Riigiduuma spiiker kutsus üles duumasaadikuid kasutama kodumaiseid autosid nagu Lada ja Moskvitš. Samuti soovitab ta riigiasutustel minna üle ainult kodumaisele toodangule. Rahandusminister lubas otsust kaaluda ja toetab ideed.
Parlamendiliikmed peaksid kolima Moskvichi, Ladasse ja Aurusse, samas kui eelarveasutused ja ametiasutused peaksid olema kohustatud ostma ainult kodumaiseid autosid, ütles riigiduuma esimees Vjatšeslav Volodin täiskogu istungil koos rahandusministeeriumi juhi Anton Siluanoviga.
"Meie võimuses on täiendada riigiduuma autoparki Ladade ja Moskvitšidega nii kiiresti kui võimalik. Nii et lähtume sellest," ütles alamkoja spiiker.
Volodini sõnul on Venemaa autotööstus muutunud palju kvaliteetsemaks: "Tänapäeval on sortiment suur, valik on suur". Mis puutub välismaistesse autodesse, siis peaks võimud keelduma nende ostmisest, ütles ta. "Nüüd "mitte mingil juhul ei ole võimalik toita meie vaenlasi, kes kasutavad seda raha sama Ukraina toetamiseks, varustavad neid relvade ja varustusega", - selgitas Volodin.
Sellega seoses pöördus ta Siluanovi poole, et valitsus võtaks vastu "normatiivsed aktid", mis kohustaksid ametnikke kõigil tasanditel liikuma Venemaa autodele. "Kui me räägime suurtest riigihangetest riigiasutustele, eelarveasutustele, siis peaksime ikkagi keskenduma kodumaisele autotööstusele," rõhutas Volodin.
Tema arvates on selline meede hea toetus Venemaa tootjatele ja avaldab positiivset mõju autode kvaliteedile. "Mis me oleme, seda on ka autod, nii et me oleme autotööstusele nõudlikud - tulevad teised autod. Ja me ei pööra tähelepanu ja kasutame "ebasõbralike" riikide autosid - me ei loo kunagi oma autotööstust," lisas Volodin.
Siluanov toetas kõneleja ettepanekut. Tema sõnul on rahandusministeerium valmis näitama eeskuju ja "esimesena osalema kodumaiste autode ostmisel". Samas rõhutas minister, et oluline on ametnikele ostetavate sõidukite tootmise lokaliseerimine. "Täna on meil autode ja muude seadmete ostmisel hinnapiirangud, kuid lokaliseerimise osas piiranguid ei ole. Mulle tundub, et me peame sellega alustama autode ostmise nõuetes ja kehtestama vastavad tingimused," selgitas Siluanov.
Eelmisel aastal tegi minister ise Peterburi foorumil (SPIEF) ettepaneku viia ametnikud üle Ladasse. Ja sel aastal demonstreeris ta oskusi kodumaise autotööstuse uudsuse Lada Aura käsitlemisel. Nii pidi ta isiklikult mudeli remontima, sest AvtoVAZi juhi Maxim Sokolovi katse seda SPIEFil esitleda lõppes piinlikult - auto ei käivitunud.
Lada Aura peaks maksma umbes 2 miljonit rubla. Sokolov ütles, et seda võiks kasutada ametnikud.
Päev varem hoiatas ta AvtoVAZi toodete eelseisva hinnatõusu eest, mis on tingitud rubla kokkuvarisemisest. Tema sõnul mõjutab dollari tõus ettevõtte tarnijate müügihindu, kes tarnivad ettevõttele komponente ja mitmesuguseid koosteosi. "Isegi kui me tegeleme Venemaa juriidiliste isikutega, saavad nad suures osas alakomponente, materjale, toorainet välismaalt. Seetõttu on [hindadele] teatav mõju. <...> Need on meie majanduselu reaalsus," ütles Sokolov.
1. mail on AvtoVAZ juba tõstnud hindu 2-3%. Meede puudutas Lada Granta ja Lada Niva Traveli mudelite erinevaid modifikatsioone. See oli teine hinnatõus alates 2023. aasta algusest: esimene oli märtsis. Nüüd algab Lada Granta hind 692 300 rublast.
https://twitter.com/finanzru/status/1678771477020307462
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH