Kliimamuutustest

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Selliselt seda maksu kehtestada aga ei anna, sest meie vähemkindlustatud seltskond sõidab olude sunnil taoliste autodega, mis pole just madala CO2 näiduga, ka penskarite Ladad on küllalt soolase CO2 emissiooniga. Võib juhtuda rahva hangudega Toompeale tulek. 8)

Meie üldist rikkuse astet arvestades võib see CO2 põhine surnuksmaksustamine tekkida ainult uute autode ostmisele. Firmad ostavad nagunii ökonoomse(ma) ja tõusikute edevuslaada piiramisele vaevalt kellegil vastuargumente on. Muud variandid löövad vältimatult ka nende pihta, kel pole valikut. Vanemad, registris olevad autod tuleks rahule jätta - igapäevasõidukina peab 20+ aastast autot ainult see, kel pole uuemale raha (sotsiaalne aspekt). Hobisõidukite maksustamine sama rauaga on aga iseäranis küüniline - ma võin kihla vedada, minu pea 30 a vana 206 kW mersu toodab aastas 2000 km sõites palju vähem emissioone kui mõni tuttuus hübriid-tojootaahujensis, mis sõidab aastas 20 000 km.

Olukorras, kus inimeste saamatus pisikeste tehniliste probleemidega hakkamasaamisel omandab lausa pandeemia mõõtme, oleks lausa napakas arvata, et "vanemate autode soodusmaksutamisel" hakkavad nisanäpud vanade autodega sõitma. Ei hakka. Kliimaministeeriumis näikse nii arvavat. Muide, eestlase lemmikauto VW Passat diisel, universaal, hõbedane, tuleb ikkagi tema mõne tuhande eurosest hinnast ja mõistlikust ostuhinna/kvaliteedi suhtest, mistõttu ostavad igapäevaautoks need, kellele liising kallis või mõttetu tundub, mitte irratsionaalse romude ostmise kihu omajad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Peeter »

Kriku kirjutas: 02 Aug, 2023 10:49 Teema juurde tagasi tulles: automaksust kui keskkonnamaksust ma saaksin aru, kui see kehtestataks viisil, mis toetaks kasvuhoonegaaside jalajälje vähendamist. St. kui soositaks tagasihoidlikku mootorivõimsust, taaskasutust ja ühistranspordi kasutamist linnades. Eelarve täitmise abinõuna oleks see olukorras, milles mootorsõiduki kütuse aktsiisiga nagunii juba eelarvet täidetakse, aga lihtsalt sigadus.
Ma eeldan, et sa Kriku pidasid silmas oma lauset just sellisel kujul: St. kui soositaks tagasihoidlikku mootorivõimsust, taaskasutust ja ühistranspordi kasutamist linnades., aga mitte pelgalt: St. kui soositaks tagasihoidlikku mootorivõimsust, taaskasutust ja ühistranspordi kasutamist linnades.
Ma ikka ei kujuta ette, kuidas veenda maainimest, et sa võta omale ikka taaskasutatud "DaewooMatiz" või "HyundaiGetz", või mingi muu minipunn. Sa kka jäta see kõvem sumpaja või isegi 4*4 kus kurat. Et peaasi, et ikka tagasihoidlik võimsus, kui veel taaskasutus kah, siis on ikka päris hästi. Loodan, et see oli ikka lihtsalt pelgalt kirjavääratus, mitte mõttemaailm. Siit samm edasi oleks juba, et "..aga mida sa maamees üldse jebid oma tagasihoidliku säästupunniga, jääd veel saha alla oma risuga, sumpa parem sinnani, kuhu buss tuleb, seal ootad päevakese, ära virise ja saa hakkama.

Lisaks veel: linnas võib ju oma asju soosida, aga maal on asjad teisiti. Aga siit samm edasi: ja siis hakkad linnas seda maainimest peedistama-trahvima, kui see oma "mitte-säästupunniga" linna tuleb või? Ja vastupidi? Omal ajal see mõttegeenius külmkapi-"peenhäälestaja" ja tuli hea ideega välja, et "aga te müüge maha oma auto ja ostke uus väiksem!" Tol ajal olime just kriisist üle saamas,liisingud korjasid treiladega võlglastel autosid kokku, ma olin müünud meie registri autosid Soome, Lätti, Leetu, viimane läks isegi Poola. Eestis ostjaid ei olnud. Ja siis tuleb üks sokk ja ütleb, et "a te müüge maha ja ostke uued omale". Kes müüb (kõigepealt) kellele või kuhu (tuhandeid masinaid?) ja kes ostab uusi (tuhandeid masinaid?)

See on lihtsalt jõuga praegu maksu sisse surumine. Kõik see plära (1000 euri, 4000 euri jne) selle ümber käib kehtestamise läbisurumise hüvanguks. Isegi ajalehed panevad klakööri, et "sa vaata oma maksu! Kui väike" jne. See on arvamuse kujundamiseks, et vaat kui kergelt pääseme....
See kõik on juba varem nähtud..... Toon siia pelgalt ühe, aga ilmeka näite, mida tegi veel nn mitteriiklik kompanii. Nimelt EAÜ. Ükshetk hakkasid mööda poode käima EAÜ-harjuskid veenmaks, et poes käiva raadio (ka pelgalt informatiivsed riiklikud tele- ja raadiokanalid) eest võiksite EAÜ-le maksta mingit obrokit. See oli suht tühine, suisa mõttetu summa poe kohta, aga et sa võta ikka külge, maksa ära, ja siis meie anname sulle kleepeka, mille saad uksele pannna. jne muu selline veenmine, kui vajalik ikka see neile maksmine on. Oli neid, kes keeldusid, oli neid, kes külge võtsid, nojahet oleme ikka sõbrad ja toetame ikka meie kah piskuga autoreid jne. Samal ajal oli Tallinnas Michael Jacksoni kontsert ja EAÜ väljendas ajaleheski seisukohta, et igasugune avalik esitamine isegi iseenda teoste ise esitamise eest tuleb tasuda EAÜ-le, ka MJ-t pea(ks) EAÜ-le maksma jne. Ehk siis Rattus tekitas tõsist vastuseisu oma maafiale. Samal ajal virisesid esitajad, et nad ei saa sealt mittesittagi aga seal Lillekülas terve majatäis puuke laiab. No vat ja siis kui oli ring ära tehtud ja olematu maksega enamus konksu saadud, siis tuli litakas: EAÜ-tasude oluline (oli vist kui mälu alt ei vea) 20-30 kordne tõus. Ja mitte enam pelgalt 10 kordne. Punkt. Proovi sa nüüd öelda, et sa nüüd enam ei aktsepteeri nende nõudeõigust. Kõik kes külge võtsid maksid, vandusid, aga maksid.
Sellepärast ma ka ei usu, et see maksusuurus nüüd midagi jäävat on. Kui barjäär on maha jookstud ja juriidiliselt pädev nõudeõiguse kord on kehtestatud, siis summa muutmine on juba käigult aetav.

Panen siia veel juurde märkuse, et meil hullult tahetakse suruda ja ka suruti mingeid ei-tea-mis-aastate-taha liikuvaid maksumuudatusi põhjendusega, et "Eesti riigi rahanduses on väga sitasti ja vaja on see kohe nüüd ruttu korda teha". Samas võetakse iga paari kuu tagant nii 200-300 miljoni euriku jagu laenu jooksvate kulutuste katmiseks. Ehk siis lastakse haljaavat edasi, et vaatame 2025-26 kuhu purjetasime. Senikaua kirume eelmisi... ja võtame ise tuimalt laenu edasi.... Tuletan meelde, et kui Ansipi ajal selgus, et asi on ikka tõesti perses (ja et mitte võtta tuimalt laenu edasi), siis tõsteti riikliku rahandusliku seisu koheseks parandamisele sunamiseks Riigikogus käibemaksu määra 4 päevaga. Kõik said aru, et sitasti on. Täna on olukord selline, et riiklikust rahanduslikust seisust olulisi otsuseid (mis on aga kõikide nende maksutõusude õigustamise aluseks) ja nendest tulenevaid olulises mahus muutusi eelarves lükatakse kuskile aastate taha (2025-26), kõike muud hoopis ebaolulisemates määrades ja mahtudes eelarvepositsioone aga kas kärbitakse või tahetakse luua uusi makse. Ja seda ilma mõjuanalüüsideta. Kiirustades. Teerulliga. Senikaua, aga võetakse laene peale. Iga kuu-kahe tagant 2-300 miljonit. Intressist ei räägi.
Mõjuanalüüsidest: Luman ERR-i saates: Ma ei saa neist aru. Räägivad, et miljard puudu. No ja siis tulevad ajakirjanikke maksustama. Et sealt saavat paarkend milkut? No ja siis tuleb ministeeriumisisene süvaanalüüs, et kaudsete asjadena kokku ehk 3 saavadki? Ja ikka pressivad edasi? Ja selle nimel lähevad avalikult sõtta nn neljanda võimuga, st ajakirjandusega. Et homme tulevad rääkima, et aga nüüd on meil siis 997 miljonit puudu või? Ma ei saa aru, mis nende peades sünnib?

Hull pressimine käib meil kümnete miljonite pärast, teise käega loobitakse sotasid miljoneid, toetusteks ja ei-te-kuhu-veel. Riigisektoris tõstame palkasid, sest teisiti ei saa ju... Aga et miljard, st sotadest veel kümme korda rohkem, eelarves negatiivis jalutab, vat seda hakkame klattima no nii aasta-kahe pärast, mitte enne! Aga senikaua võtame laenu edasi.

Ka see automaks on lihtsalt instrument raha saamiseks, sest raha on vaja, sealt tuleb korjata 100 miljonit. See kõik on osa refide valimislubadusest ca 0,3-0,5 miljardit millele tuleb lihtsalt kate leida. Punkt. Pikk rahanduslik plaan käigu pe... aastate taha.
Viimati muutis Peeter, 02 Aug, 2023 12:53, muudetud 4 korda kokku.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kriku »

Mina olen maainimene ja sõidan Toyota "Corollaga", mis oma 81 kW-ga ongi tagasihoidlik.

Pilt
https://www.mihkelkulaots.ee/2015/04/ee ... mine-auto/
Kasutaja avatar
Health
Liige
Postitusi: 870
Liitunud: 25 Aug, 2019 14:13
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Health »

Ma ütlen ausalt, ei saa sellest suure võimsusega autode fetišeerimisest aru. Ilmselt ei peagi olen liigselt rikutud linnalaps, kes ei saa aru kuidas 30€/aastas automaks sunnib see kaudu hobiautopidaja oma hobist loobuma ning ei saa aru kuidas Jaapanis ning Lõuna-Korea pannakse ringi 47kW-ste ning 660 cm3-ste autodega nii mägiteedel, põldudel kui ka betoondžunglis ning keegi ei suregi ära.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Some »

Eks Eestis liigub kah mopeedautosid ringi... Aga minu arust pole ei säästlikud ega praktilised.

Automaksul ei pidavat kliimapoliitikaga suurt miskit tegemist olema. Ja teede korrashoiuga ka mitte. Värske artikkel, millega jään vaid nõusse: https://forte.delfi.ee/artikkel/1202211 ... ooltodedel
Samuti üritati üsna kavatsuse algusjärgus rääkida teedevõrgule kuluvatest kuludest. Paraku ka siin jäävad täiendava maksu kaitsjad hätta, sest Eesti juba kehtiv automaks ehk kütuseaktsiis toob sel aastal riigikassasse 510 miljonit eurot, kuid teedevõrku suunatakse sellest kokku vaid 231,8 miljonit eurot. Ehk teisisõnu: teede korrashoiuks kulub sel aastal 43,3 miljonit eurot, investeeringuteks teedevõrku 159,2 miljonit ja kohalike omavalitsuste teedele (rahandusministeeriumi toetusfondist 29,3 miljonit eurot. Lisaks tasub arvestada, et selle 50,6 miljonit summast 231,8 miljonit moodustavad välistoetused.

Seega maksab autojuht iga diiselkütuse liitri eest riigile aktsiisi 37,2 senti ja bensiiniliitri eest 56,3 senti, lisaks saab riik endale ka kütuselt makstava käibemaksu.

Täna jääb kütuseaktsiisist seega „üle“ ligi 280 miljonit eurot, mis teedesse kuidagi ei jõua.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas vanahalb »

Kapten Trumm kirjutas: 02 Aug, 2023 10:29

Eks neist eestlastest rotte on seal oma autodest ka ilma jäänud, kes üritavad sellest maksust kõrvale hiilida ja sõidavad Eesti numbritega, kuniks ükskord vahele jäävad. Ja auto arestitakse, kuniks ära maksad.
Trumm, tuleme ikka XXI sajandisse :) Autosid ei arestita juba ammu ja teema on ka kohtutes selgeks vaieldud. Kes ei pea end Soome alaliseks elanikuks (kasvõi pere kuskil mujal) ja sotsiaalsüsteemi ei koorma (näit lasteaiakohta ei küsi) sõitku millega tahab.

Orienteeruvad näited Soome automaksu suurusest neilt kellelt kontoris täna küsida jõudsin:
Uus Toyota hübriid - 90 EUR
Paar aastat vana Volvo laaditav hübriid - 120 EUR
Mingine 2000 lõpu bensiini-Toyota - 300 EUR
Sama ajajärgu väike diisel-Volvo - 500 EUR
Kuskil 10-15 a vanad 600 hp AMG bensiinimersu ja sama vana tavaline diisel taksomersu - mõlemad 600 EUR jne.

Mul endal oli alguses Eestist toodud 3 liitrine vana A6 C6 diiselaudi 165 kW ja see oli üldse terve maja kõige kallim auto - ca 850 EUR aastamaks. Viisin ta Eestisse tagasi ja ostsin uuema samasuguse A6 C7 ning kukkusin inimeste sekka. 550 ainult kuigi mootor veel võimsam. Vahe oli selles et vana oli Euro 4 ja uuem on Euro 5.

Üleüldiselt on diislid umbes poole kallimad kui bensiiniautod ja valem arvutamiseks on keeruline (aastaarv , saastenormi, täismass, kütus jms) Põlva kandi klassikaline päevinäinud hallmetallik-diiselpassat oleks vast 500, bensukas poole odavam. Bensiini kulub jälle rohkem ja see on kallimal

Uue täis-elekter Volvo omanikult unustasin küsida, mumeelest polegi tal aastamaksu või on see alla 100 EUR. Küll on aga muud nüansid ja juba eelmisel talvel tegin talle paberil selgeks. Tavaline trass Turku-Pori-Turku ja ma sõitsin seda niimoodi et ei hakanud jopetki seljast viskama. Tema ilma vahepeal laadimata ei saanud, laadis kuskil tanklas nii 30 minutit ja et vahepeal midagi tarka teha polnud sõi sealsamas kohvikus 40 EUR eest. Tanklas söömine ongi kallis.
Mis krdi kasu sellest elektriautot on kui kogu kütusesääst tee peal maha prassitakse ja maakera ägab kui Teslamehed topelt juustuburgereid naha vahele keeravad.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Walter2 »

Alati võid ka kodus tehtud võileibu nahavahele lükata ja kefiiri peale rüübata aga hakkad sa seda tanklas tesla- ja taycanimeeste ees siis tegema?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Health
Liige
Postitusi: 870
Liitunud: 25 Aug, 2019 14:13
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Health »

Some kirjutas: 02 Aug, 2023 15:38Eks Eestis liigub kah mopeedautosid ringi... Aga minu arust pole ei säästlikud ega praktilised.
Eks ta olene autost. Eestis on need maanteemuhud jah kuidagi Euroopa päraselt perverssed. Iludusvõistlusi nad muidugi ei võida ning säästlikuse kohalt ei hakka vaidlema - lihtsalt ei tea, aga praktilisus küll probleemiks ei ole kui vaadata nendesse riikidesse, kus ca kolmandik elanikkonnast nendega ringi kimab. Paar näidet siin.

Pilt
Pilt

Aga see vast läheb juba natukene auto teemaks kätte ära. Huvitava faktina märgin veel ära, et vähemalt selle uuringu põhjal jääb ca 70% autode töömaht alla 2000 cm3, mis oli joon kuhu akf Kirku lingi põhjal meie autodega jõuti 2014 aasta lõpu seisuga.
https://www.jama.or.jp/release/docs/rel ... erCars.pdf


Tagasi automaksu teema juurde tulles, ma tegin natukene Exceli maagiat ning ei oska arvata kuidas nad loodavad selle automaksuga 120 milkut aastas juurde saada. Ei lai ega kitsas mudel selleni ei küündi - vähemalt ERRi põhjal koostatud valemite ning akf Fucsi jagatud sõidukite statistika alusel. Või ootavad nad tõesti, et aastas hakkatakse ca 50 ja 90 miljoni eest autosid ümberregistreerima?
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Some »

Eestis võetakse esmaselt arvele ca 50 tuhat autot aastas, kui keskmine arvele võtmise maks oleks 1000€ siis juba ainuüksi see tooks 50 miljonit sisse, reaalsuses on see maks esmaregistreerimisel ikka kõvasti suurem?
Ja muidugi surnud hinged autoregistris, umbes 200 tuhat tükki, eks sealt kukub ka kopikas.
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas ahto42 »

Health kirjutas: 02 Aug, 2023 12:26 Ma ütlen ausalt, ei saa sellest suure võimsusega autode fetišeerimisest aru. Ilmselt ei peagi olen liigselt rikutud linnalaps, kes ei saa aru kuidas 30€/aastas automaks sunnib see kaudu hobiautopidaja oma hobist loobuma ning ei saa aru kuidas Jaapanis ning Lõuna-Korea pannakse ringi 47kW-ste ning 660 cm3-ste autodega nii mägiteedel, põldudel kui ka betoondžunglis ning keegi ei suregi ära.
Võimsus võiks olla piisav, et liigutada auto keret. Et maanteel ei peaks 3 käiku alla vajutama möödasõiduks(kahjuks liigub ikka veel juhte, kes pole sujuvast liiklusest midagi kuulnud)
Nt 2008 Kia Cee'd 1,4 umbes 80kw, bens võtab maanteel rorkem kui linnas, Ca 8 sajale, pöörded pidevalt 3 tuhande ligi.
Eksi 2019 civic 1,5T CVT 134kw maanteel 5, 2 sajale, pöörded ca 1700
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas mart2 »

Health kirjutas: 02 Aug, 2023 12:26 ... ning ei saa aru kuidas Jaapanis ning Lõuna-Korea pannakse ringi 47kW-ste ning 660 cm3-ste autodega nii mägiteedel, põldudel kui ka betoondžunglis ning keegi ei suregi ära.
Õige, seal ei sure.
Kuid tuleb vaadata veel lisaks autole ka keskkonda kus seda kasutatakse. Meie talvistel hooldamata linna- ja külateedel ei ole selles "mitte-suremises" enam nii kindel.
Lisaks on iga vähemgi pikem sõit sõbralikult tagatud alternatiivse bussi- või rongiliiniga. :scratch:

Nii et vanus, kubatuur, võimsus ja kütusekulu on ainult osa liikumisvõime tagamisest ...
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kasutaja avatar
Health
Liige
Postitusi: 870
Liitunud: 25 Aug, 2019 14:13
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Health »

Some kirjutas: 02 Aug, 2023 17:42 Eestis võetakse esmaselt arvele ca 50 tuhat autot aastas, kui keskmine arvele võtmise maks oleks 1000€ siis juba ainuüksi see tooks 50 miljonit sisse, reaalsuses on see maks esmaregistreerimisel ikka kõvasti suurem?
Ja muidugi surnud hinged autoregistris, umbes 200 tuhat tükki, eks sealt kukub ka kopikas.
Tegin natukene numbrimaagiat ning eeldades, et aasta teisel poolel ostetakse sama hooga autosid kui aasta alguses peaks 2023. aastal see 120 milkut täis tulema nn laia maksuga, juhul kui see kehtiks. Kitsas on muidugi omaette lugu, kuid juhul kui eestlane peaks nüüd uuesti mingi põhjuse tõttu hakkama eelistama vanemat autot siis läheb selle 120 milku püüdmisega keeruliseks.
Kuvatõmmis 2023-08-02 194024.jpg
Kuvatõmmis 2023-08-02 194024.jpg (34.79 KiB) Vaadatud 470 korda
Kasutaja avatar
Health
Liige
Postitusi: 870
Liitunud: 25 Aug, 2019 14:13
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Health »

mart2 kirjutas: 02 Aug, 2023 18:16Kuid tuleb vaadata veel lisaks autole ka keskkonda kus seda kasutatakse. Meie talvistel hooldamata linna- ja külateedel ei ole selles "mitte-suremises" enam nii kindel.
Lisaks on iga vähemgi pikem sõit sõbralikult tagatud alternatiivse bussi- või rongiliiniga. :scratch:

Nii et vanus, kubatuur, võimsus ja kütusekulu on ainult osa liikumisvõime tagamisest ...
Auto roostesse ehk võib-olla, aga vähemalt kogemuse põhjal ei julge väita et olukord maal ja maal nii järsalt erinev oleks. Ka põhjapiirkondes kus lund ikkagi on ja teed pole alati kenad on need kergemad autod ka peaaegu samatihedas kasutuses kui lõunapool.

Ühistranspordi kohta on õige mõte, kuid kui lund on kurguni siis ei sõida ka seal bussid ega rongid. Vähemalt seni kuni asjad taas ordungisse saavad mis hetkel saab ka auto sealt läbi. Samas viidates taas varasemalt mainitud uurimisele mainin, et see on pigem põhjus, miks need kellel pole autot vaja - st ühe liikmega leibkonnad ning eriti nendes peamistes tõmbekeskustes, Tokyo jt kus reaalsuses on need alternatiivsed liinid, elavad inimesed ei muretsegi endale autot. See aga ei mõjuta nende maanteemuhkude ostmist.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16610
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Fucs »

Registris 965503 sõidukit (ise erinevad kategooriad kokku liites saab 965491)

Nendest
20+ vananuseid 307624 (automaksu mõistes nn "uunikumid")
10-20a vanuseid 342952
Vanemaid sõidukeid kokku 650576

(Kogu sõidukipargist Harjumaal regatud 404025 sõidukit ehk peaaegu pooled.)

See näitab IMO ilusti meie elanike (auto)ostuvõimekust ja piiritut rikkust.

Väga rammus põld ju kust koort riisuda...
Toompealt ei paista vist eriti kaugele.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist