Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Runkel
Liige
Postitusi: 3589
Liitunud: 07 Sept, 2017 22:39
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Runkel »

Fucs kirjutas: 10 Okt, 2023 17:33 Kus on läbisõidu komponent?
See võiks olla "massikomponendi" asemel, sest mass ise CO2 ei tooda.
Seisev käru CO2 ja rehvitolmu ei tooda. Õli võtab ka vähem. Igati keskkonnasõbralik ja rahvaesindajatel pole vaja ökoärevusse sattuda.
Olematu läbisõiduga "hädasõitude käru" toodab aastas kordades vähem CO2 kui "lõbusõidukäru".
Läbisõidukomponendiks on kütuseaktsiis?

Eks autoomanikel tuleb maksule ja oma autopargile otsa vaadata ja mõelda, mis on romu ja mis on nn hobiauto. Mis on vajalik ja mis ei ole. Mul on küll mõnel korral tunne, et autuhuviline, kes kõneleb oma hobiautost kõneleb tegelikult hoovil vedelevast romust. OT
manjabes
Liige
Postitusi: 501
Liitunud: 17 Jaan, 2006 21:05
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas manjabes »

maksipoiss kirjutas: 10 Okt, 2023 19:41 Kalkulaatori koha pealt, et mis need co2 heitme standardid on? Et siis kumba ma peaksin arvestama, WLTP või Nedc?
WLTP või kui seda pole, siis NEDC*1,24
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2322
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas maksipoiss »

Uuel autol siis on ilmselt ikkagi WLTP standardi järgi see co kogus passis :scratch: . Siis annab aastamaksuks 176.- ,aga kui ikkagi NEDC-iga , siis 530 :dont_know: . Ja selle kalkulaatori järgi tuleb välja , et ka Hiluxil ei lisandu massikomponent, mis on positiivne uudis
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

vanahalb kirjutas: 10 Okt, 2023 12:28 ... Võrklaeva kontor, kui ma õigesti aru sain, plaanib kehtestada Eestisse tulevatele välisriigi autodele teemaksu sest automaksu nad Eestile maksa. ...
Tänases Vikerraadio saates rääkis Võrklaev, et kuna meil on juba olemas seadus, et välisriigi autod peavad seaduses näidatud aja jooksul riigis viibides tulema Eesti registrisse ja olemasolev seadus tuleks lihtsalt jõustada ning nende autode omanikud maksma panna nagu kohalikud.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16611
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fucs »

manjabes kirjutas: 10 Okt, 2023 20:12
maksipoiss kirjutas: 10 Okt, 2023 19:41 Kalkulaatori koha pealt, et mis need co2 heitme standardid on? Et siis kumba ma peaksin arvestama, WLTP või Nedc?
WLTP või kui seda pole, siis NEDC*1,24
WLTP -ga hakati NEDC asendama 2017
Seega enne 2017 toodetud limudel on CO tõenäoliselt antud enamusel NEDC ja uuematel tõenäoliselt WLTP

*
Läbisõidukomponendiks on kütuseaktsiis?
Ei päde.
Siis peaks muude, mitte sõidukite bensu-disla mootorite kütuse, aktsiisist vabastama. :mrgreen:
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Soome maksukalkulaator kui keegi võrrelda tahab.
https://eservices.traficom.fi/Autoilija ... ?langId=fi

Henkilöauto - sõiduauto
Täismass
Registreerimise kuupäev
Kütus
CO mõõtmise metoodika
CO heide.

Märkimisväärne on see et nn diislimaks (käyttövoimavero) on mõnel autol mitu korda suurem kui automaks ise. Panin prooviks ühe 2010 a auto, ca 2000 kg täismassa ja 167 g/km CO-d. Bensiiniauto aastamaks oleks ca 200 EUR, samasugune diiselauto 600 EUR.

See diislimaks on ajalooline mõiste ja pole algselt olnud kliimaga seotud. Idee järgi oli muistsetel aegadel diislil aktsiis väike et tarbeveokid odavamalt pääseks. Tänu sellele oli leib poes odavam (veokulud) jms. Sõiduautod maksid kompensatsiooniks eraldi diislimaksu.
Kuskil 2005-2006 olin pikemalt Soomes ja siis oli seal diisel odavam kui Eestis. 2016 pigem enam ei olnud. Täna ei ole kindlasti - Soome diisel on vähemalt 30-40 senti kallim kui Eestis . Aktsiisi on juurde krutitud aga diislimaks on jäänud ja põhimõttelisemad mehed ikka aeg-ajalt sõimavad et mille eest me maksame kui diisel ja bensiin on samas hinnas.

Seepärast sõidavad Soomes vanade diiselrontidega ikka jõukamad mehed. Mu Põlva stiili Passati (81 Kw , 1997 a) aastamaks on ca 750 EUR. Põhiliselt saastenormi tõttu (võib-olla Euro-2 või 3). Töö juures on pingereas järgmine üks soomlane oma 500 hp AMG bensiini-Mersuga mille eest maksab 650 EUR aastas. Uuemad ja Euro 5 diislid n nii 500 EUR ja samasugused bensiiniautod 250-300. Kui kellegil parajasti rahadega vahe sees on aga autot vaja siis ostab ikka bensiiniauto sest diislit ei jõua maksta.

Eestist erinevalt on maks päevapõhine ja makstakse ainult selle aja eest kui auto on registris märgitud teeliikluses osalevaks. Kui ma selle Passatiga ainult paar kuud aastas sõidan siis maksangi ainult 60 EUR aastas. Päris iga nädal kannet muuta ka pole mõtet sest muutmine maksab ise 15-20 EUR. Aga kui keegi auto talveks seisma jätab, kuuks ajaks remonti viib vms võetakse ta alati teeliiklusest maha ja maksuvabaks.

Mootorratastel, kerghaagistel jms pole ei aastamaksu ega ülevaatust. Sõiduauto ülevaatus maksab muidu umbes sama palju kui Eestis ehk 40-50 EUR ja kindlustus on kallim. Mul on Eesti registri auto liikluskindlustus 120 EUR ja samasugusel Soomes 220. See sõltunb jälle kindlustusseltsist (vahed mitmekordsed) ja oma liiklusajaloost.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

OLAVI kirjutas: 10 Okt, 2023 20:38
vanahalb kirjutas: 10 Okt, 2023 12:28 ... Võrklaeva kontor, kui ma õigesti aru sain, plaanib kehtestada Eestisse tulevatele välisriigi autodele teemaksu sest automaksu nad Eestile maksa. ...
Tänases Vikerraadio saates rääkis Võrklaev, et kuna meil on juba olemas seadus, et välisriigi autod peavad seaduses näidatud aja jooksul riigis viibides tulema Eesti registrisse ja olemasolev seadus tuleks lihtsalt jõustada ning nende autode omanikud maksma panna nagu kohalikud.
Mnjah... see läheb juba teemasse "Mida oleks Ukrainast õppida" ja Võrklaeval kerge ei saa kindlasti olema. Seal on teemat süvitsi arendatud ja ma hetkel ei teagi kas parajasti on peal riigivõim või "europljahhade" (Poola ja Leedu registri autod) kasutajad. Justnimelt kasutajad mitte omanikud. Omanikud rendivad neid välja.

Euroliidu siseselt võib selline autode sundregistreerimine takistada tööjõu, teenuste ja muud taolise vaba liikumist ehk kõigutada EL alustalasid. Soome vs kalevipojad on sel teemal Euroopas kohtus vaielnud ja Soome riik on järele andnud.

Ukraina registreerimismaksu kohta mainis üks tuttav et nende kandis , Sumõ oblastis olid üksvahe kõik riiki toodud autod katuseluugiga. Ma küsisin et kas spetsiaalselt siis otsisite neid mööda maailma sest tänapäeval on katuseluuk üsna haruldane. Ta vastas et ei-ei, autod olid algselt nagu autod ikka. Valid välja, maksad ära ja siis paned kirvega , õuhh, otse katusesse. Peab muidugi teadma kuhu lüüa sest sinna tuleb pärast katuseluuk. Aga tolli läheb terve treileritäis katkise katusega autosid. Getoneegrid hakkasid Saksamaal märatsema ja saime kindlustusega kaubale. Natuke tuleb maksta ka sest tollimees muidu hästi ei usu. Sellised mitteülevaatuskõlbulikud autod on palju väiksema tollimaksuga.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

klemm kirjutas: 10 Okt, 2023 16:14 [quote="Kapten Trumm" post_id=811280 time=1696943626

Aga loo moraal on: igapäevasõiduks tuleb soetada mingi ökobox (mu naise 1.2 pisiauto hakkaks maksma baastasu 50 eurot ka ilma vanuse komponendita, sest auto on nii kerge ja CO2 andmed ainutl 105 g/km. Ja nädalavahetusel/suvel paarutamiseks tuleb soetada teine performance auto, tootmisaastaga 2003 ja varem, mille CO2 heide on 300 grammi. Sedasi meil automaks ju autostumist vähendab :P

Kahjuks nii lihtne pole.
Minu 1,2 ökoauto maks on 30 euri suurem kui ligi 3 tonni ja 3L luxmaasturil.
Summad muidugi väiksed 80 vs 50.- aasta :D
Mismoodi see võimalik on, mingi pisimootor ja suure auto kombo või?
alla 116 g CO2 ja alla 2000 kg registrimassi piirdub asi ju baastasuga.

Meie näitel siis esmasregamine 2012, 63kW bensiin, CO2 105g/km ja täismass 1370 kg. Nende näitajatega ilma igasugu vanuse kordajateta üle 50 euro ma kokku ei saa.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
klemm
Liige
Postitusi: 188
Liitunud: 01 Veebr, 2013 9:41
Asukoht: Padise
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas klemm »

Kapten Trumm kirjutas: 11 Okt, 2023 9:41
klemm kirjutas: 10 Okt, 2023 16:14 [quote="Kapten Trumm" post_id=811280 time=1696943626

Aga loo moraal on: igapäevasõiduks tuleb soetada mingi ökobox (mu naise 1.2 pisiauto hakkaks maksma baastasu 50 eurot ka ilma vanuse komponendita, sest auto on nii kerge ja CO2 andmed ainutl 105 g/km. Ja nädalavahetusel/suvel paarutamiseks tuleb soetada teine performance auto, tootmisaastaga 2003 ja varem, mille CO2 heide on 300 grammi. Sedasi meil automaks ju autostumist vähendab :P

Kahjuks nii lihtne pole.
Minu 1,2 ökoauto maks on 30 euri suurem kui ligi 3 tonni ja 3L luxmaasturil.
Summad muidugi väiksed 80 vs 50.- aasta :D
Mismoodi see võimalik on, mingi pisimootor ja suure auto kombo või?
alla 116 g CO2 ja alla 2000 kg registrimassi piirdub asi ju baastasuga.

Meie näitel siis esmasregamine 2012, 63kW bensiin, CO2 105g/km ja täismass 1370 kg. Nende näitajatega ilma igasugu vanuse kordajateta üle 50 euro ma kokku ei saa.
Auto kahe uksega ja väike. 2008 Euro4 vist selles asi. 142 g,km kütuse kulu 4,8 a saab ka nats vähem. 571BML
Maastur ligi kolm tonni, 2004 euro3 241 g,km kütusekulu alates 12-13
Kristo 53980192
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

See nädal ilmus müüki Autolehe kasutatud autode raamatu viimane osa, kus on käsitletud ka Tesla Model S 85.
Sõna on antud ka kahele kasutajale, kust võib lugeda, kuidas üks vahetas korduvalt mootoreid ja teine kaks korda akut.
Kuna Tesla garantiiaeg on väga napp ja vahetused tehti garantiikorras, siis ei ole mõtet illusioone luua, kuidas need müügis olevad 100 000 km läbisõiduga kasutatud Teslad on hea akuga ega vaja vahetust.

Seejuures neid garantiijuhtumeid saab käsitleda kas Soomes või Rootsis, mistõttu oleks arukas omada sellist kaskot, mis maksab kinni ka treileriveo sinna, mis pole odav ja mis siis tundub olevat korduv. Või on vahetamata akuga. Aga noh, lugege ise.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5589
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Gideonic »

Kapten Trumm kirjutas: 12 Okt, 2023 8:57 See nädal ilmus müüki Autolehe kasutatud autode raamatu viimane osa, kus on käsitletud ka Tesla Model S 85.
Sõna on antud ka kahele kasutajale, kust võib lugeda, kuidas üks vahetas korduvalt mootoreid ja teine kaks korda akut.
Kuna Tesla garantiiaeg on väga napp ja vahetused tehti garantiikorras, siis ei ole mõtet illusioone luua, kuidas need müügis olevad 100 000 km läbisõiduga kasutatud Teslad on hea akuga ega vaja vahetust.

Seejuures neid garantiijuhtumeid saab käsitleda kas Soomes või Rootsis, mistõttu oleks arukas omada sellist kaskot, mis maksab kinni ka treileriveo sinna, mis pole odav ja mis siis tundub olevat korduv. Või on vahetamata akuga. Aga noh, lugege ise.

Eks Model S 85 ole ka üks vanemaid teslasi, tootmises 2013-2016, ning ka nende esimene laiemalt toodetud "pääsukene".

Mainiks samas, et üksikute anekdootilike juhtumite põhjal pigem ei saa suuri üldistusi teha. Need P85 akupangad läksid vahetusse mingite suuremata jamade pärast, mitte et "sõidulatus vähenes liiga palju". Siin on vastupidine stiilinäide 85est: Ka aku vahetatud garantiiaajal aga sellest saadik sõitnud 270 000 km ja 7 aastat, ning mahutavus on kukkunud 11%.

https://www.youtube.com/watch?v=4aTgscnmlR8&t=262s

Põhilise massi sõidukeid euroopasse müüs Tesla siiski alates 2019. a. kui siia Model 3'e tarnima hakati circa 100 000 aastas, millest on saanud praegusesks 200 000 aastas. See on juba piisav mass mille pealt üldistusi tegema hakata.

Usas oli Model 3 juba 2018 laialt müügil ning töökindusega ülmäära tegelikult kiita ei ole. Küllalt olnud päris tõsiseid tüüpvigu näiteks esivedrustusega mis on kohati lihtsalt alt ära kukkunud. Eelmise aasta Consumer reliability Ranking'u järgi ei ole ka midagi ülemäära kiita (järgmine tuleb kuu aja pärast):
The Model 3 has average reliability, while other Tesla models – including the S, Y and X – are below average.
(Kui muust võib veel aru saada, siis Model Y on tootmises alles 2022 alates ja mahult Model 3 ületanud, selline näitaja on kõike muud kui hea)

Tesla puhul peab ka arvestama et kuna Eestis esindust ei ole, siis päris mitmete üsna keskpäraste vigadega on ees Soome sõit. Tartus just rehvide kättesaamisel nägin autoremonditöökojas ühte Model 3 e. Küsisin selle kohta ja antud isend oli Soome teenindusse sõitu ootamas (omanik andis autofirmasse et see ise kohale ja tagasi toimetaks).

Samas on teine tuttav kes on oma 2019. a. Model 3 Performance'iga väga rahul ja pole väidetavalt ühtegi ootamatut teeninduseskäiku olnud 4 aasta jooksul.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Selline olukord, et üks sõidab sadu tuhandeid korralise hooldusega ja teine vahetab garantiiajal kaks akut, viitab tegelikult kõikuvale kvaliteedile. Umbes kelle auto on tehtud esmaspäeval (sinine) ja kelle kolmapäeval. Autolehes olnud autod polnud kumbi algusaastate omad.

Ma lihsalt viitan sellele, et pole see värk nii plain sailing midagi. Mootori väljavahetamine garantiiajal on praegu ikka midagi väga erakordset sisepõlemisautode puhul. Sealgi on julgelt 90% juhtudest tinginud ülepingutamine "hooldusvabadusega" ning kummaliste vesiõlide kasutamine - ehk siis toimiva asja rikkumine mingi moeka jama kaela võtmisega.

Ja nagu iga rohelise asjaga, käib ka nende elektriautode juurde roheliste valede levitamine. Kui nendega hakkab sõitma rohkem "tavalisi" juhte, mitte rohefänne ja -visionääre, seda enam neid asju päevavalgele ka ujuma hakkab. Iga hipster räägiks ka, kui tore on kitsastes hipsteripükstes vana jalgrattaga sõita, keskmine inimene nii vaimustuses enam poleks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

Üks inglise kutt
Kui veel kõik oli ok. Ja tegelikult on ta ka varasemates videodes tegelikult küll esinduses, aga tegemist on ka fanboy'ga
https://www.youtube.com/watch?v=G06RApC ... JamesCooke

Ja siis enam ei ole
https://www.youtube.com/watch?v=_msWZ60 ... JamesCooke

Pakutakse taastatut akut, mis pole ka 100 täituvusega.
https://www.youtube.com/watch?v=CNd8w0k ... JamesCooke
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Üks bensuauto ekspluatatsiooni nope.
Kui teil mootor kipub tühikäigul värisema (niiet roolist juba tunneb), siis tundke huvi, millal küünlaid viimati vahetasite. Eriti nendel moodsatel mikroturbo mootoritel, kus töömahu liitrist üle 100 hobujõu välja aetakse. Selline töö on süüteküünaldele üsna hävitav, küünlad aga on muutunud palju väiksemaks (ja erosiooniline tundlikumaks) kui vanasti.

Marketingi kaalutlustel lubab iga tootja endiselt küünaldele pikki vahetusvälpasid. Nt 60 000 km. Olen ära proovinud, tegelikult tahavad ka täitsa kvaliteetsed küünlad vahetust juba 20-30 000 km tagant ja selle tunnuseks on mootori värisemine tühikäigul. Vahetad ära ja ei värise enam. Võid küünla välja võtta ja päris kindlasti on seal 1,5 mm sädevahe (elektroodid kulunud) ja enamus tänapäevaseid küünlaid ei võimalda sädevahet enam reguleerida.

Kõige kindlam meetod vahetada otsesüüte poole hinnaga 60-100 eurot tükist on ignoreerida süüteküünalde vahetamist (mis maksavad 5-10 eurot tükist). Lõpuks kulub sädevahe nii suureks, et laseb pooli sekundaarmähise lõpuks läbi. Mootori häiriv värin tühikäigul aga on tunnus sellest, et säde pole enam stabiilne.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kilo Tango »

Just käisin vahetamas :-)

Tõsi ta on, et valdav osa autoomanikest ei tule tänapäeval selle pealegi, et süüteküünald on kuluosad. Umbes nagu piduriklotsid. Tõsi, päris neid 5-10 € maksvaid küünlaid endale ei ostaks, aga sõbrale soovitame ikka :twisted:
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist