Viimati oli tegu ühe nutika, displeilt käivitatava teerulliga, kus isegi lisaakut kasutades oli kuvaril tekst: "aku viga" ja süüdet ega starteri releed sisse ei lülitanud, kuigi starterit otse ühendades keris mootorit ringi küll.vanahalb kirjutas: ↑19 Juul, 2023 19:10 ...
Sellegipoolest oleks abiks kui OLAVI nimetaks et millisel uuemal rasketehnika ei saa käivitamiseks kasutada lisaakut kui oma aku rikkis on.
Ja tegelikult ka seletada mingisugusel diletandile et mismoodi saab masin aru et takistus on just akus mitte kehvas massilülitis või kuskil mujal ahelas. Etteruttavalt, ma ei tööta hooldusmehena kuid aeg-ajalt tuleb käsi õliseks teha sest a) nii saab kiiremini b) kedagi teist ei ole
Teema ei olnud, et "starter ei jõua mootorit kerida" vaid "pardaarvuti ei lülitanud süüdet sisse" ja aku asendamisel tõrge kadus.
Kui masin ise mõõdab, siis ta mõõdab tervet ahelat ja ega ta ei tea, et kas probleem on akus või selle vooluringi osades.
Kui omal puudub mõõteriist probleemi leidmiseks, siis tuleb spetsialisti tülitada.
Ise olen võrrelnud erinevate professionaalsete seadmetega ja kasutan kõige rohkem akutestrit Perel ABA12, mis näitab samasuguseid numbreid nagu professionaalne BOSCH autoakutester, aga ABA12 pole enam eriti saada.
Perel: https://www.amazon.de/-/en/Perel-ABA12- ... B01AXZ3KQM
Bosch: https://www.autovaruosadonline.ee/bosch ... 81528.html
Hetkel on veel Eestis kohapeal mõned (soliidsema tootja odavamad, printerita) autoakutestrid, mis võiks näidata õigeid numbreid: https://www.oomipood.ee/product/ut673a_ ... =akutester
Mitte segi ajada "autoaku testreid", (alarmseadmete, droonide, UPS'ide, jne.) püsitoiteakude testritega, sest need mõõdavad mingi oma algoritmi järgi ja näitavad erinevaid numbreid.