Liikluse planeerimisest
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Kärude all on enamasti mingid Taiwani noname rehvid.
Mina ostsin peetuid ikka tuntud firmasid ja mille rehvisegu ikka näpuvahel plastmassi meenutanud. Sõitsin taolistega ikka palju, võibolla paarsada tuhhi, ei läinud ükski katki.
Küll aga on mul nelja aastaga läinud jõmbuliseks (traadid sees katki) Eestist uuena ostetud Goodyeari "testivõitjad". Neljast rehvist lausa kaks, hakkasid viskama niipalju, et sõita ei kannatanud. Tuli ära visata.
Mina ostsin peetuid ikka tuntud firmasid ja mille rehvisegu ikka näpuvahel plastmassi meenutanud. Sõitsin taolistega ikka palju, võibolla paarsada tuhhi, ei läinud ükski katki.
Küll aga on mul nelja aastaga läinud jõmbuliseks (traadid sees katki) Eestist uuena ostetud Goodyeari "testivõitjad". Neljast rehvist lausa kaks, hakkasid viskama niipalju, et sõita ei kannatanud. Tuli ära visata.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Liikluse planeerimisest
Nokia vast päris noname pole...aga nimelt see mul paiku tegigi.Kärude all on enamasti mingid Taiwani noname rehvid
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Liikluse planeerimisest
See nali on ka mulle silma jäänud - auto on uhke, aga rehvide jaoks raha enam pole jätkunud. Ilmselt loodetakse elektrooniliste sõidukontrollvahenditele - ohtlik!Kapten Trumm kirjutas: ↑14 Aug, 2023 9:40 Eriti naljakas on vaadata supermarketi parklas seisvaid X5-sid ja GL mersusid nende lamellidega, valuvelgedelt kooruv lakk lubab oletada, et eelarve lubas osta kalli auto, aga teist rattajooksu talvel soola sees rikkumiseks aga mitte. Tuleb ikka jõukohane auto soetada, mida jõuab ka nõuetekohaselt varustada ja käigus hoida. Mitte et kogu papp läheb X5 peale ära, toiduks jääb tatrapuder ja sõidame siis aastaringselt siledate "lamellidega" ja kolistame sharniire.
Re: Liikluse planeerimisest
Ei tea, arusaam, et linnas ongi normaalne aasta läbi lamellidega sõita, on väga levinud.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Liikluse planeerimisest
Ära ikka lauskelbast kah aja. Oma lamellid sõitsid see talv oma viimase talvehooaja, aga kuna mustri sügavust oli kõvasti rohkem, kui keskmisel suverehvil siis otsustasin, et sõidan nad selle suvega lõpuni.Kapten Trumm kirjutas: ↑14 Aug, 2023 9:40 Ega see lamell ka kuival kuumal asfaldil ei pea, äkiliste manöövritega on see suht õnne küsimus, mispidi auto selle manöövri lõpetab. Asfalt on suvel enamasti põrgukuum ja see alla nullkraadi pehme püsiv segu muutub 60 kraadisel asfaldil ikka täitsa libedaks.
Eriti naljakas on vaadata supermarketi parklas seisvaid X5-sid ja GL mersusid nende lamellidega, valuvelgedelt kooruv lakk lubab oletada, et eelarve lubas osta kalli auto, aga teist rattajooksu talvel soola sees rikkumiseks aga mitte. Tuleb ikka jõukohane auto soetada, mida jõuab ka nõuetekohaselt varustada ja käigus hoida. Mitte et kogu papp läheb X5 peale ära, toiduks jääb tatrapuder ja sõidame siis aastaringselt siledate "lamellidega" ja kolistame sharniire.
Sisulist sõiduerinevust suverehviga ei ole täheldanud. Ei ole veel kordagi seda muret olnud, et (tsiteerin):
Nagu ka viidatud artilist näha, siis on ka erinevus pidurdusmaades on marginaalne ja arvestades juhi reaktsiooniaega, siis pigem samasse auku.äkiliste manöövritega on see suht õnne küsimus, mispidi auto selle manöövri lõpetab
Re: Liikluse planeerimisest
Tuttav rehvitöökoja omanik tegi mõni aasta tagasi eksperimendi - lubas 50% allahindlust uuest rehvijooksust kodanikule, kes tuleb rehvivahetusse normaalse lõpuni kulunud Nokia rehvijooksuga. S.t. kõigil neljal rehvil sama muster ja väljalaske aeg.
Mitte ühtki ei tulnud.
Oma kogemus on sama - väga hästi haakuv rehv, aga üle poole kulununa läheb banaaniks ära...
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Liikluse planeerimisest
Mögga.Kapten Trumm kirjutas: ↑14 Aug, 2023 9:46 Ma kuskil eespool ka kirjutasin, et kui vähegi läbisõitu on, siis talverehvi tekitatav lisakütusekulu suurema veeretakistuse arvelt (+1 liiter 100 km peale) nullib efektiivselt ära selle lamellide aastaringsusest saadava säästu.
Viimase kahe aasta jooksul isiklikult kontrollitud oma seenepressi ehk diiselcolti all. Silmaga tuvastatavat erinevust pole, nii suvekatega kui lamellidega keskmine kulu 5,2 (+-0,2) /100
Haakuvuse erinevus tuleb võibolla ainult väga ekstreemses olukorras välja. Pole õnnestunud sellist olukorda veel tekitada.
Jaanipäeva paiku käisin Saksamaal. Linna vahel täiesti tavaline pilt, et autodel kulunumapoolsed talvekad all. Samamoodi ka vägagi nooblitel masinatel...
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Liikluse planeerimisest
Need üldjuhul ei ole talvekad selles meie talve mõistes, vaid meie mõistes "sügisekad". Need meie talve ei kannata. Muster ei tähenda veel talvekat! Saksast tulnud kena viisaka "mud-"mustriga aga mitte just päris "margirehviga" ei kannata tavaliselt meie talves midagi teha. Eriti, kui sa tead võrrelda kuidas õige rehv käituma peaks ja kuidas sellised "eurotalvekad" käituvad.
Re: Liikluse planeerimisest
Vastab üldiselt tõele, ma lihtsalt ei hakanud lahti kirjutama.Peeter kirjutas: ↑14 Aug, 2023 12:19 Need üldjuhul ei ole talvekad selles meie talve mõistes, vaid meie mõistes "sügisekad". Need meie talve ei kannata. Muster ei tähenda veel talvekat! Saksast tulnud kena viisaka "mud-"mustriga aga mitte just päris "margirehviga" ei kannata tavaliselt meie talves midagi teha. Eriti, kui sa tead võrrelda kuidas õige rehv käituma peaks ja kuidas sellised "eurotalvekad" käituvad.
Aga kogenud silm ütleb ära et kumb on wannabe ja kumb on päris talvekas. Ütleme nii, et mõlemat leidus.


Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Liikluse planeerimisest
Nagu kirja sai- praktiliselt kulumata olid need rehvid. Tuttaval garaažinurgast leituna olid seni kasutamata seisnud, kuna tal neid millegipärast vaid kaks oli.Oma kogemus on sama - väga hästi haakuv rehv, aga üle poole kulununa läheb banaaniks ära...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Liikluse planeerimisest
Vahemere äärsetes mägistes piirkondades on tekkinud meie mail veel väga võõras probleem, kus tavaautodest raskemad elektriautod ei suuda maaalustest parklatest, halva ilmaga (vihm, lumi) välja sõita, sest rehvil pole vajalikku haakumist märja kaldtee sileda pinnaga.
Nii et autoomanikud ei saa kasutada oma isiklikku parkimiskohta maja all vaid peavad halva ilma puhul parkima autosid tänaval.
Kuigi lõuna pool ei ole -25C külmi, siis on ka seal elav arutelu talverehvide omaduste üle.
Meil ei ole senimaani busside ja veoautode talverehvi nõuet aga lõunapool mägedes olen ise reisinud naelrehvidega liinibussiga.
Erinevates piirkondades on erinevad nõuded rehvidele ja meil pole suurt mitte midagi teha Soome puhtal talveteel -25C testitud rehvimustriga, kui meie linnades on sõita vaja tegelikult -3C 5cm paksuses lumepudrus.
Tänapäeva heaoluühiskonna ajal ei ole praktiliselt enam üldse näha rehviteste, kus oleks testitud rehvi kiirendusvõimet 10cm paksuses vedela lumelopakihiga testrajal, sest arvatakse et selliseid avalikult kasutatavaid teid ei ole enam.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Liikluse planeerimisest
Kes nii on arvanud? Paluks viidet.sest arvatakse et selliseid avalikult kasutatavaid teid ei ole enam.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Nokia rehve ei tee, rehve teeb Nokian
Äkki selleks oligi konks?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Õnneks keelati mõni aeg tagasi need M+S tähistusega suverehvid talvel ära, peavad olema selle põhjamaa tähisega ikka. Respektaabel tootja seda suverehvile trükkima kindlasti ei hakka, hiinlased võivad kõike teha. Meil majas sõitis üks tibin Honda CRV-ga sedasi, samad Goodyeari suverehvid all, mis minu autol suviti on, seal on tõesti M+S tähis peal. Ainult need ongi suverehvid (GY Efficient Grip SUV), seal pole isegi erilist põikimustrit ja nagu minu kogemus näitab, pole seal haakumist isegi märjal liivasel kaldapealsel suvel, rääkimata jääst ja lumest.Runkel kirjutas: ↑14 Aug, 2023 11:01See nali on ka mulle silma jäänud - auto on uhke, aga rehvide jaoks raha enam pole jätkunud. Ilmselt loodetakse elektrooniliste sõidukontrollvahenditele - ohtlik!Kapten Trumm kirjutas: ↑14 Aug, 2023 9:40 Eriti naljakas on vaadata supermarketi parklas seisvaid X5-sid ja GL mersusid nende lamellidega, valuvelgedelt kooruv lakk lubab oletada, et eelarve lubas osta kalli auto, aga teist rattajooksu talvel soola sees rikkumiseks aga mitte. Tuleb ikka jõukohane auto soetada, mida jõuab ka nõuetekohaselt varustada ja käigus hoida. Mitte et kogu papp läheb X5 peale ära, toiduks jääb tatrapuder ja sõidame siis aastaringselt siledate "lamellidega" ja kolistame sharniire.
Nüüd peaks kuidagi lahti saama ka neist "aastaringsetest", oht on väiksem, aga siiski olemas.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Kas sa koormusindeksit ka vaatasid? Igasugu "cargo" rehvid on tavaliselt paar raksu kõrgema koormusindeksiga ka.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline