Kapten Trumm kirjutas: ↑12 Okt, 2023 8:57
See nädal ilmus müüki Autolehe kasutatud autode raamatu viimane osa, kus on käsitletud ka Tesla Model S 85.
Sõna on antud ka kahele kasutajale, kust võib lugeda, kuidas üks vahetas korduvalt mootoreid ja teine kaks korda akut.
Kuna Tesla garantiiaeg on väga napp ja vahetused tehti garantiikorras, siis ei ole mõtet illusioone luua, kuidas need müügis olevad 100 000 km läbisõiduga kasutatud Teslad on hea akuga ega vaja vahetust.
Seejuures neid garantiijuhtumeid saab käsitleda kas Soomes või Rootsis, mistõttu oleks arukas omada sellist kaskot, mis maksab kinni ka treileriveo sinna, mis pole odav ja mis siis tundub olevat korduv. Või on vahetamata akuga. Aga noh, lugege ise.
Eks Model S 85 ole ka üks vanemaid teslasi, tootmises 2013-2016, ning ka nende esimene laiemalt toodetud "pääsukene".
Mainiks samas, et üksikute anekdootilike juhtumite põhjal pigem ei saa suuri üldistusi teha. Need P85 akupangad läksid vahetusse mingite suuremata jamade pärast, mitte et "sõidulatus vähenes liiga palju". Siin on vastupidine stiilinäide 85est: Ka aku vahetatud garantiiaajal aga sellest saadik sõitnud 270 000 km ja 7 aastat, ning mahutavus on kukkunud 11%.
https://www.youtube.com/watch?v=4aTgscnmlR8&t=262s
Põhilise massi sõidukeid euroopasse müüs Tesla siiski
alates 2019. a. kui siia Model 3'e tarnima hakati circa 100 000 aastas, millest on saanud praegusesks 200 000 aastas. See on juba piisav mass mille pealt üldistusi tegema hakata.
Usas oli Model 3 juba 2018 laialt müügil ning töökindusega ülmäära tegelikult kiita ei ole. Küllalt olnud päris tõsiseid
tüüpvigu näiteks esivedrustusega mis on kohati lihtsalt alt ära kukkunud. Eelmise aasta
Consumer reliability Ranking'u järgi ei ole ka midagi ülemäära kiita (järgmine tuleb kuu aja pärast):
The Model 3 has average reliability, while other Tesla models – including the S, Y and X – are below average.
(Kui muust võib veel aru saada, siis Model Y on tootmises alles 2022 alates ja mahult Model 3 ületanud, selline näitaja on kõike muud kui hea)
Tesla puhul peab ka arvestama et kuna Eestis esindust ei ole, siis päris mitmete üsna keskpäraste vigadega on ees Soome sõit. Tartus just rehvide kättesaamisel nägin autoremonditöökojas ühte Model 3 e. Küsisin selle kohta ja antud isend oli Soome teenindusse sõitu ootamas (omanik andis autofirmasse et see ise kohale ja tagasi toimetaks).
Samas on teine tuttav kes on oma 2019. a. Model 3 Performance'iga väga rahul ja pole väidetavalt ühtegi ootamatut teeninduseskäiku olnud 4 aasta jooksul.