Liikluse planeerimisest

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Manurhin kirjutas: 28 Sept, 2023 2:59
Kapten Trumm kirjutas: 27 Sept, 2023 14:11 Umbes samahea oleks, kui kõikidest elanikest koostatakse sõrmejälgede ja DNA andmebaas
Sõrmejälgede andmebaas on juba olemas. ID-kaardi taotlemisel ju annad oma sõrmejäljed. Foto tehakse ka, siit on vaid üks samm näotuvastue andmebaasini (ehk on juba olemaski).
Siit on kukesamm Hiina "ühiskonnani", mille sisu koroona ajal kogu maailm näha sai. Kui ikka mingi ametnikujunn otsustab, et sa oled ohtlik, ei saa sa isegi apteegi uksest sisse astuda. Ja nagu me eelnevast riigikorrast kõik teame, on totalitaarriigi võim läbinisti korruptsioonist läbi imbunud ja kohe tekivad "võrdsed" ja "võrdsematest võrdsemad". Protestida pole aga mõtet, lõpeb mõnel Hiina suurehitusel sunnitööd 10a tehes.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 28 Sept, 2023 7:33
Vabaduse juurde muidu kuulubki vabadus ka seadust rikkuda (mida talitseb siis sisemine kompass) ja vabadus iga pisiasjaga mitte vahele jääda. Inimesed, kes eluaeg on käsku täitma harjunud ja viitsivad ise minimaalselt ajusid liigutada, neile on see võibolla mugavamgi olukord, kui "keegi" pidevalt korrigeerib nende käitumist, mitte ei pea ise vaeva nägema.
Selle juurde kuulub ka õiguskaitseorganite vabadus seaduserikkumise vabaduse kasutajaid peedistada.

Sa oled ikka korralik rullnokk, Kapten Trumm
Benjy
Liige
Postitusi: 542
Liitunud: 03 Jaan, 2015 22:08
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Benjy »

Allakäiguspiraali järgmised astmed paistavad näiteks Inglismaalt. ULEZ tsoonid Londonis, mida siis kaameratega üritatakse kontrollida. Ja juba on tekkinud kodanikud, kes neid kaameraid maha lõikavad ja minema viivad. Kuna politsei on hambutu, siis kätte neid eriti ei saada.

Asi pole rullnokkluses. Inimene peab oma sisemuses aru saama, miks on reeglid ja miks nende rikkumine kõigi elu kehvemaks teeb. Kui aga hakkavad tekkima reeglid, mille olemasolu on küsitav, siis otseloomulikult peab neid reegleid väliselt peale suruma hakkama. Aga see lahendus pole skaleeruv, totaalse kontrolliühiskonna ehitamine on kallis ja paneb ärksama rahva liikuma sinna, kus sedasi elama ei pea. Ja edasine on juba ajaloost tuttav.
Viimati muutis Benjy, 28 Sept, 2023 9:37, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sa oled ikka korralik rullnokk, Kapten Trumm
Mõni argument kah? Ma ise ütleks, et politseiga on kokkupuudet olnud umbes kord 5a kohta ja neid kiiruskaamerate trahve pole ühtegi. Sinu "tarkuse" järgi peaks vastupidi olema? Kuna oled paar korda rääkinud, et sõidad krossimotikaga, kas sind võiks nimetada vahest keskeakriisis ossiks? Või mendiriigi apologeediks?

Üks nope veel - liiklusohvrite põhjuseks (antud keskmise kiiruse projektis) tuuakse läbivalt järelevalve vähesust (mida siis arvatakse parandavalt pidev keskmise kiiruse mõõtmine kõikidel suurematel teedel). Täna on liikluspolitseid teedel näha haruharva, võrreldes nt 2000ndate algusega, kus Tartusse sõites nägid 4-5 põõsast kiiruse mõõtmist. St järelevalve on palju väiksem. Mis on võrreldes 2000ndate algusega saanud õnnetuste arvust ja ohvrite arvust? Kas need pole mitte oluliselt langenud? Seega järelevalve tihendusel ja liiklusohutusel on ikka väga lõtv seos, sest raskuspunkt sellel õnnetuste langusel saab olla ainult "sisemise kompassi" olulisuse tõus.
Selle juurde kuulub ka õiguskaitseorganite vabadus seaduserikkumise vabaduse kasutajaid peedistada.
Ma ausalt öelda ei saa nüüd hästi aru, kas sa mängid meelega lolli?
"õiguskaitseorganite vabadus rikkujaid peedistada" ja "liikumise andmete totaalne kogumine kõikidel suurematel maanteedel" ei oma võrdusmärki.
Mõni mees igatseb meil seda NSVL pahemat poolt jätkuvalt taga?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
ivo86
Liige
Postitusi: 90
Liitunud: 07 Nov, 2011 6:21
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas ivo86 »

Mitte keegi peale, peale mingite punnis silmadega pensionäride, ei sõida maanteel 90 alas spido järgi 90ga.
Ma ei saa üldse, keda siin rullnokaks tänitatakse? Mille eest? Normaalne inimene sõidabki kogu aeg üle natuke, koos liiklusvooluga. Ja pole mingi rullnokk. Sõitke politsei auto taga, nad sõidavad 90ga või? Mitte kuskil Eestis ei toimu seda 90ga munemist. Sõitke ringi ja jälgige kiirust. Mõtetu vaidlus. Loed ja ei usu oma silmi. Ajavad õigust taga ka veel. Aga elu käib ikka nii edasi, vaidle palju tahad. :wall:


Vaielge nüüd mingi päris asja üle.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Benjy kirjutas: 28 Sept, 2023 9:31 Asi pole rullnokkluses. Inimene peab oma sisemuses aru saama, miks on reeglid ja miks nende rikkumine kõigi elu kehvemaks teeb. Kui aga hakkavad tekkima reeglid, mille olemasolu on küsitav, siis otseloomulikult peab neid reegleid väliselt peale suruma hakkama. Aga see lahendus pole skaleeruv, totaalse kontrolliühiskonna ehitamine on kallis ja paneb ärksama rahva liikuma sinna, kus sedasi elama ei pea. Ja edasine on juba ajaloost tuttav.
Täpselt nii. Olukorras kus järelevalve on viimane 20a vähenenud (vt PPA koosseisu pidevat langemist) pole ometi tekkinud olukorda, kus sõit 200 kmh maanteel on tavapärane ja käkrus masinaid on tänase ilmaga kraavid täis. On mõistagi idikaid, kes nii sõidavad, aga see on väga pisike erand, põhimass sõidab seal 95-105 vahemikus ja paistab sellega hakkama saavat.

Siit muidugi paistab kurb tõsiasi, et sellistel jälgimisühiskonna katsetel puudub tõsiseltvõetav argument liiklusohutuse näol. Meil elavad endiselt inimesed, kel mälestus NSVL-st on kallis ja kaaskodanike pidev jälgimine hädavajadus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

ivo86 kirjutas: 28 Sept, 2023 9:43 Mitte keegi peale, peale mingite punnis silmadega pensionäride, ei sõida maanteel 90 alas spido järgi 90ga.
Ma ei saa üldse, keda siin rullnokaks tänitatakse? Mille eest? Normaalne inimene sõidabki kogu aeg üle natuke, koos liiklusvooluga. Ja pole mingi rullnokk. Sõitke politsei auto taga, nad sõidavad 90ga või? Mitte kuskil Eestis ei toimu seda 90ga munemist. Sõitke ringi ja jälgige kiirust. Mõtetu vaidlus. Loed ja ei usu oma silmi. Ajavad õigust taga ka veel. Aga elu käib ikka nii edasi, vaidle palju tahad. :wall:
Vaielge nüüd mingi päris asja üle.
Loomulikult ei sõida keegi spido 90 järgi, lihtsalt teatud seltskonnale transpordiametis, PPA-s ja SM-s on see vägagi vastukarva. Ja riigieelarve ka rõõmustab lisaraha üle. Ja mõistagi ei hakka kõiketeadjate riigis keegi avalikult tunnistama, et miljonid kiiruskaamerate projekti, mis pidid asendama politseipatrulle, pole oodatud efekti andnud. Kontrollküsimus: millal viimati nägite poliitikut või ametnikku ütlemas - ma eksisin?

Kõige ohutum on see, kui kõik sõidavad enamvähem sarnase kiirusega (ei ole möödasõite, mis on kõige ohtlikum manööver), normaalse pikivahega - sellisel juhul (kui teekattel vähegi pidamist on) on avarii ikka üsna pisikese tõenäosusega ja kas kiirus on sel hetkel 85 või 95, on lausa kolmandajärguline probleem. Miks sellega on tarvis võidelda, on mulle siiani arusaamatu. Võidelda tuleb nendega, kes sõeluvad 150-ga teiste vahel ja nendega, kes munevad 70ga, pikk kolonn seljataga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2322
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas maksipoiss »

See maanteedel kihutamine käib nagu hooti, momendil tundub jälle mingi kupatamise kõrgaeg olema. 95 sõites oleks nagu mingi liikuv takistus maanteel :)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui liiklejad praeguse ilmaga kupatavad ja öökülma järgsel hommikul taltuvad, siis on ohutuse närviga kõik vähemalt õiges suunas :shock:
Pigem on probleem selles, et see harjumus jätkub ka peale esimese lume tulekut, millega kaasneb kolossaalne avariide arvu kasv.
Muidugi, oma osa annab selles see, et siis tekib rehvivahetuses hoobilt 2 nädalat järjekorda ja üllatavalt paljud uisutavad suverehvidega. Suverehvide pidamine talvisel teel on üsna nulli lähedane, kui talverehvidega võrrelda.

Mina olen praktiseerinud seda, et need autod, mis talvel sõidavad, omavad alati teist veljekomplekti talverehvidega ja need lähevad vajadusel alla kasvõi õues lumesajus, autonoomsus=ohutus. Ka meie tööautod ostetakse juba uuena teise kompekti ratastega ja auto kasutajad vahetavad need vajadusel kiirelt ära. Meestele on ostetud mingi tööriistamarketi 200 eurone suur tungraud ja vajalikud võtmed.

Liisingu auto puhul saab need teised rattad panna liisitava vara väärtuse hulka, lihtsalt loovutades tuleb olla valmis selleks, et need tuleb ka loovutada ja seal peal peavad siis olema enamvähem kõlbulikud rehvid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas parkija »

Liiklusjärelvalves on uus juhtivtöötaja kes ei pea esmaseks karistamist vaid liikluse sujuvust , nii mulle räägiti , illustreeriv näide ka : märgistuseta politseisõidukiga liiklusjärelvalvet teinud toimkond ei peatanud 70 alas neist 80+ km/h mööda sõitvaid sõidukeid , kuhu piir on seatud ei tea .

Mina sõidan 90 alas spido järgi üheksakümnega , kas ma olen nüüd paha .
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas davidsoniharald »

Sõitsin suvel mitmeid kordi Tallinn-Haapsalu trassil. Seal hunnik kaameraid ja kõik sõidavad rahulikult 95-97kmh püsikiirushoidjaga. Läheb kolonn rahulikult ja siis ikka on vaja kuskilt tagant mingil "15-20-üle-on-minu-inimõigus" hakata sellest sujuvalt kulgevast kolonnist kaamerate vahel mööda pressima. Tänu sellistele idikatele me saamegi need keskmise kiiruse mõõtmise seadmed. Kaigast saanud koer kiunub ikka kõige kõvemini.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
2korda2
Liige
Postitusi: 1748
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas 2korda2 »

1. Ilma kiirusehoidjata autot on tänapäeval juba suhteliselt keeruline leida;
2. ilma Waze-võimekuseta telefoni on tänapäeval juba suhteliselt keeruline leida;
3. mõlemad nimetatud tehnoloogiad on äärmiselt odavad ja lihtsad kasutada.
Neid kolme punkti arvestades peaks juht, kel probleemiks keskmise kiiruse kaamerad, sügavalt peeglisse vaatama ja mõtisklema võimaluse üle edaspidi mitte autorooli istuda.
Kel pole olnud võimalust kogeda "Waze keskmise kiiruse mõõtmisalas", siis lähim võimalus on vist Riia pool. Äärmiselt lihtne, intuitiivne. Ma tõesti ei saa aru, kuidas sellises olukorras on võimalik keskmise kiiruse mõõtmisalas trahvi saada.

PS. Pidev kiiruse ületamine on vist Põhjaranniku viga - Tartust lõuna pool on GPS järgi 90-ga kulgedes vägagi OK liiklusvool. Üksikud hullud pressivad oluliselt kiiremini, üksikud jäävad päris jalgu. Ka Tallinn-Tartu trassil ei saa öelda, et Tallinnast 30+ kilomeetrit kaugemal üldine liiklusvool oluliselt kiirust ületaks. Talinna servas küll - paljudel on hirmus rutt linna piirist kohe vajutada, et saada enne Jüri ringile pööramist kolmest autost mööda. Päris naerma ajas viimati olukord, kus linna piirist olid mõlemad rajad täis, teine rida liikus ehk 2-3km/h kiiemini (loe: lubatud max kiirusega või väga napilt üle) ja siis teises reas minu taga üks kaubikujuht vilgutab tuledega ja istub perses kinni. Vilgutas kuniks enam-vähem viimasel hetkel suutis läbi esimese rea(!) Jüri ringile maha keerata (seal saba pmst seisis ringile pääsemise ootel ja nii sai kaubikujuht ikka pidureid ka testida). Idioot.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

davidsoniharald kirjutas: 28 Sept, 2023 11:02 Sõitsin suvel mitmeid kordi Tallinn-Haapsalu trassil. Seal hunnik kaameraid ja kõik sõidavad rahulikult 95-97kmh püsikiirushoidjaga. Läheb kolonn rahulikult ja siis ikka on vaja kuskilt tagant mingil "15-20-üle-on-minu-inimõigus" hakata sellest sujuvalt kulgevast kolonnist kaamerate vahel mööda pressima. Tänu sellistele idikatele me saamegi need keskmise kiiruse mõõtmise seadmed. Kaigast saanud koer kiunub ikka kõige kõvemini.
Keskmise kiiruse mõõtmise korral hakkab reaalne 95-97 sõitev kolonn saama trahvi üsna kiiresti. Mõõdetust võetakse seadme mõõteviga maha ja 10 eur/1kmh tuleb vääramatult. Idikad saavad muidugi rohkem, aga hakkavad saama ka need "väiksed ületajad". Minu naine nt sai Kloogaranna ristis 2 kmh eest ka trahvi. Tegemist on nüri masinaga, mitte radarit tõstva ametnikuga.

Politsei kiirusmõõtepatrullid ei tõsta juba mõnda aega seadet üleski kui sa linnas lähened neile 58-ga või maanteel 100-ga. Ma arvan, et õigesti teevad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Runkel
Liige
Postitusi: 3589
Liitunud: 07 Sept, 2017 22:39
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Runkel »

Kapten Trumm kirjutas: 28 Sept, 2023 9:33 Üks nope veel - liiklusohvrite põhjuseks (antud keskmise kiiruse projektis) tuuakse läbivalt järelevalve vähesust (mida siis arvatakse parandavalt pidev keskmise kiiruse mõõtmine kõikidel suurematel teedel). Täna on liikluspolitseid teedel näha haruharva, võrreldes nt 2000ndate algusega, kus Tartusse sõites nägid 4-5 põõsast kiiruse mõõtmist. St järelevalve on palju väiksem. Mis on võrreldes 2000ndate algusega saanud õnnetuste arvust ja ohvrite arvust? Kas need pole mitte oluliselt langenud? Seega järelevalve tihendusel ja liiklusohutusel on ikka väga lõtv seos, sest raskuspunkt sellel õnnetuste langusel saab olla ainult "sisemise kompassi" olulisuse tõus.
Kiiruskaameratel on ju liiklusjärelvalve funktsioon. Mehitatud patrullide asemel on kaamerad.
Transpordiameti lehelt:
Teiste riikide kogemused näitavad, et kiiruskaamerad aitavad vähendada inimkannatanutega liiklusõnnetuste arvu hinnanguliselt 20%. Suured kiirused põhjustavad Euroopas hinnanguliselt ca 20% liiklussurmadest ehk kokku hukub selle tulemusel umbes 8500 inimest aastas.
https://transpordiamet.ee/kiiruskaamerad
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 28 Sept, 2023 13:17
davidsoniharald kirjutas: 28 Sept, 2023 11:02 Sõitsin suvel mitmeid kordi Tallinn-Haapsalu trassil. Seal hunnik kaameraid ja kõik sõidavad rahulikult 95-97kmh püsikiirushoidjaga. Läheb kolonn rahulikult ja siis ikka on vaja kuskilt tagant mingil "15-20-üle-on-minu-inimõigus" hakata sellest sujuvalt kulgevast kolonnist kaamerate vahel mööda pressima. Tänu sellistele idikatele me saamegi need keskmise kiiruse mõõtmise seadmed. Kaigast saanud koer kiunub ikka kõige kõvemini.
Keskmise kiiruse mõõtmise korral hakkab reaalne 95-97 sõitev kolonn saama trahvi üsna kiiresti. Mõõdetust võetakse seadme mõõteviga maha ja 10 eur/1kmh tuleb vääramatult. Idikad saavad muidugi rohkem, aga hakkavad saama ka need "väiksed ületajad". Minu naine nt sai Kloogaranna ristis 2 kmh eest ka trahvi. Tegemist on nüri masinaga, mitte radarit tõstva ametnikuga.

Politsei kiirusmõõtepatrullid ei tõsta juba mõnda aega seadet üleski kui sa linnas lähened neile 58-ga või maanteel 100-ga. Ma arvan, et õigesti teevad.
95-97 spidoka järgi on parasjagu 90-94 täpse mõõtmisega, seega ei saa.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist