See jutt on jama.davidsoniharald kirjutas: ↑27 Juun, 2023 14:56 Absoluutselt iga autoga võib miljoni täis sõita. Muudkui remondid ja taod raha sisse ja sõidad. Iseasi kui rentaabel see on. Päeva lõpus ütleb Excel, kas oli soodsam ka kui selle asemel sõita 5x200tkm ostes kõik autod uuena.
Info-Auto Järve salongis oli kunagi väljas üks Tulika takso (marsa takso) Ford Transit, läbisõiduga üle miljoni, siit uuena ostetud. Stendil oli väljavõte tehtud töödest, millest suurimad olid mingid mootori tihendite vahetused õlilekke tõttu. Suudetakse küll kvaliteetseid autosid toota, kui tahetakse.
Tõsi, tegemist oli selle Transiti mudeliga, mida toodeti 1990ndate lõpus ja mis veel tagaveoga tuli.
Kuna Eestisse tassitud vanad autod on enamasti maha keritud spidomeetriga, siis on tekkinudki võhikutel arusaam, justkui 170 000 (see on lemmik läbisõit nii müüjatele kui ostjatele, mis ette keritakse) läbisõidul auto koledasti laguneb. Tegelikult läbisõidud on muidugi kordi suuremad. Täna pole auto24s haruldased kuulutused, kus on 10-15a vana auto 400 tuhat ees.
"Raha taovad sisse" ikkagi võhikutest nisanäpud, keda remonditeenuse pakkujad osavalt lüpsavad. See tekitabki väärarusaama, nagu oleks vana auto pidamine väga kallis. Minu isiklik "igapäevaauto" on 2000. a Volvo. Selle läbisõit (autoga on kaasas kõik arved, ülevaatused jne) on 380 tuhande ringis. Olen sellega sõitnud praeguseks 12 aastat. Ma arvan, et sõidan teise 12 aastat veel. Ülevaatuse läbib käed taskus. Iga-aastane remondikulu on ehk 300-400 euro tuuris olnud. Kui ma vaatan turult sama suurt universaali, siis sellel on liisingu kuumakse ainuüksi selline summa. Ei mingit müstikat, tuleb asja jagada ja ise teha aeg-ajalt käed mustaks. Lihtsalt ei näe antud olukorras põhjust tuhandeid lihtsalt liisingule maksta, see auto sõidab sama mugavalt, pehmelt ja viisakalt nagu tänapäeva autod. Dolby stereo, nahksisu ja kahetsooniline kliima on ka. Ei roosteta. Bensiini läheb keskmiselt 12 liitrit 100 peale, kuid see-eest on nelivedru, kõrge kliirents ja mootori rammust jagub ka 2-tonnise haagise veoks maanteel eriliselt higistamata. Konks on loomulikult selles, et see polegi ihaühele jõukohane - selline autopidamine vajab teadmisi ja kogemusi, garaazi ja tööriistade olemasolu. Sestap võhikust nisanäpul on targem sõita mõne uue tainasplekist ja taaskasutatavast plastmassist aparaadiga. Selline küll müriseb ja raputab nagu Kopli tramm, aga alati võib ju nutiseadme valjemini mängima panna
