Liikluse planeerimisest
Re: Liikluse planeerimisest
Edukalt vaidlustatud ja tühistatud trahvi sain korra Ravi tänaval, kui oma autoga traumapunkti läksin murtud käega. Panin parkimiskella, järjekorras oodates vaatasin, et 10 minutit täis, tegin SMS-parkimise. Ikka oli lipik kohe paar minutit peale parkimise algust juba kojamehe vahele topitud. Ma kahtlustan, et too konkreetne värdjas nägi isegi natuke pooleks käega inimest autot parkimas..
Aga seekord aitas minu fotodest ja kisa tegemisest, kohe tühistati.
Aga seekord aitas minu fotodest ja kisa tegemisest, kohe tühistati.
professional retard
Re: Liikluse planeerimisest
Selline hädaldamine jäi silma;
https://www.err.ee/1609102484/autojuhti ... u-maanteel
Lubatud piirkiirusega sõitmine pole veel keelatud. Tõsi. Probleem on muidugi nn säästusõitjad kes töristavad 80 km ringis ja loodavad tohutult kütust kokku hoida niimoodi. Siis teine sort on nn jo-jotajad, kes iga ristmiku ja käänaku kohal hoo maha võtavad. Pluss muidugi autodel erineva raskusega koormad peal ning seega kiirendusomadused erinevad. Igaljuhul see viriseja tädi peaks sõitma kaugemal ja rohkem ning siis saaks aru, et Tallinn-Pärnu maanteel on liiklus veel suhteliselt hõre veel! Ainult teatud kellaegadel ning päevadel. Muul ajal täitsa normaalne.
PS. Sõidan iga kuu tavaliselt kaks korda edasi tagasi seda marsruuti tööle minnes ja sealt tulles.
https://www.err.ee/1609102484/autojuhti ... u-maanteel
Minu mäletamist mööda on eestis piirkiiruseks 90 km tunnis. Kui veokas liigub 87-88 km tunnis näitab järgi sõitva sõiduka spido 90+ km tunnis. Milles probleem?Tiina-Maria Araja sõidab juba kümmekond aastat iga nädal Tallinna ja Riia vahet ning tõdeb, et nende aastate jooksul on veokite hulk trassil pidevalt kasvanud, kuigi teed pole samas tempos laiendatud. Veokid aga liiguvad reeglina üldisest liiklusvoost aeglasemalt, mis tõmbab maha kogu trassi kiirust, nii et algavad ohtlikud möödasõidud.
See on rohkem juhtide nahhaalsuse probleem.Kuigi Pärnu maanteed läbivad rahvusvahelised veosed, on see Ääsmäest Saugani ehk 100 kilomeetri ulatuses endiselt vaid 1+1 maantee. Seetõttu üritavad teelolijad üksteisest enne seda mööda saada või teevad möödasõite 1+1 maanteel, põhjustades pidevalt liiklusohtlikke olukordi.
Miks peaks lubatud piirkiirusega sõitvaid autosi maha võtma?Kõige sagedasem liiklusohtlik olukord ongi see, kui veokid hakkavad ühest teisest mööda sõitma. Need ei ole nii palju teisest kiiremad, see on üsna kõhe situatsioon nende taga sõites. Ma ei ole kunagi näinud politseid reguleerimas veoautode liiklust. Ei võeta maha neid kolonne," lausus Araja.

PS. Sõidan iga kuu tavaliselt kaks korda edasi tagasi seda marsruuti tööle minnes ja sealt tulles.
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
-
- Liige
- Postitusi: 2322
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
See osa on mu lemmik, et rahvusvahelisel veosel ei ole sobilik 1+1 teel kulgeda...
Küll aga sekundeerin lõigule, kus autorongide omavaheline möödumine on välja toodud. Need võiks ikka eranditult paremasse ritta jääda.
Küll aga sekundeerin lõigule, kus autorongide omavaheline möödumine on välja toodud. Need võiks ikka eranditult paremasse ritta jääda.
Re: Liikluse planeerimisest
Probleem on inimeste psüühikas.
Kui teel liigub mitme kilomeetri pikkune kolonn ja esimene auto jõuab kiiruspiirangu alasse ning võtab kiiruse maha, siis selle kolonni viimased autod kes asuvad küll 90 alas paar kilomeetrit tagapool aga on sunnitud mõnikümmend km/h väiksema kiirusega liikuma, tunnevad end ahistatuna ning hakkavad eesolijatest mööda sõitma.
Mida rohkematest autoderivist möödasõitu sooritatakse, seda väiksemaks jäävad möödasõidetavate autode pikkivahed ja seda teravam olukord tekkib sobiva vahe leidmisel.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Liikluse planeerimisest
Millist teed pidi tädi küll liigub?see Ääsmäest Saugani ehk 100 kilomeetri ulatuses endiselt vaid 1+1 maantee.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Liikluse planeerimisest
Probleem on selles, et siinne liikleja ei oska kolonnis sõita. Samuti hirmsuures egos mis ei luba teise liiklusvahendi taga sõita, eriti kui ees liigub tunduvalt odavam/vanem/kehvemate liiklemisomadustega liikur. Ego suurus on võrdelises sõltuvuses omaniku liiklusvahendi hinnaga.Probleem on inimeste psüühikas.
Kui teel liigub mitme kilomeetri pikkune kolonn ja esimene auto jõuab kiiruspiirangu alasse ning võtab kiiruse maha, siis selle kolonni viimased autod kes asuvad küll 90 alas paar kilomeetrit tagapool aga on sunnitud mõnikümmend km/h väiksema kiirusega liikuma, tunnevad end ahistatuna ning hakkavad eesolijatest mööda sõitma.
Mida rohkematest autoderivist möödasõitu sooritatakse, seda väiksemaks jäävad möödasõidetavate autode pikkivahed ja seda teravam olukord tekkib sobiva vahe leidmisel.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Liikluse planeerimisest
Milleks? Lihtsalt peale saksamaa bundekaid ja transiit kiirteesid ning Poola ja Leedu teedel toimuvat olelusvõitlust, et üldse kuhugi edasi saada, ei avalda Tallinna-Pärnu vahelisel teel liiklevad "tohutud kolonnid", "meeletult tihe liiklus" enam erilist muljet!
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Siin läheb asi juuksekarva peenestamiseks - meie mendiriigi ideloogide lemmikteema. Üle maailma sõidabki sõiduautode põhimass lubatust 10-20 kmh kiiremini ja autojuhile polegi rektaalset GPS majakat kohustuslikuks tehtud. Tekib tahtmine "liiklust rahustada"?
Ma olen selliste autodega küllalt sõitnud, mil on see veoauto piiraja peal. Reaalselt see rakendub seal 80-85 kmh (et taeva pärast tegelik üle 90 ei läheks). Mõnikord spido ei näita isegi 90. Spido 90 on tegelik kiirus 80-83 kmh.
Teiseks, mis sunnib mööda sõitma, on see diislitossu bukett ja vihmaga rekka taga lendav sopasadu. Ja on ka selline liiklusreegel, et sõiduki juht, kes ei sõida antud teelõigul suurima lubatud kiirusega, peab võimaldama möödumist. Loetakse nii, et kui sinu taga on kaks või rohkem autot. Seda muideks enamik Leedu ja Poola rekkajuhte ei tee, vaid moodustavad mingeid 3-4st rekkast koosneva kolonni ja siis uimavad seal 80ga, sopasadu selja taga.
Ja mina olen veoauto taga viisaka 50 m pikivahega saanud kaks korda esiklaasi vahetada. Miks? Sest rekkajuhid ei kontrolli, kas peale kruusateelt maanteele väljasõitu on rehvide muster ja paarisrataste vahed puhtad kividest. Ühel juhul õnneks maksis kasko, ühe juhu maksin omast taskust. Ilmselt veoki ratta alt lendas selline kanamuna suurune kivi.
Ma sõidan igapäevalt Tallinna ringteel seda kaherajalist osa Keilast pea Paldiskisse. Kui Paldiskis on parasjagu miski praam tulnud, hääbub see kiirus seal well alla 80 ja lähebki lahti möödasõitude tegemine.
Muidu reegel ütleb, et pikivahe peab olema maanteel kiirusega kmh võrdne arv meetreid, linnas poole vähem. Kui tihti tihema liiklusega maanteel õnnestub seda jälgida? Need kolonnid on üldjuhul sellest 70-90 m pikivahest kaugem eemal, esimene pauk ja on ahelavarii.

Ma olen selliste autodega küllalt sõitnud, mil on see veoauto piiraja peal. Reaalselt see rakendub seal 80-85 kmh (et taeva pärast tegelik üle 90 ei läheks). Mõnikord spido ei näita isegi 90. Spido 90 on tegelik kiirus 80-83 kmh.
Teiseks, mis sunnib mööda sõitma, on see diislitossu bukett ja vihmaga rekka taga lendav sopasadu. Ja on ka selline liiklusreegel, et sõiduki juht, kes ei sõida antud teelõigul suurima lubatud kiirusega, peab võimaldama möödumist. Loetakse nii, et kui sinu taga on kaks või rohkem autot. Seda muideks enamik Leedu ja Poola rekkajuhte ei tee, vaid moodustavad mingeid 3-4st rekkast koosneva kolonni ja siis uimavad seal 80ga, sopasadu selja taga.
Ja mina olen veoauto taga viisaka 50 m pikivahega saanud kaks korda esiklaasi vahetada. Miks? Sest rekkajuhid ei kontrolli, kas peale kruusateelt maanteele väljasõitu on rehvide muster ja paarisrataste vahed puhtad kividest. Ühel juhul õnneks maksis kasko, ühe juhu maksin omast taskust. Ilmselt veoki ratta alt lendas selline kanamuna suurune kivi.
Ma sõidan igapäevalt Tallinna ringteel seda kaherajalist osa Keilast pea Paldiskisse. Kui Paldiskis on parasjagu miski praam tulnud, hääbub see kiirus seal well alla 80 ja lähebki lahti möödasõitude tegemine.
Muidu reegel ütleb, et pikivahe peab olema maanteel kiirusega kmh võrdne arv meetreid, linnas poole vähem. Kui tihti tihema liiklusega maanteel õnnestub seda jälgida? Need kolonnid on üldjuhul sellest 70-90 m pikivahest kaugem eemal, esimene pauk ja on ahelavarii.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Põhjamaades ei sõida keegi 20kmh üle. Ka Eestis on see enamikel teedel suhteliselt sõge. Lihtsalt möödasõite tuleb ebanormaalselt palju ja kokkuvõttes ajas tegelikult tegelikult eriti ei võida. Ainult kohale jõudes oled rohkem väsinud. 10 kmh üle on veel enam-vähem talutav. Normaalselt voolus kulgemiseks on ca. 5 kmh üle paras. Valdav osa liiklusest liigub selle tempoga.Kapten Trumm kirjutas: ↑19 Sept, 2023 12:36 Siin läheb asi juuksekarva peenestamiseks - meie mendiriigi ideloogide lemmikteema. Üle maailma sõidabki sõiduautode põhimass lubatust 10-20 kmh kiiremini ja autojuhile polegi rektaalset GPS majakat kohustuslikuks tehtud. ...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Sõidavad ikka. Vähemalt suurtel teedel. Kui ma viimati Soomes autoga käisin, siis Parolast sõitsin Helsinkisse teises reas nii 140 kmh ja aeg-ajalt tuli ka esimesse ritta taanduda. Lihtsalt seal sõidetaksegi 20+ (kuigi lubatud oli toona 120). Küsimus on selles, et kui kogu mass sõidab näiteks +10, kas on sellega vana iga hinnaga võidelda? Siis tuleb rekkadele ja traktoritele luua võimalus kõrvale tõmmata ja sõitku terviseks.
Norras, kus igal nurgal on kiiruskaamera, aga toimub sama, mis siin, lihtsalt kaamera piirkonnas liiklus "rahuneb" korraks (pidurdamisega sõidab kolonn üksteise sappa kinni) ja peale kaamerat antakse talda. Ja pidurdatakse igaks juhuks rohkem, sest äkki putka teeb välku. Meie mendiriigi ideoloogid on "avastanud" nüüd sama asja.
Ise lihtsalt arvan asjast sedasi, et kui mul on miljoni lähedal oleva läbisõidu ja 30a juhistaaziga on mõned kergemad mõlkimised olnud (millest enamik teelt väljasõidud), siis minu tegemiste järgi ei ole vaja mingit pidevat järelevalvet teha, saan selle sõitmisega ise suurepäraselt hakkama, kas -10 või +10, las jääda minu otsustada (juba Lenin armastas öelda midagi tõe kriteeriumist.....). Ja kindasti kavatsen ka valimistel hääletada nende vastu, kes mendiriigi fantaasiaid omavad (sh ka see kiiruskaamerate vaheline "keskmise kiiruse" fantaasia. Ja politseiga on asja olnud kord 5a tagant.
Ei ole vaja reguleerida toimivaid asju. Mujal neid pisiületamisi ei aeta taga, ju vist pole efektiivne. Minuarust peaks politsei keskenduma liikluse sujuvusele ja eelkõige võtma rajalt maha need tipptunnil Tallinna ringteel munevad kopajuhid (tekitavad tõesti ohtusid), mitte vaatama nurga tagant, ega sa mitte kiirust ei ületa.
Norras, kus igal nurgal on kiiruskaamera, aga toimub sama, mis siin, lihtsalt kaamera piirkonnas liiklus "rahuneb" korraks (pidurdamisega sõidab kolonn üksteise sappa kinni) ja peale kaamerat antakse talda. Ja pidurdatakse igaks juhuks rohkem, sest äkki putka teeb välku. Meie mendiriigi ideoloogid on "avastanud" nüüd sama asja.
Ise lihtsalt arvan asjast sedasi, et kui mul on miljoni lähedal oleva läbisõidu ja 30a juhistaaziga on mõned kergemad mõlkimised olnud (millest enamik teelt väljasõidud), siis minu tegemiste järgi ei ole vaja mingit pidevat järelevalvet teha, saan selle sõitmisega ise suurepäraselt hakkama, kas -10 või +10, las jääda minu otsustada (juba Lenin armastas öelda midagi tõe kriteeriumist.....). Ja kindasti kavatsen ka valimistel hääletada nende vastu, kes mendiriigi fantaasiaid omavad (sh ka see kiiruskaamerate vaheline "keskmise kiiruse" fantaasia. Ja politseiga on asja olnud kord 5a tagant.
Ei ole vaja reguleerida toimivaid asju. Mujal neid pisiületamisi ei aeta taga, ju vist pole efektiivne. Minuarust peaks politsei keskenduma liikluse sujuvusele ja eelkõige võtma rajalt maha need tipptunnil Tallinna ringteel munevad kopajuhid (tekitavad tõesti ohtusid), mitte vaatama nurga tagant, ega sa mitte kiirust ei ületa.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 1679
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Me kõik oleme keskmisest paremad autojuhid, eksole?
Aga keegi ikka peab rullnokk ka olema ja oma põhiõigust, 20kmh teistest kiiremini sõitmist, taga ajama.
Aga keegi ikka peab rullnokk ka olema ja oma põhiõigust, 20kmh teistest kiiremini sõitmist, taga ajama.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Liikluse planeerimisest
Mendiriik
Küll on ikka raske elu.

- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Chuck Norris jälle kohal. Ise sõidab aeg-ajalt teelt välja, tsiteerib selle õigustamiseks Leninit ja siis väidab, et tal peab jääma õigus sedasi edasi kihutada. Korduseksamile tuleks sind saata esiteks.Kapten Trumm kirjutas: ↑19 Sept, 2023 13:07 ... (millest enamik teelt väljasõidud), ... saan selle sõitmisega ise suurepäraselt hakkama, kas -10 või +10, las jääda minu otsustada (juba Lenin armastas öelda midagi tõe kriteeriumist.....). ...
...
P.S: Sõidustaaži rohkem, kui sul.
P.P.S: Olen nõus, et igaühele GPS-i paigaldamine ei ole asjakohane meede. Küll aga olen ma kahe käega poolt, kui rikkujale, kes on JUBA 20kmh ületamisega vahele jäänud selline seade sundpaigaldatakse.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Ei ole vaja liialdada, +10 sõit pole ei kihutamine ega "korduseksamit nõudev". Aga mendiriigi fantaasiad elavad siingi oma elu. Kui politsei mõõdab sulle otse märgi all +20 (võid sa käsi piiblil kinnitada, et sinuga kunagi ei juhtu seda?), oled sa siis ise selle GPS-ga päri?
Aga Leninil oli õigus. Kui suudad väga palju sõita väga väheste vahejuhtumitega, tähendab et oskad enamvähem ohutult sõita. Praktika on tõe kriteerium. Ja päeva lõpuks on võitja see, kelle lihakere ja auto on terve, kelle kaassõitja on terve ja kui selle käigus veits eeskirjas nurki lõigati, siis tõesti, kehv päev (näiteks möödasõidul arenes ohtlik olukord).
Aga ma jään siiski eriarvamusele, mingi 10-15 kmh lubatust kiiremini sõitmine ei ole asi, milleks on vaja mendiriiki teha (kuigi Eestis on päris mõjukas seltskond, kes seda vaikselt promob) ja millest vajatakse lauskontrolli. Piiratud eelarve tingimustes üritab iga asutus promoda oma narratiivi. Ja siinkohal ma ei õigusta kihutamist.
Aga Leninil oli õigus. Kui suudad väga palju sõita väga väheste vahejuhtumitega, tähendab et oskad enamvähem ohutult sõita. Praktika on tõe kriteerium. Ja päeva lõpuks on võitja see, kelle lihakere ja auto on terve, kelle kaassõitja on terve ja kui selle käigus veits eeskirjas nurki lõigati, siis tõesti, kehv päev (näiteks möödasõidul arenes ohtlik olukord).
Aga ma jään siiski eriarvamusele, mingi 10-15 kmh lubatust kiiremini sõitmine ei ole asi, milleks on vaja mendiriiki teha (kuigi Eestis on päris mõjukas seltskond, kes seda vaikselt promob) ja millest vajatakse lauskontrolli. Piiratud eelarve tingimustes üritab iga asutus promoda oma narratiivi. Ja siinkohal ma ei õigusta kihutamist.
Viimati muutis Kapten Trumm, 19 Sept, 2023 14:00, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist