See kehtib survetel 50+ bar. Selleks et 5 bar survel mootori- või hüdroõli erineval viskkoossusel oluline tootlikkuse vahe tekiks, peab pump ikka väga kulunud olema. Surve langus mootoris tekib esmalt mootori pindade kulumise tõttu.Kapten Trumm kirjutas: ↑28 Juun, 2023 14:26 Hammasrataspumbad sobivad paremini suure viskoossusega vedelike pumpamiseks. Väikese viskoossusega vedelike pumpamisel pumba mahuline kasutegur väheneb. Pumbas kasutatav tihendamine lõtkudega pole sellisel juhul tõhus, sest osa pumbatavast vedelikust pääseb lõtkude kaudu survepoolest imemispoolde tagasi.[/i]
Tõlge maakeelde: õlipumbal on vedelamat õli raskem pumbata. Seda võib näha ka õli soojenemisel (muutub vedelamaks), kuna õlisurve langeb. Õlisurve langeb, kuna vedelam õli pääseb detailide vahelt kergemini välja, kuid kuna pumba tootlikkus langeb samuti (vedelamat on raskem pumbata), siis langeb ka õlisurve.
isakene @tegeleb erinevate hammasrataspumpadega igapäevaselt 20+ aastat.