Sepistamine pole täppistöötlus, seega minimaalselt tuleb toorik peale sepistamist õigesse mõõtu treida/freesida. Mõni kolb kaetakse nt grafiidikihiga. Jne jne. Sõltub ilmselt juhtumist.Aga mis siis pärast välise surve tekitamisega detaili vormimist tehakse? Kas näiteks see palju mainitud sepistatud kolb, mille kristallstrutkuur on välise surve tulemusel "tihendatud" läheb otse mootorisse või lõikusesse või tuleks seda ikka veel termiliselt töödelda ka? Ja miks?
Kes mootoreid nokitseb, sellele on oluline teada, et tehes kiirepöördelist või soliidse ülelaadimisega mootorit, tuleb kasutada sepistatud kolbe, kuna valatud kolvid kipuvad puruks minema. Olen olnud ühe põlve otsas üle laaditud BMW mootori lahkamise juures, kus kasutati tehase "sisu" (ainult terasest kaanetihend oli). Kolbidel läksid puruks need rõngaste vahekohad, mille tagajärjel muutus mootor kompressioonita õlipumbaks, mis tootis palju sinist suitsu. Muu juuksekarva peenestamine siin enam tähtsust ei oma, tootja ise teab, kuidas tema asjad vastu peavad. Ja valatud väntvõlliga ei maksaks seda teha (kipub pooleks minema). Valatud kepsusi õnneks pole juba ammu näha olnud, kuid aastate eest olen selliseid käes hoidnud.
Siit saab lihtsalt järeldada (sama räägib ka see tark TTÜ raamat), et sepistatud mootoriosa on tugevam kui valatud.