Lennukid II Maailmasõjas

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2063
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Würger 190G »

Analoogne masin, mis lendas hästi kõrgel, oli ka MiG-1/3, mille mootor tootis suurima võimsuse 7000 meetril ja rindekõrgusel oli ta ikka kaunis kohmakas.
No aga MiG-id olidki loodud kui püüdhävitajad võitluseks pommitajate ja luurelennukitega.
Samuti olid ka Spitfirest olemas madala ja suure kõrguse variandid. Vahe on ülelaaduri optimeeringus, mistõttu tootab mootor suurima võimsuse eri kõrgustel.
Kas ikka ainult selles, LF ja HF erinesid tiivaulatuse poolest ka.
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2292
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

denis23 kirjutas:

Selleks oli mitu põhjust, ning mina eriti ei teeks panuse lendurite oskusele, paistab et 1944 aastal dramaatilist vahet ei olnud juba.
Luftwaffe lendurite oskus langes dramaatiliselt sõja lõpupoole, sest ässad said otsa ja lendama polnud kedagi panna. Vaata et lausa hitlerjugend saadeti lendama. Sakslaste oskus langes sõja lõpu poole kindlasti.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Spitfire esimestel variantidel oli propelleril vaid kaks fikseeritud sammu - väike samm startimiseks ja suur samm suurel kiirusel lendamiseks.
Sama lennuki erinevast efektiivsusest erinevates tingimustes oli ka Brewster. Vaiksel ookeanil, kus lennati ökonoomsel režiimil, polnud masinast eriti asja, samas Karjala kohal, kus lennati suurel kiirusel, saavutasid soomlased Brewsteritel hulgaliselt õhuvõite.
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

Kokkuvõtteks, võib öelda, et vene lennukid ei olnud kindlasti halvad. Need olid "odavad" totaalsõjamasinad mida tehti odavatest materjalidest, kasutades odava tööjõudu ning tehnoloogiad.

Hea näide on näiteks see et La hävitajatel peal olnud ASh-82 mootori resurss kasvas peale sõja lõpu 100-st tunnist kuni mitme tuhande töötundeni, puhtalt selle arvelt et tingimused läksid paremateks.
V-2 tankidiisli areng oli veelgi dramaatilisem.

Veel üks hea näide on see, kuidas muutusid vene lennukite omadused tänu paranenud tingimustele.
See oli lühike periood peale sõda millal reaktiivlennukid ei ole veel tulnud ning ehitati siis vana sõjaaegsete masinate "improved" versioonid, suurem erinevus oli neil see et vineer ja puit oli seal asendatud täisalumiinium konstruktsiooniga.
Vaadakem näiteks La-9, ehk sisuliselt, tegemist on täisalumiiniumist La-5
Mootor on sama, ehk Швецов АШ-82ФН
Selle andmed on (sulgudes La-5FN)
Tühikaal on 2638 (2706)
Maks. lennukaugus 1735 (1000)
Maks. kiirus 690 648)
Maks. vert. kiirus 1064 (1064)
Relvastus 4X23mm (2X20 mm)

Relvastuse tulejõud on LA-9 neli korda suurem kui LA-5. Ja see on kõik ainult selle arvelt et asendati konstruktsioonis puitu alumiiniumiga.
motofassist
Liige
Postitusi: 314
Liitunud: 30 Mai, 2006 14:20
Kontakt:

Postitus Postitas motofassist »

Kokkuvõte.??? :lol:
No kuule siin arutati läbi mõned lennukid.
Paremad nad ei olnud pigem võrdsed.
Vahe on piloodi kupli all. Kahtlemata oli ka venelastel häid masinaid kuid vastupidavamad olid siiski Saksa masinad.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Nu ma arvan, et vene oludes kasutamiseks olid üldtehniliselt vene masinad siiski paremad kui sakslaste omad. Kevadel porisse uppuvatel rindelennuväljadel maksab lennuki kaal ja konstruktsiooni tugevus. Kehvasti koolitatud lendurite kasutamisel (mida tegid ka sakslased sõja lõpus) maksavad lennuki piloteerimisomadused.

Piloteerimisomaduste poolest polnud sakslaste peamine hävitaja Me-109 mingi eriline teema, tänu oma teliku paigutusele ning suurele mootori reaktiivmomendile oli kehvadel lennuväljadel kasutamiseks tegemist väga ohtliku masinaga, mille start lõppes kergesti rattad püsti. Lennukaugus oli ka vilets (üks 1940 sügise kaotuste põhjus Inglismaa kohal) ning kuni sõja lõpuni ei suudetud adekvaatselt lahendada piloodi vaatevälja probleemi. Mul ei ole küll võtta vastavat statistikat, aga arvan, et stardis/maandumisel sassi sõitmine oli Me-109 puhul lahingukaotuste kõrval järgmine kaotuste koht (selle järel siis tehnilised rikked).

Populaarteaduslikes saadetes telekas on räägitud, et sakslased olid 1940 inglastest üle sissepritsega mootori pärast (lennuk kannatas negatiivset ülekoormust, mida karburaatormootoriga ei kannata), kuid nt AM-35 mootor, mida pruugiti Mig-1-l oli igatahes 1940 ka sissepritsega. Ja polnud need 1941 kasutusel olnud messerid eriti kõvade lennuomaduste ega relvastusega.

Mis puudutab tankimootoreid, siis V-2 mootori edasiarendus on täna maailmas enimkasutatav tankimootor. Pz IV mootor on ajaloo prügikastis juba viimased 60 aastat. Niiet võta kinni, kumb siis geniaalsem/parem oli. Muide Scud-rakette vedavad Maz'id on kah nagu T-34 mootoriga :)
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

Vaidlen vastu sellele, et vene oludes vene masinad olid paremad.

Ikka täisalumiiniumist konstruktsioon on palju ilmastiku- ning vigastuste- suhtes vastupidavam kui puit-vineer-riide. Vene lennukitega oli vahest nii et YAK-id ning LA-d mis tulid konveierilt kuskil jaanuaris, muutusid juba aprilliks kasutuskõlbmatuks, puhtalt niiskuse tõttu.

Muide, ME-109 oli lendamise osas jumala lihtne pill, kui mitte arvesse võtta just see sama kitsas telik. Vene katselendurid olid frustreeritud sellest (saksa lennukite "heast iseloomust" üleüldse") kui 1940 aastal esimest korda said seda katsetama.

Me-109 lendurikoha vaateväli on tõepoolest "horror" - olen ise istunud ning ausalt öeldes olin äärepealt klaustrofoobiat hakanud põdema.
Eriti häirivad paksud kabiini esiklaasi raamid.
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2063
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Würger 190G »

Ega 109 polnud ainus halva vaateväljaga kabiinist ning kitsa telikuvahega. Kõigil 2MS osavõtnud lennukitel olid omad vead. Siiski neid toodeti ning nendega sõditi.
IL-2 eluiga kõikus 25-30 lahingulennu piires. Mis ta siis oli halb lennuk,hea saksa õhutõrje,kehvad lendurid või head saksa hävituslendurid?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

No no, inglaste arvates oli Hurricane hea masin seepärast, et seda suutsid ehitada ja parandada kodanikud, kellel puusepariistad peos püsisid. Alumiiniumnürvüüride vms keevitamine väliloludes 1942---hmmmm.....
Kuuliauke parandati liimiämbri ja lõuenditükkidega. Viimane polnud mitte väheoluline 1940, kui lennukiangaarid olid maatasa. 1940 võidu puhul räägitakse Spitfirest, kuid kui palju oli siis tegelikult? Minuteada oli enamus lennukeid siiski Hurricaned.

Ingllise Spitfire piloodid igatahes teles on meenutanud, et 1940 sügisel manööverdas 109 "nurgeliselt" (juhiste probleem)

Mis kabiine puudutab, siis lääne masinad said kõik sõja jooksul bubble canopy - võrrelge omavahel P-47 ja P-51 kabiine varaste ja hiliste seeriate masinatel. Samuti LaGG-3 ja La-5 oma.

Messeril ei andnud konstruktsioon sellist muudatust teha ja seepärats sõitsid sakslased sõja lõpuni nagu trellide taga. Nii mahajäänud kabiini polnud ühelgi teisel masinal sõja teisel poolel.

Suur mootor ja propeller tekitavad suure reaktiivmomendi, mis väikestel kiirusel võib masina uppi keerata, ka lennates. Tiivapind on väike, väiksel kiirusel üksainus viga ja aidaa. Üks rist surnuaeda juurde.

Nt Mustangit peetakse selle aja parimaks lennukiks seetõttu, et ta pole üheski parameetris silmapaistev, vaid ta on silmapaistvalt hästi tasakaalustatud omadustega, piisavalt tehnoloogiline, piisavalt kiire, piisavalt relvis, piisavalt lihtne juhtida, piisavalt hästi varustatud, piisavalt ohutu, piisavalt võimas jne jne jne

Mootori auhinna võiks anda ilmselt RR Merlinile, mis tegi mustangist Mustangi (algupärase mootoriga ei olnud see eriti silmapaistev masin) ja mis sõidutas Spitfiret kuni Griffoni tulekuni.

Ja üks vahe veel - Mustang lendas Inglismaalt Berliini ja tagasi. Kas FW ja Me seda teha suutsid?

Il-2 võrreldavat masinat ju sakslastel sõja alguses polnud? Stuka päris võrreldavaks asjaks ei kvalifitseeru.

Laias laastus ei olnud venelaste lennukid nii viletsad ja saksa omad nii märkimisväärselt paremad, et õigustada nigelaid tulemusi. Põhjusi tasuks otsida väljaõppest, planeerimisest (taktikast, koostööst) ning punakindralitest, kes isa Jossifi hirmus sõdisid iga hinnaga ja tegid liigselt taktikaliselt mõttetuid käike lihtsalt käsu täitmiseks. Läksid otse peale sinna, kus sakslased oleks ringi läinud.
Viimati muutis Kapten Trumm, 04 Aug, 2006 9:51, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2063
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Würger 190G »

109 ja 190 pole saatehävitajad, 110 oli midagi, aga taas liiga raske. P- 51 on , suur koos mahukate sisemiste ja väliste kütusepaakidega.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

P-51Dga võis peale saatmise ka messerile ja FW-le vastu minna. Sakslaste saatehävitajad a'la Me-110 oleks Mustangiga kohtudes hoobilt tükkidena alla tulnud.
Kasutaja avatar
Troll
Liige
Postitusi: 3172
Liitunud: 08 Okt, 2004 16:59
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Troll »

Kapten Trumm kirjutas: Mis kabiine puudutab, siis lääne masinad said kõik sõja jooksul bubble canopy - võrrelge omavahel P-47 ja P-51 kabiine varaste ja hiliste seeriate masinatel. Samuti LaGG-3 ja La-5 oma.
Trumm, seleta palun see termin "bubble canopy" lahti.
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

"Bubble canopy" on kuplikujuline kokpiti klaas. Tagab hea väljavaate igas suunas.
Bf 109 oli II MS kõige "pimedam" lennuk, millest tahapoole väljavaade oli null. Sakslased lendasid paaris kõrvuti, kusjuures kumbki jälgis teise "saba" ja teatas ohust raadio teel.
ennww
Liige
Postitusi: 308
Liitunud: 11 Mai, 2006 9:12
Asukoht: Hiiumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ennww »

Würger 190G kirjutas:
IL-2 eluiga kõikus 25-30 lahingulennu piires. Mis ta siis oli halb lennuk,hea saksa õhutõrje,kehvad lendurid või head saksa hävituslendurid?
Siin äsja toodud soomlaste sõjaajaloo lingil tehti Il-2 üsna maatasa.
Vt. http://www.joensuu.fi/mekri/sotahistoria/il2.htm

Lühidalt kokku võttes oli lennuk aeglane ja kohmakas, tuli ebatäpne (viletsad sihikud), pommid jäid kinnitustesse kinni.

Iljušinil parandusi teha ei lastud, kuna IL-2 oli Stalini lemmiklaps ja tootmine pidi käima täie hooga.

Stuka oli pikeerimisel palju täpsem pommitaja.

IL-2-d lõd just massiga, soomalste väiteil ilmselt maailmas enimvalmistatud militaarlennuk. Madallennul tiirutavad ja äkitselt väljailmuvad "lendavad tankid" olid just psüühiliselt rasked taluda, kuigi tuli ei olnud täpne.
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

ta siis oli halb lennuk,hea saksa õhutõrje,kehvad lendurid või head saksa hävituslendurid


Kõik need punktid kokku, tähtsuselt just sellises järjekorras. Aga eelkõige kaks esimest muidugi. Kaks viimast faktorit alates aastast 1944 kogu aeg langesid.

Mustang on muide totaalselt väljapaistav lennuk, ma ei tea, mida sa Trumm siin väidad.

Alates oma "performancist" ja lennuraadiusest ning kuni oma arvutisihikuni (esimene maailmas) ning lenduri vaateväljani.
Parimaga aerodünaamikaga hävitajat vist IIMS pole olnudki.
Samuti veel paljudes asjades (näiteks laskemoona kogus - 1900 padrunit) jne jne jne
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 5 külalist