. aasta suvel allakukkunud lennukiga. Foorumist saadud vastus, et lennuk toodetud 1947. aastal, seab selle versiooni muidugi kahtluse alla. See, et lennukiosadel värv nii hästi säilinud, tuleb sellest, et neid on hoitud kogu aeg katuse all, pole lastud pikalt lageda taeva all vedeleda.
Lennukiosadest tehtud obeliske, millele vihjab küsimus vene foorumis, pole Hiiumaal teadaolevalt olnud. Ka välistab lennukiosade pärinemise obeliskist ilmselt nende muuseumisse sattumise aasta - 1986. Uurime asja edasi.
Anton - horridoo!
Päring on Venemaale juba saadetud, ootan vastust. Numbri järgi peaks saama toimunust suhteliselt täpse pildi.
Näiteks Lagedi muuseumi õuel asuva Peipsist välja tõmmatud La-5 vraki küljest õnnestus leida number (teliku küljes), mille peale tuli vastus:
Сообщаю информацию о вашем самолете Ла-5 со дна Чудского озера. Это, конечно же, не «испанец» (для справки Беннито Аггире был сбит 9 марта 1944 года под Нарвой). По нашим документам, которые мы получили из ЦВМА - самолет Ла-5 №37212105 относился к 4 гв. ИАП ВВС КБФ, летчик гв. младший лейтенант Кирилл Столярский, 7 февраля 1944 года был сбит в воздушном бою и совершил вынужденную посадку на лед Чудского озера. Самолет сожжен партизанами, летчик через день вернулся в полк.
Partisanide poolt põlema süütamine on küsitav sest vrakil ei paista põlemise jälgi või siis põles osaliselt ja konkreetne osa lennukist jäi tulest puutumata. Ise arvan et põletamine mõeldi raportitesse juurde et ei tuleks jamasid ja tegelikult vajus lennuk kevadel läbi jää.
Näiteks Lagedi muuseumi õuel asuva Peipsist välja tõmmatud La-5 vraki küljest õnnestus leida number (teliku küljes), mille peale tuli vastus:
Сообщаю информацию о вашем самолете Ла-5 со дна Чудского озера. Это, конечно же, не «испанец» (для справки Беннито Аггире был сбит 9 марта 1944 года под Нарвой). По нашим документам, которые мы получили из ЦВМА - самолет Ла-5 №37212105 относился к 4 гв. ИАП ВВС КБФ, летчик гв. младший лейтенант Кирилл Столярский, 7 февраля 1944 года был сбит в воздушном бою и совершил вынужденную посадку на лед Чудского озера. Самолет сожжен партизанами, летчик через день вернулся в полк.
Partisanide poolt põlema süütamine on küsitav sest vrakil ei paista põlemise jälgi või siis põles osaliselt ja konkreetne osa lennukist jäi tulest puutumata. Ise arvan et põletamine mõeldi raportitesse juurde et ei tuleks jamasid ja tegelikult vajus lennuk kevadel läbi jää.
Front Line Eesti MTÜ
www.front-line.ee
www.front-line.ee
Tegime lennukiosadest paar pilti veel, kus lähemalt näha ülevärvitud punane number ja erinevad värvikihid. Ülejäänud pildid Militaarse Hiiumaa veebilehel




-
- Liige
- Postitusi: 236
- Liitunud: 23 Okt, 2005 20:43
- Kontakt:
Lennuk
Mõni aeg tagasi sai tehtud mõned pildid 1944. aastal allakukkunud vene lennuki jäänustest.
Võib arvata, et tegemist on LA-5FN hävitajaga.
Samatüübilised jäänused tulid kunagi välja ka Peipsi järvest, mis peaksid olema praegusel ajal Lagedi muuseumis.
Pildid:
http://foto.k-arvutisalong.ee/?valitudgalerii=80164
Võib arvata, et tegemist on LA-5FN hävitajaga.
Samatüübilised jäänused tulid kunagi välja ka Peipsi järvest, mis peaksid olema praegusel ajal Lagedi muuseumis.
Pildid:
http://foto.k-arvutisalong.ee/?valitudgalerii=80164
-
- Liige
- Postitusi: 312
- Liitunud: 30 Mär, 2005 9:46
- Asukoht: Espoo, Soome
- Kontakt:
Tere!
Lavotshkini telik, jah. Vöib olla La-5. Teliku lukki pildis on numbrid 37.51 (pild alla loodetavasti). On võimalik et see esimene 37 tähendab tüüpi 37 Lavotshkinid ehk kõrge seljaga La-5.
http://foto.k-arvutisalong.ee/remote2/2 ... jpg_th.jpg
Lagedi La-5 seerianumber oli №37212105 ( vt Heiki postitus http://www.militaar.net/viewtopic.php?t=4931 ), võib olla on siin kõneks oleva lennuki täielik number 3721xx51? xx=21 või mingi teine seeria.
Venelased kasutasid muideks tihti lennuki pardanumbrina seerianumbri vimaseid (kahte) numbrid. Selle alloleva joonise La-5 (Dmitrijev) oli 4 GIAP ja kukkus alla rünnakus Narva sildadele kevadel 1944. Kevadel 1944 tuli alla ka Lagedi lennuk mis oli samast üksusest pärit (4 GIAP, Balti laevastik). Selline võis siis ju näha välja ka Lagedi La-5, ainult pardanumbriks "05" ning arvatasti ilma hammasteta???
http://avia-hobby.ru/publ/sovaces/color ... iev_V.html
Kari
Kari
Lavotshkini telik, jah. Vöib olla La-5. Teliku lukki pildis on numbrid 37.51 (pild alla loodetavasti). On võimalik et see esimene 37 tähendab tüüpi 37 Lavotshkinid ehk kõrge seljaga La-5.
http://foto.k-arvutisalong.ee/remote2/2 ... jpg_th.jpg
Lagedi La-5 seerianumber oli №37212105 ( vt Heiki postitus http://www.militaar.net/viewtopic.php?t=4931 ), võib olla on siin kõneks oleva lennuki täielik number 3721xx51? xx=21 või mingi teine seeria.
Venelased kasutasid muideks tihti lennuki pardanumbrina seerianumbri vimaseid (kahte) numbrid. Selle alloleva joonise La-5 (Dmitrijev) oli 4 GIAP ja kukkus alla rünnakus Narva sildadele kevadel 1944. Kevadel 1944 tuli alla ka Lagedi lennuk mis oli samast üksusest pärit (4 GIAP, Balti laevastik). Selline võis siis ju näha välja ka Lagedi La-5, ainult pardanumbriks "05" ning arvatasti ilma hammasteta???
http://avia-hobby.ru/publ/sovaces/color ... iev_V.html
Kari
Kari
-
- Liige
- Postitusi: 312
- Liitunud: 30 Mär, 2005 9:46
- Asukoht: Espoo, Soome
- Kontakt:
Üks väike tükike plekki lennukist
Ühest allasadanud lennukist on vist järele jäänud ainult üks tükikene plekki. Puht teoreetliselt, kas oleks võimalik värvi järgi kindlaks teha lennuki kuuluvuse: saksa või vene ? Üpris lootusetu ettevõtmine või mis 





Kui on probleem, tõmba lõuga
Lagedi muusemi La-5 seerianumber leiti just sellelt samalt teliku poolümaralt katteplekilt. Sellel plekil peab olema veel mingi sisselöödud number (mitte birka), tõenäoliselt 8 kohaline number, vaadake hoolikamalt! Siis saab teha Venemaale päringu.
Front Line Eesti MTÜ
www.front-line.ee
www.front-line.ee
-
- Liige
- Postitusi: 609
- Liitunud: 04 Mär, 2005 23:55
- Kontakt:
Kas lennukile kuulunud silt?
Leidsin muu metallkola hulgast pooleks lõigatud alumiiniumist sildi(nagu veneaegsetel elektrimootoritel kasutati).Peal kirjad ja numbrid mida suudan tuvastada: .... He(o)nschel Flugzeug-Werl
Lizenz Junkers
...est Nr.54560/8
....chn Nr.88.602
....rp Ju 88 A-4
Lizenz Junkers
...est Nr.54560/8
....chn Nr.88.602
....rp Ju 88 A-4
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline