nimetu kirjutas:Täpsustame siis et 14 bensiinimootorit ja 6 diiselmootorit, kust sa ülejäänu leidsid ei kujuta ette
Mul lihtsalt tekkis hetkel küsimus, et kuidas see kõik üldse mingitesse pirnidesse puutub? Ja milles kogu selle asja loogika üldse seisneb?
Elektroonika on ju elektroonika, hoolimata mingitest mootoritest vms. Siin räägitakse nagu see kõik oleks mingi kõrgem teadus.
Siin on 2015 aasta tabel erinevate Audi mootorikoodidega (35 lehte) ja kirjas, et millisel ajavahemikul millisel autol sellist mootorit kasutati.
http://vag-codes.info/files/engines/audi-engines.pdf Ja siit on näha, et aastani 2014 on kasutatud A6´tel kokku 220 erinevat kirjet. (Siin ei kajastu veel erinevad käigukastid.)
Kui on erinev mootor ja erinev jõuülekanne, siis ei pruugi ka auto elektriseadmed olla samad. Erinevad nii juhtmestikud kui ka erinevad elektrimoodulid. Ehk kuigi tiivad ja kapotid võivad olla sarnased ja isegi omavahel vahetatavad ning asjatundmatu silm ei tee masinatel vahet, on tegu absoluutselt erinevate masinatega ja ka erineva toimimisega ning lihtsamal masinal ei pruugi üldse olla samasuguse otstarbega mooduleid nagu kallimatel.
Kui näiteks on A6´ele paigaldatud mootoriks 1Z, siis see masin sarnaneb olemuselt rohkem Audi 80`le või Vento´ele kui Allroad´ile.
Kuna mootor 1Z ei kõlba Saksa kiirteedel "liiklust takistamata sõitmiseks", siis seda vaevalt Saksas müüdi aga seda võidi müüa Belgiasse või Hollandisse. (1Z on 1,9d turboga 66kW ja kasutati ka Golf3´edel.)
Paljusid eriversioone ei müüdud kõikidel turgudel ja paljud on ka osavate lukseppade poolt (Leedu) kokkuklopsitud erinevatest masinatest ja paljud on oma eksistentsi lõpetanud, aga see ei tähenda et neid pole olemas olnud.
Ise olen näinud ka A6´le isearetatud 1Y mootorit (1,9D 55kW, turbota) ja omanik oli vägagi õnnelik ökonoomse auto üle.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.