klemmikas,
sinu probleemiks on baasteadmiste puudumine. Kui statistika ja tõenäosusteooria osas annan andeks (keskharidus ei ole meil kohustuslik), siis mõisteid "Töö" ja "Võimsus"
käsitletakse füüsikas mehaanika osana põhikooli õppekavas. Tüüpiliselt õpitakse 8. klassis.
Alusta näiteks
võimsuse definitsioonist:
Võimsus on füüsikaline suurus, mis näitab, kui palju tööd teeb jõud ajaühiku jooksul, seega väljendab võimsus töö tegemise kiirust
Kui meil on 50kW mootor, siis definitsiooni järgi suudab see mootor teha kindla ajaühiku jooksul kindla hulga tööd. Sõltumata sellest, kas mootoril on:
1. mitu silindrit
2. kas silindrid on reas, V-s, bokser, tähik vms asetusega
3. milline on mootori surveaste
4. milline on kolvikäik või -mõõt
5. milline on kütus
6. mitu pööret minutis mootor teeb
7. milline on vääne
Ükskõik milliseid neist andmetest sa muudad, kui mootori võimsus jääb samaks, siis suudab mootor ikka teha täpselt samapalju tööd täpselt samas ajavahemikus.
Kas 50kW on piisav "auto" kiirendamiseks 250km/h-ni sõltub tänapäeval peaasjalikult õhutakistusest. Muud kaod on sellisel kiirusel suhteliselt tühised. Arvutuskäik videos oli olemas. Võta nüüd samuti viidatud tänapäeva sõidukite Cd ja hakka arvutama.
Ütlen kohe ära, et teoreetiliselt pole mitte mingit takistust 50kW abil 250km/h saavutada.
Spetsiaalsetel mudelautodel on see isegi 1,5cm3 mootoriga võimalik. Nende mootorite võimsused ei ole 50kW lähedalegi. Samas - nende "autode" õhutakistus sellisel kiirusel on tõenäoliselt väiksem kui keskmise päris auto uksepeegli oma.