Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

vanahalb kirjutas: 19 Juul, 2023 19:10 ...
Sellegipoolest oleks abiks kui OLAVI nimetaks et millisel uuemal rasketehnika ei saa käivitamiseks kasutada lisaakut kui oma aku rikkis on.
Ja tegelikult ka seletada mingisugusel diletandile et mismoodi saab masin aru et takistus on just akus mitte kehvas massilülitis või kuskil mujal ahelas. Etteruttavalt, ma ei tööta hooldusmehena kuid aeg-ajalt tuleb käsi õliseks teha sest a) nii saab kiiremini b) kedagi teist ei ole
Viimati oli tegu ühe nutika, displeilt käivitatava teerulliga, kus isegi lisaakut kasutades oli kuvaril tekst: "aku viga" ja süüdet ega starteri releed sisse ei lülitanud, kuigi starterit otse ühendades keris mootorit ringi küll.
Teema ei olnud, et "starter ei jõua mootorit kerida" vaid "pardaarvuti ei lülitanud süüdet sisse" ja aku asendamisel tõrge kadus.

Kui masin ise mõõdab, siis ta mõõdab tervet ahelat ja ega ta ei tea, et kas probleem on akus või selle vooluringi osades.
Kui omal puudub mõõteriist probleemi leidmiseks, siis tuleb spetsialisti tülitada.

Ise olen võrrelnud erinevate professionaalsete seadmetega ja kasutan kõige rohkem akutestrit Perel ABA12, mis näitab samasuguseid numbreid nagu professionaalne BOSCH autoakutester, aga ABA12 pole enam eriti saada.
Perel: https://www.amazon.de/-/en/Perel-ABA12- ... B01AXZ3KQM
Bosch: https://www.autovaruosadonline.ee/bosch ... 81528.html

Hetkel on veel Eestis kohapeal mõned (soliidsema tootja odavamad, printerita) autoakutestrid, mis võiks näidata õigeid numbreid: https://www.oomipood.ee/product/ut673a_ ... =akutester

Mitte segi ajada "autoaku testreid", (alarmseadmete, droonide, UPS'ide, jne.) püsitoiteakude testritega, sest need mõõdavad mingi oma algoritmi järgi ja näitavad erinevaid numbreid.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

vanahalb kirjutas: 19 Juul, 2023 16:13 Trumm, mida sa siis teed kui kahurivägi põmmutama hakkab?
Kui mingi adblue takistab hipsteril kaks kvartalit edasi latte järgi sõitmist siis sellepärast jah, hakata midagi eemaldama või tühjaks lööma pole hea toon.

Kui takistab tootmisprotsessi siis sellised asjad eemaldatakse. Ja käivad need eemaldamised nii kaua kui masina ehitaja on loonud vigadeta lahenduse. Klient ei pea mingit tootearendust kinni maksma.
Viimastel aastatel tundub jah et jaapanlased on seda suutnud, sakslased kobavad endiselt pimeduses ja hiinlastel on algusest peale savi olnud.
See "tootmisprotsessi takistamine" on enamasti mingi lollmehhaanikute mugavusvabandus. Inimesed ei oska tegelikult vigu parandada ja siis laskutakse Gaz-53 tasemele, rellakas käima ja peab saama! Meil on majas ka kaks Adblued tarvitavat veokit, nende aastate jooksul pole ainsatki tõrget olnud, mis oleks kuidagi seotud emisiooni vähendamise seadmetega. Mõlemad Euro 6.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Juul, 2023 8:24
vanahalb kirjutas: 19 Juul, 2023 16:13 Trumm, mida sa siis teed kui kahurivägi põmmutama hakkab?
Kui mingi adblue takistab hipsteril kaks kvartalit edasi latte järgi sõitmist siis sellepärast jah, hakata midagi eemaldama või tühjaks lööma pole hea toon.

Kui takistab tootmisprotsessi siis sellised asjad eemaldatakse. Ja käivad need eemaldamised nii kaua kui masina ehitaja on loonud vigadeta lahenduse. Klient ei pea mingit tootearendust kinni maksma.
Viimastel aastatel tundub jah et jaapanlased on seda suutnud, sakslased kobavad endiselt pimeduses ja hiinlastel on algusest peale savi olnud.
See "tootmisprotsessi takistamine" on enamasti mingi lollmehhaanikute mugavusvabandus. Inimesed ei oska tegelikult vigu parandada ja siis laskutakse Gaz-53 tasemele, rellakas käima ja peab saama! Meil on majas ka kaks Adblued tarvitavat veokit, nende aastate jooksul pole ainsatki tõrget olnud, mis oleks kuidagi seotud emisiooni vähendamise seadmetega. Mõlemad Euro 6.
Euro6 masinatel ei ole lihtne midagi väljalõigata nagu vanematel autodel, sest kui mingi osa on eemaldatud, siis ei suuda masin teostada oma ettenähtud testprotseduure ja selline masin ei läbi Euro6 kohustuslikku ülevaatusel kasutatavat OBD testi.

Ülevaatusel kasutatavast OBD testist saab täpsemalt lugeda siit:
https://www.transpordiamet.ee/media/2590/download
OBD_Euro6.png
Veakoodide kustutamisest enne ülevaatust ei ole kasu, sest kui ülevaatuspunkti arvuti ei suuda OBD kaudu tuvastada, et perioodiliselt tehtavad heitgaasisüsteemide osatestid on sooritatud, siis olenemata veakoodide puudumisest peab selline auto minema kordusülevaatusele.

Kui vanemal autol kustutati ülevaatusest läbisaamiseks ajust teatud andurite veakuvamise võimekus (et veatuli ei põleks), siis Euro6 masinad ei saa mõne anduri puudumisel sooritada ettenähtud osateste ja selline auto millel on osatestid sooritamata ei läbi ülevaatust seaduslikult enam mitte kunagi.
OBD testi ei loe ega hinda mitte ülevaataja vaid ühendatakse pistik autoga ja andmed loetakse otse ülevaatuspunkti testiarvutisse testprotseduuri ajal ning salvestatakse arhiivi.
Kes on huvitatud oma auto tervisest, saavad küsida kohe omale testi väljatrükki.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Juul, 2023 8:24
See "tootmisprotsessi takistamine" on enamasti mingi lollmehhaanikute mugavusvabandus. Inimesed ei oska tegelikult vigu parandada ja siis laskutakse Gaz-53 tasemele, rellakas käima ja peab saama!
Ei spekuleeri teemadel millega kursis ei ole, eksole! Ma pole kirjutanud Sinu kahest Gaz-53-st millele adblue peale on pandud. Ongi selline tootmisprotsess mis eeldab katkematult tööd, ega me vorsti ei keeda. Lisaks relakale on tehase arvutiprogramm meil ka (igakuise tasuga) , sellega saab kõige muu kõrval adblue vead üles leida ja ära parandada kuid ei saa juba tekkinud veakoodi kustutada. Kustutada saab tehase enda esindaja keda on Pori-Salo-Turu kolmnurgas üksainus. Näiteks terve juulikuu on ta puhkusel. Helsinkist tellides läheb samuti terve päev, Tallinnast tellida pole mõtet sest tehase arvutid on geolokatsiooniga ja neid ei saa teises riigis kasutada.

Kui Trumm tunnetab kutsumust on võimalik "atesteeritud adblue veakoodi kustutada" eksam ära teha ja tööle asuda. Ongi hooldusmeestest puudus. Kohv on maja poolt.
Igasuguste muude veakoodide kustutamiseks kõlbab see olemasolev arvuti , need ei tekita kliimakatastroofi.

Seniks aga kuni Trummi siin majas pole on adblued välja programmeeritud. See ei takista mootori tööd ja vahel on odavam maksta Euro IV saastenormi ja mitte vaevata pead Euro VI - ga.
Pole adblued, pole probleemi. Lihtne iseenesest.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Need kaks adblue autot meil on ostetud uuena kohalikest esindusest, üks MANi ja teine mersu esindusest. Minu silmis ei ole see adblue-katalüsaatori vms värgindus tekitanud muresid rohkem kui vajadus seda Adblued aegajalt tankida. Ei ole olnud tarvis midagi "välja programmeerida". Võibolla see kogemus pole kõlbulik, aga mul tekib teatud kahtlus, et sa teed siin asju hullemaks kui see tegelikult on.

Ka meil on olnud hulk kübemefiltriga kaubikuid. Oleme neist loobunud tavaliselt kuskil 150tk läbisõidu juures (vahetatud uute vastu) ja meil pole ainsatki DPF-i probleemi olnud, mida igasugu jututubades teadmamehed vaat et sama kaasuvaks probleemiks peavad kui õlivahetust. Äkki tuleb masina kasutajal korra peeglisse vaadata?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 20 Juul, 2023 9:35
Euro6 masinatel ei ole lihtne midagi väljalõigata nagu vanematel autodel, sest kui mingi osa on eemaldatud, siis ei suuda masin teostada oma ettenähtud testprotseduure ja selline masin ei läbi Euro6 kohustuslikku ülevaatusel kasutatavat OBD testi.

Ülevaatusel kasutatavast OBD testist saab täpsemalt lugeda siit:
https://www.transpordiamet.ee/media/2590/download


Veakoodide kustutamisest enne ülevaatust ei ole kasu, sest kui ülevaatuspunkti arvuti ei suuda OBD kaudu tuvastada, et perioodiliselt tehtavad heitgaasisüsteemide osatestid on sooritatud, siis olenemata veakoodide puudumisest peab selline auto minema kordusülevaatusele.

Kui vanemal autol kustutati ülevaatusest läbisaamiseks ajust teatud andurite veakuvamise võimekus (et veatuli ei põleks), siis Euro6 masinad ei saa mõne anduri puudumisel sooritada ettenähtud osateste ja selline auto millel on osatestid sooritamata ei läbi ülevaatust seaduslikult enam mitte kunagi.
OBD testi ei loe ega hinda mitte ülevaataja vaid ühendatakse pistik autoga ja andmed loetakse otse ülevaatuspunkti testiarvutisse testprotseduuri ajal ning salvestatakse arhiivi.
Kes on huvitatud oma auto tervisest, saavad küsida kohe omale testi väljatrükki.
Teoorias hea, aga reaalselt ei toimi. Mul on Euro6 auto ja OBD testi ei ole ülevaatusel mitte kunagi tehtud.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mul on ka tööauto Euro 6.
Küsimus on selles, et selle OBD testi tegemiseks pole osades ülevaatuskohtades vist varustust. Aga mingi suitsumõõtmise juures minu autol sinna diagnostikapistikusse pistik pandi. Kuid see võib olla ka pöörete lugemiseks, sest seda mootori külge magnetiga pandavat piesoandurit siis ei panda.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Juul, 2023 13:16 Need kaks adblue autot meil on ostetud uuena kohalikest esindusest, üks MANi ja teine mersu esindusest. Minu silmis ei ole see adblue-katalüsaatori vms värgindus tekitanud muresid rohkem kui vajadus seda Adblued aegajalt tankida. Ei ole olnud tarvis midagi "välja programmeerida". Võibolla see kogemus pole kõlbulik, aga mul tekib teatud kahtlus, et sa teed siin asju hullemaks kui see tegelikult on.
Oled Sa ikka täitsa kindel et need autojuhid pole omale adblued petvaid vidinaid ostnud :) Lihtsalt kodurahu huvides. Kogu adblue probleemindusrga tegelevad vähemalt Soomes eraldi firmad ja enamlevinud autodele on mootori diagnostika pistikusse torgatavad julkarid letikaup. Minuteada umbes 400 EUR tk ja pikemale reisile ilma selleta keegi ei lähegi. Tuleb mingi veakood, mootori võimsus piiratakse 15% peale ja kes seal Lapimaal sadade kilomeetrite kaupa niimoodi töristab.

Ma veoautodega eriti kokku ei puutu, tean et meile teenust tegevatel firmadel on juhtidel need olemas. Tööstusmootoritega on rohkem kokkupuudet ja neile ei ole midagi kohe riiulist võtta. Kui siis välja programmeerida sest mootori tööd ta ei mõjuta. Täpselt sama mootor töötab 300 km eemal Peterburis tehaseseades ilma ja sama edukalt.

Need probleemid mida varemalt loetlesin on olnud erinevatel masinatel. Kõige varemalt alla 500 tunni töötanud Liebherril millel adblue paagi taseme andur ära lõppes, arvuti arvas et paak tühi, räme leskkonnaksyastroof ja piiras võimsuse 10%- ni et saaks raudtee pealt ära longata.
Ja nii edasi. Liebherri kiituseks võib muidugi öelda et kui tavaliselt on neil garantii 2000-5000 tundi siis adblue detaile on isegi 7000-10000 tunni pealt tehase kulul vahetatud.

Ja nende Mersu või MAN krusaautodega polegi iga kord suurt probleemi , jääb koorem kruusa vedamata ja krt temaga. Meil oli seevastu probleem Mantsineni sadamakraanaga millel ka alla 500 tunni tööga kaks korda reede õhtul ja kl 17 adblue viga tuli. Seal on Volvo mootor. Mis laeva seisuaega mõjutas ja sellise 40000 laeva seisuaeg on umbes 30 000 EUR ööpäev olnud.
See oli küll sadama operaatori kraana ja ma soovitasin sellise lisaseadme neljast poldist lahti keerata ning sealsamas üle kai otsa merre visata.
Võib-olla viskasidki, nüüd pole juba kaks aastat vähemalt meie laevadega seda juhtunud.

Kui keegi peeglisse peab vaatama siis pigem konstruktor mitte kasutaja.
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

Välja progemine ja muu sõltub progeja kogemusest ja suutlikusest. Mul EGR välja progetud/Füüsiliseslt pimedaks tehtud(euro5) ja kui minna OBD monitoride alla, siis EGR juures on ilusti OK.

Üks Tatoli vana ütles, et Ad blue'ga on see teema, et nö õunenarriddel on rohkem probleeme, sest Kust pihustatakse ka tühikäigul ja kuna tiksumist on palju ja heitgaaside kiirus läbi filtrite on aeglane, siis on ummistused sagedasemad, kui põllul olevatel masinatel, kus tamp taga. Mitte et seal probleeme ei ole vaid lihtsalt vähem.

Minu arust peaks olema Euro6 veokatel päiksesirmis hoiatus, et mitte töötada tühikäigul.

Siin ka natuke juttu nendest teemadest.
https://www.youtube.com/watch?v=sKWAbMInu4k
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Juul, 2023 14:16 Mul on ka tööauto Euro 6.
Küsimus on selles, et selle OBD testi tegemiseks pole osades ülevaatuskohtades vist varustust. Aga mingi suitsumõõtmise juures minu autol sinna diagnostikapistikusse pistik pandi. Kuid see võib olla ka pöörete lugemiseks, sest seda mootori külge magnetiga pandavat piesoandurit siis ei panda.
Ülevaatust ei saagi toimetada, kui nõuetekohane varustus puudub.
Kuna normi järgi peab olema võimalik kasutada OBD pesa juhil, juhikohalt lahkumata, siis hajameelsem kodanik ei pruugigi ülevaatuse käigus "erilist toimetamist" märgata.

Minu auto külge ühendati selline väike vidin, mis suhtles arvutiga ja mis ülevaatuse toimingute lõpul eemaldati:
ÜLEVAAT_OBD.jpg

https://www.avlditest.com/en/vehicle-di ... -1000.html
Gaasimõõteotsik on pildil karbikese gabariitide aimamiseks.

Osades riikides võib ametnik tänaval pista sarnase viguri auto külge ja ohtlike vigade ilmnemisel auto liiklusest kõrvaldada.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

ahto42 kirjutas: 20 Juul, 2023 16:09 Välja progemine ja muu sõltub progeja kogemusest ja suutlikusest. Mul EGR välja progetud/Füüsiliseslt pimedaks tehtud(euro5) ja kui minna OBD monitoride alla, siis EGR juures on ilusti OK.

Üks Tatoli vana ütles, et Ad blue'ga on see teema, et nö õunenarriddel on rohkem probleeme, sest Kust pihustatakse ka tühikäigul ja kuna tiksumist on palju ja heitgaaside kiirus läbi filtrite on aeglane, siis on ummistused sagedasemad, kui põllul olevatel masinatel, kus tamp taga. Mitte et seal probleeme ei ole vaid lihtsalt vähem.

Minu arust peaks olema Euro6 veokatel päiksesirmis hoiatus, et mitte töötada tühikäigul.

Siin ka natuke juttu nendest teemadest.
https://www.youtube.com/watch?v=sKWAbMInu4k
Kui masinal mingi detail "välja progeda" siis viga ei näidata, sest seda asja "aju jaoks" ei ole aga samas ei näita ka aju ülevaatusel, et auto oleks sooritanud oma osatesti ja selline euro6 masin ülevaatust ei läbi.

Eks kunagi häkkerid hammustavad selle probleemi läbi aga kuna euro6 autod on veel päris noored, siis kulub sellise teenuse nõudluse tekkimiseks aega.

Nõue mitte jätkuvalt lasta mootoril töötada tühikäigul on kirjutatud auto kasutusjuhendisse ja kontrollimisel kogesin, et -12C välistemperatuuri juures ei suutnud mootor tühikäigul töötades toota niigi palju sooja, et klaase hoida jäätumast ja need jäätusid umbes poole tunniga.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Sten1111
Liige
Postitusi: 238
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:27
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Sten1111 »

OLAVI kirjutas: 20 Juul, 2023 9:35
Kapten Trumm kirjutas: 20 Juul, 2023 8:24
vanahalb kirjutas: 19 Juul, 2023 16:13 Trumm, mida sa siis teed kui kahurivägi põmmutama hakkab?
Kui mingi adblue takistab hipsteril kaks kvartalit edasi latte järgi sõitmist siis sellepärast jah, hakata midagi eemaldama või tühjaks lööma pole hea toon.

Kui takistab tootmisprotsessi siis sellised asjad eemaldatakse. Ja käivad need eemaldamised nii kaua kui masina ehitaja on loonud vigadeta lahenduse. Klient ei pea mingit tootearendust kinni maksma.
Viimastel aastatel tundub jah et jaapanlased on seda suutnud, sakslased kobavad endiselt pimeduses ja hiinlastel on algusest peale savi olnud.
See "tootmisprotsessi takistamine" on enamasti mingi lollmehhaanikute mugavusvabandus. Inimesed ei oska tegelikult vigu parandada ja siis laskutakse Gaz-53 tasemele, rellakas käima ja peab saama! Meil on majas ka kaks Adblued tarvitavat veokit, nende aastate jooksul pole ainsatki tõrget olnud, mis oleks kuidagi seotud emisiooni vähendamise seadmetega. Mõlemad Euro 6.
Euro6 masinatel ei ole lihtne midagi väljalõigata nagu vanematel autodel, sest kui mingi osa on eemaldatud, siis ei suuda masin teostada oma ettenähtud testprotseduure ja selline masin ei läbi Euro6 kohustuslikku ülevaatusel kasutatavat OBD testi.

Ülevaatusel kasutatavast OBD testist saab täpsemalt lugeda siit:
https://www.transpordiamet.ee/media/2590/download
OBD_Euro6.png

Veakoodide kustutamisest enne ülevaatust ei ole kasu, sest kui ülevaatuspunkti arvuti ei suuda OBD kaudu tuvastada, et perioodiliselt tehtavad heitgaasisüsteemide osatestid on sooritatud, siis olenemata veakoodide puudumisest peab selline auto minema kordusülevaatusele.

Kui vanemal autol kustutati ülevaatusest läbisaamiseks ajust teatud andurite veakuvamise võimekus (et veatuli ei põleks), siis Euro6 masinad ei saa mõne anduri puudumisel sooritada ettenähtud osateste ja selline auto millel on osatestid sooritamata ei läbi ülevaatust seaduslikult enam mitte kunagi.
OBD testi ei loe ega hinda mitte ülevaataja vaid ühendatakse pistik autoga ja andmed loetakse otse ülevaatuspunkti testiarvutisse testprotseduuri ajal ning salvestatakse arhiivi.
Kes on huvitatud oma auto tervisest, saavad küsida kohe omale testi väljatrükki.
"Kui kontrolli käigus selgub, et sõiduki OBD-pistik on vigane (kontrollseade ei saa ühendust)
või see ei asu seal kus andmeteatmiku kohaselt peaks asuma ning seda ei ole võimalik leida
ilma sõiduki salongi detaile demonteerimata, siis on lubatud jätta EOBD kontroll teostamata
ning märkida ülevaatuse vormistamisel „märkuste“ lahtrisse / heitmete mõõtmise väljatrükile
selgitus kontrolli läbiviimata jätmise ja põhjuse kohta."

Siit loeks välja et peida pistik ära ja korras. :scratch:
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

Korralik tegija teeb nii, et OBD2 monitooringud oleks OK, vaatamata sellele, et kusepump ei löö, või egr klapi mootori juhtimine on väljas. Mul Thinkdiagiga näitab egr protsenti või mingit väärtust. Klapi kontroll käib ka läbi õhulugeja, et nii mitu % klapp on avatud, siis teatud % peab ka õhulugeja näit langema, sest saadakse lisaõhku, mis ei läbi õhulugejat.

Nägin ka renoo 1.6DCI mootori sisselaset mis oli Vklassi peal. Igatahes intercoolerist tulev toru läks 30mm peale ja EGR ava oli 50mm. Kõik selleks et euronorme täita. Kui kaua see kompott vastu peab, ei olegi oluline. Lisaks puuduvad kolvil õlirõngastel äravooliavad. Kuuldavasti päris paljudel mootoritel tänapäeval.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

ahto42 kirjutas: 22 Juul, 2023 12:49 Korralik tegija teeb nii, et OBD2 monitooringud oleks OK, vaatamata sellele, et kusepump ei löö, või egr klapi mootori juhtimine on väljas. Mul Thinkdiagiga näitab egr protsenti või mingit väärtust. Klapi kontroll käib ka läbi õhulugeja, et nii mitu % klapp on avatud, siis teatud % peab ka õhulugeja näit langema, sest saadakse lisaõhku, mis ei läbi õhulugejat.
...
Nagu arusaada, siis ei osata teha vahet erinevatel asjadel.
*) diagnostika,
*) veakoodide lugemine,
*) reaalaja andmete jälgimine,
*) osatestide sooritamise kontroll
Need on kõik erinevad toimingud.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

To Olavi,
Ära nüüd enda mätta otsast võta, ja ära mine isiklikuks. Et on OLAVI arvamus ja valearvamus. Kui iga postitus ei oma süvaanalüüsi siis tegu eile sündinuga?

Seletasin lihtsamalt, et kuidas käib EGR klapi töö kontrollimine auto aju poolt. Kuna mul see välja kirjutatud, seega need arvud EGR Pid juures ei oma tegelikkusega mingit seost.
Teen väga hästi vahet veokoodil ja nende diagnoosimisel/andmete jälgimisel jne, aga hetke teema oli ülevaatus, kus kontrollitakse veakoode ja emissioonide monitooringut OBD2 pesast ülevaatuspunktis.
Ei tea ühtki ÜV punkti, kus minnakse mitme tuhandese diagnostika seadmega (+Litsentsid kõikidele tootjatele+pädev isik aparaadi taga, kes teab kõiki marke peast ja ei viida mõttetud aega otsimise ja katsetamise peale) konkreetse auto mootori ajju ja hakatakse kahesuunaliselt keskkonna komponenti testima ja aju näite jälgima. Pole ÜV asutuses pädevust ja vajadust selleks.
Kui ÜV seisiukohalt on OBD2 ok(veakoodid+ Monitooringud) ja summuti test ka ok, kas siis ei loeta ÜV läbituks mootori seisukohalt? või hakkab ülevaataja omavoliline ajude komposteerimine?
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline