Autotehnikateema
-
- Liige
- Postitusi: 316
- Liitunud: 18 Mär, 2020 15:20
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
CNG balloon pole küll asi, millega põnevusmängu "kaua kestab" mängida.
Tallinnas alles üks balloon lendas orbiidile (tõsi, avariijärgselt, mitte vanuse tõttu):
https://elu24.postimees.ee/7725316/vide ... ahjustused
Ime, et keegi surma ei saanud.
Tallinnas alles üks balloon lendas orbiidile (tõsi, avariijärgselt, mitte vanuse tõttu):
https://elu24.postimees.ee/7725316/vide ... ahjustused
Ime, et keegi surma ei saanud.
Re: Autotehnikateema
No enam ei saa vait olla - lõpetage äkki ära juba see cng autode demoniseerime ühe (ok kahe, narva touran kah) juhtumi põhjal. Meie teedel veereb kas samapalju või isegi rohkem sõidukeid, mille TÜV on kas puudulik või ostetud, ja ei ole nagu suurt häda, sekka siis veel ru ja ua ülevaatuseta rondid. Liikluses osaleja vaatest ei ole mul vahet, kas tanklas paneb paugu cng komposiitpaak, kus on inseneritöö taga võimalike kahjude vähendamiseks või tuleb mulle 70 alas linnas laupa steering lockiga bolti kulleri risu või idavõlumaal remonditud 2107 ua numbriga.
Gaasiautode omanikuna võin ma ainult endasugustele kaasa tunda - riik ja liit on ikka ja jälle tegudega oma tõelist palet näidanud. Mis co2 vähendamine, mis taastuvenergia kasutus transpordisektoris - unusta ära, ise oled loll, et cng auto ostsid (kusjuures üldse mitte, et kokku hoida - bifuel auto pidamine ei ole odav lõbu eestis), palun maksa nüüd kütusemüüja äririskid kinni 5 euroga cng kilo eest, ja maksa turumonopoolile kah kord kahe või nelja aasta tagant veel kuni veerandi auto hinnast, sest regulaator ei ole loonud õigusruumi õigeaegselt eriülevaatuseks.
Aga noh, nagu Babchenko on tabavalt öelnud - riik teeb sulle alati ära...
Gaasiautode omanikuna võin ma ainult endasugustele kaasa tunda - riik ja liit on ikka ja jälle tegudega oma tõelist palet näidanud. Mis co2 vähendamine, mis taastuvenergia kasutus transpordisektoris - unusta ära, ise oled loll, et cng auto ostsid (kusjuures üldse mitte, et kokku hoida - bifuel auto pidamine ei ole odav lõbu eestis), palun maksa nüüd kütusemüüja äririskid kinni 5 euroga cng kilo eest, ja maksa turumonopoolile kah kord kahe või nelja aasta tagant veel kuni veerandi auto hinnast, sest regulaator ei ole loonud õigusruumi õigeaegselt eriülevaatuseks.
Aga noh, nagu Babchenko on tabavalt öelnud - riik teeb sulle alati ära...
Re: Autotehnikateema
Imelik on see, et alles nüüd kohustusliku kontrollimise peale tuldi, kui Eestis on gaasiseadmetega autod juba aastakümneid sõitnud.logistik76 kirjutas: ↑21 Sept, 2023 14:29 CNG balloon pole küll asi, millega põnevusmängu "kaua kestab" mängida.
Tallinnas alles üks balloon lendas orbiidile (tõsi, avariijärgselt, mitte vanuse tõttu):
https://elu24.postimees.ee/7725316/vide ... ahjustused
Ime, et keegi surma ei saanud.
Juba ammu on teada, et auto tehases paigaldatud gaasiballooni ekspluatatsiooni aeg on kuni 10 aastat peale mida see kuulub kas survekontrolli või asendamisele.
Odavate (Poola) järelpaigaldus balloonide ekspluatatsiooni aeg on 5 aastat.
Gaasiga sõitmise säästu arvestusse tuleks arvestada ka balloonivahetuse maksumus.
Näiteks auto pürotehnilise turvavarustuse arvestuslik eluiga on 15 aastat ja mis siis juhtub kui kampaania korras hakatakse nende nõuetele vastavust äkitsi kontrollima?
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
LPG ballooni aegumine ei ole nii kriitiline, on selles ju rõhk 2..3 baari. Ning peaks kannatama pea 20. On üldse mõni auto või nö kodune LPG balloon lihtsalt seistes lõhkenud?OLAVI kirjutas: ↑21 Sept, 2023 23:08
Imelik on see, et alles nüüd kohustusliku kontrollimise peale tuldi, kui Eestis on gaasiseadmetega autod juba aastakümneid sõitnud.
Juba ammu on teada, et auto tehases paigaldatud gaasiballooni ekspluatatsiooni aeg on kuni 10 aastat peale mida see kuulub kas survekontrolli või asendamisele.
Odavate (Poola) järelpaigaldus balloonide ekspluatatsiooni aeg on 5 aastat.
Gaasiga sõitmise säästu arvestusse tuleks arvestada ka balloonivahetuse maksumus.
Näiteks auto pürotehnilise turvavarustuse arvestuslik eluiga on 15 aastat ja mis siis juhtub kui kampaania korras hakatakse nende nõuetele vastavust äkitsi kontrollima?
CNG puhul rõhk ca 200 baari ning ei usu kuidagi et neid uuena pea 2000 baariga testitakse.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Re: Autotehnikateema
Oi ei! Vb praegu on 15... Aga esimesel massilisel airbagide lainel aastatuhande vahetuse kandis ja sealt edasi kümmekond aastat, oli see aeg 10 aastat. Autol oli SRS-süsteemi püropadrunite kehtivuse kohta kleeps piida peal ja seal olid ära märgitud millised bagid on installitud ja millal nende kehtivusaeg lõppeb. Ja siis oli täiesti konkreetne ja tõsimeelne jutt, et kui see aeg täis saab, siis tuleb aegunud sõlmed välja vahetada ja ilma seda tegemata tehnilist ülevaatust läbitud ei saa. Aga, et see on nii kallis, et ei kujuta ette, kuidas seda tegema hakatakse. Et lihtsam on jupeks müüa, vmt. aga kui uusi bage pole, siis pole ju ka ülejäänud juppe kellelegi vaja, sest ka ülejäänud juppide klientuuri autod ei saa ju oma aegunud bagidega ülevaatuselt läbi. Vaatasin ise oma Volvo s70 piidal suurt kleepsu ja mõtlesin, et mis küll selle autoga aastal 2009 küll saab. Et kas nüüd hakkabki tulevikus nii olema, et 10 aastat ja pressi alla? Ja lisati, et kuidas tegelikult läheb, ei tea, ootame-vaatame, 10 aastat aega veel kah. Aga tootja on nii ette näinud.... Ja siis kadus see bagide jutt kah ära.OLAVI kirjutas: ↑21 Sept, 2023 23:08Imelik on see, et alles nüüd kohustusliku kontrollimise peale tuldi, kui Eestis on gaasiseadmetega autod juba aastakümneid sõitnud.logistik76 kirjutas: ↑21 Sept, 2023 14:29 CNG balloon pole küll asi, millega põnevusmängu "kaua kestab" mängida.
Tallinnas alles üks balloon lendas orbiidile (tõsi, avariijärgselt, mitte vanuse tõttu):
https://elu24.postimees.ee/7725316/vide ... ahjustused
Ime, et keegi surma ei saanud.
Näiteks auto pürotehnilise turvavarustuse arvestuslik eluiga on 15 aastat ja mis siis juhtub kui kampaania korras hakatakse nende nõuetele vastavust äkitsi kontrollima?
Re: Autotehnikateema
No ei tea. Mu tutvusringkonnas tuli nüüd septembri alguses 1997 a Audile tehase tagasikutsumine rooli turvapadjaga seoses. Püropadrun vahetatakse tehase kulul ära. Helistasin esindusse ka küsisin et kaua see nende meelest aega võtab - nädal, kaks ? Arvati et broneeri aeg ära ja enam-vähem sõidu pealt
Nende padrunite vahetamine pole kosmoseteadus. Müüt on tekkinud sellest et on hakatud taastama avariilisi autosid kus turvapadjad lahti on läinud. See on kallis sest kogu komplekt, lisaks lõhkine rool, armatuur jms tuleb ära vahetada.
Pealegi kui tehnoülevaatajate kisa suureks läheb võib tehas ilmselt sertifikaati pikendada. Tehti vastavad katsed ja pikendati 25 aastat. Lihtne. Praegult neid kuupäevasid ülevaatusel ei kontrollita sest pole nimekirjad ja auto tuleks osadeks võtta.

Nende padrunite vahetamine pole kosmoseteadus. Müüt on tekkinud sellest et on hakatud taastama avariilisi autosid kus turvapadjad lahti on läinud. See on kallis sest kogu komplekt, lisaks lõhkine rool, armatuur jms tuleb ära vahetada.
Pealegi kui tehnoülevaatajate kisa suureks läheb võib tehas ilmselt sertifikaati pikendada. Tehti vastavad katsed ja pikendati 25 aastat. Lihtne. Praegult neid kuupäevasid ülevaatusel ei kontrollita sest pole nimekirjad ja auto tuleks osadeks võtta.
-
- Liige
- Postitusi: 316
- Liitunud: 18 Mär, 2020 15:20
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Naabrimehe 2003 aasta Kolksvaagen Polol vahetati ka püropadrun tehase kulul.
Vahetus ise võttis paar tundi, varuosa tellimine kaks nädalat.
Kusjuures ülevaatust poleks parandamata saanud, E- teeninduses ilutses punaselt "Parandusmeede rakendamata".
Vahetus ise võttis paar tundi, varuosa tellimine kaks nädalat.
Kusjuures ülevaatust poleks parandamata saanud, E- teeninduses ilutses punaselt "Parandusmeede rakendamata".
Re: Autotehnikateema
See turvapadja vahetamine oli mingiaeg massiline. mingi tehase praak, et elu päästmise asemel võis hoopis kõri läbi lõigata. Üle maailma oli tagasikutsumisi.
Mu eelmine masin(saksa import, sellel hetkel ca 10 aastat vana) oli maaletooja süsteemi registreeritud minu poolt. Saadavad igast spämmi, et tule proovisõidule vms, aga nii olulist infot tagasitutsumisest ei kõssugi. Logisin ise nende probrammi sisse ja seal kohe suur punane
, et turvapadja kampaania.
Ootasin veel mingi aeg, aga teavitust ei tulnud. Helistasin ise esindusse rääkides oma avastusest, öeldi, et on vist jah mingi kampaania. Küsiti VIN, telliti padi/padjad ja vahetus ca tund.
Mu eelmine masin(saksa import, sellel hetkel ca 10 aastat vana) oli maaletooja süsteemi registreeritud minu poolt. Saadavad igast spämmi, et tule proovisõidule vms, aga nii olulist infot tagasitutsumisest ei kõssugi. Logisin ise nende probrammi sisse ja seal kohe suur punane

Ootasin veel mingi aeg, aga teavitust ei tulnud. Helistasin ise esindusse rääkides oma avastusest, öeldi, et on vist jah mingi kampaania. Küsiti VIN, telliti padi/padjad ja vahetus ca tund.
Re: Autotehnikateema
Eks nad rehkendasid, et nii vana saan on niikuinii juba metalliks jahvatatud, kes neid patjasi ikka nõudma tuleb,
Mõned sotid abiks ikka.
Mõned sotid abiks ikka.
Re: Autotehnikateema
Eelmine suurem turvapadja kampaania oli seoses Takata turvapatjadega mis olid suuremalt jaolt Jaapani autodel. Nende Mehhiko tehases hoiti vajalikku lõhkeainet lageda taeva all ja suhtuti asja muidu ka manjanalt . Ma ei mäleta ka peadirektor just harakiri sooritas aga süü omaks võtmist oli küll.
Kui need jaapani padjad võisid hambad kurku lüüa siis VAG kampaaniast lugesin ma välja et võib vastupidist juhtuda ehk ei toimi üldse.
Eestis on mumeelest juba aasta aega selline süsteem et tootja teatab tagasikutsumist maanteeametile (ARK - i) ja seal pannakse VIN - koodi järgi autole keelumärge. Omanikku teavitatakse ka kui tal e- mail ikka toimib.
Aasta jooksul parandab tehas oma kulul, sealt edasi on juba oma raha eest ja keelumärge on nii kaua kuni esindus selle ära kustutab. Ülevaatusel võib käia, kõik muu kontrollitakse üle ja tunnistatakse kõlbulikuks aga keelumärke tõttu on otsus "korduv".
Selle konkreetse 1997 a Audi lubasin ma ära osta ja toksisin reg numbri huvi pärast maanteeameti taustakontrolli. Siis kirusin et krt küll, selle autoga ei tohi üldse sõita. Omanik polnud kuulnudki sest e- maili polnud ta vist kuhugi andnud ja ülevaatus nagunii mitu aastat läbi.
Neid enda autosid võiks ikka vahel taustakontrollist vaadata sest seal võib kõiksugu huvitavat infot olla. Kohtutäitur elatisraha pärast küüned taha ajanud või mida iganes
Kui need jaapani padjad võisid hambad kurku lüüa siis VAG kampaaniast lugesin ma välja et võib vastupidist juhtuda ehk ei toimi üldse.
Eestis on mumeelest juba aasta aega selline süsteem et tootja teatab tagasikutsumist maanteeametile (ARK - i) ja seal pannakse VIN - koodi järgi autole keelumärge. Omanikku teavitatakse ka kui tal e- mail ikka toimib.
Aasta jooksul parandab tehas oma kulul, sealt edasi on juba oma raha eest ja keelumärge on nii kaua kuni esindus selle ära kustutab. Ülevaatusel võib käia, kõik muu kontrollitakse üle ja tunnistatakse kõlbulikuks aga keelumärke tõttu on otsus "korduv".
Selle konkreetse 1997 a Audi lubasin ma ära osta ja toksisin reg numbri huvi pärast maanteeameti taustakontrolli. Siis kirusin et krt küll, selle autoga ei tohi üldse sõita. Omanik polnud kuulnudki sest e- maili polnud ta vist kuhugi andnud ja ülevaatus nagunii mitu aastat läbi.
Neid enda autosid võiks ikka vahel taustakontrollist vaadata sest seal võib kõiksugu huvitavat infot olla. Kohtutäitur elatisraha pärast küüned taha ajanud või mida iganes

Re: Autotehnikateema
Veel üks variant mitteeksisteerivast fantoomautost või pooleldi varuosadeks tehtud romust lahti saada oleks nii, et pöördud politseisse: vot mul suvilas mõned "projektikad" seisid, sügisel olid veel alles, kevadel uuesti vaatama minnes oli tühi koht. Või siis, et sügisel oli veel täitsa komplektne auto, läks isegi käima ja puha, aga näete, mis talve jooksul keegi pahalane teinud on, ainult paljas roostes kere järelvanahalb kirjutas: ↑14 Sept, 2023 13:36 Üks variant on ka ausalt keskkonnaametile teatada et 2007 aastal lammutasin auto ebaseaduslikult ära. Südametunnistus piinas 15 aastat, ei saanud ööseti magada ja nüüd otsustasin end üles anda.
Mu teooria järgi öeldakse ahah ja eks me tõmbame siis nimekirjast maha. Väärteo eest karistust määrata pigem ei saa sest see on aegunud ja mingi keskkonnakahju tekkimist ei tõenda keegi eluilmas ära.

Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Re: Autotehnikateema
Ma ühe Moskvitchi olen küll niimoodi arvet maha saanud. Hakkasin seda remontima, siis tuli uusi mõtteid ja jäi kunagise kolhoosi töökoja juuirde räästa alla. Läksin linna tööle ja kui 14 aastat hiljem võtma tulin - einoh, läind! Ilmselt oli suures vanarauanäljas minema veetud. Kirjutasin seletuskirja ja võeti arvelt maha. Uurimist ei alustatud sest kuskiltmaalt tulevad juba Asjaõigusseaduse hõivamise ja peremeheta vara regulatsioonid. Kui vanarauakollid spetsiaalselt ei ütle et see on auto ja tuleb lammutustõend teha siis läheb ta lihtsalt plekirisu nime all hunnikusse. Mõnedel on veel VIN-koodiga koht välja lõigatud ja siis ei identifitseeri teda keegi.
Re: Autotehnikateema
Eestis on mumeelest juba aasta aega selline süsteem et tootja teatab tagasikutsumist maanteeametile (ARK - i) ja seal pannakse VIN - koodi järgi autole keelumärge. Omanikku teavitatakse ka kui tal e- mail ikka toimib.
Aasta jooksul parandab tehas oma kulul, sealt edasi on juba oma raha eest ja keelumärge on nii kaua kuni esindus selle ära kustutab. Ülevaatusel võib käia, kõik muu kontrollitakse üle ja tunnistatakse kõlbulikuks aga keelumärke tõttu on otsus "korduv".
[/quote]
Minu sugulane ütles ka, et pidi oma Nissani logule laskma tellida esindusel turvapadja, et saaks ülevaatuse läbitud.
Aasta jooksul parandab tehas oma kulul, sealt edasi on juba oma raha eest ja keelumärge on nii kaua kuni esindus selle ära kustutab. Ülevaatusel võib käia, kõik muu kontrollitakse üle ja tunnistatakse kõlbulikuks aga keelumärke tõttu on otsus "korduv".
[/quote]
Minu sugulane ütles ka, et pidi oma Nissani logule laskma tellida esindusel turvapadja, et saaks ülevaatuse läbitud.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Meil rippus üks ära aetud kaubik sedasi hulk aastaid "õhus", kuna ARK keeldus seda arvelt kustutamast. Maksimum mida sai teha, oli see, et sisselogimisel enam seda autot ei näita.vanahalb kirjutas: ↑24 Sept, 2023 19:44 Ma ühe Moskvitchi olen küll niimoodi arvet maha saanud. Hakkasin seda remontima, siis tuli uusi mõtteid ja jäi kunagise kolhoosi töökoja juuirde räästa alla. Läksin linna tööle ja kui 14 aastat hiljem võtma tulin - einoh, läind! Ilmselt oli suures vanarauanäljas minema veetud. Kirjutasin seletuskirja ja võeti arvelt maha. Uurimist ei alustatud sest kuskiltmaalt tulevad juba Asjaõigusseaduse hõivamise ja peremeheta vara regulatsioonid. Kui vanarauakollid spetsiaalselt ei ütle et see on auto ja tuleb lammutustõend teha siis läheb ta lihtsalt plekirisu nime all hunnikusse. Mõnedel on veel VIN-koodiga koht välja lõigatud ja siis ei identifitseeri teda keegi.
Ma pole sellega nüüd tükk aega tegelenud, saab siis näha, kas tulevikus virutatakse automaksu kirves kah selga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kuskil teemas sai vaieldud, et Muski strateegia autode tootmisel (osta kokku head komponendid ja mõned head konstruktorid ei taga automaatselt head autot) ekslikkus leidis kinnitamist eelmises Tehnikamaailmas, kus Tesla 1000+ hobujõuline sportlik teisend (kiirendus 0-100 2,5 sek
) pälvis katsejate märkusi asjade kohta, mida taolise hinnasildiga autol (110 000+ eurot) kohe kuidagi olla ei tohiks. Sama hinnaga Porschel on taolised detailid perfektsed ja keegi ei räägi vajadusest end küüntega istmes kinni hoida.
Autsaiderina esines seal viimane Honda Civic Type-R, mis oli üle 3 korra väiksema võimsusega (loogiliselt kaotas sirgetel neliveolisele Teslale), kuid mis kurvides kippus ikka kiirem olema. Ka seal juhitavus ei tekitanud küsitavusi (kuigi tegu esiveolise autoga) ning juht püsis istmes kurvides kenasti paigal, mitte ei pidanud end kümne küünega kinni hoidma.
Minu jaoks selle lugemine üllatuslik ei olnud. Arvan ka, et kui Honda peaks looma 1000 hj Type-R'i, siis saab see olema Tesla samasugusest kiirem ning selle sõitmine ringrajal saab olema palju veenvam - heade autode loomine nimelt on kunst. Taoliselt nagu Tesla teeb, võib luua "tavalisi" tänavaautosid (kus kasutaja sellest kunstist nagunii aru ei saa, vaatab ainult rahakotti).
Hea auto puhul on summa suurem kui üksikuid komponente aritmeetiliselt liites.

Autsaiderina esines seal viimane Honda Civic Type-R, mis oli üle 3 korra väiksema võimsusega (loogiliselt kaotas sirgetel neliveolisele Teslale), kuid mis kurvides kippus ikka kiirem olema. Ka seal juhitavus ei tekitanud küsitavusi (kuigi tegu esiveolise autoga) ning juht püsis istmes kurvides kenasti paigal, mitte ei pidanud end kümne küünega kinni hoidma.
Minu jaoks selle lugemine üllatuslik ei olnud. Arvan ka, et kui Honda peaks looma 1000 hj Type-R'i, siis saab see olema Tesla samasugusest kiirem ning selle sõitmine ringrajal saab olema palju veenvam - heade autode loomine nimelt on kunst. Taoliselt nagu Tesla teeb, võib luua "tavalisi" tänavaautosid (kus kasutaja sellest kunstist nagunii aru ei saa, vaatab ainult rahakotti).
Hea auto puhul on summa suurem kui üksikuid komponente aritmeetiliselt liites.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline